Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6838 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני סטודנט צעיר וחסר מושג בתחום הרכב (אוטו ראשון שלי), אשמח אם תוכלו להעריך את הכדאיות בקניה ואם תוכלו גם להגיד כמה בערך עלות התיקונים הנדרשים אחרי הקנייה

 

הרכב- סוזוקי בלנו שנת 98, עברה 149500 ק"מ, יד שניה.

 

1מנוע קירור,דלק,הצתה: נזילת שמן מחלק עליון,שאיבות שמן לחלל השריפה,סימני דליפה בין ראש מנוע לבלוק. תושבות מנוע פגומות,ניקוי מערכת הקירור. קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, לטפל במערכת קירור מיד. תצרוכת דלק גבוהה (HC גבוה). [לגבי האחרון הבודק אמר שצריך לשים תוסף וזה נפתר...זה נכון?]

 

5. מערכת פליטה- תקין.

 

6. סרן קדמי והיגוי: רעידות בגלגלים, גומיות מגן להגה פגומות, רטיבות שמן מערכת הידראולית, תותבים לזרועות מתלה פגומים.

 

7. קפיצים: בולמי זעזועים אחוריים חלשים.

 

8. שלדת מרכב: משמעות נמוכה- פגיעת פח סף חיצוני

משמעות שולית-ריפוד פגום, פגוש משוחרר.

 

9. בלמים: רעידות בבלימה [נשמע חשוב, אשמח אם תוכלו לפרט על זה], צינורות גמישים קדמיים פגומים.

 

10. צמיגים- חסרות טסות. [לא חשוב אני יודע]

 

11. תאורה+מצבר- תקין.

 

12. העברת כוח- נזילת שמן תיבת הילוכים, תושבת הילוכים פגומה, נקישה בשילוב לרוורס, חופש בציריות.

 

המחירון של הרכב הוא 33000 ש"ח+3% תוספת לפי הטבלה על יד שניה ושנת 98. המוכר דורש 33000 ולא מוכן להתפשר על עלות תיקונים... הבודק אמר שהרכב מומלץ לקניה, ושהדברים החשובים הם הנזילת שמן במנוע ובתיבת הילוכים,ניקוי מערכת קירור [המזגן כרגע עובד טוב], ורעידות בבלימה.

 

מודה מאוד על העזרה!

פורסם

*נימחק הציטוט המיותר*

 

 

הי,

 

1. הסימפטומים יכולים להוביל לשתי מסקנות עיקריות:

א. שריפת שמן בתא מנוע כתוצאה מבעיה ברינגים (האטמים שברווח שבין הבוכנה לבין הצילנדר). דרך הטיפול היא ביצוע אוברול (או חצי) ב. מעבר של נוזל קירור (שמכיל גם הוא חלקיקי שמן ומותיר סימני שריפת שמן במנוע) לתוך תא השריפה. בדרך כלל מגיע מבעיה בראש מנוע ובאטמים. שתי הבעיות הנ"ל דורשות טיפול משמעותי והן יקרות יחסית לטיפול.

2. בלמים - ככל הנראה בלאי של צלחות הבלימה (דראמים). הטיפול הוא חריטה או החלפה תלוי במצבם. קח בחשבון כי תהיה צריך להחליף גם את הרפידות.

3. העברת כח - יתכן וזו מחלה של הרכב הנ"ל - לא מכיר מהכרות אישית. במכוניות רבות יש נקישה ו/או השהייה בעת שילוב הילוך באוטומט. בכל מקרה נזילות שמן לא צריכות להיות ודורשות טיפול (יכול לנוע בין מחזיר שמן פשוט לבין בעיה יותר משמעותית).

 

שורה תחתונה - לך למוסך מורשה (מכיוון שאתה הקונה אולי אפילו ליבואן עצמו) וקבל הצעת מחיר לטיפול בליקויים שמצאה הבדיקה ואח"כ חזור ונהל עם המוכר מו"מ. לטעמי הבדיקה לא מספיק טובה בשביל לעבור לסדר היום.

 

בהצלחה

פורסם

הרכב- סוזוקי בלנו שנת 98, עברה 149500 ק"מ, יד שניה.

 

1מנוע קירור,דלק,הצתה: נזילת שמן מחלק עליון,שאיבות שמן לחלל השריפה,סימני דליפה בין ראש מנוע לבלוק. תושבות מנוע פגומות,ניקוי מערכת הקירור. קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, לטפל במערכת קירור מיד. תצרוכת דלק גבוהה (HC גבוה). [לגבי האחרון הבודק אמר שצריך לשים תוסף וזה נפתר...זה נכון?]

 

6. סרן קדמי והיגוי: רעידות בגלגלים, גומיות מגן להגה פגומות, רטיבות שמן מערכת הידראולית, תותבים לזרועות מתלה פגומים.

 

9. בלמים: רעידות בבלימה [נשמע חשוב, אשמח אם תוכלו לפרט על זה], צינורות גמישים קדמיים פגומים.

 

12. העברת כוח- נזילת שמן תיבת הילוכים, תושבת הילוכים פגומה, נקישה בשילוב לרוורס, חופש בציריות.

