Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

3 שנים זו תקופה סבירה לכל יד, אבל לא מדובר בחוק וגם יד 4 לא אמורה להפחיד אותך, לגבי הק"מ, תלוי מאוד במצב האחזקה שהרכב עבר במהלך השנים. לצורך העניין - אני הייתי מעדיף 170K אבל עם היסטוריית טיפולים מאשר 130K עם עבר לא ידוע.

 

הניסן סאני רכב אמין ונוח לנסיעה, אבל לא מעט גדול בשבילך? כמו כן, את יורדת כמה שנתונים טובים אחורה.

אני חושב שאת צריכה להמשיך ולהתמקד בפיאסטה, רכב טוב לא קל למצוא, אבל אפשרי.

 

אלטרנטיבה אחרת היא הפונטו שתכנס לך בתקציב, אם כי פונטו יש לבדוק במשנה זהירות, רכב לא מטופל מהשנים האלה יגרור עמו לא מעט תיקונים.

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

150K קילומטרים לרכב בן 10 שנים זה לא סביר, זה מעט.

 

על פניו נראה שעשית את רוב שיעורי הבית והפיאסטה היא אכן אופציה טובה ומתאימה עבורך. הסאני בהחלט נהנת ממוניטין אמינות טוב ומשום מה לא חביבה על השוק הישראלי כמו המקבילות היפאניות האחרות (קורולה, 323 ושות'). אבל בנסיעות עירוניות אני בספק אם תצליחי להוציא מסאני 93 תצרוכת דלק שקרובה ל1:15 ואפילו ל1:12.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני גם חושב שעדיף הפיאסטה יוט ולא דינמיק שהיא מכונית יותר מתקדמת אבל היוט יותר פשוטה , יש לי אותה כמעט חצי שנה וחוץ מטרמוסטט 250 שקל לא היה עוד הוצאות נוספות וגם יותר חסכונית מהדינמיק (כמובן משמדובר רק בידני)

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

פורסם

היי לכל המגיבים האחרונים בשרשור הנוכחי,

נראה לי שאני עלולה להיות בדיחת הפורום.

ראיתי שיש תגובות נוספות (18 לעומת 15) וניסיתיי להכנס אליהן,

לכן בכל פעם שנכנסתי לשירשור דיפדפתי עד לסופו והופתעתי כל פעם מחדש לראות שאין תגובות חדשות

ועכשיו אני יושבת עם חיוך דבילי של מישהו שצוחק על עצמו וסולח לעצמו בו זמנית

אההההההה צריך לדפדפף?!

 

רוצה להמשיך להתייעץ איתכם אבל אחשוב טוב לפניש אמשיך עם שאלות ... אשוב בקרוב

 

בכל אופן תודה וצ'או

פורסם

היי

ראיתי היום את המאזדה 121 המדוברת אכן בעל, הגה כח. אבל יש בעיה אחרת. לא ניתן לשלב להילוך 3 .

כלומר יש להעביר מ -2 להילוך -4 .

צריך להחליף או לתקן גיר? מה עדיף?

מחר נבקר במוסך מורשה של מאזדה לשמוע חוות דעת לראות אם כדאי להמשיך למכון בדיקה.

במידה ואגלה יותר מידי ליקויים והמסקנה תהיה שלא כדאי ללכת על הרכב הזה ואצטרך לחפש מהתחלה.

 

האופציות שהבנתי שכדאי ללכת עליהן הן:

שתי שאלות:

האם נכון לומר שמבחינת עליות אחזקה הפורד פיאסטה ו המאזדה 121

הן באותו סדר גודל (בהנחה ששתיהן מטופלות באותה רמה)?

 

איזו מבין שתיהן יותר בטיחות ?

פורסם

בקשר לגיר יש לבדוק את פשר הבעייה במכון מוסמך, במידה וצריך להחליף עדיף כמובן שתבחרי באחד משופץ. קחי בחשבון שמחיר גיר משופץ + קלאץ' ועבודה יגיע לכ-3 אלף שקל.

