Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה ליד רפא"ל (בקריות)


-יובל-
שימו לב! השרשור הזה בן 7466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום אנשים,

אתמול בלילה הייתי מעורב בתאונה, אני והחבר שהיה איתי יצאנו בסדר אבל האוטו טוטאל-לוסט (אסקורט לבנה סטנדרטית שנת 96). מדובר באוטו שלי ואני נהגתי.

זה קרה בכביש עכו קריות, בין אלובין לכניסה למכון דויד (רפא"ל), נסעתי מצפון לדרום.

נסעתי בנתיב הימני והייתי על בערך 80 קמ"ש אני בטוח שלא נסעתי שם מהר יותר, כי אני יודע שמשפצים באזור את הכביש ושבדרך כלל הרמזור שאחרי רפא"ל אדום כשאני מגיע אליו.בנוסף לזה גם היה גשום.

בקיצור נסעתי וראיתי את הרכב שלפני (טויוטה הייאס) מאט אז התחלתי להאט ואז קלטתי שהוא עצר לגמרי אז לחצתי חזק על הבלמים, האוטו לא האט ופשוט המשיך להתקדם לתוך הטויוטה,

ניסיתי לסטות לשוליים (ימינה) אך ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות הרבה.

בסוף התנגשתי בטויוטה בצד אחורי ימני שלו - קידמי שמאלי שלי. האוטו שלי החליק מהמכה כך שהייתי עם החלק הקידמי על הכביש וכל השאר על השול.

הפרונט שלי נמעך בעיקר בצד שמאלי והדלת שלי (נהג) לא נפתחה בקלות, אז מישהו יצא מרכב ועזר לי לפתוח אותה (תודה למישהו אם הוא קורא את זה).

זה שהתנגשתי בו יצא מהאוטו עצבני, צעק שאני אתן לו את הפרטים ואיים להזמין משטרה.

בהתחלה הוא אמר שהוא ממהר לבית חולים כי אשתו נפגעה, אבל היא יצאה מהאוטו והלכה לכיוון שלנו וכשהחבר שלי שאל אותה, - , - היא אמרה שהיא בסדר.

בקיצור החלפנו פרטים והוא נסע. אני והחבר נשארנו שם עם האוטו עד שאבא שלי הגיע להחליף אותי ולסדר את עניין פינוי הרכב, חבר אחר לקח אותנו לבית חולים, שם מצאו אצלי שטף דם בברך ימין והחבר התלונן על כאבי גב, קיבל יומיים בבית.

 

היו על בקטע כביש הזה עוד כ-5 תאונות אתמול וזה כבר מעלה את השאלה

האם הכביש בסדר.

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

העיקר שיצאתם בלי פגיעות רציניות .

 

זה קצת תמוהה אבל יש הרבה כבישים מסוכנים בארץ ! וזה ידוע

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז קלטתי שהוא עצר לגמרי אז לחצתי חזק על הבלמים, האוטו לא האט ופשוט המשיך להתקדם לתוך הטויוטה,

ניסיתי לסטות לשוליים (ימינה) אך ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות הרבה.

***

היו על בקטע כביש הזה עוד כ-5 תאונות אתמול וזה כבר מעלה את השאלה

האם הכביש בסדר.

 

א. אני שמח שכולכם בסדר.

ב. לא נראה לי שהבנת בדיוק מה קרה לך.

 

כביש רטוב ואתה צריך להאט. אתה לוחץ חזק (כדבריך) על הבלמים והאוטו לא מאט. לא רק זה גם "ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות". כל זה מעלה אצלך את השאלה האם הכביש בסדר.

 

מה שלא בסדר זה אתה. לחצת חזק על הבלמים וכתוצאה מזה נעלת את הגלגלים ואיבדת גם את יכולת הבלימה וגם את יכולת ההיגוי.

מאחר וברכב שלך אין ABS , היה עליך ללחוץ פחות על הבלמים כדי למנוע נעילת הגלגל. אם הוא כבר ננעל, התגובה הנכונה היא להרפות מהבלמים ע"מ לנסות להחזיר את אחיזת הכביש.

 

אפשר להרחיב על זה עוד הרבה אבל הכי טוב זה להרשם לקורס בנהיגה מתקדמת שם תלמד עוד הרבה דברים שיעזרו לך בעתיד.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז קלטתי שהוא עצר לגמרי אז לחצתי חזק על הבלמים, האוטו לא האט ופשוט המשיך להתקדם לתוך הטויוטה,

ניסיתי לסטות לשוליים (ימינה) אך ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות הרבה.

