Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ הטריומף ספיטפייר mk3 מודל 68 שלי


tomi1975
שימו לב! השרשור הזה בן 3758 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סליחה טעיתי הסופר צ'ארג'ר הוא מסוג eaton m45 ולא כמו שכתבתי מקודם

בתמונה המצורפת אפשר לראות איך יראה הקיט בסוף

את התמונה מצאתי באינטרנט

757c_1.jpg

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 264
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ערב טוב

כל הכבוד על הדבקות במשימת שיפוץ הספיטפייר

סופרצארגר נשמע מעניין מאוד עד כמה הוא באמת ישפר את ביצועיי צריכת הדלק במכונית ויוסיף על תפקוד המנוע האם אין צורך בחיזוקים ברכב?

עופר בן צבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי על הבורות, אבל האם המנוע זהה למנוע ה-1300 שנמצא באסקורט MK1?

אשמח לפירוט על עלויות פרוייקט השיפור של ה-SC.

זה מנוע טריומף לא מנוע פורד.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן לכולם

אין צורך לשפר את מערכת הבלימה והשילדה בספיטפייר ,השילדה חזקה ונפרדת מהבודי,

מרכיבים את הקיטים האלה גם על מיני קלאסית, ללא חיזוקים ועל:mg midget,mgb,mga ,אוסטין שברובן הבודי הוא פח "אמבטיה"

מה שצריך בעצם לעשות זה להחזיק את ההגה חזק שלוחצים על דבשת הגז :-D

הקיט מוצע למכירה בין 2000 ל2700 פאונד תלוי במגדש יש לא מספר דורות, לדוגמא : שלי דור 5

אפשר גם להשיג משומש אבל אני לא ממליץ

קחו בחשבון שלהתאים את הקיט כמוני יש צורך בעוד הוצאות של חריטת פולים,מע' קרור,משאבת דלק 20psi וריגולטור,קרבורטור hif44 ,פילטר k&n ,תושבות, מתאמים, אלטרנטור חזק ויש צורך לעשות שינוי בדיסטרביוטור

בקיצר 20000- 25000 ש"ח כולל מיסי יבוא

מבחינת נתונים וביצועים הסופרצ'ארג'ר מוסיף למנוע עוד 40% כוחות סוס

בגדול השתמשו בסופרצ'ארג'רים במטוסים במלחמת העולם השניה

צרפתי מספר דיאגרמות ונתונים

ct_128483.gif

eaton_M45_graph.gif

8b56_1.jpg

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצרף קישור של חברת moss אנגליה ומספר תמונות שונות

 

 

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=14866

 

http://video.google.com/videoplay?docid=6731179062206531530#

8578_1.jpg

333.jpg

150-059mga.jpg

5410_1.jpg

9445_1.jpg

9956_1.jpg

fueling.jpg

sprchrgr.jpg

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש מסכים איתך! יתכן, ושוב בהסתייגות, שאין צורך בחיזוקי שילדה, (אני הייתי מחזק שילדה בת X-שנים)

אבל...

תושבות מנוע לא מחוזקות, יקרעו תרתי משמע תחת ההספק החדש.

מוט מייצב מחוזק חובה אצלך, אחרת שקיעה לא רצויה ביצאה מסיבוב חד תעמיס מאד על

כל המערכות של הבולמים והמשולשים,

ותמיד, ולא משנה כמה יתעקשו איתך תמיד יש מקום לשפור הבלמים, מנסיון, הוספת משקל

למנוע, הוספת הספק שיביא (כך אתה מקווה) לתוספת מהירות מן הסתם, תצריך יותר מאמץ בבלימה!

ועוד לא דיברנו על הקלאץ' מיסבים וציריות...

 

השיפוץ שלך ניראה מצויין, החומרים מדליקים ומעוררים, אבל לגבי החיזוקים הייתי חושב שוב!

 

בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש מסכים איתך! יתכן, ושוב בהסתייגות, שאין צורך בחיזוקי שילדה, (אני הייתי מחזק שילדה בת X-שנים)

אבל...

תושבות מנוע לא מחוזקות, יקרעו תרתי משמע תחת ההספק החדש.

