Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נשק הכי טוב בעולם . (פרק ראשון - מטוסים)


Godflash
שימו לב! השרשור הזה בן 5663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגב, הייתי בטוח שה F14 האירניים כבר לא פעילים, הרי ארה"ב לא מספקת להם חלפים כבר 28 שנה.

 

מתוך ה 80 מטוסים שהם קיבלו , השערת המערב לפחות מ 10 בעלי יכולת טיסה וכל השאר כמאגר חלפים .

 

מה גם שהם יהיו כנראה אך ורק או לפחות בעיקר למטרת צילום .

 

ולא , ההפלה הראשונה היא לא של מיג 25 , אבל אכן ה F15 הפיל מיג 25 אשר היה בגובה רב שחדר למטרת צילום כמדומני .

 

משהו שהפאנטומים לא יכלו לעשותו , בעיקר בגלל יכולת נחותה של המטוס ביחס לעומצת מנועיו של המיג ולא פחות בגלל שהמיג היה יכול לשהות בגבהים שהפאנטום יכל רק לפנטז עליהם . עד שהפאנטום הצליח לטפס ולהגיע למצב שיגור , המיג היה הרחק לפנים .

 

ואפרופו סיפור חדירת המיגים לצילום ,

 

סיפור מפי הנווט ( בחור חביב בשם "יערי" ) .

 

פעם אחת הם הוזנקו ליירט מיג 25 שחדר לארץ והם הוזנקו לפי הבקר למקום והם לא גילו את המיג . בדיעבד התברר שהוא היה ממש מעליהם או מתחתם , לא זוכר בדיוק . מטורף פשוט .

הוא סיפר שבכל פעם שהיו עולים מעל ל 70,000 רגל אין מספיק אוויר ויש אופציה שאחד המנועים פשוט יכבה . לא כל כך נעים .

 

זה מאוד מעניין אותי. אני יודע שכיום יש את היכולת לירות טילים אחורה, אבל איך זה מתבצע? יש לטיל פקודה שמורה לו לעשות סיבוב של 180 מעלות? ואחרי הסיבוב, איך הוא יודע על איזו מטרה להינעל? הרי המחשב של המטוס לא יכול להנחות אותו, המכ"מ רואה רק את מה שלפני המטוס, לא את מה שמאחוריו.

 

זה כי זה טיל מונחה חום...

 

:wink:

 

הטייס מתביית על המטרה עם הקסדה . משגר . וממשיך הלאה בקרב . הוא לא צריך לעקוב אחרי המטרה ולא המטוס... הטיל כבר יתפוס את המטרה , כושר תימרון מטורף וטכנולוגיה מהטופ מאפשרת לטיל הזה ( פיתון 4 ו 5 ) לעשות 180 מעלות . שזה די פסיכי .

 

השמועות מספרות שאי אפשר להתאמן נגד טיל כזה כי הוא פשוט מוריד אותך בכל מצב . ומתאמנים נגד סידווינדר ופיתון 3 .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

ולא , ההפלה הראשונה היא לא של מיג 25 , אבל אכן ה F15 הפיל מיג 25 אשר היה בגובה רב שחדר למטרת צילום כמדומני .

צודק, כנראה שערבבתי כמה דברים.

 

..................

 

זה כי זה טיל מונחה חום...

 

:wink:

 

הטייס מתביית על המטרה עם הקסדה . משגר . וממשיך הלאה בקרב . הוא לא צריך לעקוב אחרי המטרה ולא המטוס... הטיל כבר יתפוס את המטרה , כושר תימרון מטורף וטכנולוגיה מהטופ מאפשרת לטיל הזה ( פיתון 4 ו 5 ) לעשות 180 מעלות . שזה די פסיכי .

 

השמועות מספרות שאי אפשר להתאמן נגד טיל כזה כי הוא פשוט מוריד אותך בכל מצב . ומתאמנים נגד סידווינדר ופיתון 3 .

 

אני יודע שהפיתון מונחה חום, אל תדאג :wink:.

