Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אודי a3 החדשות


almog
שימו לב! השרשור הזה בן 7414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברכב מוגדש הרבה יותר קל "לזרוק" צ'יפ לתוך המנוע ולהישאר עם אוטו חזק בטירוף אבל שלא יכול לפנות או מפרפר בכל פתיחה, ואילו רכב לא מוגדש ששופר "מהתחת" יותר סביר שהבעלים ישקיע בשידרוג כלל המכלולים ברכב

 

בשתי המקרים הכל תלוי ברצינות של המשפר, מידת ההבנה ונכונות ההשקעה.

 

ההבדל הוא שברכב מוגדש יהיה הכח מוגדל בקלות רבה יותר.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. מנוע הטורבו נזנח לטובת מנוע 2.0 מתקדם. רוצה טורבו? קנה דיזל. (לא צוחק - 2.0 ליטר, 140 כ"ס, המון מומנט)

 

רוני

 

כן אבל זה בעיה כי בטורובו יש לך אופציות נרחבות לשיפרים

ובאטמוספרי זה קצת בעיה

 

זה נכון חלקית. מנועי טורבו הרבה יותר קל לשפר בעזרת צ'יפ, אבל זה רק מעלה את ההספק על חשבון דברים אחרים. שיפור טוב ואיכותי (וגם יקר יותר) על מנוע אטמוספרי יהיה "שלם" יותר מסתם צ'יפ על כריזמה טורבו ( :wink: ), לדוגמא.

 

אתה יכול להסביר את המודגש באדום ? כי אני לא הבנתי :?

תמיד יהיה יותר קל להעלות הספק ברכב מוגדש מאשר רכב אטמוספרי.

 

או.קיי, אולי אני נכנס קצת מעל הראש, אבל...

 

מה שהתכוונתי שלמרות שהעלאת ההספק עצמו יותר קלה ברכב מוגדש, רכב לא מוגדש ששופר בצורה מקצועית (יניקה, פליטה, צ'יפ ניהול מנוע) יהיה בעל אופי "נוח" יותר (מבחינת עקומת מומנט, גמישות, אמינות, ואולי גם צריכת דלק) ממנוע מוגדש שפשוט גודש יותר. כמו כן, יותר סביר שברכבים לא מוגדשים ששופרו בצורה מקצועית תהיה יותר הקפדה על התאמת שאר חלקי הרכב (בולמים, בלמים, צמיגים, rollbar) להספק החדש של הרכב. ברכב מוגדש הרבה יותר קל "לזרוק" צ'יפ לתוך המנוע ולהישאר עם אוטו חזק בטירוף אבל שלא יכול לפנות או מפרפר בכל פתיחה, ואילו רכב לא מוגדש ששופר "מהתחת" יותר סביר שהבעלים ישקיע בשידרוג כלל המכלולים ברכב (למשל האוטו של תומר או של שלומי כדוגמא שם האחיזה חשובה לא פחות מכוח המנוע, והאוטו של יינון כדוגמא נגדית לאוטו מאוד חזק אבל שעדיין יושב על המכלולים המקוריים. איביזה טורבו דיזל עם צי'פ גם, למשל).

 

כמובן ששיפור "שלם" לרכב יהיה גם הרבה יותר יקר, אבל בד"כ מי שנכנס לפרוייקט לא פשוט של שידרוג מנוע אטומספרי - קאמשפטים, חריטה, סעפות, צ'יפ מותאם אישית - בד"כ גם לא יזניח את שאר מכלולי הרכב.

 

אומנם עירבבתי פה שני נושאים (שיפור ההספק לבדו מול שיפור הרכב כולו), אבל אני מקווה שהכוונה מובנת.

 

אשמח להערות באם דעתך שונה.

 

דעתי שונה ואני אסביר

לצורך ההמחשה אבחר ב-2 מכוניות, 106 ראלי MK2 וגולף GTI MK4

נקודת הפתיחה היא שתוספת ההספק בשני המכוניות תהיה 20% ושתיהן יתמודדו עם התוספת בתוספת השחיקה המתבקשת מההספק המוגבר.

 

בגולף - מיפוי מתון יחסית ולא קיצוני של מערכת ניהול המנוע מאפשר לקבל 180 כ"ס כלומר תוספת של 20% להספק המקורי, השינוי מסתכם בתוכנת ניהול מנוע שונה בלבד שמשנה לחץ גדישה וטבלאות הצתה ודלק בהתאם לשינוי בלחץ הגדישה - התוצאה מכונית שמרגישה בהחלט חזקה יותר מהמקור והמנוע מנוהל כמו שצריך בהנחה שנרכש תוכנה ממקור מהימן.