מוט מייצב מחוזק חובה אצלך, אחרת שקיעה לא רצויה ביצאה מסיבוב חד תעמיס מאד על

כל המערכות של הבולמים והמשולשים,

ותמיד, ולא משנה כמה יתעקשו איתך תמיד יש מקום לשפור הבלמים, מנסיון, הוספת משקל

למנוע, הוספת הספק שיביא (כך אתה מקווה) לתוספת מהירות מן הסתם, תצריך יותר מאמץ בבלימה!

ועוד לא דיברנו על הקלאץ' מיסבים וציריות...

 

השיפוץ שלך ניראה מצויין, החומרים מדליקים ומעוררים, אבל לגבי החיזוקים הייתי חושב שוב!

 

בהצלחה-רן

 

אתה באמת לא חייב להסכים איתי

אני לא יודע איזה הכשרה יש לך ואיזה ניסיון יש לך בטריומף ובהרכבת סופר צ'רג'ר בפרט שמהנדסים ואנשי מיקצוע פיתחו והשתמשו בקיט הנ"ל

השלדה בספיטפייר חזקה מאוד (אתה מוזמן לבוא לראות)

תושבות המנוע חדשות וכמו שהסברתי מרכיבים את הקיט על מספר רכבים ברובם הנעה קידמית ללא חיזוקי בלמים ולא צריות וכו"

ברכב שלי שאנחנו מדברים עליו יש הנעה אחורית כך שאין שום בעיה של יציבות וציריות מה גם שקניתי מסרק ההגה משופר לתחרויות ,ויש גם מוט מייצב הגה אורגינל ברכב

לגביי ההספק אני לא מקווה אני בטוח מין הסתם שמרכיבים סופרצ'רג'ר יש שיפור ניכר בהספק ובמהירות של הרכב

מה הקשר לקלאצ' מייסבים?

הדבר היחיד שצריך הוא שהמנוע יהיה במצב מצויין זה הכול

 

ובכול זאת תודה

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיון?...קצת,

בוגר בית הספר למרוצים ג'ים ראסל, מס' עונות של תחרויות מקומיות באירופה,

מס' גביעים מדליות וזכיות, שיפורי רכב, כאלה ואחרים בעיקר ארופאיות.

 

לגבי הרכב הספציפי שלך, נסיון השיפור שלך הוא לסטייג' 2-3 שניהם בסיסיים

לפני הכנה למירוץ!

 

זאת אומרת שיפור של בין 20-60 אחוז לכוח המנוע המקורי לפעמים גם יותר,

פחות או יותר הגבול העליון לשיפור המנוע הנוכחי, לפני הכנת מנוע מקצועי של

חברה יעודית.

 

רכבים כאלה מתחרים בחו"ל על בסיסי קבוע, כשההבדל הוא הפחתת מישקל ע"י

סילוק כל האביזרים הלא "חיוניים" וכלוב התהפכות שמחזק את השילדה!

 

הרכב שלך מודל 68 לכן להערכתי ומבלי לראות את הרכב עבר מס' תיקוני מרכב

אם תסתכל על בסיסי המשולשים ונקודות החיבור בין הבולמים לגוף תגלה מס' דברים מעניינים

ברכב שלך, שאני נוהג לכנות אותם שיניי הזמן...

 

הספיט שלך מעולם לא תוכנן כרכב מירוץ אלה דוקא כרכב ספורט פאן במראה נכון, והשילוב בין

מנוע קידמי להנעה אחורית מבטיח המון כייף ומשחקי זנב, לנהג המיומן, והמון הוצאות

לנהג מיומן פחות!

 

כל נהג מרוצים מתחיל יודע שבשביל להיות המהיר ביותר בשטח צריך לבלום מאוחר

רצוי שהבלימה תהייה מאוזנת ונטראלית, ולכן מתכנני הרכב דואגים לחלוקת משקל

נכונה בין שני חצאי הרכב הקידמי והאחורי...ולבלמים טובים ולא מתחממים!

 

עכשיו נלך צעד אחד קדימה, המנוע שלך חוזק בתוספת סוסונים, לדברך הרבה מאד,

מכאן נובע שכל העומסים העוברים מהמנוע לגלגלים דרך הגיר, ציר ההינע, הקלאץ,

הציריות, האקסים, וכל שאר החברים המשתתפים במאמץ, עולים משמעותית

על מה שייעד להם המהנדס במקור,

אז או שיקרסו תחת העוצמה החדשה, או שימהרו יותר להישחק, ושחיקה פרושה חופש

שפרושו איבוד חלק ברגע קריטי!

