Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6287 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראיתי היום בעיתון כי באגף התנועה של מ"י (כלומר מתנ"א) מחפשים שוטרים במעמד מיוחד ל"תפקיד מאתגר למאבק בקטל בדרכים". הדרישות יחסית בסיסיות (בגרות, רשיון נהיגה וכדומה), וההעסקה היא ב1/2 או 3/4 משרה, כאשר זה מתאים גם לסטודנטים (לפי הרשום במודעה).

 

אני סטודנט שנה ראשונה בבן גוריון, ואני לא אתנגד לקבל משכורת צנועה על הדרך. השאלה היא האם זה כדאי? כלומר לפי מה שהבנתי מדובר פשוט בעבודה בתור שוטר תנועה.

האם יש למישהו מושג איך השכר? (במודעה מצויין כי תנאי שכר כנהוג במשטרה, שזה להבנתי לא ממש גבוה, אבל זה לא מרתיע אותי) עד כמה הם גמישים מבחינת שעות וימי עבודה? (בגלל האילוצים של הלימודים לי למשל מתאים לעבוד שתי משמרות של 12 שעות בשבוע, סך הכל חצי משרה. השאלה אם הם באים לקראתך בשעות עבודה)

 

ובכלל אם יש לעוד מישהו מה להוסיף לגבי העבודה ובכלל אני אשמח לשמוע (גם בהודעה פרטית).

 

*אם אפשר בלי כל הדיונים השגרתיים על מתנ"א, יש מספיק שרשורים על זה.

פורסם

לענ"ד, אתה לא תוכל לבנות על משמרות של 12 שעות. נראה לי הגיוני שיצוותו את החדשים עם ותיקים ולכן המשמרת שלך תהיה בהתאם לשיבוץ של הוותיק.

אל תשכח שאם אתה עובד משמרת וחצי, מישהו צריך להגיע להחליף אותך באיזה כביש, ולא תמיד זה מתאפשר, לכן נראה לי ששעות העבודה יהיו של משמרת סטנדרטית.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

משמרות:

 

מינימום 3 משמרות של 8 שעות לחצי משרה.

המשמרות קח בחשבון הן לא צמיד הכי נוחות (בוקר, לילה, סופי שבוע וחגים).

 

ישנה הכשרה (קורס שוטרים אך קצר יותר) שצריך לעבור וזה רק בוקר.

 

מעמד מיוחד - בעיקרון זה אומר שהם לא חייבים לך כלום ואם יש משהו את ה הראשון לעוף. אם אתה לא מתכנן קריירה שמה זה טוב, אם כן אז זה בעייתי ועדיף להתגייס כשוטר מן המניין.

 

בנוסף, יש את כלל הליכי הגיוס של משטרת ישראל, שבאופן מפתיע אוממנם רובו המוחץ של האנשים שניגשים למיונים משום מה לא עוברים אותם.

 

ישנה התחייבות למספר שנים בעת הגיוס, כלומר זה לא עבודה שאם אחרי חודשיים לא נראה לך אתה עוזב.במשטרה אין דבר כזה.

 

כמה ייצא לך לחודש? לדעתי סביב האלפיים בחודש לחצי משרה, אם זה ממש קריטי לך סכום מדוייק אני יכול לבדוק אבל זה תלוי באם יש לך גמולים, איזה דרגה מגייסים אותך (בעלי תואר או קצינים בצבא, מתגייסים לדעתי ישר כסמל או סמ"ר).

 

אם אתה רוצה להיות שוטר תנועה ועד עכשיו לא הצלחת לשלב את זה בלימודים אז זה יכול להתאים.

אם אתה מחפש עבודה תוך כדי לימודים שתכניס קצת מהצד ואתה חושב אולי זאת הזדמנות, אז זה לא. זאת עבודה תובענית וקשה מבחינת המערכת והעבודה עצמה.

אחרי משמרת אתה לא יכול פשוט לחזור הביתה וללמוד או ללכת ללימודים, אתה חייב לישון (אל תשכח שנהגת רצוף 8 שעות).

 

אני לא יודע אם לוקחים מעמד מיוחד לתיגבורים (הר-הבית וכו') אבל אם כן קח את זה בחשבון.

כוח כוננות הם בטוח כן.

 

אתה לא הסטודנט היחידי שמה ולכן קח בחשבון שבתקופת מבחנים לחצי מהיח' יש לחץ וצריכים חופשות וכו' ולכן הגמישות יורדת כי לכולם יש את אותה הבעיה.

 

כמו שאמרתי, רק אם אתה רואה בשירות במשטרה כשליחות ומטרה, אחרת, עדיף תעבוד ברמן. בשיא הרצינות.