עד כמה שידוע לי, כשהמכ"מ של המטוס נעול על מטרה, המידע מועבר גם לטילים מונחי החום על מנת שראש החיפוש שלהם יפנה בכיוון הנכון כדי להפיל את המטרה שבחר הטייס. אני טועה לגמרי? או שזה פשוט מה שהיה לפני שהטילים הונחו ע"י הקסדה?

 

ספציפית בנושא ה 180. אני עדיין לא מבין איך הטייס יכול להסתכל 180 מעלות אחורה, אלא אם כן מדובר על "כמעט" 180.

 

אם כבר בסיפורים עסקינן, זכור לי סיפור של פאנטום ששיגר טיל ספארו על מיג 25, הטיל עקב אחרי המטרה כמו שצריך אבל כשהגיע הרגע לא התפוצץ, ההנחה היתה שהגובה הרב שיתק את המרעום. ברוב המקרים הפנטומים שלנו בכלל לא הגיעו לנעילה, וגם כשכן הגיעו לנעילה הטילים פספסו לגמרי. בגלל מקרים כאלה נוצרה ממש טראומה מהמיג 25 בארץ.

 

אגב, קראתי איפושהו שהראשים של הפיתון כל כך רגישים שהם יכולים להינעל גם על החום שנוצר מהחיכוך של גוף המטוס עם האויר. אם זה נכון, זה אומר שאפשר להפיל איתם גם מלפנים (אין צורך "למצוא" את החום שנפלט מהמנועים), וזה גם אומר שהוא יכול להפיל מטוסים חמקנים בלי שום קושי (כאשר טיל מונחה מכ"מ לא יוכל להינעל עליהם). בנוסף לזה, הבנתי שלפיתון 5 טווח ארוך יחסית לטילים מונחי חום אחרים. האם יתכן שלאט לאט נראה פחות טילים מונחי מכ"מ? הם הרי יקרים משמעותית, נכון?

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטייס מזהה את המטוס גם אם הוא מגיע מולו ואז הוא נועל ומשגר . הטיל מבחינתו מתביית ויוצא לדרך . וגם אם המטוס כבר עבר ונמצא מאחורי המטוס יחסית , הטיל ממשיך כאחוז אמוק וגודש אל המטרה .

 

לגבי נתונים על יכולת הפיתון , הכל השערות . לא מפרסמים הכל אתה יודע . אולי יש אמת ואולי לא .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

זה מאוד מעניין אותי. אני יודע שכיום יש את היכולת לירות טילים אחורה, אבל איך זה מתבצע? יש לטיל פקודה שמורה לו לעשות סיבוב של 180 מעלות? ואחרי הסיבוב, איך הוא יודע על איזו מטרה להינעל? הרי המחשב של המטוס לא יכול להנחות אותו, המכ"מ רואה רק את מה שלפני המטוס, לא את מה שמאחוריו.

 

בעידן של הקסדה המודרנית נעילה יכולה להתבצע במבט,וכך מרגע שהטייס נעל על המטוס במבט- הטיל כבר מתביית על המטרה.

 

הטייס מזהה את המטוס גם אם הוא מגיע מולו ואז הוא נועל ומשגר . הטיל מבחינתו מתביית ויוצא לדרך . וגם אם המטוס כבר עבר ונמצא מאחורי המטוס יחסית , הטיל ממשיך כאחוז אמוק וגודש אל המטרה .

 

לגבי נתונים על יכולת הפיתון , הכל השערות . לא מפרסמים הכל אתה יודע . אולי יש אמת ואולי לא .

 

יכול לומר לך בוודאות שיש אמת וגם ראיתי סרטונים שמגבים את זה (אחד של ההפלה של המזל"ט של חיזבאללה והשני של ניסויי), הטיל ניתק מהכנף, ממשיך בטיסה איזה 70 מטר ואז פשוט חותך 90 מעלות למעלה ועוד 90 מעלות אחורה.