 

"שיפור" רכב בחו"ל עובר תחת סדנאות מקצועיות שרובן יעודיות לסוג מסויים של

רכב, כיוון שמאפיניו של רכב משופר אחר אינם דומים ולמאפיניי רכב אחר!

 

אגב שיפור רכב כמו שלך למרוץ עולה שם למעלה מרבבה בכסף מקומי, וזאת רק

לתחריות חובבים של סוף השבוע.

 

טיונייג של רכב קלאסי הוא מקצוע בפני עצמו, שדורש נסיון ידע והמון כסף,

לא ניתן לשפר חלק אחד ברכב מבלי להביא בחשבון את שאר החלקים, כיוון

שחוזק השרשרת ניקבע תמיד על פי החוליה החלשה ביותר שלו!

 

אני מצטער, אבל בכדי להביא רכב למצב מושלם, לא מספיק מנוע "טוב"

כי כאשר הוספת למנוע שלך עוד סוסים לאורווה, תגלה לפתע שהמנוע שלך

לא מצליח להחזיק את השמן שלו במקומו, מתחמם, יוצא תדיר מכיוון!

שוחק מיסביים, צמיגים, פרונט, קורע גומיות וטוחן גיר, וכל זה למה?

 

כי רוב הכסף הלך על תוספות סוסנוים למנוע, ושכחנו בדרך את המרכב,

ומולכי הכוח...

 

דבר קצת עם חברי ה-FS שם המגמה לשיפור המנוע עד לשחקים

היא עניין יום יומי, תבדוק עם החברה כמה מהם גרסו מנוע, צלבים, צריות

ושאר ממתקים יקרים וכמה מהם טחנו את הרכב לאבק עד שהבינו את התורה...

 

אין לי ספק לרגע שאתה עושה עבודה טובה ומקצועית ואין לי עניין

להשבית את שימחתך להיפך! הייתי שמח אם היו בארץ כמה משפרי רכב חוקיים

שיודעים מה הם עושים על מנת ללמוד וללמד את התורה החשובה הזו.

ואולי גם להרוג כמה אגדות מטומטמות על שיפורי רכב בדרך...

 

ועוד משהו קטן למחשבה, גם אם המנוע יהיה בן יונה אמיתי בכל קנה מידה

זה רק אומר שלנהג יהיה יותר עם מה להתמודד בדרך, ואם הרכב לא יוכן כראוי

הסיכוי לתקלה חמורה עולה בהתאם לאחוז שיפור המנוע!

 

בכדי להיות המהיר ביותר תמיד, צריך:

 

1. נהג מיומן שיודע ומכיר את העבודה ואת הרכב שלו!

2. רכב תפור היטב למידות הנהג ומיגבלותיו!

3. המון נסיון!

4. מחשבה בריאה ושיקול דעת.

5. קור רוח ועצבי ברזל.

 

שפר את הנהג, נהג ברכב מאוזן, ותהיה תמיד מהיר יותר ללא קשר לכמה השקעת

במנוע...

 

שיהיה בהצלחה וסע בזהירות ובהנאה, -רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:oops: סחתן, שיכנעתה אותי...

אז מה וכיצד אתה ממליץ לי לשפר את המכלולים שהזכרתה?

אני השמח ללמוד דברים חדשים

אחרי הכול תכלס אין לי מי יודע מה ניסיון בעניין ואני ניזון וניזונתי רק משאלות ותשובות

אני מאמין שבאמת אני אלמד על בשרי את תוצאות הפרוייקט הנחמד שלי ולקחתי את זה בחשבון וכבר הכנתי מנוע ספייר וקצת כסף בצד:lol:

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי שיפור רכב הוא עניין לסדנא מקצועית, ויהיה זה חטא לנסות וללמד זאת בהתכתבות!

 

כיוונת מאד גבוה ולכן המלצתי לך למצוא בעל מקצוע שיודע היטב מה הוא עושה, דבר ראשון

ובשליפה מהמותן עד כמה שאני זוכר למעלה מעשרים שנה אחורה, קפיצי השסתומים הסטנדרטיים

לא יעמדו בעומס החדש וצריך להחליף למחוזקים, פנה למומחים!

