Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6303 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מצורפת תמונה של החלק שאחראי על מהירות המאוורר הפנימי. במקרה

הזה של גולף, אבל יש כזה דומה מאד גם ברנו ורכבים נוספים.

 

בתמונה רואים את אותו חלק משני כיוונים שונים.

החלק הירוק הוא נגד, עם מספר יציאות (התנגדויות) שכל אחת מהן

מניבה מהירות מאוורר שונה. השאלה שלי היא דווקא לחלק המסומן בעיגול האדום.

 

האם מישהו יודע מה תפקידו בכח?

crp_blower_motor_resistor.jpg

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

פורסם

לא ברור לי בידיוק מהו הרכיב, אבל למה אתה שואל? הוא נשרף/נפל לך או משהו?

אולי זה איזה סוג של דיודה, נחכה לדעה של מישהו מקצועי יותר.

הצרפתיות לא מסתדרות עם הקוריאנית, לכן אני מחנה אותן רחוק אחת מהשניה:-D

לעבוד עם כובע, בגד ים וכפכפים, נראה לי שאני בגן עדן.8)

פורסם

נראה כמו סוג של נגד פיוז

אם אתה יכול לפרט מה כתוב עליו זה יעזור מאוד

לא ברור לי בידיוק מהו הרכיב, אבל למה אתה שואל? הוא נשרף/נפל לך או משהו?

אולי זה איזה סוג של דיודה, נחכה לדעה של מישהו מקצועי יותר.

פורסם

החלק הזה נקרה "נגד מאוורר"

 

מדובר בנגד הספק גדול, והתפקיד שלו הוא לאפשר פעולת המאוורר הפנימי ב 3 או 4 מהירויות שונות.

 

במהירות הגבוהה ביותר הנגד לא מחובר ומתח מצבר מלא (12V) מגיע למאוורר.

 

במהירות 3, 2 או 1, מתחבר כל פעם חלק אחר של הנגד (לפי מצב בורר מהירות) וחלק ממתח המצבר נופל על הנגד.

 

כך מגיע למאוורר פחות מתח, ומתקבלת מהירות נמוכה יותר.

 

 

פורסם

אכן הרכיב הינו פיוז טרמי שבטמפ' מסויימת 'נשרף' ויוצר נתק.

 

ניתן לרכוש פיוזים דומים במחיר של 4-10 שקלים אבל תחילה עלייך לזהות את הטמפ' שאליה מיועד הפיוז.

 

שים לב ! צבע הפיוז לא מצביע על טמפ' שאליה מיועד הפיוז מכיוון שכול חברה יש לה את הצבעים של.

 

אתה יכול לבדוק את הפיוז בעזרת רב מודד האם קיים נתק בפיוז.

איזה כייף לי :)

פורסם
אכן הרכיב הינו פיוז טרמי שבטמפ' מסויימת 'נשרף' ויוצר נתק.

 

ניתן לרכוש פיוזים דומים במחיר של 4-10 שקלים אבל תחילה עלייך לזהות את הטמפ' שאליה מיועד הפיוז.

 

שים לב ! צבע הפיוז לא מצביע על טמפ' שאליה מיועד הפיוז מכיוון שכול חברה יש לה את הצבעים של.

 

אתה יכול לבדוק את הפיוז בעזרת רב מודד האם קיים נתק בפיוז.

 

קודםכל תודה לכולם על התגובות....

 

על ה"פיוז" הזה היה רשום 192 מעלות. זה נראה לי המון, אבל זה מסביר

למה החיבור לרגליו הוא בלחיצה ולא עם בדיל. אגב, מסיבה זו לא ברור לי איך

אפשר להחליפו, גם אם מצאתי איפה לרכוש אותו...

 

בכל מקרה, הוא בטוח "נשרף". מיד עם קיצורו ע"י חוט, הכל עובד כשורה.

האלטרנטיבה היחידה שלי היא כנראה להחליף את כל היחידה, אבל הסקרנות שלי

טרם באה על סיפוקה ואם יש לעוד מישהו תשובות זה יהיה נהדר.

למה הוא שם? מה מטרתו? פיוז נועד להגן על משהו במקרה שקורה משהו.

על מי הוא מגן ובאיזה מקרה?

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

פורסם

קודם כל, אני מתנצל על התגובה הקודמת והמפגרת שלי, לא קראתי את השאלה עד הסוף.

 

לעיניינינו, נגד המאוורר מיצר חום רב מאוד במהלך עבודתו.

 

ולכן, בכל המכוניות הוא מורכב בתעלת אוויר, סמוך למפוח עצמו, ומתקרר על ידו.

 

אם, נניח, המפוח נתקע או מגמגם, לא יהיה קירור לנגד מאוורר, ובמקרה כזה טרמופיוז אמור להישרף.

 

אם לא יהיה פיוז, החום של נגד המאוורר יעלה עוד ועוד, מה שיכול ליגרום להמסת הפלסטיקים באיזור, ואף לשריפה.

 

 

פורסם
קודם כל, אני מתנצל על התגובה הקודמת והמפגרת שלי, לא קראתי את השאלה עד הסוף.

 

לעיניינינו, נגד המאוורר מיצר חום רב מאוד במהלך עבודתו.

 

ולכן, בכל המכוניות הוא מורכב בתעלת אוויר, סמוך למפוח עצמו, ומתקרר על ידו.

