Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6816 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתלבט לאחרונה לגבי לימודים באוניברסיטה בבאר-שבע.

אחת ההתלבטויות הגדולות שלי היא לגבי עלות המחייה בזמן הלימודים. אין לי מושג מה עלות המחייה החודשית של סטודנט בשנה-שנתיים הראשונות, וכל פעם שאני מנסה לחשב יוצא לי סכום אחר, שרק גודל וגודל מפעם לפעם. לצערי גם חברים שכבר לומדים שם לא ממש יכולים לספק מידע - חלק מב"ש במקור וחלק סתם בזבזנים/קמצנים כרוניים.

 

אני מעריך את הסכום במשהו כמו 3-5K ש"ח לחודש (בלי שכר לימוד, מחייה נטו), אבל זה טווח גדול מדי.

כמה לדעתכם צריך להכין לכל חודש לימודים, בהנחה שאני רוצה חיים סבירים בדירה סבירה ולא כמו עני מרוד.

 

תודה מראש :wink:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

זה תלוי איפה בדיוק אתה שוכר את הדירה בבאר-שבע.

זה תלוי אם אתה שוכר חדר לבד או דירה לבד או עם שותפים.

לא רק השכירות מתחלקת - גם הארנונה, הכבלים, האינטרנט, הוועד וכד'.

זה תלוי אם אתה גר מרוחק מהאוניברסיטה וצריך תחבורה או גר קרוב והולך ברגל או באופניים.

האם אתה מתכוון להחזיק רכב פרטי?

האם תבשל לבד או שתמלא את המקרר במצרכים ובסוף תזרוק אותם לאחר שהתקלקלו, כי לרוב אתה מזמין פאסט פוד.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
זה תלוי איפה בדיוק אתה שוכר את הדירה בבאר-שבע.

זה תלוי אם אתה שוכר חדר לבד או דירה לבד או עם שותפים.

לא רק השכירות מתחלקת - גם הארנונה, הכבלים, האינטרנט, הוועד וכד'.

זה תלוי אם אתה גר מרוחק מהאוניברסיטה וצריך תחבורה או גר קרוב והולך ברגל או באופניים.

האם אתה מתכוון להחזיק רכב פרטי?

האם תבשל לבד או שתמלא את המקרר במצרכים ובסוף תזרוק אותם לאחר שהתקלקלו, כי לרוב אתה מזמין פאסט פוד.

 

נניח שאני שוכר חדר לבד, קרוב לאוניברסיטה, מחזיק רכב פרטי זול ופשוט לאחזקה (ומתחזק אותו לרוב לבד), ואני לא בררן לגבי האוכל.

ברור לי שיש איזה 1001 משתנים, ולכן אני לא מבקש עלות מדויקת אלא עזרה בצמצום הטווח.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני גר ממש קרוב לאוניברסיטה של באר שבע.

5 דק' הליכה.

אני יכול להגיד לך שהמחירים של הדירות די יקרות (בגלל שהם קרובים לאוניברסיטה).

300$ בערך יכול לעלות לדירה בת 4 חדרים (סלון+3 חדרים).

תבדוק בתיווכים, אולי תמצא זול.

Kia Sportage, 2014 

 

פורסם

300$ לדירה עם שלושה שותפים זה 100$ לחודש. גם עם ארנונה וחשמל לא עוברים את ה600 ש"ח בחודש, שזה לא הרבה.

מצד שני, יש לי חבר ששוכר ב700 ש"ח יחידת דיור קטנה ברחוב סוסו הכהן (כן, יש רחוב כזה :roll: בכל זאת, באר-שבע) לא כולל חשמל.

כשתתקרב שנת הלימודים הבאה אני אתחיל לחפש משהו, כרגע זה קצת רחוק לי.

 

אחרי חפירה ארוכה מאוד בפורומים של הסטודנטים בב"ג, מצאתי הודעה מלפני כמעט שנה ששם כותבים ש2000 ש"ח בממוצע לחודש (לא כולל שכר לימוד) צריכים להספיק. נשמע לי אופטימי מידי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כמה זה רחוק לך? הלימודים באוניברסיטה?

ייצא לך 700 ש"ח כולל חשמל, שכר לימוד כמה? (לידע כללי) ורכב+ביטוח.