 

נבור קצת באינטרנט יש לרכב שלך המון חומר על שיפוצים ושיפורים שניתן ללמוד מהם!

 

משפחה באירופה במיוחד באנגליה תתגלה כמכרה זהב אמיתי! שלח עוד היום כרטיסי ברכה לחנוכה לכולם!

 

הפעל הגיון בריא נסה לדמין את הרכב בתנועה חזקה בסיבוב בכל פעם לכיוון אחר ובדוק היכן מרכזי העומס

שם יהיו הכשלים הראשונים...

 

וההמלצה האחרונה שלי, תשקיע קודם כל בעצמך...לך ועשה קורס נהיגה מתקדמת בארץ או בחו"ל!

 

אתה תודה לי אח"כ-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחר נוסע לסוכנת נסיעות והולך ללמוד בגרמניה בפקולטה לנהיגה ושיפורים:roflmao:

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם אני צוחק

תודה "השושנים" על העזרה והכוונות הטובות

אני מאוד מעריך את זה

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ישנתי בלילה, אז ככה אנצל את השירשור הנ"ל לעשות קצת סדר בנושא הוספת שרירים לרכב!

 

לרכב שלך הייתי ממליץ על שיפור שמתעסק רק בחיצוניות המנוע, זהו השיפור הזול ביותר

שנותן למנוע קצת נחת רוח, ואינו משפיע כימעט על האמינות, ואינו מצריך שינויים משמעותיים במעטפת

הרכב-באחוזים מדובר על שיפור בין 5-10 אחוז בתפוקת המנוע!

 

למי הדבר מתאים? לרכבים קלאסיים שמשמשים לנהיגה יום יומית וחוקית על הכביש, ולמי שהרכב עבורו

קצת יותר ממכשיר שינוע מנק' א' לנק' ב' ולא רוצה לגמור את הירושה שקיבל.

 

ראוי לציין שהחוק אוסר על שינוי כלשהו במנוע, והעבודה חייבת להתבצע במוסך מורשה!

 

מה משפרים?

קודם כל מחליפים את כל אטמי המנוע, מחזירי השמן והגומיות, בהנחה שמדובר במנוע בריא שנוסע

על בסיס יומי! אחרת מהר מאוד יפיעו נזילות, ופריצות שמן במיוחד באנגליות!

 

המהדרין יחליפו את משאבת השמן ומשאבת המים לחדשה, ויחדשו את כל מערכות הקירור והצינון ברכב.

 

תושבות מנוע חדשות! רצוי על בסיס קשיח יותר מגומי סטנדרטי! (מונע את אפקט הגל בעת התאוצה!)

 

השלב הבא יהיה שיפור מערכות ה"נשימה" ברכב לציין שהגדלת הקרבורטור מחייבת גם הגדלה של מערכת הפליטה

ואין טעם לעשות דבר אחד ללא השני טיפול רק באלמנט אחד מהמשוואה רק יזיק!

 

לאחר בירור ב-"ספרות" מקצועית חייבים לבחור את הקרבורטור שיתן יותר אנרגיה פנימה למנוע, אבל לא יגזים!

כמו בכל דבר, יותר "גדול" לא בהכרך יותר טוב-התאמה מלאה בין מה שנכנס למה שיוצא יביא לתוצאה אופטימלית!

 

פילטר פתוח לכניסה אוויר טרי לקרבורטור!

 

אגזוז- מחליפים למערכת פתוחה-שוב פשרה בין אגזוז ללא עמעם בכלל (למרוצים) למשהו שגם השכנים, והטסטר יוכלו

לחיות איתו! אגב נהיגה ברכב נמוך ופתוח עם אגזוז "לחץ חופשי" מעייפת ואינה כייפית!

 

סעפת (מאניפול)- מחליפים לסעפת תואמת את סוג האגזוז, אחרת מאבדים את האפקט.

 

ראש מנוע- המקצוענים מבצעים ליטוש של ראש המנוע והנמכה בכמה מילמטרים בכדי להשיג יחס דחיסה טוב יותר,

ההגיון מאחורי שיפור זה הוא זרימה טובה יותר של הגאזים המנוע ויצאה מסודרת מפתח האגזוז המשופר.

