Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב יכול לעבוד תקין, אצלי בג'ימי ביטלנו לפני כ7 שנים את הEGR והאוטו עובד יופי. כבל גז לא מתוח לא יכול לגרום לרכב לכבות, במערכת הזרקה הכיוון טורים הוא לא בכבל גז. באם וידאת שיש אספקת דלק תקינה בדוק תקינות המנוע צעדים וחיישן אויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ליאור, החלקים שסימנת בעיגול בתמונה שצירפת הם מנוע צעדים/IAC והשני כמדומני חיישן TPS /זווית מצערת ולא כפי שציינת חיישן אוויר, תקן אותי אם אני טועה בבקשה

מבחינה פיזית/וויזואלית איך ביטלת בגימי את כל מערכת הEGR ,כלומר איזה צינורות וואקום אמורים להיות סתומים או פתוחים ,הקונקטור החשמלי ניתקת אותו או השארת אותו במקומו מחובר, איזה יציאות וואקום במצערת עצמה חייבים להיות אטומים/סתומים וכ"ו,אנא הסבר בבקשה?

 

בהמשך להודעה הקודמת, ברצוני לדעת מה תפקידו של ציפ טרמומסטר כפי שרואים בקישור שצירפתי והיכן הציפ הזה נמצא בד"כ ברכב?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Camaro-Firebird-350-TPI-92-Hypertech-ThermoMaster-Chip_W0QQitemZ200186401854QQihZ010QQcategoryZ33597QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

ייתכן שצינורית וואקום של חיישן הMAP סדוקה/קרועה/יבשה עלולה לגרום לזיופים "כבדים" בתפקוד המנוע אפילו עד כדיי הנעה וישר כיבוי?

יכול להיות ממצערת עצמה תקולה, למרות שהמצערת היא מכנית ובסה"כ דיי אמינה ולא נוטע להתקלקל שגורמת למנוע להכבות ישר אחריי הנעתו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, התכוונתי לסמן פוטנציומטר מצערת שנמצא לידו וחיישן טמפ' אויר שנמצא בקידמת הסעפת יניקה (לא בתמונה). את מערכת הEGR בג'ימי לא ביטלתי בעצמי ואין לי מושג מה עשו שם, יחידת הואקום הצמודה לכוהל מבוטלת גם אך מחוברת לקונקטור, קונקטור EGR מבוטל לחלוטין וצמת הזרקה נבנתה מחדש (ללא שינויים). יש צינור ואקום אחד שמתחבר למצערת מאחור ויוצא מ"קיר האש". אין לי מושג מאיפה הוא בא אבל ניתוק שלו גורר גמגום המנוע. כל שאר היציאות סגורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשניסיתי להניע הנעתי בעזרת כבלים 600 אמפר ממצבר "תורם" 55 ודרך המצבר המקורי של הרכב שהיה מת לגמריי, יכול להיות שהרכב לאחר ההנעה היה ישר נכבה בשל תא מת או חוסר כוח ולמעשה הייתי צריך לנסות ישירות מהמצבר "התורם" לפלוס והמינוס של הרכב ולא דרך המצבר המקורי ה"מת" ?

בהזרקה חד נקודתית יש אפשרות למנוע מוצף בדלק לאחר כמה נסיונות הנעה כושלים עם דוושת גז לחוצה כמו בקרבורטור, אם כן מהי הדרך לרוקן את הצינורות מדלק לפניי הניסיון הנעה הבא?

יכול להיות פשוט שהמנוע היה נכבה בשל חוסר בדלק בטנק?

 

בהמשך לשאלותיי בהודעה הקודמת שטרם קיבלתי את דעתכם בעניין, יכול להיות מצב שבשל התעסקות עם הצמת חשמל/הזרקה הראשית בעקבות החלפת סעפת היניקה הקונקטורים שמחוברים למחשב ניהול עצמו מתחת לדשבורד התנתקו ולכן למעשה המחשב הראשי אינו עובד ובעקבות זה לא מוזרק דלק למנוע ולכן הוא לא מחזיק סל"ד בסרק וישר נכבה? אני מעוניין לשמוע את דעתכם בעניין ,האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת וכדאי לי בכלל להתחיל לפרק את הדשבורד ע"מ להגיע למחשב עצמו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובות:

1. לא

2. לא

3. לא

4. לא וכו'

אז ככה:

1. אם יש לחץ דלק בצינור כניסה - יש אספקת דלק למנוע.

