Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקראת הכרעה סופית: גולף 2006 מול פוקוס חדשה


איתן_כ
שימו לב! השרשור הזה בן 5863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הפוקוס לטעמי מכוערת מאוד בפנים ומאוד משתדלת, אבל בחיים לא תגיע לרמת הדיוק והאלגנטיות של הגולף. אני התלבטתי בעבר וכמעט רכשתי פוקוס 2000 סמ"ק. הגולף ניצחה מכל מיני שיקולים.

תא המטען של הפוקוס קטן ביותר, קטן משל הגולף אפילו, ולא נכנסת בו עגלת תינוק (אם רלבנטי או יהיה רלבנטי).

למוכרת של הגולף שרוצה כ"כ הרבה מעל למחירון תמסור בהצלחה. יש הרבה נשים שמחזיקות גולף דור 5 ונוסעות רק מכיכר המדינה לאופרה. אגב, לשאלתך: הייתי משלם על הסאן-רוף ועל המטאלי. לא על הק"מ.

לא ברור לי למה התעלמת בתשובתך מההמלצה הכי טובה: רכוש לאשתך גולף חדשה. גם אחריות, גם כל היתרונות האחרים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, סאן רוף מקורי בגרסת הטרנדליין ?!

נשמע כמו התקנה מקומית, ובמקרה הזה - זה חסרון ולא יתרון.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי למה התעלמת בתשובתך מההמלצה הכי טובה: רכוש לאשתך גולף חדשה. גם אחריות, גם כל היתרונות האחרים.

 

גם אני לא מבין, יש סיבה כלשהיא שבגללה אתה מתנגד לרכוש גולף חדשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, פוקוס וגולף בגירסאות זהות (אוטומטית מול אוטומטית) היו צריכות להימכר במחיר זהה.

בפועל, גולף טרנדליין ידנית עולה (על הכביש) כ 120K - שזה 9K יותר מפוקוס אוטומטית.

תוסיפו לזה את העובדה שמדובר בשתי מכוניות שאני מכיר היטב (פוקוס הוא רכב הליסינג שלי וגולף שכורה עמדה לרשותי כשעבדתי בהולנד) ושלדעתי הגולף בגירסת הטרנדליין משדרת פשטות מוגזמת בסביבת הנהג - ולכן אני לא מתלהב לקנות גולף חדשה.

זו דעתי וכבר התווכחתי עליה בשרשור אחר, אבל אני עומד עליה.

באולם התצוגה של צ'מפיון ישבתי בגולף בדרגת גימור GT - זה כבר עולם אחר ותחושה של מכונית סלון - אבל המחיר בהתאם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטרנדליין עד כדי כך פשוטה, שהיא עושה רושם יותר גרוע מאשר בפוקוס?

אני לא התרשמתי מהפנים של הפוקוס (יצא לי לקחת אחת שנת 2008 שנמצאת חודש על הכביש והתאכזבתי מהרבה פרמטרים באיכות הפנים,הגימור והנדסת האנוש, שלמשל בגולף שלי בשנת 2001 הרבה יותר טובים - ואני לא מדבר על מנוע וגיר שהיתרון שלהם ברור)

 

בתור חובב רכב, אני מתפלא שאתה הולך לרכוש מכונית נוספת זהה למה שיש ברשותך כיום.

לדעתי גיוון הוא דבר חשוב.

 

יש לי בשבילך עוד הצעה , קצת פחות שמרנית : אופל אסטרה משומשת משנת 2005 ומעלה.

רכב שעשה התקדמות אדירה במטרה להתחרות בגולף, וסובל ממחירון וסחירות גרועה מאוד בארץ - שיכולים להיות לטובתך כקונה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי היום פוקוס מתוחה חדשה, אכזבה גדולה.

החלק האחורי (4 דלתות) לא עבר שינוי מהותי ולדעתי נראה פחות טוב מבעבר. הורידו את הפס השחור של הפגוש ועשו שינוי מזערי בבקליות.

מלפנים הכל נראה עוד יותר משעמם מאשר מקודם. אם לפרונט הקודם היה איזשהו אופי מסויים, עכשיו הפרונט מזכיר את זה של האופטרה ומאזדה 3.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי לכם.

 

אני נאלץ להסכים.