***

היו על בקטע כביש הזה עוד כ-5 תאונות אתמול וזה כבר מעלה את השאלה

האם הכביש בסדר.

 

א. אני שמח שכולכם בסדר.

ב. לא נראה לי שהבנת בדיוק מה קרה לך.

 

כביש רטוב ואתה צריך להאט. אתה לוחץ חזק (כדבריך) על הבלמים והאוטו לא מאט. לא רק זה גם "ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות". כל זה מעלה אצלך את השאלה האם הכביש בסדר.

 

מה שלא בסדר זה אתה. לחצת חזק על הבלמים וכתוצאה מזה נעלת את הגלגלים ואיבדת גם את יכולת הבלימה וגם את יכולת ההיגוי.

מאחר וברכב שלך אין ABS , היה עליך ללחוץ פחות על הבלמים כדי למנוע נעילת הגלגל. אם הוא כבר ננעל, התגובה הנכונה היא להרפות מהבלמים ע"מ לנסות להחזיר את אחיזת הכביש.

 

אפשר להרחיב על זה עוד הרבה אבל הכי טוב זה להרשם לקורס בנהיגה מתקדמת שם תלמד עוד הרבה דברים שיעזרו לך בעתיד.

 

נמרוד

:snipersm: פגעת בול בדיוק רציתי לרשום לו את זה.

אין ספק שאם הוא היה עובר קורס נהיגה מתקדמת זה היה יכול להיגמר אחרת.

זו עוד סיבה שצריך להכניס את זה לחוק שכל נהג יעבור את זה לפני קבלת הרישיון זה יחסוך הרבה תאונות.

בעלי איסוזו או רנו הינכם מוזמנים לקבוצות "איסוזו טרופר בשטח" ו-"רנו קליאו החדשה" בפייסבוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פגעת בול בדיוק רציתי לרשום לו את זה.

אין ספק שאם הוא היה עובר קורס נהיגה מתקדמת זה היה יכול להיגמר אחרת.

זו עוד סיבה שצריך להכניס את זה לחוק שכל נהג יעבור את זה לפני קבלת הרישיון זה יחסוך הרבה תאונות.

 

במתכונת הנוכחית אין מצב שכל בן אדם יעשה קורס כזה. זה יקרה מידי. אם זה היה עולה 300-400 שקל - נו מילא, אבל המחיר ממש לא שווה לכל נפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה אתם צודקים, אני תיכננתי לעבור קורס שכזה כשיהייה לי שנה רשיון (עוד שבוע וחצי)

אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה, הייתי צריך להוריד הילוכים ולילחוץ ולעזוב שוב ושוב

על הברקס.

אבל הכול קרה מהר מידי ולא הספקתי להגיב נכון.

תאורטית אני יודע מה לעשות,

למדתי את זה מקריאה כאן בפורום אבל מעשית זה שונה מאשר קראה על דפי הפורום.

 

אני מיתכוון לגשת לקורס שכזה.

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה אתם צודקים, אני תיכננתי לעבור קורס שכזה כשיהייה לי שנה רשיון (עוד שבוע וחצי)

אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה, הייתי צריך להוריד הילוכים ולילחוץ ולעזוב שוב ושוב

על הברקס.אבל הכול קרה מהר מידי ולא הספקתי להגיב נכון.

תאורטית אני יודע מה לעשות,

למדתי את זה מקריאה כאן בפורום אבל מעשית זה שונה מאשר קראה על דפי הפורום.

 

אני מיתכוון לגשת לקורס שכזה.

 

גם זה לא נכון. המלצה שלי - קורס, כמה שיותר מהר, אבל תזכור שהוא לא יהפוך אותך לשומכר. בכלל לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז קלטתי שהוא עצר לגמרי אז לחצתי חזק על הבלמים, האוטו לא האט ופשוט המשיך להתקדם לתוך הטויוטה,

ניסיתי לסטות לשוליים (ימינה) אך ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות הרבה.

***

היו על בקטע כביש הזה עוד כ-5 תאונות אתמול וזה כבר מעלה את השאלה

האם הכביש בסדר.

 

א. אני שמח שכולכם בסדר.

ב. לא נראה לי שהבנת בדיוק מה קרה לך.