יותר כיף ויותר כסף ויותר נוח.

 

אם יש לך עוד שאלות ספציפיות אשמח לענות אם אני יכול או לקשר אותך לאנשים שיכולים לענות.

פורסם
משמרות:

 

מינימום 3 משמרות של 8 שעות לחצי משרה.

המשמרות קח בחשבון הן לא צמיד הכי נוחות (בוקר, לילה, סופי שבוע וחגים).

 

ה3 משמרות זה MUST? אין אפשרות מדי פעם להפוך את זה ל2 משמרות של 12?

ואין לי בעיה לעבוד כל סופ"ש (כלומר שישי ושבת) או כמעט כל סופ"ש, השאלה אם בחלוקת המשמרות הם גמישים (כלומר אם יש ימים בשבוע שבהם אני מעדיף לעבוד, וימים שבהם אני לא יכול)?

 

ישנה הכשרה (קורס שוטרים אך קצר יותר) שצריך לעבור וזה רק בוקר.

 

ידוע לך כמה זמן נמשך הקורס הזה? ואיפה הוא מתבצע?

 

מעמד מיוחד - בעיקרון זה אומר שהם לא חייבים לך כלום ואם יש משהו את ה הראשון לעוף. אם אתה לא מתכנן קריירה שמה זה טוב, אם כן אז זה בעייתי ועדיף להתגייס כשוטר מן המניין.

 

בנוסף, יש את כלל הליכי הגיוס של משטרת ישראל, שבאופן מפתיע אוממנם רובו המוחץ של האנשים שניגשים למיונים משום מה לא עוברים אותם.

 

כמה זמן לוקח כל תהליך הגיוס? עניין של חודשים?

 

ישנה התחייבות למספר שנים בעת הגיוס, כלומר זה לא עבודה שאם אחרי חודשיים לא נראה לך אתה עוזב.במשטרה אין דבר כזה.

 

כמה ייצא לך לחודש? לדעתי סביב האלפיים בחודש לחצי משרה, אם זה ממש קריטי לך סכום מדוייק אני יכול לבדוק אבל זה תלוי באם יש לך גמולים, איזה דרגה מגייסים אותך (בעלי תואר או קצינים בצבא, מתגייסים לדעתי ישר כסמל או סמ"ר).

 

אם אתה רוצה להיות שוטר תנועה ועד עכשיו לא הצלחת לשלב את זה בלימודים אז זה יכול להתאים.

אם אתה מחפש עבודה תוך כדי לימודים שתכניס קצת מהצד ואתה חושב אולי זאת הזדמנות, אז זה לא. זאת עבודה תובענית וקשה מבחינת המערכת והעבודה עצמה.

אחרי משמרת אתה לא יכול פשוט לחזור הביתה וללמוד או ללכת ללימודים, אתה חייב לישון (אל תשכח שנהגת רצוף 8 שעות).

 

אני לא יודע אם לוקחים מעמד מיוחד לתיגבורים (הר-הבית וכו') אבל אם כן קח את זה בחשבון.

כוח כוננות הם בטוח כן.

 

התגבורים למשל להר הבית זה מכל רחבי הארץ? (אני גר דרומית לב"ש).

 

אתה לא הסטודנט היחידי שמה ולכן קח בחשבון שבתקופת מבחנים לחצי מהיח' יש לחץ וצריכים חופשות וכו' ולכן הגמישות יורדת כי לכולם יש את אותה הבעיה.

 

כמו שאמרתי, רק אם אתה רואה בשירות במשטרה כשליחות ומטרה, אחרת, עדיף תעבוד ברמן. בשיא הרצינות.

יותר כיף ויותר כסף ויותר נוח.

 

אם הייתי עובר קורס ברמנים אולי הייתי חושב על זה :-P

 

אם יש לך עוד שאלות ספציפיות אשמח לענות אם אני יכול או לקשר אותך לאנשים שיכולים לענות.

 

תודה...

פורסם
מחפשים שוטרים במעמד מיוחד ל"תפקיד מאתגר למאבק בקטל בדרכים".

 

אני לא מומחה, אבל יש לי תחושה שהמשפט הזה משמעותו "אתה הולך לשבת שעות בניידת ולתפוס נהגים על 120 קמ"ש". באופן כללי, כמעט כל תפקיד שאין לו דרישות (בגרות ורישיון נהיגה זה לא דרישות) לא יכול להיות מאתגר או מעניין במיוחד...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כמה תשובות:

הקורס בעיקרון מבוצע באגף התנועה בבית דגן.