 

 

בשביל להפיק תוספת של 20% יותר מהמנוע האטמוספרי ב-106 ראלי תצטרך לספק יותר דלק,אוויר ופליטה - השילוש הקדוש.

 

דלק - ווסת דלק, זמני פתיחת מזרקים (צ'יפ), מזרקים מוגדלים

אוויר - יניקה משופרת (פילטרים,ראם אייר וכדומה) , פורטינג, קמשפט

פליטה - מערכת פליטה מלאה - סעפת,צינור מרכזי ללא ממיר, דוד אחורי

 

ה-106 תהיה הרבה פחות מתורבתת ומערכת המנוע לא תנוהל ברמות שמתקרבות לגולף

היות ובפיתוח הצ'יפ לא נלקחו אוסף הפרמטרים שמשתנים מאקזמפלר אחד למשנהו.

 

הגולף תהיה יותר נעימה לשימוש יומי היא לא תרעד כמו ה-106, לא תמשוך אש ותהיה כשרה למהדרין (לפחות בעיני נציגי החוק האיוולים) שים לב שהשינוי היחיד שבוצע בגולף הוא מיפוי מערכת ניהול המנוע ולא אוסף של רכיבים מכאניים מיצרנים שונים.

 

לסיכום

תמיד אבל תמיד יהיה קל יותר לשפר מנוע מוגדש והתוצאה תמיד תהיה טובה יותר וזולה בהרבה משיפור מקביל מנוע אטמוספרי

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום

תמיד אבל תמיד יהיה קל יותר לשפר מנוע מוגדש והתוצאה תמיד תהיה טובה יותר וזולה בהרבה משיפור מקביל מנוע אטמוספרי

 

הבנתי - מסכים.

 

עם זאת, אתה מסכים איתי שאנשים שישקיעו במערכות יניקה/פליטה וצ'יפ מותאם אישית - גם יותר סביר שידרגו את שאר מכלולי הרכב ע"מ ליצור רכב מאוזן ובטוח יותר, על אף ההשקעה הכספית הגדולה? (אומנם זה יותר קשור לבני אדם מאשר למנועים - אבל זה עדיין נכון, לדעתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם זאת, אתה מסכים איתי שאנשים שישקיעו במערכות יניקה/פליטה וצ'יפ מותאם אישית - גם יותר סביר שידרגו את שאר מכלולי הרכב ע"מ ליצור רכב מאוזן ובטוח יותר, על אף ההשקעה הכספית הגדולה? (אומנם זה יותר קשור לבני אדם מאשר למנועים - אבל זה עדיין נכון, לדעתי).

 

אני לא מסכים.

 

אין קשר בין הדברים - יכול מאוד להיות שאותו בנאדם ישים מערכת פליטה, צ'יפ, פילטר וכולי, אבל לא יגע בשאר המכלולים. אפשר לומר שברוב הרכבים הספורטיביים באמת לא חייבים לגעת בשאר המכלולים בעקבות שיפור כזה. לדוגמה 106GTI (מפתיע, אה? :wink: ), שים לה את כל אלו, תקבל נניח 135-140 כ"ס (בהגזמה). אתה חושב שהיא לא מסוגלת להתמודד עם זה גם עם מכלולים סטנדרטיים?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם זאת, אתה מסכים איתי שאנשים שישקיעו במערכות יניקה/פליטה וצ'יפ מותאם אישית - גם יותר סביר שידרגו את שאר מכלולי הרכב ע"מ ליצור רכב מאוזן ובטוח יותר, על אף ההשקעה הכספית הגדולה? (אומנם זה יותר קשור לבני אדם מאשר למנועים - אבל זה עדיין נכון, לדעתי).

 

אני לא מסכים.

 

אין קשר בין הדברים - יכול מאוד להיות שאותו בנאדם ישים מערכת פליטה, צ'יפ, פילטר וכולי, אבל לא יגע בשאר המכלולים. אפשר לומר שברוב הרכבים הספורטיביים באמת לא חייבים לגעת בשאר המכלולים בעקבות שיפור כזה. לדוגמה 106GTI (מפתיע, אה? :wink: ), שים לה את כל אלו, תקבל נניח 135-140 כ"ס (בהגזמה). אתה חושב שהיא לא מסוגלת להתמודד עם זה גם עם מכלולים סטנדרטיים?