 

בוא נאמר שהדור של פיתון 4 וממשיך דרכו,ה-5, זה טיל שאף טייס לא רוצה להתקל בו בקרבות אויר,כי למרות שזה טיל חום, שבעבר היה קל להטעות אותם (יחסית) ע"י נורים, את הטיל הזה קשה מאוד לבלף,מה גם שיכולות התמרון שלו הרבה יותר גבוהות מאלה של כל מטוס,בין היתר בגלל מגבלת תמרון של מטוס לעומת טיל,ובין היתר בגלל שאף טייס לא יוכל לעמוד בכוחות הג'י שטיל כזה יאלץ אותו להכנס אליהם.

 

לגבי נושא איזה מטוס יותר קל בקרבות אויר, אין שום ספק בכך שלמטוסים שיש יכולת כיוון ווקטורית יש עליונות מבחינת תימרונים, אבל גם צריך במקביל להבין שעידן הדוג-פייט (קרבות אויר בטווח קרוב-תותחים) כנראה שחלפו מהעולם והקרבות העתידיים יהיו בטווחים רחוקים יותר, במיוחד כאשר היום יש יכולות טכנולוגיות לרכוש מטרות ולהפיל אותן במרחקים של מעל 100 ק"מ, בין אם באויר ובין אם בקרקע.

 

*הערה למי שמתקשה ולא מבין מה זה יכולת כיוון ווקטורית- מדובר בכך שיש מספר מטוסים מתקדמים שבנפרד מכנפיים שעוזרות לכוון את המטוס (למעלה-למטה\ימינה שמאלה) יש בהם אפשרות להסיט את המבערים של המנוע (ה"אגזוזים") וע"י כך ליצור בעצם מימד נוסף של יכולות היגוי וכיוון.

בסוחוי 35 המדובר יש אפשרות להסיט את המבערים למעלה-למטה ימינה-שמאלה, בעוד ב-F22 יש אפשרות להסיט רק למעלה-למטה.

 

מעבר לזה, יש מטוסים דוגמת הטייפון\יורופייטר שמצויידים בכנפונים קטנים בקדמת המטוס שגם הם מאפשרים יכולות תמרון מדהימות.

 

אגב, אם כבר מדברים על קרבות אויר, אי אפשר שלא להזכיר את הלביא, פרוייקט המליונים של התעשיה האוירית שבסוף לא המריא בעקבות "הפלה" של האמריקאים.

מדובר היה בפיתוח של התעשיה האוירית שנשען על ה-F16, והתוצאה (ע"פ הניסויים) היתה מטוס עם יכולות תמרון הרבה הרבה יותר גבוהות משל ה-F16, וזה המטוס שהיה אמור להיות KING OF DOG FIGHT, רק מה שהאמריקאים לא אהבו את הרעיון שישראל תייצר מטוס קרב עצמאי ולא תשתמש במיטב תוצרתה (פחות או יותר כמו הסיפור של התבור,שנפל,עד שישראל מצאה עבורו פתרון "יצירתי" ובקרוב הוא אכן ייהפוך לנשק החי"ר החדש בישראל (וטוב שכך).

 

לגבי העניין שדובר מקודם על הקלאץ' מול ה-M16, דיוק ומשקל זה הדברים היחידים בהם הוא נופל,הוא אכן כבד משמעותית מה-M16, מבחינת דיוק הנושא ממש לא קריטי,בטווחים של עד 200 מ' הסטיות שלו לא גדולות משמעותית מאלה של M16 ורובאי מיומן יידע לפצות על כך היטב.

אבל כשמגיעים ליכולות מבחינת יכולת עצירה ואמינות הקלאץ' דיי חסר מתחרים, הוא נשק מאוד חזק ואגרסיבי ומבחינת עוצמה זה הדבר הכי קרוב למאג,רק עם מחסניות במקום תופים.

 

מסכים עם כך שלחי"ר הוא כבד מדי, אבל זה לא הופך את ה-M16 לטוב יותר,לכן יש כבר יורש ל-M16\M4 פלטופ.

