Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לחבר ברכב אביזר שצורך כ0.73A ומחובר עם שנאי קטן שבמתח הכניסה שלו צריך לקבל 12V.

היות והשנאי הזה נראה לי עדין ואני רוצה להגן עליו מהמתח הנוסף שהוא יקבל כשהרכב מונע, החלטתי לבנות מעגל לייצוב מתח.

בחנות אלקטרוניקה שביקרתי בה הומלץ לי פשוט להשתמש במייצב מתח (MC7812C) עם 2 קבלים.

יצרתי את המעגל כמו שאמר המוכר אבל המתח שאני מקבל ביציאה מהמעגל תמיד נמוך מידיי! כשהרכב כבוי (12.5V בכניסה למעגל) אני מקבל ביציאה ממעגל הייצוב 11 או 11.3 וולט (אני כבר לא זוכר במדוייק) ואם אני לא טועה כשהרכב מונע ונותן 14.3V אז ביציאה מהמעגל קיבלתי 11.7V. המתחים האלה נמדדו כשהשנאי והאביזר שמתחבר אליו לא מחוברים למעגל ייצוב המתח ומניסויים שעשיתי בבית על המעגל ראיתי שהמתח עוד צונח כשהשנאי והאביזר מחוברים למעגל.

 

מחיפוש וקריאה באינטרנט הבנתי שכניראה מתח הכניסה שאני נותן למייצב (12.5-14.3) זה מתח נמוך מידיי ולכן המעגל לא עושה את העבודה כמו שצריך.

אשמח לקבל את עזרתכם בבניית מעגל מתאים שיעזור לי בייצוב המתח.

 

 

תודה רבה לעוזרים:-D

 

אבירן

פורסם

הפיתרון שקיבלת בחנות חלקי האלקטרוניקה שגוייה ולא נכונה

 

בכדי לקבל מתח של 12/1A וולט במוצא של המייצב אתה חייב לפחות מתח מבוא גבוה ב-2.5 - 3 וולט ממתח המוצא קרי לפחות 14.5-15 וולט.

 

בכדי לפתור את הבעיה עלייך להשתמש במייצב מתח בעלי מפל מתח נמוך ממשפחת LM2940.

 

בעזרת מייצב מחח זה תוכל לקבל מתח מוצא של 12V/1A כאשר מתח המבוא הינו 13.6 וולט.

 

כאשר מתח המבוא הינו 12.5 וולט תקבל במוצא מתח של 12 וולט אבל בזרם של 0.73 וולט.

 

 

בכדי לפתור את הבעיה גם כאשר מתח המבוא הינו 12.5 וולט תצטרך לבנות מעגל דיסקרטי או ממיר מתח DC-DC מכיוון שברכב המתח יורד גם מתחת ל-12 וולט כאשר המצבר מתרוקן.

 

אשמח אם תוכל לתת פרטים נוספים על המכשיר והשנאי.

 

איזה שנאי יש לך ? שנאי ערום ? שנאי עם מעגל יישור ?

איזה כייף לי :)

פורסם
אני רוצה לחבר ברכב אביזר שצורך כ0.73A ומחובר עם שנאי קטן שבמתח הכניסה שלו צריך לקבל 12V.

אבירן

 

או שאתה לא מסביר את עצמך כמו שצריך או שאתה מנסה לעשות דבר בלתי אפשרי.

שנאי לא יכול לקבל בכניסתו זרם DC (זרם ישר) אלא מיועד לזרם חילופין בלבד.

 

מעבר לזה כאמירה כללית, אמר מרק נכונה שכאשר הרכב כבוי והמתח ירד לסביבות ה-12 מייצב המתח לא יתפקד בצורה תקינה.

פורסם

תיקון !

 

גם בשימוש במייצב מתח LDO כאשר מתח המבוא הינו 12.5 וולט תקבל במוצא מתח של 12 וולט (אולי) אבל לא בזרם של 0.73 וולט.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא הבנתי אותך, אז מה אקבל בעצם כשמתח המבוא יהיה 12.5V?

 

 

הפיתרון שקיבלת בחנות חלקי האלקטרוניקה שגוייה ולא נכונה

 

בכדי לקבל מתח של 12/1A וולט במוצא של המייצב אתה חייב לפחות מתח מבוא גבוה ב-2.5 - 3 וולט ממתח המוצא קרי לפחות 14.5-15 וולט.