2. לא משנה כמה תלחץ על הגז לפני ההנעה - כשהרכב כבוי המזרקים מנוטרלים - לא מציף

3. באם מחשב הרכב היה מנותק הרכב לא היה מניע כלל, אפילו לשניה.

4. הרכב לא יכבה בגלל "תא מת" ולא מכל סיבה הקשורה למצבר, אם הרכב הניע - הוא ישאר מונע. בחלק מהאמריקאיות שלי ושהיו לי הייתי מניע בכבלים והמנוע היה ממשיך לעבוד למרות שכלל אין מצבר ברכב.

מסקנה: תתחיל לבדוק את כל הרכיבים שרשמנו לך גם אם זה יהיה כרוך בהגעה עם הרכב למוסך אם אתה מתכנן ליסוע בו לפני הסילבסטר הבא. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, אתה חושב הפוך. במקום לחשוב על כל הרכיבים שיכולים לכבות את המנוע לאחר ההתנעה, פשוט תשאל את המנוע מה בדיוק מפריע לו. התחבר עם לפטופ, WINALDL וכבל לשקע הדיאגנוסטיקה וקרוב לוודאי שתקבל כיוון נכון למקור הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, יש לך הסבר מפורט או קישור כיצד בדיוק להתחבר למחשב בעזרת הלפטופ?

איזה כבל צריך ?

היכן בד"כ נמצא הקונקטור שמתחברים אליו עם הלפטופ, איך אני יזהה אותו,כמה פינים יש בו?

זכור לי שפעם נתקלתי בהדרכה ממש מפורטת כיצד להתחבר למחשב בעזרת לפטופ בפורום גיפולוג אך איני מוצא את השירשור, אנא עזור לי למצוא אותו בבקשה

תודה מראש ולילה טוב

 

חנן, בנוסף לשאלותיי ובקשתי בהודעה הקודמת רציתי לשאול בכדיי להתחבר למחשב ולהוציא קודיי תקלות בעזרת הלפטופ הרכב חייב להיות מונע או שרק מספיק שהסוויץ יהיה פתוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, את הבדיקת נתונים עם הלפטופ אני מבין שבודקים תוך כדיי שהרכב מונע ולכן אצלי כרגע זאת הבעיה שהמנוע לא מצליח להחזיק סל"ד בסרק וישר נכבה, את הוצאת הקודיי תקלות בעזרת הנורת ציק אנגין שבלוח מחוונים אפשר לבדוק כאשר הרכב לא מונע אלא רק הסוויץ פתוח נכון, תקן אותי אם אני טועה בבקשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמנוע כבוי:

אתה יכול לסרוק נתונים, גם בעזרת הלפטופ, וגם לקרוא תקלות בעזרת נורת הביקורת.

 

כשהמנוע דלוק:

אתה יכול לקרוא נתונים בעזרת הלפטופ.

ואתה יכול לבצע בדיקת תערובת עשירה/ענייה בעזרת נורת הביקורת.

 

כמו כן, וזו נקודה חשובה מבחינתך: אתה יכול להקליט את כל הנתונים בזמן התנעת המנוע ודימומו ואז להגיע אל הגורם לכיבוי המנוע, לאחר שהורדת את הנתונים לאקסל ובחנת אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלפטופ מתחבר למחשב עצמו או רק לקונקטור שנמצא מתחת להגה שמיועד לזה?

אין לרכוש כבל כזה מוכן לחיבור ללפטופ, אני לא כל כך מבין כיצד להכין את הכבל?

יש לך אוליי תמונה של הכבל משניי צידיו?

 

חנן, בלפטופים החדישים אין חיבור של 9 פין כמו שציינת בכתבה שלך בחלק ג אז איך אני אמור להתחבר עם הכבל מהצד של הלפטופ?

מהצד של הרכב כמה פינים הקונקטור שאני צריך?

אגב יש לי לפטופ חדש של לנובו ואין בו בכלל חיבור 9 פין מה עושים?

 

חנן, לפי התרשימים שלך בכתבה מצוין שצריך גם מתח חשמל 12 וולט ,צירפתי תמונה של כבל מהרשת ,האם זה דומה למה שאני צריך רק שבמקום הקונקטור 9 פין שמתחבר ללפטופ אני צריך חיבור USB ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-ALDL-Cable-w-12-pin-OBD1-connector-MOLDED_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118QQcategoryZ43989QQihZ003QQitemZ130023924225QQrdZ1QQsspagenameZWD1V#ebayphotohosting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלפטופ מתחבר למחשב עצמו או רק לקונקטור שנמצא מתחת להגה שמיועד לזה?

