Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ הטריומף ספיטפייר mk3 מודל 68 שלי


tomi1975
שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכן כן צבעתי עם מברשת אחרי הכול זה מנוע לא?

ואת החיבורים משפשפים עם נייר זכוכית....לא?

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 264
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הרשה לי לתקן את דברייך:roll:

בזמן האצה, תפקיד הווקום "לאחר " את ההצתה!!

ואני אסביר

(ווקום צ'מבר כניסה ווקום אחד)

צינור הווקום שמתחבר למאייד מחובר לחריר שנמצא מעל המצערת(פרפר) ,כך שבסיבוביי סרק לא תהיה יניקה-והסיבה היא שהווקום צ'מבר לא יעבוד ויקדם את ההצתה בסרק(לעבודה חלקה וחסכון בדלק-כאשר מנוע בסרק עובד עם הצתה מאוחרת אפשר לעבוד עם COנמוך).

קידום ההצתה מתבצע ע'י שני גורמים: א:המשקולות שנמצאות בתוך המפלג ועובדות על כח צנטרפוגלי-היינו תלוי מהירות סיבוביי מנוע בלבד( ככל שהמנוע מגביר סיבובים כך עולה ביחס בהתאם קידום ההצתה.)

ב: ע'י הווקום צ'מבר ,בזמן מהירות שיוט נמשך מהווקום ומקדם הצתה....

 

אך ... בזמן האצה,כאשר המצערת פתוחה יורד הלחץ ההפוך(היינו הווקום) ושואף לאפס. בזמן הזה ,משתחרר הווקום צ'מבר ונדחף חזרה ע'י הקפיץ שבתוכו לכיוון איחור ההצתה.

הסיבה היא אחת: למנוע צילצולים עקב הצתה מוקדמת מדי בזמן ההאצה..

לאחר ההאצה כאשר המנוע מחזיר לעצמו את הווקום,נוצר מחדש קידום הצתה לניצולת טובה יותר של שריפת הדלק.

 

אגב, אני תיקנתי ווקום צ'אמר עם פנימית של אופניים בשרמנט שלי (לא מצאתי חדש)

וזה עובד מצויין עד היום, כבר כמה שנים.

 

נראה פרוייקט כייפי ,תמשיך להנות כל עוד זה אפשרי...:-)

חג שמח לכולם8)

ערן

 

ערן שלום רב !

כל ההסבר והתאורייה שלך נכונה וזאת בתנאי, שיציאת הואקום מעל המצערת, אך יש רכבים רבים שיציאת הוואום בקרבורטור מתחת למצערת ( פיאט אונו פייר ועוד..) ולכן ברכבים אלה תת הלחץ הוא חזק בסרק, ונחלש עם פתיחת המצערת , עד להקטנת הוואקום לאפס.

בברכת שנה טובה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן שלום רב !

כל ההסבר והתאורייה שלך נכונה וזאת בתנאי, שיציאת הואקום מעל המצערת, אך יש רכבים רבים שיציאת הוואום בקרבורטור מתחת למצערת ( פיאט אונו פייר ועוד..) ולכן ברכבים אלה תת הלחץ הוא חזק בסרק, ונחלש עם פתיחת המצערת , עד להקטנת הוואקום לאפס.

בברכת שנה טובה.

צביקה

שלום צביקה

זה נכון!מכיר גם כאלו...(התייחסותי הייתה ספציפית למנוע שבשרשור) אך עדיין האפקט הוא אחד!

איחור בזמן ההאצה!!!

ההבדל היחידי הוא שיש קידום גם בסרק.(לרב במנועים עם יחס דחיסה גבוהה).

הלחץ ההפוך (שבטעות קוראים לו "תת לחץ") לא נעלם בזמן שיוט אלא רק בהאצה .

 

שנה טובה

ערן

פעם הייתי קופץ מהגשר ואז מתחיל לבנות את הכנפיים

אני עדיין כאן,אז בטח הצלחתי לא רע...:roll:

 

היום כבר בגרתי..אני מייבא כנפיים מאיביי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

הרכב נגרר למוסך וניכנס לפחחות, מבצעים בשלב הראשון כמות חומר ,רקבונות וחלודה

הכנפיים האחוריות והפח האחורי יוחלפו בחדש ( הבאתי מלונדון ) והרכב יעבור ניקוי חול אחרי פרוק הכנפיים בחלקים הפנימיים איפה שאי אפשר להגיע ללא פרוק וגם חיצונית איפה שצריך

30092009295.jpg

09102009296.jpg

09102009298.jpg

09102009299.jpg

09102009300.jpg

09102009301.jpg

09102009303.jpg

09102009304.jpg

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשה לי לתקן את דברייך:roll:

בזמן האצה, תפקיד הווקום "לאחר " לקדם לקדם לקדם!!! את ההצתה!!

ואני אסביר

(ווקום צ'מבר כניסה ווקום אחד)

צינור הווקום שמתחבר למאייד מחובר לחריר שנמצא מעל לא מעל אלה בדיוק בקו המיצערת ובסרק הנחיר סתום ומיד עם דריכה קלה על דוושת המיצערת נפתח הנחיר לקידום הצתה! המצערת(פרפר) ,כך שבסיבוביי סרק לא תהיה יניקה-והסיבה היא שהווקום צ'מבר לא יעבוד ויקדם את ההצתה בסרק(לעבודה חלקה וחסכון בדלק-כאשר מנוע בסרק עובד עם הצתה מאוחרת אפשר לעבוד עם COנמוך).