 

במידה והם עברו מספר קילומטרים דומה ותוחזקו כמו שצריך לא אמור להיות הבדל מבחינת אמינות לכאן או לכאן.

 

אם זיכרוני אינו מטעה אותי ה-121 מגיעה ללא כריות אוויר כלל, הפיאסטה ברמת גימור דינאמיק מגיעה עם 2.

פורסם

לעדי ולכל הקוראים ערב טוב

1. אתמול המאזדה 121 נבדקה ע"י מכונאי ראשי במוסך מורשה מאזדה. הבדיקה כללה: נסיעה על האוטו, הסתכלות על אזור מנוע , האצת מנוע (לחץ על כפתור כשמכסה המנוע פתוח כאילו לוחצים על דוושת הגז).

ומה שהוא סיכם: החלפת גיר

הקלאצ' לא תקין - יש להחליף

לפי מצב הצמיגים וצורת השחיקה - כיוון פרונט +החלפה דחופה של הצמיגים

פעמונים קדמיים - החלפה (נדמה שזה קשור לציריות לא בטוחה)

פגמים קטנים אבל רבים בצבע (שריטות)

אבל בסה"כ חיצונית האוטו נראה טוב ועכשיו השאלה איך אתם מסדרים בנוגע לתיקונים המהותיים (שאמורים להיות תקינים בעת קניה ובמיוחד אם מבקשים מחיר מחירון מלא)

הערכת מחיר לתיקונים הנ"ל מבלי שנבדק במכון - 6-7,000 ש"ח

 

המוכר הציע שאבדוק את עלות התיקונים הנ"ל אצל המוסכניק שלי ואז יראה בכמה מוכן להתפשר.

 

2. היום ראיתי פורד פיאסטה 1.3 דינמיק ויש לי צילום של בדיקה שנעשתה לרכב באפריל/08 לפני שהקונה האחרון קנה אותה.

האם רצןי לכתוב כאן את תוצאות הבדיקה לפחות את הדברים שנראים לי חשובים מאד או שעדיף לעשות זאת בפורום טכני-אחזקה וטיפולים על מנת להבין קצת יותר לעומק את הבדיקה?

בתודה לכולם

 

אשמח על תגובות מהירות אולי כדאי לקחת גם הפיאסטה לבדיקה במוסך המורשה או שלא?

פורסם

אלומה היקרה,

ההערכה על התיקונים פחות או יותר נכונה, אולי קצת פחות. עד מתי יש לרכב טסט? מתי עבר טיימינג לאחרונה?

אם המוכר מוכן להוריד את הסכום הזה מהמחיר?

 

לגבי הפיאסטה, אין מה להסתמך על בדיקה מלפני 8 חודשים, אבל במידה והיא נגישה, לא יזיק אם תעתיקי אותה לפה.

פורסם

היי עדי,

לגבי המאזדה לא ידוע לי מתי הוחלפה חגורת טיימינג - ולמעשה גם את זה ציין המכונאי במוסך

האבא של בעל הרכב (בדוק לא סוחר). הביא את הרכב לבדיקה במוסך

כמו הבן אמר רק שהרכב מטופל אבל לא ענו על השאלה הזו... אז טוב שציינת - אברר

 

לגבי הפורד פיאסטה 1.3 דינמיק 98

יד 4 (יד 1 ויד 2 הוחלפו באותה משפחה)

150,000 קמ"ש

טסט: 4/09

יש חשבוניות מסודרות על טיפולים שנעשו ברכב עד 2007. (נבדקו קצת בחופזה בשל לחץ זמן וחושך)

חגורת טיימינג /חגורת תיזמון : הוחלפה ב12/2005 ב - 102,000 ק"מ (זה כל כך זול? 250 ש"ח?)

