Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6500 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב חברים!

 

מאז רכישת הרכב שמתי לב לעוצמת אוויר חלשה.

המיזוג מקרר לא רע, אך אני חייב להפעיל את המפוח לפחות על מצב 3 ולרוב גם 4.

עוצמתו במצב בורר 4 שווה בערך למצב 2 ברכבים משנתון זהה.

חשוב לציין, שעוצמתו עולה במצב צרקולציה פנימית, אך לא בהרבה

כלומר, הוא תמיד מופעל על המקסימום.

מה אפשר לעשות כדי לבדוק מקור הבעיה?

מישהו יודע נתוני זרם של המפוח בכל 4 המהירויות?

תודה מראש, ויום טוב

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יתכן שפילטר המזגן סתום,אצלי ברכב זהה הייתה את אותה בעייה ולאחר החלפת הפילטר (נמצא מתחת לתא הכפפות) העוצמה השתפרה פלאים.

 

יוסי

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

יוסי ידידי, ההגיון שלי אומר את אותו הדבר

בכבנה הדגשתי לגבי צרקולציה פנימית (בה האוויר לא עובר דרך המסנן!)

אבל חברי פורום רבים, אמרו שבדגם הזה לא קיין פילטר כלל!

הרכב הוא לא לאנטיס, זהו סדאן מדור קודם 96 BG ידנית (אם זה חשוב)

 

תודה

פורסם
בוקר טוב חברים!

 

מאז רכישת הרכב שמתי לב לעוצמת אוויר חלשה.

המיזוג מקרר לא רע, אך אני חייב להפעיל את המפוח לפחות על מצב 3 ולרוב גם 4.

עוצמתו במצב בורר 4 שווה בערך למצב 2 ברכבים משנתון זהה. - לא ברור המשפט ? האם בדקת את המצב ברכב אחר ?

חשוב לציין, שעוצמתו עולה במצב צרקולציה פנימית, אך לא בהרבה

כלומר, הוא תמיד מופעל על המקסימום. -ברוב הרכבים המצב דומה (תקין)

מה אפשר לעשות כדי לבדוק מקור הבעיה?

מישהו יודע נתוני זרם של המפוח בכל 4 המהירויות? - לא תמצא נתון כזה מכיוון שמהירות סיבוב המפוח תלוייה ברשת נגדים (3 נגדים) שמגבילים את הזרם, כלומר עלייך לבדוק את תקינות יחידת הנגדים.

תוכל לחפש ברשת האינטרנט את הצריכה המקסימלית של המפוח כאשר הוא במצב 4 שהינו מצב שאספקת המתח היא ישירות מהמצבר ולא דרך נגדים.

תודה מראש, ויום טוב

 

תתחיל לחפש נתונים של המפוח ומשם נמשיך.

 

אין הרבה אפשרויות

 

1. יחידת הנגדים תקולה

2. בורר המצבים תקול

איזה כייף לי :)

פורסם

בהיילקס שלי הייתה תופעה דומה ממתי שרכשתי אותו. בזמנו, לפני כשנתיים, כשנקרע לי צינור של המזגן ובעל מקצוע כבר פירק את יחידת הקירור על הדרך להחליף שסתום התפשטות, ביקשתי ממנו שיוודא שהרשת הפנימית של המאייד נקייה, והוא טען שהוא עשה ככל יכולתו אבל הוא לא מצליח לנקות את זה לגמרי ואם אני רוצה נקיון מוחלט אז שאני אשקיע ברשת חדשה. אז אמרתי לעצמי שזה מה יש ושאני אמשיך לחיות עם זה ככה. עם טמפרטורה נמוכה, אבל עוצמת מפוח חלשה.

 

לפני כחודש החלטתי שנמאס לי, הורדתי פאנלים והתחלתי להסתכל ולבדוק כל מה שנקרה בדרכי.

גיליתי את הדברים הבאים:

בשלושה מקומות תעלות האוויר לא השתלבו בדיוק אחת מול השנייה, אלא רק בערך, עם רווחים ענקיים בחיבורים שאפשרו לאוויר לברוח לחלק הפנימי של הדש-בורד.

