Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6318 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה שיש נפח תיבה ממולץ לא אומר שזה חובה כי-אם-לא-הרמקול-ישמע-רע.

 

היתרון היחיד והסיבה האמיתית והיחידה שבגללה תיבות נשמעות יותר טוב מדלת היא בגלל שהן אטומות לחלוטין ועשויות עץ \ MDF ולא פח, שלמרות שלל חומרי הבידוד, הספוגים והשכבות לעולם לא יהיה דחוס, מסיבי וקשיח כמו עץ. סה טו.

 

יצרני הרמקולים לוקחים בחשבון שרמקול בקוטר 6.5" אמור להיות מותקן ולעבוד בנפח של דלת, בדיוק מהסיבה שלא כל אחד יכול להרשות עצמו לבנות תיבה אטומה בדיוק של עשירית המיליליטר.

 

אגב, מנסיוני אני יכול להעיד שלא תמיד יש קשר בין מה שתוכנות כמו WINISD ודומיה מחשבות לבין נפח התיבה המתאים בפועל.

 

בקיצור - בידוד דלתות מסיבי, התקנה נכונה והגברה איכותית יהיו תחליף לא פחות טוב מתיבות. גם בסטאפ הבא שלי תיבות לא נכנסות למשוואה, נראה לי מיותר בעליל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מפחד מעבודה חבר ואני מוכן לעשות נסיון, ואלי זה ישתלם?? אנהי יודע איך המידבאס נשמע על הדלת.

פורסם
יש לי תיקון לגבי דבריך, ה1600 יכול לנגן בנפח של 3.5 עד 5 ליטר או בנפח הדלת, הוא מותאם לעבוד בשני הצורות באופן אופטימלי, ולפני שתגיב או תגיד שאני חולם אני מבסס את דברי אחרי בין 6-7 אימיילים בהתכתבות עם דרור ועם המחלקה הטכנית של הרץ באיטליה ועם אחד המנהדסים בהרץ שהיה לו חלק בבניית הדרייברים האלו.

 

סט ה Mille יועד ונבנה לעבוד בתוך הדלת ולנגן בצורה נכונה וטובה ללא תיבת תהודה

 

עם זאת בדקתי עבורך בתוכנת TERMPRO מה יהיה הנפח הטוב ביותר אם תתעקש לבנות תיבה וזאת והתוצאה היא 3.5 עד 5 ליטר.

 

מקווה שעזרתי,

 

דרור.

 

פעם אחת נטען שהוא עובד הכי טוב גם בדלת וגם בתיבה , פעם נטען שהוא בכלל תוכנן ונבנה על מנת לנגן בנפח דלת ופעם אחרת נטען שהוא עובד הכי טוב בתיבה פיצית.

בקיצור הרץ הלכו פה על כל האופציות.. יפה ...

 

מישהו שם צריך להחליט. או שהוא אמור לנגן בנפח של דלת , או שהוא אמור לנגן בתיבה. ואם בתיבה באיזה נפח בדיוק.

פורסם

.לדעתי החברה צודקת , הרמקול אמור לנגן בנפח של כל דלת .

אולי היבואן בדק בתוכנה לא טובה או שלא יודע להשתמש בה ,

כי 3-5 ליטר זה נפח של מיד כמו ברמקול של מחשב .

פורסם

מילה מנגן מצויין בנפח של דלת כל עוד היא אטומה כראוי.

מומלץ להשים בתוך הדלת Xrob של dynamat

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

פורסם
:shock:

ברמקול של מחשב ישנו כמה מאות סמ"ק ובטח ובטח שלא כמה ליטרים

מאיפה הגרלת את הנתון הזה?

 

אלי

.יש רמקולים גדולים למחשב ,

תסתכל כאן:

http://www.ivory.co.il/category.asp?catcode=416

 

אני חושב ש3-5 ליטר זו טעות בגלל תוכנה לא טובה , או מישהו שלא משתמש בתוכנה כמו שצריך.

פורסם

שסק,

3 ליטר זה כמו 2 קנקלים ו5 כמו 2.5,

גם מה שהבאת לא מתקרב לזה בכלל.

בקשר לתוכנה כמו שאיתמר אמר, זה שזה הנפח המומלץ לפי התוכנה, לא בהכרח אומר שישמע טוב אבל

זה לא אומר שהתוכנה או המשתמש לא טוב.

 

אלי

 

פורסם
זה שיש נפח תיבה ממולץ לא אומר שזה חובה כי-אם-לא-הרמקול-ישמע-רע.

 

איתמר.

איתמר איתמר, ממך לא ציפיתי לתגובה כזאת.

כמה שאלות אליך ?

למה רמקולים בבית (של חברות נורמאליות) באים בתיבות שונות בנפח?

במה שונה סאב (שהיו סוכלים באבנים בפורום את הבנאדם שהיה אומר שלא משנה באיזה נפח הוא ישב) מכל רמקול אחר?

 

הנפח שבו הרמקול יושב משפיע בצורה ישירה על איך הוא ישמע אוקטבה אחת מעל לנקודת ה FS שלו.

אפילו יש שני בחורים נחמדים שנתנו לזה ביטוי מתאמטי קוריאם להם

Thiele Small

הם לא עונים על השאלה איך הרמקול ישמע בתחום שונה, אבל זה כבר סיפור אחר.

 

ברמקולים בבית אתה לא תמצא את נתוני ה TS כי אתה מקבל מוצר מוגמר, בגלל שהחברה שבנתה אותם כבר לקחה את הכל בחשבון ולא ניתן בדר"כ להגיע לתוצאה יותר טובה על ידי שינוי נפח.