 

בהקשר של ה-F-18,ישראל שקלה לרכוש אותם בזמנו כשחשבו על "מטוס העתיד של צה"ל", הגיעו מספר מטוסים לארץ ונבחנו,ובסוף הוחלט לרדת מהם בעיקר מכיוון שבשביל להביא אותם היה צורך לבנות דת"קים חדשים לגמרי,כיוון שהמטוס ענק,וכנפיי ההיגוי שלו לא ישרים אלה בזווית, והם פשוט לא נכנסו לדת"קים בבסיס שבו היו אמורים "להשתכן".

בהמשך בואינג שלחה לארץ 2 מטוסי F-15I על פי התצורה של הסטרייק איגל עם התאמות ומערכות ישראליות, המטוס נבחן,התגלה כעדיף משמעותית על ה-F18,מה גם שהוא נכנס לדת"קים= הפול נפל, המכרז יצא,ואז התחילו לשקוד על הכנת הבסיס להבאתם, כל הדת"קים שופצו לסטנדרט האמריקאי, וזה פשוט מטמטם מה שהולך בבסיס הזה, הבסיס בסטנדרט הכי גבוה היום בחי"הא.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהכל השערות. חובבי נשק שכמונו חיים על פרסומים זרים שהם במקרים רבים (שלא לומר, בדרך כלל) לא מדויקים.

 

תתחיל לקרוא את ג'יינס, הוא אמין,החבר'ה שם יודעים על מה הם מדברים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , כמה דברים :

 

ה F18 לא ענק ולמעשה הוא אפילו קטן מה F15 .

 

אורך של ה F15 זה 19.43 מ' כמדומני ולא זוכר בדיוק את האורך של ה F18 , אבל זה סביב ה 17 מ' נמוך מאוד . כמו שאני זוכר , אפילו הסופר הורנט שהוא ארוך בכמטר וחצי בערך עדיין קצר מה F15 והוא עומד על 18.5 מ' כמדומני . יכול להיות שאני טועה בכמה ס"מ .

 

בזמנו ה F15 נבחן מול ה F14 וה F15 נמצא ראוי יותר , חלק גדול היה בגלל עלות אחזקה גבוהה מאוד ל F14 ונחיתות בכוח מנוע לעומת משקל המטוס .

 

 

לגבי הפיתון 4 ו 5 , זאת כנראה הסיבה שהשמועות אומרות שאי אפשר להתאמן נגדו...

 

:lol:

 

 

לגבי הלביא זה הנושא הכאוב ביותר מבחינתי .

 

אולי קטע של גאווה לאומית או קטע של חובבות יתר של מטוסי קרב או סתם כי אני סוטה , אבל כל כך כאב לי שהפסיקו את הפרוייקט .

 

עפ"י כל הסימנים היה אמור להיות מטוס בעל נתונים פיזיים קטנים מה F16 המקביל .

 

ה F16 עומד על 15.01 מ' והלביא סביב ה 14.5 מ' כמדומני .

 

כנפי הדלתא המשוכות לאחור + כנפי הקנארד לפנים ביחד עם המנוע שפארט & וויטני או ג'נראל אלקטריק ( וואלה כבר לא כל כך זוכר ) פיתחו במיוחד למטוס ולפי תוצאות טיסה הראו באמת על נתוני אוירבאטיים ברמה אחרת וזאת שידוע שה F16 יושב חזק ל F15 על הזנב בדוג פייט , הצליח להמחיש שהלביא ז"ל יכל להיות פשוט מכונה לעליונות אווירית .

 

קצת מצחיק לאחר שהוא תוכנן בתחילה כמטוס תקיפה קל . וזו גם היתה המשימה העיקרית שלו לאחר שהתבררו נתוני האוירובטיקה שלו , לרגע לא חשבו להחליף את המפלצת שכינוייה הוא "בז" , הלא הוא ה F15 .

 

מה שמצחיק שלמרות המימדים הקטנים , יכול העמסת הפצצות של הלביא היתה גדולה אף מה F16 .