את תוצאות הבדיקה מ 4/08 מצרפת בוורד

אשמח על כל התייחסות

אנא ציין אם יש סעיפים שמומלץ להפנות לפורום המכני

ביי

אלומה

פורסם

אגב הסיבות שאני מעונינית לשמוע קצת פרטים בנוגע למצבו של הרכב לפני שנקנה ע"י הקונה האחרון:

א. כי זה התעוד שיש וראיתי

ג. האם שווה להטריח את המוסכניק האדיב / והנדיב על המכונית הזו או לשמור את הזכות הזו לאוטו טוב יותר

(לא מוסכניק קבוע שלי/ בעל מוסך מורשה פורד/ לא גה /יגה תשלום)

פורסם

לא ראיתי שום קובץ מצורף.

 

לגבי המאזדה - לא ענית לי על השאלה, האם המוכר מוכן לקזז את הסכום הנ"ל מהמחיר?

 

טיימינג ב-250 שקל זה קמצנות מהסיבה הפשוטה שלא הוחלפה משאבת מים (ביחד עם טיימינג). עלות של משאבה כזאת לצורך העניין היא כ-400-300 שקל.

יד ראשונה ושנייה במשפחה זה נחמד אבל לא מעיד על כלום.

נבדקו קצת בחופזה בשל לחץ זמן וחושך

לא ממש עוזר במשהו, ולסיכמו של עניין חסרות לנו שנתיים של תיעוד.

אם שווה או לא אני לא יודע. תשקלי לצ'פר את אותו מוסכניק חביב בכמה שקלים.

פורסם

היי עדי

1. לגבי המאזדה מוכן לקזז אבל לא את הסכום המלא שננקב ע"י המוסך המוסמך, לכן ביקש שאברר עם המוסכניק שלי.

למעשה רוצה לקזז חלקית, לא יודעת עד כמה. מחר אקבל הצעה מהמוסכניק שלי אעביר למוכר המאזדה ואשמע מה יש לו להגיד. נראה לי קצת בונקר בעניין הורדת המחיר.

 

ניסיתי שוב לצרף קובץ מקווה שהצליח הפעם.

 

אם תמליץ/צו ללכת ללבדיקה במוסך המורשה אבדוק שוב המסמכים בנחת

 

תודה על ההמלצות והמידע כתמיד

אשמח מאד לתגמל את המוסכניק הוא פשוט הי יותר מנחמד והוגן (האם מוותר לציין שמות או שזה פירסום)

לילה טוב

טופס סיכום אחיד (על פי משרד התחבורה9.doc

פורסם

הבדיקה הזאת לא מלמדת הרבה. לפי הממצאים ישנה נזילת שמן מאיזור הדיפרנציאל ומה שנראה כמו ראש מנוע בדרך, ייתכן שהבעיות הנ"ל תוקנו וייתכן מאוד שלא.

 

אני לא רוצה לטעות ולהטעות, אבל אישית לא הייתי מסתכל על רכב ללא היסטוריית טיפולים כלשהי, לפחות קבלות על תיקונים וטיפולים, משהו!

מצד שני ישנם אנשים שלא מתעדים את עבר הרכב (מסיבות כאלה ואחרות).

 

ההמלצה שלי - תראי אם הוא מוכן לרדת במחיר וכמה, במידה והוא יתגמש אז בדיקה תהיה כדאית.

ומצד שני - תמשיכי לחפש, כל יום מתווספים רכבים חדשים למכירה.

פורסם

היתי בטוחה שכבר פרשת לישון

אבל ציפתה כאן הפתעה - כמו תמיד תודות

 

האמת היא שעיקר החיפוש שלי מתמקד ביד- 2 וכמעט ולא מתווספות מכוניות חדשות מהסוג שאני מחפשת

בודקת פה ושם עיתונים, ומפעם לפעם מתקשרת לבעלי מוסכים ושואלת על רכבים של לקוחות שלהם המעוניינים למכור.

אבל בגדול נראה לי שהיבול דל מאד.

יש רעיונות נוספים לחיפוש? (אגב פירסמתי גם בפורום לקניה

אלומה


×
×
  • תוכן חדש...