יכול להיות שדרומים וצפוניים מבצעים אותו במקומות אחרים. אבל לא בטוח בכלל.

 

הליך הגיוס אכן יכול לקחת חודשים.

לפעמים יותר לפעמים פחות.

קח בחשבון שקורסים נפתחים מספר פעמים בשנה ולכן גם מועד התחלת העבודה תלוי מאוד במועד פתיחת קורס.

 

שוטרי מעמד מיוחד לא מוכשרים להפעיל לא ממל"ז ולא ינשוף.

 

3 משמרות זה MUST.

משמרת של 12 שעות נחשבת למשמרת שלדי והיא מבוצעת רק במקרים נדירים (לצערי לא מספיק נדירים) וכל התחנה או במקרה שלך המשמרת עובדת ככה. לא אתה ספציפית.

לפעמים כן מאישרים חלק מהשוטרים לשלדי לצורך תגבור אבל שוב, זה משהו נדיר שקורה במקרה הקיצוני פעם בחודש, וזה יכול להיות שבוע שלם של שילדיים בחודש אחד ואחרי זה 4 חודשים של שקט (תלוי במצב בארץ, בתחנה, במרחב וכו').

ד"א, משמרת של שילדי נחשבת למשמרת 1. לפחות ככה זה במשרה מלאה.

אם אתה עושה 2 שלדי או 3 מגיעה לך עוד פגרה.

חשוב לי שוב להדגיש אין דבר כזה שעות נוספות במשטרה.

 

בנוגע לזה שאתה מעדיף סופי שבוע - ככה גם כל הסטודנטים.

החלוקה למשמרות תלויה בסופו של דבר במקום השיבוץ הסופי שלך.

קח בחשבון רק שאם אתה לא תושב ב"ש במקור, אז אתה לא תגיע לבקר יותר מדיי בבית אצל ההורים, כי באמצע שבוע יש לימודים. ובסופי שבוע יש עבודה.

ונגיד אתה עובד שישי צהריים ושבת בוקר, אז יוצא שבשעה 14:00 ביום שישי, או לפני יש תדרוך אז אתה לא תלך למרכז ביום חמישי.

ואחרי שתחזור ממשמרת ביום שישי בערב, תסים ב-22:00 תהיה מת מעייפות, ושבת אתה ב-6:30 שוב בתחנה. אז גם כאן לא תחזור למרכז.

ויום שישי בסביבות 15:00 שתסיים משמרת ותחזור הביתה תהיה עייף סחוט, ואז גם לא תיסע למרכז ותישאר כי יום א' יש לימודים.

 

וכנ"ל בחגים.

 

וקח בחשבון שרק במשטרה יש תדרוך לפני יציאת כל משמרת שהשעון לא דופק בה.

ויש חתימה על ציוד לפני המשמרת.

ויש אחרי סוף המשמרת עוד איזה חצי שעה נטו של סידור מסמכים, הזדכות על ציוד וכו'.

ושאתה נותן לנהגים דוח"ות וכו' אז הם הולכים לבית משפט לבכות שהיית בלי כובע אז את שורף ימים שלמים על בית משפט, וזה כמובן לא נחשב למשמרת. ותאריך של בית משפט יכול ליפול לך ביום של מבחן חשוב או משהו כזה.

 

ובנוגע לברמנים -

א. זה היה סתם דוגמא יש עוד 20 עב' כאלו.

ב. מרבית החברים שלי שהם ברמנים לא עברו קורס. אחד עובר קורס והשאר לוקחים ממנו את החומר.

פורסם
כמה תשובות:

הקורס בעיקרון מבוצע באגף התנועה בבית דגן.

יכול להיות שדרומים וצפוניים מבצעים אותו במקומות אחרים. אבל לא בטוח בכלל.

 

אתה יודע אולי כמה זמן נמשך הקורס? שבועיים או חודש?

 

הליך הגיוס אכן יכול לקחת חודשים.

לפעמים יותר לפעמים פחות.

קח בחשבון שקורסים נפתחים מספר פעמים בשנה ולכן גם מועד התחלת העבודה תלוי מאוד במועד פתיחת קורס.

 

שוטרי מעמד מיוחד לא מוכשרים להפעיל לא ממל"ז ולא ינשוף.

 

אז מה הם עושים? רק מכמונות בדיקת רכבים, עצור, פס לבן וכדומה?

ושוטרי מעמד מיוחד עובדים לבד או שרק עם שוטר מן המניין?

 

3 משמרות זה MUST.

משמרת של 12 שעות נחשבת למשמרת שלדי והיא מבוצעת רק במקרים נדירים (לצערי לא מספיק נדירים) וכל התחנה או במקרה שלך המשמרת עובדת ככה. לא אתה ספציפית.