 

כביש רטוב ואתה צריך להאט. אתה לוחץ חזק (כדבריך) על הבלמים והאוטו לא מאט. לא רק זה גם "ההגה התנגד לי ולא הצלחתי לסטות". כל זה מעלה אצלך את השאלה האם הכביש בסדר.

 

מה שלא בסדר זה אתה. לחצת חזק על הבלמים וכתוצאה מזה נעלת את הגלגלים ואיבדת גם את יכולת הבלימה וגם את יכולת ההיגוי.

מאחר וברכב שלך אין ABS , היה עליך ללחוץ פחות על הבלמים כדי למנוע נעילת הגלגל. אם הוא כבר ננעל, התגובה הנכונה היא להרפות מהבלמים ע"מ לנסות להחזיר את אחיזת הכביש.

 

אפשר להרחיב על זה עוד הרבה אבל הכי טוב זה להרשם לקורס בנהיגה מתקדמת שם תלמד עוד הרבה דברים שיעזרו לך בעתיד.

 

נמרוד

 

אני שמח שיצאת מהתאונה רק בפגיעות שיטחיות.

הטעות הגדולה שלך כאן שלא שמרת מרחק.

אתה ציינת ש:

א. היה לילה.

ב. הכביש היה בשיפוצים.

ג. ירד גשם.

 

בתנאי דרך מחפירים צריך לקחת אקסטרה מקדם ביטחון והוא שמירת מרחק וכמובן נסיעה במהירות שמתאימה למצב.

 

ציינת שלחצת חזק על הבלמים בתנאי כביש רטוב (ברכב ללא ABS), דבר שגורם לנעילת גלגלים והחלקת הרכב ללא שליטה על ההגה והכיוון.

בקורס נהיגה נכונה לומדים איך לצאת ממצבים כאלו בדרך הנכונה, שהיא לא לבלום בחוזקה בכביש רטוב ברכב ללא ABS.

 

אני מציע שעכשיו שאתה יודע מה יכולה להיות התוצאה מכך שאתה לא יודע מה לעשות במצבי חרום בנהיגה, תקח קורס נהיגה נכונה בהקדם, מה שווים כמה מאות שקלים עלות הקורס מול שווי החיים שלך...

Finger's gonna kill me.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שבמקרה כזה כדאי לנסות ולברוח לצדדים

עדיף לספוג את המכה ישר ככה כל החלק הקדמי יספוג הכול במידה שווה

ניסיון פגיעה רק בצד אחד יכול להיות מסוכן בהרבה מאודדדד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה

אבל אתם מנסים להוציא אותי כל כך לא בסדר מיתוך זה

שזה נהייה מעליב, מישהו כתב שלא שמרתי מרחק אז אני אומר לכם שכן, הייתי במחרק

גדול (אני לא יודע להגיד כמה) וניסיתי ליבלום אבל לא הצלחתי,

לא הספקתי לבצע את הדברים שאני יודע בצורה תאורטית בגלל שהדברים קרו מהר מידי.

נכון, אם הייתי עובר קורס אז אולי היתי מצליח לימנוע .

 

אני רוצה להדגיש שהיו שם באותו קטע כביש (כ-150 מטר) עוד מספר תאונות

ובבה"ח פגשתי אנשים מתאונה שקרתה אחרי שלי והייתה בערך 50 מטר מאחורי,

הם האלו את האפשרות שאולי גם היה שמן על הכביש.

העניין הוא שאם באמת היה שמן על הכביש

ובנוסף לכך גם גשם שהצרוף שלהם לפי הבנתי מסוכן יותר,

האם אפשר היה לימנוע את זה גם במרחק ומהירות שמתאימים לנסיעה בגשם?

 

מיכוון שפונתי לבה"ח אז הבוחן תנועה הזמין גרר משטרתי

השאלה שלי היא איך אני יכול לדעת לאן הרכב נילקח?

ולאייזה עונש\קנס\שלילה אני אמור לצפות?

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה

אבל אתם מנסים להוציא אותי כל כך לא בסדר מיתוך זה

שזה נהייה מעליב, מישהו כתב שלא שמרתי מרחק אז אני אומר לכם שכן, הייתי במחרק

גדול (אני לא יודע להגיד כמה) וניסיתי ליבלום אבל לא הצלחתי,

לא הספקתי לבצע את הדברים שאני יודע בצורה תאורטית בגלל שהדברים קרו מהר מידי.

נכון, אם הייתי עובר קורס אז אולי היתי מצליח לימנוע .