רוני

 

יש ויש, אני לא מבין מספיק כדי לחוות דעה.

 

אבל האם הראלי של תומר הייתה יכולה להתמודד עם הכוח שלה בלי שיפורי האחיזה, קלאץ' וכו'?

 

האם האוטו של ינון יציב ועוצר כמו שצריך? אני לא יודע - אבל אני חושב שהוא לא היה מתנגד לבלמים חזקים יותר שמותאמים לכוח של הרכב. שוב, הוא לא רכב ספורטיבי - אבל הוא משמש ככזה - והוא מ-א-ו-ד חזק.

 

בכל מקרה, אנחנו גולשים לפסיכולוגיה - לא מוטוריקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש ויש, אבל בגדול, ברוב המכוניות הספורטיביות, זה נכון. במכונית שאיננה ספורטיבית, כמו הוולבו, אי אפשר לדעת. למרות שגם אצלה אני חושב שההבדל שעושה הצ'יפ לא בהכרח מצריך משהו כמו החלפת בלמים (בהנחה והם טובים מראש, דבר שלמיטב זכרוני הוא לא נכון...)

 

במכונית כמו הראלי, ששופרה באופן רציני, בוודאי שצריך החלפת מכלולים. אני רק טענתי שתוספת של נניח עד 20% להספק, כמו שדיוויד ציין, לא בהכרח מחייבת שיפור התנהגות במכונית ספורטיבית. ובכלל לא ברור מאליו שמישהו שמשפר את הספורטיבית שלו ככה, ישפר גם מבחינת התנהגות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש ויש, אבל בגדול, ברוב המכוניות הספורטיביות, זה נכון. במכונית שאיננה ספורטיבית, כמו הוולבו, אי אפשר לדעת. למרות שגם אצלה אני חושב שההבדל שעושה הצ'יפ לא בהכרח מצריך משהו כמו החלפת בלמים (בהנחה והם טובים מראש, דבר שלמיטב זכרוני הוא לא נכון...)

 

במכונית כמו הראלי, ששופרה באופן רציני, בוודאי שצריך החלפת מכלולים. אני רק טענתי שתוספת של נניח עד 20% להספק, כמו שדיוויד ציין, לא בהכרח מחייבת שיפור התנהגות במכונית ספורטיבית. ובכלל לא ברור מאליו שמישהו שמשפר את הספורטיבית שלו ככה, ישפר גם מבחינת התנהגות.

 

רוני

 

דוגמא שחשבתי עליה - לאימפרזות יש מוניטין של בלמים לא משהו. ואני חושב שבעזרת העלאת הגדישה אפשר להגיע שם להספקים מטורפים יחסית, לא? היית רוצה לסוע באימפרזה עם 300++ סוסים אבל בלי שיפור בבלמים? לא נראה לי.

 

מי שמשקיע את הזמן והכסף בשידרוג כולל למנוע תוך התייחסות לשאר מכלולי הרכב - יותר סביר שייתן את דעתו גם למכלולי אחיזה/בלימה. לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם האוטו של ינון יציב ועוצר כמו שצריך? אני לא יודע - אבל אני חושב שהוא לא היה מתנגד לבלמים חזקים יותר שמותאמים לכוח של הרכב. שוב, הוא לא רכב ספורטיבי - אבל הוא משמש ככזה - והוא מ-א-ו-ד חזק.

 

כבר אמרתי פעם, יש גם גירסה ידנית ל-T4, הצ'יפ פשוט נותן לי את הביצועים של הידנית בתיבה האוטומטית שלי(אולי טיפה יותר במהירות הסופית), עד כמה שידוע לי הגירסה הידנית זהה בכל המכלולים לאוטומטית, אז הרכב שלי עדיין במגבלות שהיצרן תיכנן עבורו ובטח גם נלקח טווח ביטחון(הצמיגים למשל הם מסוג ZR שזה ללא הגבלה כלל, אפשר גם 300 אם הרכב יכול), כך שהרכב שלי מכל הבחינות מותאם לכוח.