 

בכדי לפתור את הבעיה עלייך להשתמש במייצב מתח בעלי מפל מתח נמוך ממשפחת LM2940.

 

בעזרת מייצב מחח זה תוכל לקבל מתח מוצא של 12V/1A כאשר מתח המבוא הינו 13.6 וולט.

 

כאשר מתח המבוא הינו 12.5 וולט תקבל במוצא מתח של 12 וולט אבל בזרם של 0.73 וולט.

 

 

בכדי לפתור את הבעיה גם כאשר מתח המבוא הינו 12.5 וולט תצטרך לבנות מעגל דיסקרטי או ממיר מתח DC-DC מכיוון שברכב המתח יורד גם מתחת ל-12 וולט כאשר המצבר מתרוקן.

 

אשמח אם תוכל לתת פרטים נוספים על המכשיר והשנאי.

 

איזה שנאי יש לך ? שנאי ערום ? שנאי עם מעגל יישור ?

 

ה"מכשיר" שאני רוצה לחבר בעצם זה "קטודות קרות" של מחשבים ("נאונים").

הנה תמונה שלהן מחוברות לשנאי:

dscf5594largeau8.jpg

 

הנה תמונה שצילמתי מהאריזה שלהן עם הנתונים:

dscf5598largeip6.jpg

 

את נתוני צריכת הזרם בהודעה הראשית אני מדדתי כשחיברתי את המעגל לספק כוח רגיל של מחשב ולא הסתמכתי על הנתונים מהאריזה.

 

וזה המעגל שבניתי שכניראה לא מתאים:

 

dscf5600largell1.jpg

 

 

 

אשמח לקבל סכמה של המעגל החדש שיהיה עלי לבנות עם פירוט של החלקים שאצתרך לקנות.

אם יש דרך שלא תהיה מסובכת מידיי ליצור מעגל שיתן 2A, אשמח לשמוע.

 

תודה רבה על העזרה!

פורסם

בכדי להגיע לזרם הדרוש לך, שהוא לא רחוק מסף יכולתו של הרכיב תצטרך לפחות 13.5-14V לכל הפחות בכניסה. כשהרכב מונע אין בעיה. כשהרכב כבוי עלולה להיות בעיה. אלו הן מגבלות הרכיב. בנוסף תצטרך להוסיף לו גוף קירור.

 

לדעתי תוכל לחבר את האינברטר של הקתודות הקרות ישירות למתח הרכב. אני מניח שהאינברטר הזה יכול לסבול מתח של 14-15V. כמובן שזוהי השערה בלבד.

 

מצויין עליו שהוא צורך 5mA, נתון מעט מוזר לדעתי. הנתון שציינת- 0.75A נשמע יותר הגיוני.

פורסם

אז איזה אפשרויות עומדות בפני?

 

חשבתי על רעיון, אשמח לקבל את חוות דעתך עליו.

אפשר לחבר ריליי שישלוט על מתח הכניסה לאינורטר. כשהריליי לא מקבל מתח, האינורטר יקבל מתח ישירות מהמצבר ברכב וכשהריליי נסגר (מקבל מתח) אז האינורטר יקבל מתח דרך מעגל ייצוב המתח החדש שאבנה.

את השליטה על מצב הריליי חשבתי לעשות דרך קו המתח שמפעיל את נורת הטעינה בלוח השעונים (ככה הריליי יסגר רק כשיש טעינה - הרכב מונע...)

אני מקווה שהבנת את הרעיון, אם לא, אנסה להסביר שוב.

פורסם

הנה הסבר בדיוק איך להתקין קתודה כזאת ברכב:

 

http://www.oznium.com/forum/topic11824

 

נראה שאין שום צורך במעגל כזה בכלל לייצוב מתח וחוץ מפיוז נמוך להגנה אין משהו מיוחד בהתקנה.

 

לגבי ה"שנאים" הכחולים הם במקור מיועדים להתחבר לספק מתח של מחשב

אז גם ככה הם בנויים לקבל מתח DC ולא AC.

 

לפי הידע הבסיסי שלי באלקטרוניקה אני לא חושב שיש לך בעיה פה בכלל.

HU: CarPC 3 In Progress [00%] AMP: Twister III F4-600

Woofer: Helon 165 (2 ohm) Tweeter: HX 165 PHASE SUBS: (X-ion 10" 350rms) X 2

Mitsubishi king

×
×
  • תוכן חדש...