 

גיר-קיימים מס' וורסיות של גירים בחו"ל שוב, גם כאן נידרשת פשרה מלומדת בין גיר למרוצים (ישיר)

לבין גיר לכביש המשלב תיצרוכת דלק סבירה עם יחס העברה זריז.

 

הגה-ראיתי שכתבת שהחלפת להגה זריז יותר, סבבה, שים לב שצריך פרק הסתגלות לתגובה המהירה במיוחד בנסיעה

זריזה!

 

חשמל-החלפת מערכת החשמל לנימרצת יותר כולל חוטים לפלגים עבים יותר להגדלת הניצוץ במנוע, רוב המערכות האלה

מגיעות כבר עם הצתה אלקטרונית מיוחדת. שמחליפה את המערכת הסטנדרטית המיושנת!

 

מה שנישאר לעשות עכשיו זה להשקיע בבולמי ספורט קשיחים יותר, למנוע זיות טילטול בסיבובים, צמיגים טובים,

בלמים חזקים מאווררים, ורדיאטור נקי ותקין.

 

בזמנו נהוג היה להחליף גם את רצועת המאוורר המכני לחשמלי ולבטל את מאמץ המנוע בצורך לסובב את המאוורר

ובכך לשחרר את המנוע להתעסקות רק בצורך להזיז את הרכב, ולהוסיף מצנן שמן!

 

מה תרגיש לאחר השינוי:

המנוע יעבוד עגול יותר ומשוחרר בסרק, כמות הרעש מהמפלט תיגבר, התגובה ללחיצה על דוושת התאוצה תיגבר

משמעותית, ותרגיש בעצם יותר "כוח" כימעט בכל מצב.

תצרוכת הדלק תעלה ביחס ישיר להנאה וללחיצה על דוושת הגז. תדירות החלפת הצמיגים תיגדל.

 

השיפור שהוצע כאן יתן לך ולנהג הממוצע יכולת טובה יותר להתמודד בכל מצב, בעוד שיפורים אחרים, מעלים

את הספק המנוע בטווח הסל"ד הגבוה. השיפור זה מעניק מומנט טוב יותר גם בטווח הבינוני החשוב יותר בכביש!

 

השלב הבא שכל בעל רכב חייב לאמץ לעצמו- הפחתת משקל!

כל מה שמיותר ברכב, עף! גם כאן אסור להגזים כבר שמעתי על כאלה שזרקו את החותנת שלהם מהרכב-אסור!

לחץ אוויר תקין-אין צורך להגדיל את חתך הצמיגים ואם אתה מתעקש אז רק במידה אחת לכל היותר.

כיוון מנוע אופטימאלי (כולל שסתומים) לפי מכשירים ולא על פי האוזן של המכונאי שלכם!

כיוון פרונט-חשוב חשוב חשוב!

פעם בשנה הרמה על ליפט וחיזוקים של כל הברגים, הרבה נהגים מתבישים להציץ מתחת לרכב שלהם, ודווקא

שם נימצאות רוב הפגיעות והבעיות, תחתית הרכב בדרך כלל היא החלק המוזנח בכל רכב!

 

ועכשיו לנהג עצמו-הרכב הוא רכב ישן, נטול כל אבזרי בטיחות, פריך ממשקל השנים, ומיושן מבחינה טכנולוגית

לרכב בעל ההנעה האחורית יש הגוי יתר טיבעי, נהגים שלמדו נהיגה על רכב מודרני אינם מכירים סוג זה של ניהוג.

בעת החלקת "זנב" הרכב מחוץ לסיבוב, יש לסובב את ההגה החוצה בניגוד לכל אינסטינקט, דבר המחייב למידה ותירגול

במקום מבוקר!

 

כמו בכל כלי מקצועי צריך ללמוד ולתרגל, ללא אימון המכה תהיה קשה כואבת ויקרה-צריך ללמוד לנהוג, ונהיגה ספורטיבית

רחוקה ממה שלימד אותך מורה הנהיגה, שם למדת במקרה הטוב להזיז את הרכב ולעבור טסט!

 

בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3758 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...