 

לגבי הבלמים, הם פרוגרסיביים, כלומר, מתחזקים בהדרגה, הם לא טובים לתיקונים קלים שדרושים בנהיגה ספורטיבית זריזה בכביש מעוקל (אבל אפשר להסתדר איתם), אבל מצד שני הם מצויינים בשביל בלימות חירום וכשדרוש לעצור את הרכב ממהירות גבוהה (שאליה הוא מגיע מהר) במהירות ויעילות ועדיין אפשר לשלוט ברכב.

 

עדי פעם מצא נתון של בבלימה מ-100 ל-0 ה-T4 בולמת תוך 41 מטר (ואני פעם מצאתי נתון של מתחת ל-40 מטר), לדעתי זה ממחיש את עוצמת הבלמים כשהם מתעוררים... רכב פסיכי... גם לבלמים יש דילאי... :)

עוד דוגמא שממחישה את הכל היא, בדרך נמיר ובקטעים הלא ארוכים(למשל מצומת רמת אביב ועד קרן קיימת-שממש רואים את הרמזור הבא), אני יכול להאיץ מעמידה ל-210 ולבלום לעמידה בחזרה עד לרמזור הבא...

 

אגב, לקונטיננטל יש דגם קונסםט שתוכנן לבלום מהר והוא בולם מ-100 קמ"ש לעמידה תוך 30 מטר בלבד!, חלומי ה-S60R בולמת את היותר מהטון וחצי שלה תוך 36 מטר.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם האוטו של ינון יציב ועוצר כמו שצריך? אני לא יודע - אבל אני חושב שהוא לא היה מתנגד לבלמים חזקים יותר שמותאמים לכוח של הרכב. שוב, הוא לא רכב ספורטיבי - אבל הוא משמש ככזה - והוא מ-א-ו-ד חזק.

 

כבר אמרתי פעם, יש גם גירסה ידנית ל-T4, הצ'יפ פשוט נותן לי את הביצועים של הידנית בתיבה האוטומטית שלי(אולי טיפה יותר במהירות הסופית), עד כמה שידוע לי הגירסה הידנית זהה בכל המכלולים לאוטומטית, אז הרכב שלי עדיין במגבלות שהיצרן תיכנן עבורו ובטח גם נלקח טווח ביטחון(הצמיגים למשל הם מסוג ZR שזה ללא הגבלה כלל, אפשר גם 300 אם הרכב יכול), כך שהרכב שלי מכל הבחינות מותאם לכוח.

 

לגבי הבלמים, הם פרוגרסיביים, כלומר, מתחזקים בהדרגה, הם לא טובים לתיקונים קלים שדרושים בנהיגה ספורטיבית זריזה בכביש מעוקל (אבל אפשר להסתדר איתם), אבל מצד שני הם מצויינים בשביל בלימות חירום וכשדרוש לעצור את הרכב ממהירות גבוהה (שאליה הוא מגיע מהר) במהירות ויעילות ועדיין אפשר לשלוט ברכב.

 

עדי פעם מצא נתון של בבלימה מ-100 ל-0 ה-T4 בולמת תוך 41 מטר (ואני פעם מצאתי נתון של מתחת ל-40 מטר), לדעתי זה ממחיש את עוצמת הבלמים כשהם מתעוררים... רכב פסיכי... גם לבלמים יש דילאי... :)

עוד דוגמא שממחישה את הכל היא, בדרך נמיר ובקטעים הלא ארוכים(למשל מצומת רמת אביב ועד קרן קיימת-שממש רואים את הרמזור הבא), אני יכול להאיץ מעמידה ל-210 ולבלום לעמידה בחזרה עד לרמזור הבא...

 

אגב, לקונטיננטל יש דגם קונסםט שתוכנן לבלום מהר והוא בולם מ-100 קמ"ש לעמידה תוך 30 מטר בלבד!, חלומי ה-S60R בולמת את היותר מהטון וחצי שלה תוך 36 מטר.

 

ינון.

 

מצטער ינון, לא התכוונתי "לרדת" על הרכב שלך - פשוט הבאתי אותו כדוגמא לרכב שמאוד קל להקפיץ את ההספק שלו מבלי לשנות שום דבר אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער ינון, לא התכוונתי "לרדת" על הרכב שלך - פשוט הבאתי אותו כדוגמא לרכב שמאוד קל להקפיץ את ההספק שלו מבלי לשנות שום דבר אחר.

 

מה פתאום לרדת על הרכב ??? לא ירדת ולא כלום... לדעתי... אולי אני תמים :)

 

רק הסברתי שהשיפור אצלי סולידי נכון להיום ושזה הרכב מסוגל לעצור את עצמו ביעילות גבוהה...

