Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן GSA - שיפוץ


odednn
שימו לב! השרשור הזה בן 2445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פרוייקט מדהים.

תמשיך לעדכן.

בהצלחה.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 351
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום חברים,

לאחר היעדרות ארוכה אני חוזר לעדכן...

ההתקדמות איטית ורצופת קשיים.

 

קצת מסיפורי התלאות...;

בעדכון האחרון חיפשתי בית מיסב חדש היות והשמאלי היה שונה מהימני.

חדי העין יבחינו כי האום החיצוני שעל הציר שמעגן את הציריה אל בית המיסב שונה בין השניים.

האחד אום 36 מ"מ והאחר 32 מ"מ(בדומה לדה שבו). גם הקוטר הפנימי של האום (הברגה של הציריה) שונה בין השניים.

בהיינס מציינים כי בדגמים המאוחרים הגדילו את קוטר ההברגה של הציריות, בהתאמה הגדילו את מספר החריצים בציריה ובבית המיסב וכן הגדילו את גודל המיסב הפנימי מ 80 ל 82 מ"מ .

עד כאן החדשות הרעות.

באחד מהימים תפסתי יוזמה והפרדתי את בית המיסב עם האום הקטן יותר מהציריה ולהפתעתי גיליתי כי בית המיסב זהה לחלוטין לשני, מספר החריצים זהה ! כל השוני נובע מראש ציריה בעלת קוטר הברגה קטן יותר.

אם כך שני בתי מיסב זהים. שתי ציריות זהות מרכב שפורק בעבר...ובא לציון גואל.

13052011821.jpg

13052011822.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות ולא הייתי בטוח באשר למצבם של המיסבים פניתי לאיש יקר, מר. ש' מפורוםהדה שבו בבקשה לקבלת חוות דעתו.

לאחר בחינה מהירה פסק כי מיסב אחד חורק.

לאחר בחינה נוספת פסק כי מיסב שני גם הוא מחויב בהחלפה.

לאחר בחינה נוספת שניה פסק כי ציר בית המיסב שחוק ויש להחליפו.

אוי לי כי מר לי.

בתמונה שחרור הציר מבית המיסב באמצעות אבציר אימתני ושליפת חישוק המיסבמעל הציר.

ניתן לראות גם את השחיקה של הציר האחד לעומת משנהו.

 

20120511_095147.jpg

20120511_083446.jpg

20120506_190228.jpg

20120506_190239.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כן,

תחילה לרשימת המכולת ;

שני מיסבים 82 מ"מ.

ארבע אטמי בית מיסב, שניים חיצוניים ושניים פנימיים.

הפנימיים נרכשו בעבר מאתר Der fransoz.

הובא לידיעתי כי ניתן למצוא את כל המידות בעלות זניחה באחד מפרברי דרום ת"א ואכן שם מצאתי את מבוקשי (להפתעתי).

 

ועתה לבעיית הבעיות - שליפת המיסב מבית המיסב.

בתוך בית המיסב שוכן המיסב לבטח, מחוזק בדיסקה המוברגת עליו בעלת שתי מגרעות.

ואם לא די בכך שתי נעיצות מכה של דורנג על שפת הדיסקה וההברגה על מנת שלא תחשוב סתם להסתובב לה.

לשם כך נדרש כלי יעודי בעל שני פינים לאותן מגרעות, כשמן כן הן מגרעות ממש.

תקופה ארוכה כיתתי רגלי בין מומחי הדה שבו, שידעו על העיקרון ושחסרו את הכלי בעל המידה הלא סטנדטית שלא תואמת את האחות הקטנה.

 

לבסוף החלטתי לייצר בעצמי ;

חלקי ומיני ברזל בתוך מחבר אינסטלציה.

העיקרון החשוב הינו הבורג שיוצא איי שם ומטרתו להצמיד את הכלי לבית המיסב מבלי שהפינים יחליקו ממגרעות הדיסקה.

ולסיום ידית ארוכה משאריות האינסטליציה של פעם למומנט מתאים.

20120427_125416.jpg

20120427_160307.jpg

20120427_160319.jpg

20120511_125925.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם לא די בכך - ובאדיבות מר. ש'

בניסיון ראשון החלקים רעדו והשתנקו ולכן קיבלו ריתוך נוסף שאינו אלקטרודה,

המשך הניסיון הותיר את ידית הכח, אותו ציינור אינסטלציה במופרד מהכלי אליו שודך ולכן קיבל הכלי קרניים מסוג מובחר כזה שנוהג באופן מוטורי על שניים.