בכמה מקומות הספוג האוטם לא ישב כמו שצריך.

אחד הסוגרים הפנימיים של תריסי האוורור היה מפורק ולא ישב במקום כך שגם כשבררת את התריס למצב פתוח לגמרי, הוא היה פתוח רק לשליש.

 

אז סידרתי את הדברים, אפילו ללא כל השקעה כספית, ועכשיו קר ומאוורר ונעים באוטו.

 

אז הנה קיבלת עוד אופציה לבדיקה, בנוסף לשלל האפשרויות שקיבלת עד עכשיו.

פורסם

לא בדקתי ברכב זהה, אך בדקתי בלנטרה, ס.לנסר ועוד רכבים משפחתיים מסוגים דומים.

בכולם הרגשתי שהזרימה חזקה יותר, מאשר אצלי.

 

מרק10, כך בערך בנויה המערכת:

ניתן להוציא את הפיוז ולמדוד זרמים בכל 4 המהירויות, (יש לי מד זרם עד 20A DC)

כך נידה אם יש עומס כלשהו על המנוע.

יכולה להיות בעיה ( לכלוך/קורוזיה=התנגדות) במגעי בורר המהירויות, אבל אם כן,

המגעים היו מתחממים, ואולי נשרפים.

איפה ניתן למצוא נתוני זרמים?

c sys.JPG

פורסם

היי,

 

אני לא אוהב על בערך....כפי שכתבתי קודם לכן חפש שרטוט עם ערכים מדוייקים של הנגדים.

 

בכול מקרה ניתן להניח שערכי הנגדים הם:

 

מהירות 4 = המאוורר מחובר ישירות למצבר או דרך ממסר = צריכת זרם נומינלית של המפוח ב-12 וולט.

מהירות 3= 0.2 אוהם

מהירות 2 = 0.4 אוהם

מהירות 1 * 1.8 אוהם

 

ניתן להניח שצריכת הזרם במהירות מקסימלית היא בסביבות 6 אמפר.

מכאן תוכל לחשב את הזרם בכול מצב לפי הנוסחה של חוק אוהם.

 

I=U/R

U=12 וולט

 

תרגיל :-)

 

חשב וחזור לדווח ואני אנסה בנתיים למצוא את צריכת הזרם הנכונה של המפוח.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני לא בטוח שהשרטוט שצירפת נכון מכיוון שבהרבה מקרים הנגדים מחוברים בטור. כלומר במהירות 1 נגד 1 מחובר ובמהירות 2 נגדים 2+3 מחוברים בטור.

 

צריך שרטוט של הרכב שלך.

איזה כייף לי :)

פורסם

1. אין לי סכימה חשמלית לרכב שברשותך

2. בדוק את הדברים שחנן רשם

3. בדוק את צריכת הזרם בכול מצב של הבורר ופרק את יחידת הנגדים לבדיקה

 

במידה ונמשיך להתכתב בפורום הבעייה לא תפתר :-) חזור לדווח כאשר תבדוק את הפרטים הבסיסים שנכתבו.

 

בהצלחה.

איזה כייף לי :)

פורסם

יכול להיות שהמנוע של המפוח חלש או שהוא מלא בעלים.

 

מתחת לתא הכפפות את תבחין במנוע של המפוח הוא תפוס שם עם 3-4 ברגי פיליפס, פרק את המפוח ונקה אותו יתכן ותימצא הרבה עלים בתוכו שפוגעים בזרימת האוויר בלאנטיס אצלי פירקתי אותו, הוצאתי את העלים ושטפתי את המאוורר הזה של המפוח.

פורסם

תודה לכולם,

אני אפרק את המפוח לניקוי, ואמדוד זרמים.

לגבי בדיקה של חנן-ג'יפולוג, אין לי מושג איך מפרקים את ה-"דש בורד" ברכב הזה


×
×
  • תוכן חדש...