 

תצטרך לעבוד ולהרוויח הרבה כדי לכסות את כל זה.

Kia Sportage, 2014 

 

פורסם

אני לא בקטע של לגור בחדר סטייל מגורים של צבא מה שדי פוסל מעונות.

 

אני מניח שעלות חודשית של יחידת דיור, כולל ארנונה וחשמל, זה באזור האלפייה לחודש. עם זה אין לי בעיה.

רכב - משהו כמו 300 ש"ח בחודש לביטוחים (חובה+צד ג' לנהג מעל 24), בטח עוד איזה 300 ש"ח לתיקונים ודלק לפי הנסיעה.

שכר לימוד עומד על משהו כמו 10K בשנה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

נשמע כמו עלות הגיונית מה שמתואר כאן.

 

לצערי התחלתי ללמוד באוני' ת"א ורק אחרי כמה שבועות ב"ש החליטו שהתקבלתי.

אם הייתי לומד בבאר שבע הייתי חוסך עשרות אלפי שקלים במהלך התואר.

 

לשם השוואה :דירה 4 חדרים ברמת אביב : 1100-1200 דולר בממוצע, לפני מסים וחשבונות.

גרתי עם עוד 2 שותפים(לאורך התואר) ועבדתי כמו מטורף כדי לשמור על מינוס סביר :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

המחייה בב"ש זולה יותר מהמרכז ללא ספק, דווקא דירת 4 חדרים קרובה לאוני' תעלה יותר לכיוון ה-400 דולר לחודש שגם זה סביר.

נגיד יוצא לך בהערכה גסה כלפי מעלה (תמיד כדי לעגל כלפי מעלה כדי שלא יהיו הפתעות) 120 דולר שכר דירה= 480 ש"ח

כבלים + אינטרנט 300/3= 100 ש"ח

חשמל כ-500/3 = +-170 ש"ח

ארנונה ומים 800 ש"ח לחודשיים כלומר 800/3/2 = כ-150 ש"ח לחודש.

אוכל - כ-500 ש"ח

אוכל בחוץ, באוניברסיטה, פאב, לצאת קצת 300-400 ש"ח, זה במידה ואתה לא צורך יותר מידי אלכוהול ולא מעשן.

דברים לבית, הגיינה אישית וכו' כ-100 ש"ח לחודש.

בטח שחכתי כמה דברים אבל יוצא סביב ה-2000 ש"ח לחודש לדירה.

 

לזה תוסיף אחזקת רכב.

הוצאות חד פעמיות, בגדים ועוד שלל הוצאות שאתה לא יודע מאיפה הן נופלות עלייך.

 

בהצלחה, ברוך הבא לדרום :wink:

פורסם

כדי לסבר את האוזן, ידוע לי על בית שלושה חדרי שינה ב340 דולר בשכונה ג' וכמו כן על דירת 2 חדרי שינה באותו הסכום בשכונה ו', שהיא יותר נחשבת.

אל תשכח ביטוח גבוה יותר , אם בכלל ירצו לבטח אותך.

בהנחה והוא לא ישנה את כתובתו (וסטודנטים בכירות לא משנים כתובת),מחיר ביטוח הרכב לא ישתנה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

בתקופה הסטודנטיאלית שלי אני מתכוון לקנות רכב זול, אמין ובעיקר קל לתחזוקה עצמית. משהו סטייל פיאסטה דור 2 (או פיג'ו 205:roll:). ביטוח מקיף בכל מקרה לא יהיה רלוונטי עבורי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
אני לא בקטע של לגור בחדר סטייל מגורים של צבא מה שדי פוסל מעונות.

 

אני מניח שעלות חודשית של יחידת דיור, כולל ארנונה וחשמל, זה באזור האלפייה לחודש. עם זה אין לי בעיה.

רכב - משהו כמו 300 ש"ח בחודש לביטוחים (חובה+צד ג' לנהג מעל 24), בטח עוד איזה 300 ש"ח לתיקונים ודלק לפי הנסיעה.

שכר לימוד עומד על משהו כמו 10K בשנה.

 

לא כל המעונות הם תת-רמה, שווה לבדוק.

×
×
  • תוכן חדש...