 

אני רוצה להדגיש שהיו שם באותו קטע כביש (כ-150 מטר) עוד מספר תאונות

ובבה"ח פגשתי אנשים מתאונה שקרתה אחרי שלי והייתה בערך 50 מטר מאחורי,

הם האלו את האפשרות שאולי גם היה שמן על הכביש.

העניין הוא שאם באמת היה שמן על הכביש

ובנוסף לכך גם גשם שהצרוף שלהם לפי הבנתי מסוכן יותר,

האם אפשר היה לימנוע את זה גם במרחק ומהירות שמתאימים לנסיעה בגשם?

 

מיכוון שפונתי לבה"ח אז הבוחן תנועה הזמין גרר משטרתי

השאלה שלי היא איך אני יכול לדעת לאן הרכב נילקח?

ולאייזה עונש\קנס\שלילה אני אמור לצפות?

 

 

אף אחד לא מנסה להעליב אותך, סה"כ אנחנו עומדים על הטעויות שעשית ומסיקים מסקנות.

שפעם הבאה שקורה מצב כזה לא תחזור על אותן טעויות (כמובן שבשביל זה אתה צריך לפחות לעבור קורס נהיגה נכונה, לא מספיק לדעת את התאוריה).

 

במקרה הזה אם היית נוסע במהירות שמתאימה לתנאי הדרך ושומר מרחק גם בהתאם (יכול להיות שכן שמרת מרחק, אבל לא היית מרוכז בתנועה שלפניך ולכן בלמת מאוחר מידי), התאונה הייתה נמנעת ואפילו לא היית מגיע למצב שבו היה סיכון.

 

ואם וקורה שכבר נכנסת למצב חרום כזה, אז כאן נכנס מה שלומדים בקורס המדובר.

Finger's gonna kill me.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה

אבל אתם מנסים להוציא אותי כל כך לא בסדר מיתוך זה

שזה נהייה מעליב, מישהו כתב שלא שמרתי מרחק אז אני אומר לכם שכן, הייתי במחרק

גדול (אני לא יודע להגיד כמה) וניסיתי ליבלום אבל לא הצלחתי...

 

 

אני רוצה להדגיש שהיו שם באותו קטע כביש (כ-150 מטר) עוד מספר תאונות

ובבה"ח פגשתי אנשים מתאונה שקרתה אחרי שלי והייתה בערך 50 מטר מאחורי,

הם האלו את האפשרות שאולי גם היה שמן על הכביש.

העניין הוא שאם באמת היה שמן על הכביש

ובנוסף לכך גם גשם שהצרוף שלהם לפי הבנתי מסוכן יותר,

האם אפשר היה לימנוע את זה גם במרחק ומהירות שמתאימים לנסיעה בגשם?

 

אף אחד לא מנסה להעליב אותך, אבל עצם זה שלא הספקת לבלום (וזה בהנחה שלא היה שמן על הכביש) זה אומר שלא שמרת על מרחק מספיק! כנראה שחשבת שזה מספיק אבל זה לא.

 

אני מניח, שאם היה שמן על הכביש והיית שומר על מרחק מספיק לכביש רטוב - היית יכול לבלום בזמן ולהמנע מהתאונה (אף פעם לא נתקלתי במצב של שמן על הכביש - לכן אני רק מניח. תקנו אותי אם אני טועה).

 

זו לא בושה לטעות, מטעויות לומדים. אמנם הרכב שלך סיים את חייו - אבל אתה וחברך יצאתם שלמים ובתקווה גם יותר מלומדים. :p

 

שיהיה לנו שבוע טוב ונטול תאונות!

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה

אבל אתם מנסים להוציא אותי כל כך לא בסדר מיתוך זה

שזה נהייה מעליב, מישהו כתב שלא שמרתי מרחק אז אני אומר לכם שכן, הייתי במחרק

גדול (אני לא יודע להגיד כמה) וניסיתי ליבלום אבל לא הצלחתי...

 

 

אני רוצה להדגיש שהיו שם באותו קטע כביש (כ-150 מטר) עוד מספר תאונות

ובבה"ח פגשתי אנשים מתאונה שקרתה אחרי שלי והייתה בערך 50 מטר מאחורי,

הם האלו את האפשרות שאולי גם היה שמן על הכביש.

