Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יגאל, יש לך מושג או אפילו הערכה איזה ציפים נמצאים בדר"כ בתוך הלוח מחוונים עצמו ומה תפקידם?

צירפתי תמונה להמחשה בלבד של ציפ דומה ל2 ציפים שיש אצלי באחוריי הלוח מחוונים ואני כמעט בטוח שאחד מהם שרוף או מקצר אך איני יודע לאיזה מערכת הוא שייך ומה תפקידו בכלל TPICHIPA.jpg

והאם יכול להיות קשר בין ציפ שרוף שנמצא בלוח שעונים לבין קשיי הנעה או חוסר הנעה בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הצ'יפ הזה מכיל את כל מפות ההזרקה והפרמטרים המיוחדים של המנוע שלך. הוא בהחלט יכול להשפיע על כל תחום בפעולת המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, הציפ הספציפי הזה שמכיל את כל הנתונים של המנוע ידוע לך בוודאות שהוא אכן אמור להיות בדר"כ בתוך הלוח מחוונים עצמו או שאתה מכיר מקום אחר שבו הוא נמצא ?

יכול להיות שיש 2 ציפים כאלה כי אצלי בתוך הלוח שעונים יש 2 ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצ'יפ המכיל את מפות ההזרקה וכו' יושב במחשב מנוע וניתן לפירוק והחלפה, ציפ' בלוח מחוונים מן הסתם אחראי על רכיבים בלוח מחוונים, באם יש שעונים דיגיטליים כלשהם בלוח מן הסתם הוא מפעיל אותם, יכול להיות גם שהצ'יפ הוא בקרת נורות אזהרה/רכיב אחר בלוח. הצ'יפ בתמונה הוא של TPI, הצ'יפ שלך נמצא במחשב מנוע הנמצא מתחת לתא הכפפות בד"כ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, למחשב ניהול מנוע שרואים בתמונה שצירפת יש גם פיוז הגנה למקרה של קצר ע"מ שהפיוז יישרף ולא המחשב עצמו שבוודאי עולה יקר?

הפיוז הגנה למחשב נמצא עם המחשב עצמו או אוליי בכלל בתא המנוע או בקופסאת פיוזים הראשית מתחת להגה, ידוע לך היכן הוא ממוקם וכמה אמפר הוא?

 

מהם 2 הרכיבים השחורים שמתחברים אליהם החוטים הלבנים בתמונה של המחשב מנוע שליאור צירף בתחילת העמוד,יכול להיות בית פיוז?attachment.php?attachmentid=103465&d=1198677460

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שאלו ממסרים.

 

ליאור, למחשב ניהול מנוע שרואים בתמונה שצירפת יש גם פיוז הגנה למקרה של קצר ע"מ שהפיוז יישרף ולא המחשב עצמו שבוודאי עולה יקר?

הפיוז הגנה למחשב נמצא עם המחשב עצמו או אוליי בכלל בתא המנוע או בקופסאת פיוזים הראשית מתחת להגה, ידוע לך היכן הוא ממוקם וכמה אמפר הוא?

 

כן, יש פיוז למחשב ויש פיוז הגנה למשאבת הדלק. בספארי זה היה , אם זכרוני אינו מטעני, בקופסת הפיוזים הראשית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלתך בפרטי, התמונה היא מהרשת והיא של מחשב השייך לרכב כמו שלך, אל תסתכל על כל התוספות מסביב למחשב- זה לא מקורי ואין לי מושג מה עשו שם, אם תרצה תצלום של חלק מסוים במחשב תגיד, יש לי כמה מחשבים כאלה בבית. הפיוז יכול להיות "רק" XX אמפר, סה"כ המחשב לא עובד במתח גבוה אבל בכ"ז מומלץ לבדוק בספר רכב/אתר יצרן אם זה אכן הפיוז המתאים לשבת שם. במידה והמחשב תקול הרכב לא יניע (כמובן) ולא יוזרק דלק, בTBI אפשר לראות את זה בעין ולכן יותר פשוט לאבחן ע"י בדיקה פשוטה (קיצור +- בתקע פוטנציומטר מצערת). הפיוז למשאבת דלק נפרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והמחשב תקול הרכב לא יניע בכלל בשום מקרה או שיש מצב שיצליח להניע אך ישר יכבה ?

היכן יכול להיות הפיוז של המשאבת דלק, בתיבה הראשית מתחת להגה הוא לא נמצא אצלי?