קידום ההצתה מתבצע ע'י שני גורמים: א:המשקולות שנמצאות בתוך המפלג ועובדות על כח צנטרפוגלי-היינו תלוי מהירות סיבוביי מנוע בלבד( ככל שהמנוע מגביר סיבובים כך עולה ביחס בהתאם קידום ההצתה.)

ב: ע'י הווקום צ'מבר ,בזמן מהירות שיוט נמשך מהווקום ומקדם הצתה....

הואקום צמבר עובד רק ביזמן האצה ראשונית עד סל"ד +- 1500 לאחר מיכן המישקולות ניכנסות לפעולה. יש שתי מישקולות שהם שונות אחת מהשניה או במישקל שלהם או בחוזק הקפיץ מחזיר שלהם.משקולת אחת ניכנסת לפעולה בין 1600 -- 2000 סל"ד והמישקולת השניה נפתחת בין 2000 -- 2500 סל"ד . ברור שכל הכללים הם לפי הוראות יצרן לפי סוג הרכב. ובזאת הסתיימו כל הפעלולים של קידומי ההצתה השונים.

אך ... בזמן האצה,כאשר המצערת פתוחה יורד הלחץ ההפוך(היינו הווקום) ושואף לאפס. במצב מצערת סגורה מקסימום ואקום ובמיצערת פתוחה לחלוטין יענה פול גז כמעת 0 אבל לא מדויק כי אין מצב לנסוע עם פול גז. בזמן הזה ,משתחרר הווקום צ'מבר ונדחף חזרה ע'י הקפיץ שבתוכו לכיוון איחור ההצתה.

הסיבה היא אחת: למנוע צילצולים עקב הצתה מוקדמת מדי בזמן ההאצה..

לאחר ההאצה כאשר המנוע מחזיר לעצמו את הווקום,נוצר מחדש קידום הצתה לניצולת טובה יותר של שריפת הדלק.

 

אגב, אני תיקנתי ווקום צ'אמר עם פנימית של אופניים בשרמנט שלי (לא מצאתי חדש)

וזה עובד מצויין עד היום, כבר כמה שנים. לא ידעתי שפנימית של אופנים בנויה לספוג אדי דלק ולשרוד אולי פנימית מתוצרת נאסא

נראה פרוייקט כייפי ,תמשיך להנות כל עוד זה אפשרי...:-)

חג שמח לכולם8)

ערן

 

 

שלום וחג שמח.

אני ממליץ בחום לנסות לפתוח ספר מיקצועי בנושא קרבורטורים והצתה וללמוד את הפרק :shock:.

המקום המומלץ ללימודי קרבורטור והצתה הוא בזמן הפנוי היחידי וזה בשרותים שם יש זמן ובמקום לחלום ולדמיין תלמד יקרי!!!

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כסה את גלגל ההגה אחרת הוא יהרס.

הטוב ביותר היה להסיר את גלגל ההגה ולמצוא גלגל הגה "זמני".

אם לא, כלומר אין הגה |זמני| כרוך סביב טבעת גלגל ההגנה ושאר החלקים שכבה טובה של נילון מהודק עם "איזוליר באנד" ואזיקון זה הרע במיעוטו.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המנוע וחלקי המנוע צבעתי בצבע שמן, אין בעיה לצבוע עם סופר לק (צבע שמן)

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המנוע וחלקי המנוע צבעתי בצבע שמן, אין בעיה לצבוע עם סופר לק (צבע שמן)

אין צורך בציפוי לק? בשביל שהצבע לא יאבד מהברק שלו.

מה לגבי טמפרטורת עבודה האם צבע שמן מחזיק?

אני מבין שזה לא סעפת פליטה אבל החלק של הראש מנוע והמנוע שנמצאים בצמוד לסעפת פליטה האם הצבע לא יפגע מהחום?

אני שואל כי אני רציתי גם לצבוע את המנוע, ירדתי מהנושא לאחר שצבעתי את סעפת הפליטה בצבע שעמיד לחום אבל לאחר כמה זמן הצבע התחיל להתקלף ולהתפורר במקומות מסוימים ולכן חשבתי שגם מיותר לצבוע את המנוע.

אלכס איצקוביץ 14083

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע, שבהרבה מאד מקרים כן צובעים את המנוע- ולא קורה כלום הרבה מאד זמן! כמובן, שהסעפת פליטה- זה משהו אחר, החום של בלתי נסבל לרוב הצבעים, שניתן להשיג, אם כי בטח גם לזה קיימים פתרונות היום- אבל לא במחירים ההגיוניים בשבילינו...:roll:

 

אגב, רק עכשיו משום-מה נתקלתי בשרשור הזה, או שכבר הספקתי לשכוח ממנו- אז בכל מיקרה- אחלה פרוייקט, נראה מעניין וייסודי.

לא הבנתי- מה בעיה בצלבוע את המנוע עם המברשת- זה באמת חלק, שלא צריך שם "יופי מושלם", ויחד עם זאת- הצבע מוסיף המון!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכלתי חול כמו כלבלב יערות

אבל התוצאות נותנות אחלה סיפוק

לאט לאט אני המשיך

צריך לקחת ימי חופש בשביל הסיוט הזה ואין לי ברירה כי אף אחד לא יעשה את העבודה הזאת יותר טוב ממני

הכל באהבה :agrue:

מוזמנים להציץ בשירשור על שיפוץ הטריומף ספיטפייר קבריולט שלי

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=254662

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שאתה יודע שזה מסרטן בעיקרון אז כדאי שתיקח כמה צעדי הגנה על עצמך.

דבר שני כבר היה עדיף שהיית קונה כמה שקי סודה לשתיה ומשתמש בהם, זה יותר בריא, יותר קל לנקות ולא מזיק לפח לעומת החול.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...