אין לרכוש כבל כזה מוכן לחיבור ללפטופ, אני לא כל כך מבין כיצד להכין את הכבל?

יש לך אוליי תמונה של הכבל משניי צידיו?

 

עקרונית, כבל מוכן שאתה קונה בחנות מתחבר לקונקטור הALDL מתחת להגה. אני לא טרחתי לחפש קונקטור כזה והתחברתי לחוטים שהולכים לקונקטור המקורי. זה לא משנה אם אתה מתחבר לחוטים ליד המחשב או ליד הקונקטור.

 

לדעתי, ניתן לקנות כבלים כאלה מוכנים.

 

הכבל אצלי היה מחובר ישר לחוטים של צמת החשמל המקורית של הרכב, אז אין לי צילום של הצד שמתחבר לALDL. הצד שמתחבר למחשב הוא קונקטור D RS232 פשוט. אין מה לצלם בו. במרכז הכבל יש את הרכיבים האלקטרוניים שציינתי, טרנזיסטור ונגדים.

 

חנן, בלפטופים החדישים אין חיבור של 9 פין כמו שציינת בכתבה שלך בחלק ג אז איך אני אמור להתחבר עם הכבל מהצד של הלפטופ?

מהצד של הרכב כמה פינים הקונקטור שאני צריך?

אגב יש לי לפטופ חדש של לנובו ואין בו בכלל חיבור 9 פין מה עושים?

 

אני מניח שניתן למצוא מתאם RS232, תשעה פינים, לUSB. לא?

 

בצד של הרכב, כמו שכתבתי קודם, אתה לא חייב להתחבר לקונקטור, אלא אתה יכול להתחבר לחוטים שמאחוריו, עם זה איזה סוג חיבור שבא לך.

 

חנן, לפי התרשימים שלך בכתבה מצוין שצריך גם מתח חשמל 12 וולט ,צירפתי תמונה של כבל מהרשת ,האם זה דומה למה שאני צריך רק שבמקום הקונקטור 9 פין שמתחבר ללפטופ אני צריך חיבור USB ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-ALDL-Cable-w-12-pin-OBD1-connector-MOLDED_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118QQcategoryZ43989QQihZ003QQitemZ130023924225QQrdZ1QQsspagenameZWD1V#ebayphotohosting

 

כמו שכתבתי קודם, יכול להיות שאתה פשוט יכול למצוא מתאם USB ל RS232

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, כמה חוטיי חשמל (גידים) יש בתוך הכבל שאני צריך ובכמה גידים בסה"כ אני צריך להשתמש ולהתחבר לקונקטור ואיזה צבעים הם? לפי התרשים שלך החיבור הוא רק ע"י 2 חוטיי חשמל 2 ו-5 נכון?

חנן, תראה את הקישור של הכבל שצירפתי ,זה גירסה לכבל שבצידו של הלפטופ יש חיבור USB ובצידו השני בחיבור לקונקטור ברכב יש קונקטור יעודי והוא מתחבר בסה"כ בעזרת 2 גידים מתוך הכבל(שחור וירוק) ,האם בעזרת כבל כזה ניתן להוציא נתוניי מחשב בשיטת "הלפטופ" ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-ALDL-Cable-w-OBD2-USB-Version_W0QQitemZ110036334951QQihZ001QQcategoryZ43989QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m118#ebayphotohosting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקונקטור שיש בכבל שהבאת הוא 16 פינים ולך ברכב יש 12 פינים. לא?

 

אתה צריך שני חוטים לחיבור לRS232 ושלושה חוטים לחיבור לALDL, אז מן הסתם כבל של שלושה חוטים יספיק.

 

לגבי הצבעים זה עניין של העדפה אישית :-P

 

 

70 דולר לא כולל משלוח לכבל שאתה יכול לבנות בחינם זה לא מעט, לעניות דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, אני לא באמת מתכוון לרכוש מאיביי אלא סתם להבין מה אני צריך ואיך הכבל נראה כדיי לבנות בעצמי

האמת שעוד לא בדקתי אם הקונקטור שברכב שלי הוא 16 או 12 פין ,שוב הקישור שנתתי הוא רק לשם דוגמא

בקונקטור USB רגיל מוכן כמה גידים מחוברים אליו?

כבל USB רגיל שקצהו האחד יישאר מקורי ויתחבר ללפטופ והצד השני יתחבר באמצעות הגידים לקונקטור 12 פין שמתאים לקונקטור היעודי שנמצא ברכב יעשה את העבודה, או שלא הבנתי נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5916 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...