 

ושלא תבינו , ה F16 מסוגל להעמיס סביב ה 6800 ק"ג פצצות . או משהו באיזור של המשקל הזה . ( שוב , אני די חלוד כבר בזכרון שלי בכל הנוגע למטוסים )

 

הלביא יכל לשאת כ 9 טון פצצות , שזה המון .

 

כמו שאמר עידן , הפרוייקט טורפד ע"י האמריקאים בגדול . בקטן , בגלל שרת הבריאות או מה שזה לא יהיה שלא הגיעה להצבעה , נפל הפור על חודו של קול והפרוייקט סיים את חייו .

 

האמריקאים לא טיפשים והם הבינו שהמטוס שלא רק טוב ויכול לעשות חיים קשים למכירת ה F16 בעולם , מה שיזיק להם לא מעט ( בלשון המעטה ) ולא פחות ולא יותר גם עולה מכספי התקציב שהם נותנים לנו בכל שנה .

 

האמריקאים הציעו בתמורה להפסקת הפרוייקט כל כך הרבה מטוסים מכל הסוגים . אם אפאצ'י או A-10 ועוד שאר מפלצות .

 

לבסוף לקחנו להם 75 מטוסי F16 .

 

והנה לאחר מס' לא מועט של שנים עדיין הדעות כל כך חלוקות אם היה כדאי העניין או לא . רבים אומרים שחיינו מעט בסרט וקפצנו מעל הפופיק , הרי עדיין היו בעיות בחומר של כנפי המטוס ( שחברת גרומן או נותרופ' פיתחו עבורנו ) ובתקציב הזה שבוזבז יכולנו לקנות דברים יעילים יותר , הרי ה F16 עושה את העבודה במילים יפות - בן זונה .

 

חלק אומרים שאסור לנו לסמוך על אף אחד והיינו צריכים לבנות את המטוס ולא להיות תלותיים רק בארה"ב וכו'...

 

בכל מקרה , כרגע זה כמו לטחון מים . אין לביא ולא יהיה לביא .

 

ובכל זאת , נפנק אתכם בחלק מהתמונות ששמורות לי במחשב של המטוס הקטן וחתיך הזה :

לביא 1.jpg

לביא 2.jpg

לביא 3.jpg

לביא 4.jpg

לביא 5.jpg

לביא 6.jpg

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף דיון של בנים לעזאזל .

יותר כמו "גיון של דנים", אם תשאל אותי.

ושוב לאחר סטייה לא קלה

יש! הודאה!

מצטער, אין לי כרטיס. אם היה אז בכיף, אבל אין לי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הלביא זה הנושא הכאוב ביותר מבחינתי .

 

אולי קטע של גאווה לאומית או קטע של חובבות יתר של מטוסי קרב או סתם כי אני סוטה , אבל כל כך כאב לי שהפסיקו את הפרוייקט .

 

מסכים עם כל מילה (או לפחות עם רובן ;)).

 

המנוע של הלביא הוא PW-1120 של פראט אנד וויטני.

יאשה, הלביא TD עדיין טס, נכון?

 

אגב, יש הטוענים שהלביא זכה לחיים מחודשים בתור זה (J-10 הסיני):

 

China%27s%20new%20jet,%20the%20J-10,%20which%20is%20said%20to%20match%20most%20of%20the%20world%27s%20best%20fighters.jpg

 

 

 

שימו לב לדמיון:

attachment.php?attachmentid=139371&d=1229966555

 

התאוריה היא שאחרי שהפרויקט בוטל, כל התוכניות והידע נמכרו לסין, שהשתמשה בהם כדי לפתח את ה J-10.

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן , נטען שה J10 הסיני מבוסס על הלביא, כמוכן הוא גם פותח בשיתוף ישראל.

 

למה לא הזכירו בשרשור את ה A-10 Thunderbolt ?

מדובר על מטוס מאוד מיוחד עם עבר קרבי עשיר.

 

 

a-10-19990422-f-7910d-517.jpg

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , כמה דברים :

 

ה F18 לא ענק ולמעשה הוא אפילו קטן מה F15 .