ידידי (השואל), אם לטמעך לא שווה להוסיף 9K בשביל הגולף מול הפוקוס הפשוטה ביותר (ואני בכלל לא מזכיר את אפשרויות המימון שלהם ואת העובדה שכבישי ארצנו מוצפים בפוקוסליסינג, כמו שלך בעצם, מה שעשוי להשפיע על מחירים עתידיים אם רלבנטי), ולא ביררתי את מחירה כך שאני סומך על דבריך, אז באמת אין מה לדבר.

רכוש לך פוקוס ותהיה בטוח שעשית את הרכישה הטובה ביותר. את דעתי (כמו אחרים כאן) כבר הבעתי, אך דעתנו לא ממש משפיעה על החלטתך. ד"ש לאישה. אגב, לו זה היה ריאלי, היית מציע לה לדבר עם אשתי, משום שאנו עמדנו באותה התלבטות ומאז אשתי לא מוכנה לקבל שום רכב אחר חוץ מהגולף שלנו (טוב, אולי ג'טה :-) ). ואשתי ישבה ונסעה בפוקוס המפוארת יותר (2.0). כאמור, הפוקוס מאוד משתדלת והיא בסדר. אבל אין, פשוט אין לה, את הערך המוסף. זו דעתי. כאמור, תתחדש על הפקוסליסינג השחורה נטולת הבגאז' (כאמור הוא קטן מאוד) ומלאת ההשתדלות להיראות מתוחכמת. נדמה לי שמול גרסת ה- X, הפער כבר מאוד קטן, אבל זה הרי לא משנה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל Bar72:

1. אני מבין שאתה יוצא להגנת הגולף אהובתך, אבל אנא קרא שוב את כל השרשור וספור כמה מהכותבים דווקא תומכים בפוקוס.

2. אם הייתי כל כך בטוח בקניית הפוקוס, לא הייתי פותח את השרשור הזה, אלא מזמין מייד.

בטח שלא הייתי מנהל משא ומתן על גולף 2006- ואם בעלת המכונית הייתה מתגמשת, הייתי קונה אותה.

אתה יודע מה? אני עד עכשיו לא בטוח, אז אל תחליט שהחלטתי כבר.

3.בוא נסכים שאני מכיר את הגולף יותר ממה שאתה מכיר את הפוקוס.

4. אם זכור לי נכון, אתה קנית גולף TSI שמגיעה ברמת גימור גבוהה יחסית. התכבד נא והשווה את הפוקוס לטרנדליין ולא ל TSI.

ועוד משהו: בגולף הפערים בין רמות הגימור הם עצומים מבחינת הרגשה. בפוקוס זה לא ככה. מעבר מפוקוס בסיסית ל 2.0 לא יגרור ממני קריאות התפעלות.

5. אתה יודע מה? אני יכול גם להזמין גולף חדשה, אבל זה נראה כמעט לא מוסרי לשלם יותר על מכונית שאמורה להיות מתומחרת אותו הדבר (ואפילו פחות, בגלל היעדר גיר אוטומטי) מפוקוס.

 

בוא ניקח את בריטניה. פוקוס האצ'בק עולה £13,434 ברמת הגימור הנמוכה ו- £14,818 ברמת הגימור הגבוהה (בעברית זה יוצא94K ש"ח עד 104K ש"ח).

אין שם גולף טרנדליין, אבל יש FSI.

כמה היא עולה? £14,293 שזה בעברית בדיוק מאה אלף ש"ח.

מה עולה FSI בישראל? אין גיר רגיל, אבל אם היה אני מניח שהיא הייתה עולה כעשרת אלפים ש"ח פחות מאוטומטית, שזה יוצא 125 אלף ש"ח.

אז מה היה לנו?

 

הפער בישראל בין פוקוס אוטומטית בסיסית לגולף טרנדליין אוטומטית בלי תוספות ( 128/111) הוא 15 אחוזים.

הפער בישראל בין פוקוס אוטומטית בסיסית לגולף FSI אוטומטית ( 135/111) הוא 22 אחוזים.

הפער בבריטניה בין פוקוס ידנית בסיסית לגולף FSI ידנית ( 14293/13434) הוא 6 אחוזים.

 

מבולבלים? גם אנחנו.

יכול להיות שדלק מוטורס בזכות הליסינג משיגה הנחת כמות מהיצרן.