 

אם, נניח, המפוח נתקע או מגמגם, לא יהיה קירור לנגד מאוורר, ובמקרה כזה טרמופיוז אמור להישרף.

 

אם לא יהיה פיוז, החום של נגד המאוורר יעלה עוד ועוד, מה שיכול ליגרום להמסת הפלסטיקים באיזור, ואף לשריפה.

 

 

תודה, שוב, על תגובותיך.

:)

 

אז למעשה, אם הבנתי אותך נכון, תפקיד הפיוז הוא להפסיק את הזרם דרך הנגד למקרה שהמאוורר

נתקע\מואט והזרם דרכו עולה. זה נשמע הגיוני לחלוטין. תודה רבה!

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

פורסם

נכון, אבל חידוד קטן :

 

אם הזרם דרך הנגד עולה, אמור להישרף פיוז רגיל בבית פיוזים.

 

טרמופיוז נועד לגבות את הפיוז הרגיל, אבל גם למקרים בהם הזרם לא עלה, אבל איוורור אין.

 

למשל, המניפה התנתקה מציר מנוע המפוח, המנוע מסתובב על ריק, הזרם תקין, אבל קירור אין.

 

 

פורסם
נכון, אבל חידוד קטן :

 

אם הזרם דרך הנגד עולה, אמור להישרף פיוז רגיל בבית פיוזים.

 

טרמופיוז נועד לגבות את הפיוז הרגיל, אבל גם למקרים בהם הזרם לא עלה, אבל איוורור אין.

 

למשל, המניפה התנתקה מציר מנוע המפוח, המנוע מסתובב על ריק, הזרם תקין, אבל קירור אין.

 

 

בהחלט. מובן לחלוטין.

אגב, נכתב פה שאפשר להחליפו באחד אחר, אבל לא כךכך ברור לי איך, גם אם מצאתי לרכוש אחד כזה.

איך מחברים את החדש במקום הישן אם החיבור ביניהם נעשה בשיטת לחיצה,

שלא בטוח שאפשר "ליישם" לבד. הלחמת בדיל, כפי הנראה אינה אופציה...

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

פורסם

לחבר שלום,

 

אחת מהסיבות לחיבור הפיוז הטרמי בלחיצה היא למנוע בין הייתר שריפת הפיוז בזמן ההלחמה.

 

טמפ' ההתכה של בדיל+עופרת היא בסביבות 183 מעלות צלזיוס לכן נסה להלחים בזהירות את הפיוז בעזרת בדיל+נחושת או כסף שטמפ' ההתכה היא קצת יותר מ-217 מעלות צלזיוס (יש ברשותיי בדיל מתאים לתת לך).

רצוי בזמן ההלחמה להרכיב על רגלי הפיוז תנין בכדי שהחום לא יעבור לפיוז ולהלחים מהר.

 

אתה יכול גם לנסות ללחוץ את הפיוז בעזרת פלייר אף ארוך.

 

פיוז טרמי או נגד טרמי תוכל לרכוש אצל אבן או חן אלקטרוניקה בשדרות הר-ציון בת"א או אצל סימן-טוב. בכול מקרה תנסה לרכוש פיוז קרוב לערך שציינת או קצת פחות מזה אבל לא יותר מ-192 מעלות צלזיוס.

 

תוכל להזמין דרך E-BAY רק תשאל באיזה יחידות מידה הטמפ' של הפיוז צלזיוס או פרנהייט.

 

http://cgi.ebay.co.uk/MICROTEMP-THERMAL-FUSE-184-DEG_W0QQitemZ220201962756QQcmdZViewItemQQptZUK_Home_Garden_Washing_Machines_Dryers_Parts_Accessories_ET?hash=item220201962756&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1686%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

איזה כייף לי :)

פורסם

יפה שאנשים מתקנים דברים כאלו לבד ולא מוציאים הון על תיקון רכיב שעלותו עשרות שקלים, אם לא שקלים בודדים.

 

לאור כל הסיבות שציינו אני ממליץ לך ללחוץ ולא להלחים. תוכל לקמבן וללחוץ עליו סופית כסף או משהו בסגנון. אם אין ידך משגת תוכל לרכוש סטופרים מכסף בחנויות חרוזים/מלאכת יד.

פורסם
יפה שאנשים מתקנים דברים כאלו לבד ולא מוציאים הון על תיקון רכיב שעלותו עשרות שקלים, אם לא שקלים בודדים.

 

לאור כל הסיבות שציינו אני ממליץ לך ללחוץ ולא להלחים. תוכל לקמבן וללחוץ עליו סופית כסף או משהו בסגנון. אם אין ידך משגת תוכל לרכוש סטופרים מכסף בחנויות חרוזים/מלאכת יד.

 

 

אם היית מכיר אותי טוב יותר, היית יודע שאני מנסה לתקן כמעט הכל לבד... לא רק בעולם הרכב.

בעזרת חבר טוב, ואנשים כמוכם, אין כמעט דבר שיעמוד בדרכי לתיקונו 8)

 

המון כבוד ותודה על הידע והשיתוף, חבר'ה.

:evilbat: ...השדון

------------------

May the Force be with you...always

------------------

כשאני אמות, אני רוצה למות כמו סבתא שלי, בשלווה, תוך כדי שינה. לא בצרחות, כמו הנוסעים באוטו שלה...

×
×
  • תוכן חדש...