 

אורך של ה F15 זה 19.43 מ' כמדומני ולא זוכר בדיוק את האורך של ה F18 , אבל זה סביב ה 17 מ' נמוך מאוד . כמו שאני זוכר , אפילו הסופר הורנט שהוא ארוך בכמטר וחצי בערך עדיין קצר מה F15 והוא עומד על 18.5 מ' כמדומני . יכול להיות שאני טועה בכמה ס"מ .

 

:

 

עד כאן הכל טוב יפה ונכון,אלא שהבעיה היתה כמו שציינתי,בכנפיי ההיגויי שלו שנמצאים בזווית שמנעה מהם כניסה בטוחה לדת"קים בבסיס בו היו אמורים להשתכן.

 

 

יאשה, הלביא TD עדיין טס, נכון?

 

 

[ J-10.

 

הלביא ממשיך לטוס בימים אלה,רוב דגמי האב טיפוס שנבנו עברו הסבה ומשמשים לניסויי מערכות חדשות בתעשייה האוירית.

 

אותו עיקרון כמו טייסות הפאנטומים שסגרו והמטוסים עברו לאחסנה יבשה למעט כאלה שעברו הסבות לל"א.

 

אפרופו פאנטומים, המטוס הזה ראוי להרבה כבוד מאחר והיה במשך שנים ארוכות חוד החנית ועמוד השידרה של חיה"א, ומי שלטעמי עד היום הוא המטוס הכי "מפחיד" מבחינת מראה.

 

לגבי ה-A10 שציינו מקודם, כנראה המטוס הכי טוב בתקיפת שריון,אכן יש לו רפרטואר מרשים,חלק ניכר מזה הושג במלחמת המפרץ שם הוא היה אחד המטוסים הכי "מצולמים", המטוס אשף בהשמדת כוחות שיריון ושיירות בכלל ומגלה בדר"כ יכולת שרידות מאוד מאוד גבוהה (אחת התמונות שהכי זכורות לי ממלחמת המפרץ זה A10 נוחת בבסיס בכווית כשכולו מרוסס מאש נ"מ,המטוס סיים את ההרצה על המסלול,ובשנייה שהוא נעצר כן הנסע קרס והמטוס נפח על חרטומו...).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לקלאצ' M16 VS בכל מבחן ירי ה m16 היה מדוייק יותר,הפיזור קטן יותר והסטייה ביחס למרחק קטנה יותר בגלל גודל הקליע, קל הרבה יותר להיכנס איתו למצבי ירי,הוא הרבה יותר מתאים ללוחמה מתקדמת מבחינת תאימות לאביזרים (דורגלים,אמצעים אופטיים וכו') .

מבחינה שרידות ואמינות - אין מה להוסיף,הקלאצ' נבנה על מנת לירות בכל מצב (ולהידרס ע"י נגמ"ש ולהמשיך לירות)

 

אם נוסיף אקדחים לעניין,הגלוק נחשב היום למחזיק בתואר,ביחוד הדגם C שפותח ע"י השב"כ.

יוסי

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיתון 4:

http://www.youtube.com/watch?v=WF17SQ6UJ0g דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן 82 ,

המטוס הנ"ל (A-10) תוכנן מלכתחילה להיות בעל כושר שרידות גבוהה.

עקב כך שהייעוד שלו הוא סיוע לכוחות קרקע ושיריון, ככה שהוא חשוף לאש מהקרקע כמעט כל הזמן.

 

Kim_campbell_damage_a10.jpg

 

 

הנה דוגמא טובה :D

 

אני זוכר שעשו סרט אקשן, והאמת דיי טוב שהA-10 כיכב בו.

מישהו זוכר מה השם ?

 

אם נוסיף אקדחים לעניין,הגלוק נחשב היום למחזיק בתואר,ביחוד הדגם C שפותח ע"י השב"כ.

יוסי

 

אל תוסיף עכשיו אקדח ונק"ל,

כי זה שרשור של מטוסים.

 

בכל מקרה נשר המדבר לוקח כל אקדח שתגיד :D

2001 Opel Astra 1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...