יכול להיות שצ'מפיון מוטורס מתוך אסטרטגיה (מוצלחת, יש להודות, עובדה שיש קונים) של מיצוב הגולף בקבוצה יוקרתית יותר, מתמחרת בכוונה גבוה, גם במחיר מודע של ויתור על ציי הרכב (שכן אף אחד לא ייקח משפחתית קומפקטית בקבוצות 3 ו -4).

בכל מקרה, מה שיוצא הוא שהצרכן בישראל משלם הרבה יותר מידי על פולסווגן לעומת פורד.

6. לא רציתי לגעת בנושא שמירת ערך כי זה פורום מכוניות ולא פורום להשקעה נבונה, אבל אם כבר נגעת בזה, אז מאווווד קשה להשיג פוקוס פרטית. תאמין לי חיפשתי. הרבה מאלה שכותבים יד ראשונה זה בעצם "יד ראשונה מליסינג". הפרטיות האמיתיות נחטפות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתן, אתה לא חי בבריטניה.

ברור שאתה רוצה לקנות גולף ,אבל רוצה לקבל אותה במחיר של הפוקוס...

לצערי זה לא יקרה ועליך להחליט אם הנך רוצה לשלם את ההפרש ולקחת גולף, או להתפשר על רכב זהה לחלוטין לזה שיש ברשותך.

 

אני אישית לא חושב שכיום כדאי לקנות פולקסווגן חדשה מהחברה , אבל כמשומשת אין אופציה טובה ממנה.

עם זאת, במידה וההחלטה היתה בין גולף לפוקוס, אני חושב שהייתי משקיע את ההפרש, או לחילופין קונה גולף 08 יד ראשונה (או 07).

 

הפוקוס, בגרסת המנוע שמצוייה בארץ, לדעתי היא קניה גרועה. אבל זאת כבר החלטה שלך.

 

בקשר לפוקוס פרטית, אני מבטיח לך שקשה הרבה יותר למצוא גולף ידנית פרטית.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אם כבר חזרנו לכאן, כדאי היה לבדוק עם אחד ממצדדי הגולף כאן, שמא שינה דעתו עקב היחס המחפיר לו זכה בצ'מפיון. מפאת צנעת הפרט לא אפרט ברשותכם במי מדובר, די אם אזכיר שהמדובר בסרוב לבקשת הנחה על פלסטיק כלשהוא בגריל קדמי של גולף TSI.:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטרנדליין עד כדי כך פשוטה, שהיא עושה רושם יותר גרוע מאשר בפוקוס?

אני לא התרשמתי מהפנים של הפוקוס (יצא לי לקחת אחת שנת 2008 שנמצאת חודש על הכביש והתאכזבתי מהרבה פרמטרים באיכות הפנים,הגימור והנדסת האנוש, שלמשל בגולף שלי בשנת 2001 הרבה יותר טובים - ואני לא מדבר על מנוע וגיר שהיתרון שלהם ברור)

 

 

מסכים איתך ואף מוסיף כי במספר בחינות הגולף דור 4 גם מתעלה על הדור 5.

 

בכל אופן- אישית הייתי בוחר בגולף (וגם בחרתי) שחלק מהשיקול היה גם לא להיות חלק מעדר הליסינג.

אמנם הפוקוס איכותית גם בהשוואה לגולף, אך לצערי בארצנו היא נטולת ייחוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום שוב נהגתיי על פוקוס אחרת 08, משהו כמו 3000 ק"מ על השעון - נסיעה ארוכה יחסית בכביש בינעירוני.

המושבים זוועה,השילוב מנוע+גיר מביש יחסית לרכבים כמו קורולה הקודמת ואפילו ביחס למזדה 3.

תנוחת הישיבה (שלא לדבר על הכסאות הנוקשים) והנדסת האנוש גרועות , זוויות ראיה גרועות גם מבחינת חלון אחורי וגם מבחינת מיקום הקורות הקדמיות.

כשנכנסתי לחניון החברה והחניתי אותה ליד הגולף שלי, הרכב שלי נראה מונמך לריצפה יחסית אליה.... פשוט ג'יפ :)

 

אפשר לומר שזה לא חוכמה לרדת מGTI לפוקוס ליסינג אבל גם יחסית ל1600 , הרכב פשוט חלש.

 

רועי5, אנשים לא נוהגים לבחור רכב על פי כיסוי פנס ערפל רופף...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5863 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...