לפעמים כן מאישרים חלק מהשוטרים לשלדי לצורך תגבור אבל שוב, זה משהו נדיר שקורה במקרה הקיצוני פעם בחודש, וזה יכול להיות שבוע שלם של שילדיים בחודש אחד ואחרי זה 4 חודשים של שקט (תלוי במצב בארץ, בתחנה, במרחב וכו').

ד"א, משמרת של שילדי נחשבת למשמרת 1. לפחות ככה זה במשרה מלאה.

אם אתה עושה 2 שלדי או 3 מגיעה לך עוד פגרה.

חשוב לי שוב להדגיש אין דבר כזה שעות נוספות במשטרה.

 

מבחינת שעות, הרי חצי משרה זה גם מבחינת שעות, כלומר יש הגבלה כלשהי מבחינת שעות העבודה (הרי לא הגיוני למשל שאני אעבוד 140 שעות ואקבל משכורת של חצי משרה)?

 

בנוגע לזה שאתה מעדיף סופי שבוע - ככה גם כל הסטודנטים.

החלוקה למשמרות תלויה בסופו של דבר במקום השיבוץ הסופי שלך.

קח בחשבון רק שאם אתה לא תושב ב"ש במקור, אז אתה לא תגיע לבקר יותר מדיי בבית אצל ההורים, כי באמצע שבוע יש לימודים. ובסופי שבוע יש עבודה.

ונגיד אתה עובד שישי צהריים ושבת בוקר, אז יוצא שבשעה 14:00 ביום שישי, או לפני יש תדרוך אז אתה לא תלך למרכז ביום חמישי.

ואחרי שתחזור ממשמרת ביום שישי בערב, תסים ב-22:00 תהיה מת מעייפות, ושבת אתה ב-6:30 שוב בתחנה. אז גם כאן לא תחזור למרכז.

ויום שישי בסביבות 15:00 שתסיים משמרת ותחזור הביתה תהיה עייף סחוט, ואז גם לא תיסע למרכז ותישאר כי יום א' יש לימודים.

 

וכנ"ל בחגים.

 

אני מדימונה, ויש פה את השלוחה של את"ן ערבה אם אני לא טועה.

 

וקח בחשבון שרק במשטרה יש תדרוך לפני יציאת כל משמרת שהשעון לא דופק בה.

ויש חתימה על ציוד לפני המשמרת.

ויש אחרי סוף המשמרת עוד איזה חצי שעה נטו של סידור מסמכים, הזדכות על ציוד וכו'.

ושאתה נותן לנהגים דוח"ות וכו' אז הם הולכים לבית משפט לבכות שהיית בלי כובע אז את שורף ימים שלמים על בית משפט, וזה כמובן לא נחשב למשמרת. ותאריך של בית משפט יכול ליפול לך ביום של מבחן חשוב או משהו כזה.

 

הקטע של התדריכי יציאה וכל הזיכויים לאחר סיום משמרת מוכרים לי (כלומר משמרת של 8 שעות נטו זה בעצם 9 וקצת ברוטו).

אבל הקטע של העדויות חדש לי מבחינת שעות. אם אני הולך לעדות, זה לא נחשב לי בשעות עבודה??

 

ובנוגע לברמנים -

א. זה היה סתם דוגמא יש עוד 20 עב' כאלו.

ב. מרבית החברים שלי שהם ברמנים לא עברו קורס. אחד עובר קורס והשאר לוקחים ממנו את החומר.

 

ושוב תודה.

פורסם

סליחה על ההתערבות:

לא כדאי לשלוח קו"ח, להגיע לראיון ולהציג את כל השאלות האלה למראיין? מבלי חלילה להטיל ספק במהימנות התשובות של נקאמיצ'י, אני מאמין שהתשובות הטובות, המעודכנות והנכונות ביותר נמצאות במשטרה.

 

שבת שלום, ובהצלחה בכל מה שתבחר לעשות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

א. אלעד צודק.

 

ב. חלק לא קטן מהתשובות שלי מבוססות על שוטרי משרה מלאה וחצי משרה שהם לא "מעמד מיוחד", שכן "מעמד מיוחד" יש רק במתנ"א, שאר המקומות חצי משרה זה שוטר מן המניין בחצי משרה.

אף אחד לא מחפש "לטחון" אותך, אבל אתה צריך להבין שמשטרת ישראל היא לא מקום עבודה רגיל ואנשים "נקראים לדגל".