נסע איתי פעם מישהו עם S70-T5 שנת 97 משופרת עם יותר מצ'יפ, בסביבות ה-300 כ"ס, הוא פשוט נפעם מעוצמת הבלמים לעומת שלו... הוא ממש צריך לתכנן שעה קודם לפני כל בלימה.

 

בעתיד אולי יהיו עוד שיפורים לכוח ובהחלט סיכוי טוב שהבלמים ישופרו גם.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא שחשבתי עליה - לאימפרזות יש מוניטין של בלמים לא משהו. ואני חושב שבעזרת העלאת הגדישה אפשר להגיע שם להספקים מטורפים יחסית, לא? היית רוצה לסוע באימפרזה עם 300++ סוסים אבל בלי שיפור בבלמים? לא נראה לי.

 

זו דוגמה לא טובה. לאימפרזה בלמים עלובים גם בהשוואה ל-218 כ"ס הרגילים. זו דווקא דוגמא מצוינת לרכב ספורטיבי שמגיע במקור עם מערכת בלימה לגמרי לא מתאימה לשאר היכולות שלו.

 

בנוגע לינון - אל תדאג, הוא קופץ בכל פעם שמזכירים את הוולבו, זה היה צפוי :wink:

 

אבל אם כבר - ינון, זה שהבלמים שלך עוצרים את הרכב מהר יחסית מ-100 ל-0, לא אומר כמעט כלום על יכולת הבלימה לאורך זמן. זה גם לא אומר שהיצרן ידע מה הוא עושה כשהוא נתן לרכב את מערכת הבלמים הזאת. הנה - סובארו דפקו את הבלמים במכונית הספורטיבית שלהם. יכול מאוד להיות שוולבו דפקו אותם במכונית הסאלון החזקה שלהם. (לא אומר שזה קרה, אומר שזה אפשרי).

 

ובכל מקרה, תן לי את האוטו לחצי שעה בנס הרים, אם לא יוצא לך עשן מהבלמים והרכב מפסיק לעצור אחרי זה, אני מוכן להמליץ על T4 לכל מי שרוצה מכונית ספורט מטורפת :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לינון - אל תדאג, הוא קופץ בכל פעם שמזכירים את הוולבו, זה היה צפוי :wink:

 

אבל אם כבר - ינון, זה שהבלמים שלך עוצרים את הרכב מהר יחסית מ-100 ל-0, לא אומר כמעט כלום על יכולת הבלימה לאורך זמן. זה גם לא אומר שהיצרן ידע מה הוא עושה כשהוא נתן לרכב את מערכת הבלמים הזאת. הנה - סובארו דפקו את הבלמים במכונית הספורטיבית שלהם. יכול מאוד להיות שוולבו דפקו אותם במכונית הסאלון החזקה שלהם. (לא אומר שזה קרה, אומר שזה אפשרי).

 

ובכל מקרה, תן לי את האוטו לחצי שעה בנס הרים, אם לא יוצא לך עשן מהבלמים והרכב מפסיק לעצור אחרי זה, אני מוכן להמליץ על T4 לכל מי שרוצה מכונית ספורט מטורפת :wink:

 

רוני

 

כמה דברים... קודם כל לא קפצתי להגן, מהסיבה הפשוטה שלא הייתה שום התקפה לדעתי, רק הסברתי והבהרתי משהו(גם נשאלה שאלה או עלתה תהיה באופן לא ישיר), לא שיבחתי ונדחפתי סתם, אני לא תמירי או י.כ. תודה לאל, אתה רוצה שוב שאני אאסוף שירשורים כאן ובתפוז שהוזכר בהם וולוו או S40 או אפילו T4 ולא הגבתי כלל ??? כבר שלחתי פעם כמה... (הכל נאמר ברוח טובה)

 

לגבי בלימה לאורך זמן, אני מניח שאתה מתכוון לנסיעה חזקה עם הרבה בלימות ולא לכושר הבלמים לאחר כמה שנים, אז מנסיון אני יכול לומר לך שהבלמים לא מתעייפים בכלל... ויעילים באותה מידה גם אחרי שעתיים של נסיעה עם בלימות חזקות.