העניין הוא שאם באמת היה שמן על הכביש

ובנוסף לכך גם גשם שהצרוף שלהם לפי הבנתי מסוכן יותר,

האם אפשר היה לימנוע את זה גם במרחק ומהירות שמתאימים לנסיעה בגשם?

 

אף אחד לא מנסה להעליב אותך, אבל עצם זה שלא הספקת לבלום (וזה בהנחה שלא היה שמן על הכביש) זה אומר שלא שמרת על מרחק מספיק! כנראה שחשבת שזה מספיק אבל זה לא.

 

אני מניח, שאם היה שמן על הכביש והיית שומר על מרחק מספיק לכביש רטוב - היית יכול לבלום בזמן ולהמנע מהתאונה (אף פעם לא נתקלתי במצב של שמן על הכביש - לכן אני רק מניח. תקנו אותי אם אני טועה).

 

זו לא בושה לטעות, מטעויות לומדים. אמנם הרכב שלך סיים את חייו - אבל אתה וחברך יצאתם שלמים ובתקווה גם יותר מלומדים. :p

 

שיהיה לנו שבוע טוב ונטול תאונות!

הראל.

 

בתיה איזו טלפתיה! :D

Finger's gonna kill me.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה, אני יודע שהתגובה שלי לא הייתה נכונה

אבל אתם מנסים להוציא אותי כל כך לא בסדר מיתוך זה

שזה נהייה מעליב, מישהו כתב שלא שמרתי מרחק אז אני אומר לכם שכן, הייתי במחרק

גדול (אני לא יודע להגיד כמה) וניסיתי ליבלום אבל לא הצלחתי...

 

 

אני רוצה להדגיש שהיו שם באותו קטע כביש (כ-150 מטר) עוד מספר תאונות

ובבה"ח פגשתי אנשים מתאונה שקרתה אחרי שלי והייתה בערך 50 מטר מאחורי,

הם האלו את האפשרות שאולי גם היה שמן על הכביש.

העניין הוא שאם באמת היה שמן על הכביש

ובנוסף לכך גם גשם שהצרוף שלהם לפי הבנתי מסוכן יותר,

האם אפשר היה לימנוע את זה גם במרחק ומהירות שמתאימים לנסיעה בגשם?

 

אף אחד לא מנסה להעליב אותך, אבל עצם זה שלא הספקת לבלום (וזה בהנחה שלא היה שמן על הכביש) זה אומר שלא שמרת על מרחק מספיק! כנראה שחשבת שזה מספיק אבל זה לא.

 

אני מניח, שאם היה שמן על הכביש והיית שומר על מרחק מספיק לכביש רטוב - היית יכול לבלום בזמן ולהמנע מהתאונה (אף פעם לא נתקלתי במצב של שמן על הכביש - לכן אני רק מניח. תקנו אותי אם אני טועה).

 

זו לא בושה לטעות, מטעויות לומדים. אמנם הרכב שלך סיים את חייו - אבל אתה וחברך יצאתם שלמים ובתקווה גם יותר מלומדים. :p

 

שיהיה לנו שבוע טוב ונטול תאונות!

הראל.

 

בתיה איזו טלפתיה! :D

 

ראיתי שהקדמת אותי אבל לא רציתי למחוק בגלל שהשקעתי בה זמן... :D

בכל מקרה, דעתי כדעתך ... :mm_yeah:

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון מעניין, מסקר קטן שבדקתי : אנשים לא יודעים אם יש להם או אין להם ABS ברכב, ואלה שיודעים לא יודעים את צורת השימוש בו :!:

 

אז בואו נבהיר את העניינים :

 

 

קיים ABS סחיטה של דוושת הבלם בלי להרים את הרגל ממנה אפילו לשניה (יורגשו רעידות שלה, אבל עדיין לא מורידים את הרגל)

 

לא קיים ABS בלימה לסירוגין , לאחר כל בלימה לראות אם ההגה חזר לחיים ( לא בתנועות חדות כמובן) , כלומר האם נעצרה ההחלקה...

 

חורף נעים ובטוח לכולנו.

 

נ.ב. בשביל ללמוד דברים כאלה לא צריך ללכת לקורס נהיגה מתקדמת של 1000 שקל

אפשר לקחת קורסים של משרד התחבורה שמתקיימים ביקום (ליד נתניה) ,אשדוד ואשקלון....

 

לקחתי שני קורסים כאלה כשהייתי בצבא (על חשבון הצבא כמובן) ולדעתי מלמדים שם מספיק בשביל הנהג הרגיל...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...