אין סיכוי שיהיה פיוז אחד משותף גם למחשב מנוע וגם למשאבת דלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרכים לבדוק את המחשב וההזרקה. אם המחשב גמור - אין הזרקה! כדי לבדוק את משאבת הדלק פתח בזהירות את צינור הדלק המגיע מהפילטר דלק לTBI כאשר הסוויץ' פתוח, כשהוא פתוח המשאבת דלק עובדת ולכן אם יש לחץ דלק פשוט אחרי כמה סיבובים של ההברגה ישפריץ דלק מהצינור. באם יש לחץ דלק בדוק כי מגיע מתח למזרקים ושכל המזרקים עובדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור, בהנחה שהבדיקת לחץ דלק כפי שהסברת יצאה תקינה ואכן בפתיחת הסוויץ יוצא דלק מהצינור שנכנס לTBI זה אומר בוודאות שגם המחשב מנוע הכללי תקין לחלוטין או שזה רק מצביע על משאבת דלק תקינה ולא מחייב שהמחשב גם תקין?

יכול להיות שהפיוז של המחשב מנוע והמשאבת דלק הוא פיוז אחד משותף או שלא מקובל בד"כ דבר כזה ברכבים הללו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מצביע על משאבת דלק עובדת, לא נותן שום אינדיקציה לגבי המחשב. באם יש הזרקת דלק תקינה, כלומר, מתח תקין מהמחשב לכל המזרקים אז המחשב תקין. פרט איזה רכיבים במערכת הזרקה כבר בדקת ואיזה לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעת פתיחת הסוויץ לא מספיק לשמוע את משאבת הדלק עובדת בכדיי לדעת בוודאות שאכן מגיע דלק לצינור כניסה לTBI מבלי לפרק אותו מהמצערת?

אם מחשב הרכב לא מקבל זרם בצורה תקינה או מתח המצבר מתחת לערך מסויים לדוגמא 11.5 וולט מחשב הרכב לא יעבוד כלל, האם זו תופעה שעלולה לגרום להנעה וישר כיבוי המנוע?

 

חברים, למישהו יש תשובות בבקשה להודעה הקודמת, אני פשוט מנסה לשלול אפשרות שהמחשב מנוע תקול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. משאבת דלק עובדת היא לא ערובה ללחץ דלק תקין. מומלץ לבדוק כי יש לחץ דלק בצינור הכניסה.

2. אני לא יודע מה ההשפעות של מתח לא תקין על המחשב ובאיזה חריגות יש כאלה, אבל! באם האינג'קטורים מקבלית מתח תקין מהמחשב/פוטנציומטר מצערת זה אומר שהמחשב מתפקד! באם יש הזרקה תקינה באינג'קטורים - המנוע מקבל דלק באופן תקין!

 

אחרי שתבדוק את הנתונים האלה, אני לא ממש יודע איך בודקים בצורה מקצועית הזרקה רב נקודתית, יגאל ישמח לעזור לך, ותראה שהכל תקין ועדיין המנוע מניע ונכבה צריך לבדוק מנוע צעדים שאחראי בין היתר על הטורים ועוד כמה דברים שאולי גורמים לבעיה. בקיצר, קודם תוודא אספקת דלק תקינה למנוע. בכיוון הצתה ושסתומים נגעת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שבכלל זה שהמנוע מניע וישר נכבה קשור לזה שהחלפתי לסעפת יניקה בעלת מערכת EGR מנותקת ,או שאם מקום השסתום בסעפת סתום כמו שצריך אין סיבה שהמנוע לא יעבוד "עגול" ותקין גם ללא מערכת הEGR ,כי ידוע לי שהרבה אנשים מסיבות שונות מבטלים ברכבים/גיפים את הEGR ועדיין המנוע עובד ומתנהג רגיל רק פשוט "קצת" מזהם יותר את האוויר ?

יש אפשרות כזאת בהזרקה שהכבל גז לא מתוח מספיק ולכן המנוע ישר נכבה לאחר ההנעה?

 

למישהו יש תשובות להודעה הקודמת , ואכן יכול לדווח מניסיון שהרכב יכול לעבוד תקין גם אם מבטלים את מערכת הEGR וזו כנראה לא הבעיה אצלי שהרכב מניע וישר נכבה?

אגב השסתום EGR בוטל לחלוטין וצינורות הוואקום נאטמו הרמטית והקונקטור החשמלי שיוצא מהצמת הזרקה הראשית ומתחבר לסלאוניד EGR נשאר מחובר ע"מ שהמנורת ציק אנגין לא תדלק בלוח מחוונים ,האם ביטול המערכת נעשתה כראוי מבחינה פיזית/וויזואלית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...