ברכב המצב הוא שונה, רוב החברות מספקות את נתוני ה TS כי החברה מספקת רק את הדרייבר, כדי שהלקוח יוכל לבנות את ה ENCLOSURE אם כל הפשרות של התקנת רמקול ברכב.

 

לפי דעתי הדבר החשוב ביותר להתקנה של רמקול הוא הENCLOSURE ולא משנה עם זה וופר,סאב, או מיד.

 

למען הגילוי הנאות גם אני חוטא בזה, ומנסה להימנעה מבניית תיבות בדלתות אבל זה רק משיקולי מקוריות הרכב ולכן אני תמיד בוחר בוופר שמסוגל לנגן בנפח של דלת.

פורסם
בקשר לתוכנה כמו שאיתמר אמר, זה שזה הנפח המומלץ לפי התוכנה, לא בהכרח אומר שישמע טוב אבל

זה לא אומר שהתוכנה או המשתמש לא טוב.

 

אלי

. אני מכיר יותר רמקולים ביתיים , 3-5 ליטר לרמקול של 6.5 אינטש זה לא ריאלי .

אולי התוכנה לא טועה כי היא טובה , אבל יכול להיות בעייה בשלב של הנתונים או התוצאות .

זה כמו מישהו שניסה לשנות את התיבה לרמקול 8 אינטש של מורל , הmlp , אבל השתמש ביח' אמריקאיות והגיע לתוצאה מצחיקה .

פורסם

נראה לי יש כאן בעיות בהבנת הנקרא , נאמר כאן בפירוש ע"י היבואן שהסט נועד לעבוד בנפח של דלת , אולם יש אנשים שחושבים שהם יותר חכמים מהאפיפיור , מדוע להתעקש לבנות תיבה לסט הנ"ל במקום ללכת על ההמלצה של היצרן והיבואן.

 

מכל מקום לאלמנטים כגון ה Mille יש טולרנס גבוהה , צריך להבין שלכל דלת יש נפח שונה , לכן יש טולרנס גבוהה מאוד לאלמנטים.

פורסם
יש לי תיקון לגבי דבריך, ה1600 יכול לנגן בנפח של 3.5 עד 5 ליטר או בנפח הדלת, הוא מותאם לעבוד בשני הצורות באופן אופטימלי, ולפני שתגיב או תגיד שאני חולם אני מבסס את דברי אחרי בין 6-7 אימיילים בהתכתבות עם דרור ועם המחלקה הטכנית של הרץ באיטליה ועם אחד המנהדסים בהרץ שהיה לו חלק בבניית הדרייברים האלו.

 

כמו שאמרתי דברי לא מבוססים על אוויר אלה שיחה עם אחד המהנדסים של הרץ ולאחר שלא גם אני לא הייתיבטוח שזה נשמע הגיוני הפנו אותי לדרור, הלוואי והיה לי את האימייל אבל לצערי חברה שלי מחקה אותו (אימייל משותף), בכל מקרה אלו התשובות שקיבלתי, אם זה נכון? אני לא יכול לדעת אבל זה מה שנמסר לי כשרציתי לדעת פרטים אלו.

 

עריכה : מצאתי אימייל אחד מההתכתבות עם דרור :

 

דוד שלום,

 

סט ה Mille יועד ונבנה לעבוד בתוך הדלת ולנגן בצורה נכונה וטובה ללא תיבת תהודה ( זאת הסיבה שלא מצאת נפח ממולץ ע"י היצרן) בעל נפח מוגדר, אני אישית שמעתי אותו במגוון וריאציות והוא אכן עובד מצויין בדלת שעברה טיפול החומרי איטום , עם זאת בדקתי עבורך בתוכנת TERMPRO מה יהיה הנפח הטוב ביותר אם תתעקש לבנות תיבה וזאת והתוצאה היא 3.5 עד 5 ליטר.

 

מקווה שעזרתי,

 

דרור.

 

בקיצור דוד,

אתה כן מבסס את דברייך על אוויר.

 

היצרן לא מייעד את האלמנט הזה לתיבת תהודה בעלת נפח מוגדר, אלא מייעד אותו לנפח של דלת.

היבואן כותב לך בפירוש שזה מה שהיצרן קובע ומייעד את המוצר, ועוד אומר לך שהוא שמע את האלמנט בכמה וורסיות ודלת מטופלת בחומרי בידוד זה האידיאל.

ולאחר כל זה , אתה עוד דבק בעובדה שהוא כן יכול לעבוד ב2 המצבים?

 

זה שבתוכנה מסויימת ע"י הצבת הנתונים אתה מוצא שהאלמנט יכול לעבוד בנפח X, לא אומר שום דבר, ובטח ובטח שלא מייעד את המוצר לעבודה בנפחים הללו.

פרט לכך, מכיוון שזה רק על הנייר ומדובר על פלוט של תוכנת מחשב.

אני לא הייתי מסיק מזה שום מסקנות, ובטח לא ברמת ההמלצה המקצועית על הגדרתו מחדש של האלמנט לגבי ייעוד עבודתו.

 

נפריד לרגע את העובדה שאין שום סיכוי בעולם שהאלמנט יכול לנגן היטב ב2 המצבים כי מדעית זה לא אפשרי.

אם היצרן חושב אחרת, היבואן תומך ביצרן ומתנגד לרעיון- כנראה שדוד(Mashiah) לא ימציא מחדש את האלמנט.

under construction..


×
×
  • תוכן חדש...