אתה לא עובד 160 שעות בחודש כחצי משרה, אבל ייתכן ותצטרך לתת קצת יותר מעצמך לעומת מקום אחר שבו המשמרת נגמרת אתה זורק הכל והולך הביתה.

 

ג. משך הקורס -אני לא יודע בוודאות. כמובן עדיף שתתקשר לשאול, אני אנסה לברר.

 

ד. שוטר מעמד מיוחד כאמור הוא יותר סטטוס של כוח האדם מאשר סטטוס של סמכויות וזכויות, שכן בקטע הזה הוא זהה לכל שוטר. בעיר יש הנחייה ששוטר לא עובד לבד. גם ביום. במתנ"א אין הנחייה כזאת ולפחות ביום אני יודע ששוטר עובד לבד ברכב. אולי מוסיפים מתנדבים (אם זה טוב או רע, זה ויכוח בפני עצמו). בלילה אני לא יודע. אבל ייתכן שתעבוד עם אדם נוסף (שוטר/מתנדב/תיגבור מ"צ).

 

ה. מכמונת זה ממל"ז. אתה לא אוכף עבירות מהירות או שכרות (כאילו שיכרות כן אבל אתה לא מפעיל את הינשוף, אתה "דג" אנשים ומביא אותם למכשיר, וגם זה במתנ"א יותר שעושים מבצע שיכרות). בעיקרון במתנ"א (ויש פה אנשים שמכירים את מתנ"א יותר טוב ממני) יש לך קטע כביש. ואתה 8 שעות עולה סיבובים על הקטע כביש הזה, ואוכף עבירות תנועה (חגורות, טלפונים, פס לבן ועוד).

 

ו. בנוגע לבית משפט. נגיד וזה נחשב אצלך ליום עבודה. אז חצי יום את בבית משפט, ואת השאר אתה עושה בתחנה. קח בחשבון שלבית משפט יש נטייה תמיד ליפול ביום הכי לא נוח.

 

כמובן כמו שנאמר קח את כל מה שאני אומר לך בעירבון מוגבל מאוד.

וקח את הדברים שאני אומר לך יחד עם הדברים שנאמרים לך בלשכת הגיוס ביחד (תיתן להם יותר משקל, אבל עדיין כמו בכל עבודה הם לא מספרים הכל).

 

בעיקרון המטרה שלי מסתכמת במה שאמרתי:

אם אתה באמת חושב אתה עושה משהו בזה שאתה מתגייס לאגף התנועה ואתה רוצה לתרום ולעזור יותר מתוך שליחות (ואם המשכורות, אז זה באמת חצי התנדבות גם שאתה בשכר) - ייתכן ותמצא כאן עבודה שונה וייחודית, שעבור חלק מהאנשים עדיפה מכל עבודה אחרת בהיי-טק לדוגמא לא משנה מה המשכורת שמה.

אם אתה מחפש לעשות כמה ג'ובות, תוך כדי הלימודים בלי יותר מדיי מחוייבות למקום עבודה ובלי יותר מדיי כאב ראש, זה לא כדאי, זה משהו שיתפוצץ לך בפנים אח"כ. וגם לצאת מהמערכת זה לא קל.

וכמו כן, אומנם בארץ זה פחות ,אבל עדיין עבודת שיטור היא מאוד מסוכנת, 2 שוטרי מתנ"א נרצחו לאחרונה בדם קר וכולם כבר שכחו את זה. ולא מזמן נדרס שוטר מתנ"א למוות ע"י בדואי בדרום.

רפ"ק לוגסי, שהיה למוד ניסיון יח' מיוחדת מת דווקא שעצר בסיטואציה ששוטר מתנ"א עושה המון פעמים במשמרת, שהוא עומד בצד הכביש.

אירועי תקיפת שוטרים הם דבר שבשגרה, העבודה קשה ושוחקת ולא מתגמלת אם אתה מסתכל עליה במבט קר ולא ממבט ציוני משהו.

פורסם
סליחה על ההתערבות:

לא כדאי לשלוח קו"ח, להגיע לראיון ולהציג את כל השאלות האלה למראיין? מבלי חלילה להטיל ספק במהימנות התשובות של נקאמיצ'י, אני מאמין שהתשובות הטובות, המעודכנות והנכונות ביותר נמצאות במשטרה.

 

שבת שלום, ובהצלחה בכל מה שתבחר לעשות.

 

אתה צודק, אבל רציתי לדעת קצת פרטים לפני שאני מחליט בכלל להיכנס ל"הרפתקה" הזאת.

 

ונאקאמיצ'י, תודה על התשובות, גילית לי כמה דברים שלא ידעתי.

×
×
  • תוכן חדש...