נסעתי איתה פעמיים בנס הרים (אחת עם ראם ואחת בטיול-מעל 200 ק"מ בכל פעם) ובכלל לא רק שם, דווקא לפעמים כשאני במצב רוח קרבי לבלום את הרכב מ-200 וחזק אמור לעייף את הבלמים הרבה יותר מבלימות קלות לתיקון(ששם היא כאמור לא טובה) והם פשוט לא מתעייפים.

לסיכום, אני אשמח שניסע פעם לנס הרים ביחד כשתהיה הזדמנות, אבל אתה לא תאהב את ה-T4 שם, זה לא המקום שבו היא מתבלטת(מתקנת בבלימה גרוע,המון תת היגוי,בועטת ומפרפרת בסיבובים-את כל אלה אפשר לשפר אחרי היכרות עם המכונית), בכל מקרה את הבלמים לא תצליח לעייף לדעתי גם אחרי שעה ויותר.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה את הבלמים לא תצליח לעייף לדעתי גם אחרי שעה ויותר.

 

ינון.

 

אני לא חושב שקיימת מכונית כביש שאת הבלמים שלה אי אפשר לעייף אחרי שעה של נהיגה מאוד מאומצת. במיוחד מכונית כזאת חזקה שמצליחה להגיע למהירויות גבוהות במיוחד בין סיבובים. רק לצורך השוואה, אימפרזה טורבו סטנדרטית בירידות של נס הרים - עוד לפני סוף הירידה מורגשת דעיכה רצינית בבלמים. בירידות של סדום-ערד (נהגתי שם עם אימפרזה) זה בכלל מורגש מהר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה את הבלמים לא תצליח לעייף לדעתי גם אחרי שעה ויותר.

 

ינון.

 

אני לא חושב שקיימת מכונית כביש שאת הבלמים שלה אי אפשר לעייף אחרי שעה של נהיגה מאוד מאומצת. במיוחד מכונית כזאת חזקה שמצליחה להגיע למהירויות גבוהות במיוחד בין סיבובים. רק לצורך השוואה, אימפרזה טורבו סטנדרטית בירידות של נס הרים - עוד לפני סוף הירידה מורגשת דעיכה רצינית בבלמים. בירידות של סדום-ערד (נהגתי שם עם אימפרזה) זה בכלל מורגש מהר.

 

רוני

 

אני אנסח את דברי מחדש... אני מאמין שאפשר, אבל זה דורש קצת מאמץ ואפילו כוונת זדון, כלומר שעיוף (הטיה מצחיקה...) הבלמים תהיה המטרה... בנסיעה קרבית רגילה למטרות הפאן הבלמים יספיקו לך עד שימאס לך... או עד שרוכבי האופניים יתרבו כמו חיידקים ב-"החיים"... :)

 

קח בחשבון שלא כל הזמן אתה נותן גז חזק בשביל להאיץ יותר מידי... הרכב בפירוש מסוגל להביא תוך שניות את עצמו למהירות שהוא פשוט לא מסוגל להסתובב בה בלי לעוף... איכשהו ראם סמואל לא עף לשום מקום, הוא אמר משהו בסיגנון "הבלמים מגעילים, טוב אז אני לא אשתמש בהם...", גם לא הורגש שום תת היגוי איתו, הרכב היה דבוק כמו ברכבת הרים על מסילה, לא יודע איך הוא עשה את זה...

כבר סיפרתי פעם שקצת לפני סיבוב הוא שבר את ההגה לכיוון הנגדי(אנחנו ב-100 קמ"ש+ כן?) במהירות והחזיר למרכז וטילטל את כל הרכב ובעצם זרק אותו לתוך הסיבוב, אולי זה קשור למשהו... אני כלכך עצוב שבחיים לא יהיה לי את האומץ לנסות כזה דבר בעצמי... וזה היה כ-ל-כ-ך כייף!!!!

 

גם כמו שאמרתי, בלי להכיר את הרכב גז חלש מידי לא יעשה הרבה וחזק מידי יוריד הילוך ויתן קיק באמצע סיבוב ובמקום למשוך אותך החוצה יזרוק אותך כי הרי עוד לא סיימת את הסיבוב לגמרי...הדילאי מטעה... אתה לוחץ וחושב שלא קרה כלום ואז לוחץ יותר וזה כבר יותר מידי... אני לא אציין שוב למי לא הייתה בעיה להסתדר מבלי להכיר את הרכב............

 

גם את הדילאי אגב אפשר להפחית משמעותית אחרי היכרות עם הרכב.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7414 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...