ובהמשך, לאחר שהדבר לא נסתייע עד כה, הצטרף הברנר לחגיגה. קולות השמן המבעבע הודיעו על תחילת הסוף....ובשעה טובה מיסב נולד.

 

הודות לציר המיסב השחוק נרכש בית מיסב שלם במחיר מופקע.

אם כן יש ההכל. כמדומני.

 

הרכבתם של המיסבים אותו סיפור אלא שבמהופך.

בשעת הרכבה מצאתי כי בית מיסב אחד 82 מ"מ והאחר 80 מ"מ. למעט קדח בית המיסב הכל דומהץ אלא שלי, ברשותי, שתיים מהגדולים. שבועיים ימים וגם זה הקטן אותר.

 

בעת הברגת הדיסקה בבית המיסב באמצעות הכלי נשבר אחד הפינים עקב הפעלת לחץ גדול מדי...ומכאן שוב לשולחן הניסורים וריתוכים.

 

והנה לפניכם התוצאה הסופית...

20120511_125853.jpg

20120511_125756.jpg

20120511_125811.jpg

20120511_125836.jpg

20120511_125925.jpg

20120724_183120.jpg

20120724_183124.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

ועכשיו ללב הרכב – המנוע.

המנוע בעבר עבד ואפילו יפה למשמע אוזניים, לכן לא התכוונתי לשפצועד תום.

בעזרת בעל מקצוע פורקו הראשים, הצילינדרים והבוכנות.

הממצאים היו לא נעימים, הסליבים היו שחוקים, בוכנה אחת או שתיים הורכבוהפוך, קצה בוכנה שבור...ועוד כהנה וכהנה שדורשים חידוש.

לא נעים גם לא נורא.

הוזמן קיט שיפוץ מנוע בעבר – זה הזמן לעשות בו שימוש.

20120412_144324.jpg

20120410_100749.jpg

20120410_100734.jpg

20120410_100722.jpg

20120410_100710.jpg

20120409_113212.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להפתעתי כה רבה מצאתי אצל איתני זאב סט בוכנות וסליבים שלם. אחרון.

למען האמת לא ידע על קיומם אלא בעזרת עובד חרוץ שנזכר שראה אי שם,ולאחר פשפוש חזר עם הגרויסה מציאה.

אמנם קצת חלודים אבל חדשים ושמישים.

על אחת הבוכנות הורכבו רינגים. יתכן ומישהו נגע בסט בעבר ולכן הושםבצד כמלאי פגום.

20120411_081312.jpg

20120411_081204.jpg

20120411_081143.jpg

20120411_081108.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבת המנוע בוצעה גם היא ע"י בעל מקצוע מומחה בתחום, הלואהוא מיודעינו בני ל'.

המאפיינים שלו ; סדר ואירגון, עבודה לפי ספר הרכב והתעמקות בחומרמקצועי כשנידרש.

20130222_125929.jpg

20130222_125918.jpg

20130222_125854.jpg

20121109_102454.jpg

20121101_141032.jpg

20121101_115602.jpg

20121027_181755.jpg

20121027_181746.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו לסיפור מביש...אבל שילמדו הטיפשים ;

המפלג מורכב על הראש הימני בעזרת שני גוגו'נים.

בעבר המפלג פורק / הוחלף והוחזר עם ברגים לא תואמים.

לכן החלטתי להבריג ברגי 8mm.

עבודה עם המברז דורשת עדינות ושטח עבודה פתוח.

אני בטיפשותי הברזתי כאשר גוף המברז נוגע בתושבת המפלג עד שזה נשברבמקום שאינו נגיש כלל.

אם כן מה עושים ? חכמים הציעו לפרק את הראש ולשלוח לחרט שיקדח.

משיטוט באינטרנט מצאתי חולץ מברז שבור ובארץ ניתן להשיגו אצל שוורץכלי עבודה.

עיקרו ארבעה פינים שניכנסיםלחריצי המברז השבור.

ראו ותיווכחו.

והמסקנות שכל אחד יסיק לעצמו.

20121116_115449.jpg

20121116_115404.jpg

20121116_114453.jpg

20121115_185543.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...