 

בכוונה השארתי את הסעיפים הבעייתיים:(לא התייחסתי לפי מספרם )קבל את ההערות הבאות:

 

1- המנוע במצב גרוע וחייבים מינימום שיפוץ ראש שיכול להתחיל מ-2000 ש"ח ואם יורידו ראש ויש נזק בבלוק ככל הנראה תיאלץ להחליף מנוע- נזק של 5000-6000 ש"ח ידוע שזאת אחת הבעיות הנפוצות של הדגם- בעיות ראש מנוע.

(האם יש ספר רכב שמוכיח את אמיתות הקילומטרא'ז,המנוע נשמע במצב גרוע מאוד).

2- מערכת הקירור- צריך לנקות באופן יסודי,להחליף נוזל קירור ולנקז אוויר. (באזור 250-300 ש"ח.)

3- רעידות בבלימה- צלחות בלם קדמי מעוותות ודרושות החלפה,צריך בכלל לעשות בדיקה כללית לבלמים כי במכון הבדיקה לא מפרקים גלגלים.

4- חופש בציריות- צריך לבדוק עניין של בטיחות.(אם פגום ואתה מחליף זוג עלות של קרוב ל-900 ש"ח).

5- רטיבות שמן מע' הידראולית- במקרה הטוב צינור פגום במקרה הגרוע בעיה במשאבת הגה כח.

 

אם נתעלם לרגע משאר הבעיות,רק המנוע מחייב לפחות הפחתה של 3000 ש"ח במחיר (תקח בחשבון את הגרוע מכל-החלפת מנוע כי אם יורידו את הראש ובלוק מנוע אכול -שיפוץ מנוע יקר ולא משתלם ואז רק החלפה).

אם לא מפחית לך,תעבור לרכב הבא.חוץ מזה ישור קו יעלה לך עוד קרוב ל-2000 ש"ח לפחות אם נקח בחשבון את השאר.

ד"א ב33K יש כל כך הרבה רכבים יותר מוצלחים מבאלנו (מישהו אמר כאן לאנטיס ?).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

ראשית תודה, עזרת לי מאוד...דבר שני- ראיתי פה בפורום הרבה תוצאות בדיקה של רכבים (לא רק בלנו)...בכל רכב בשנתונים דומים יש נזילות שמן במנוע,שאיבות שמן, שריפת שמן וכו'...זה באמת עד כדי כך בלתי נמנע?

 

2. יש דרך כלשהי לבדוק את המנוע ביותר יסודיות לפני הקניה? כי לפי מה שהבנתי ממכם הבעיה הכי רצינית פה היא המנוע, כל השאר בלאי סביר.

פורסם

לגבי בדיקת מנוע - אתה יכול לפני בדיקה לשמוע את המנוע,בעזרת אדם שמבין במכונאות,לשים קרטון לאחר שתבקש מהנהג לעשות סיבוב על הרכב.

פרט לכך,במכוני הבדיקה קיימת אפשרות לבדיקת מנוע בלבד אך נדמה לי שעלותה כבר קרובה לעלות הבדיקה כך שזה לא ממש משתלם.

לגבי הרכב שאתה מעוניין לקנות:

נזילת שמן מחלק עליון,שאיבות שמן לחלל השריפה,סימני דליפה בין ראש מנוע לבלוק.

סימני דליפה בין ראש מנוע לבלוק- לא סעיף אופייני לרכבים משנתון כזה.

יש סעיף דומה- נזילת שמן,שריפת שמן משסתומים -זה סעיף שכיח הרבה יותר.

זה נכון שהמנוע הוא הבעיה המרכזית ברכב אבל אם אתה שואל את דעתי המנוע הוא הלב של המכונית וביותר מרכב אחד שלי החלפה /שיפוץ מנוע גרמו אחר כך ל"התפרקות של הרכב": מבחינת תקלות סידרתיות וכואבות לכיס במכלולים שונים ומשונים.

אם בעל הרכב יסכים להוריד לך 3-4 אלפים ש"ח מהמחירון תקח את הרכב.(זה סיכון מחושב כי אם ילך מנוע תוציא 5-6)

ואתה צריך להחליט אם לקחת את הסיכון הזה או לא,אחרי ה כל זה הכסף שלך ולא שלנו,המגיבים לשרשור.

אני אישית אם הייתי מתעקש על הרכב הייתי מפחית לו לפחות את הסכום שהזכרתי ואם הוא לא רוצה- שילך לחפש ויתקע עם הרכב אני נותן לו גג עוד שנה להחלפת מנוע (אם הוא ימשיך לנסוע עם ראש מנוע לא תקין/גמור הוא עושה נזק לכל המנוע).

הבדיקה העלתה בעיה בראש המנוע מה שמצריך את פירוקו ומעבר לכך לא ניתן לדעת ללא פירוק מה מצב הבלוק /רינגים וכו'.

זאת הסיבה שמתחילים מ-X סכום על שיפוץ ומכאן אפשר רק לעלות- תלוי במהות ובטיב העבודה.

אם תקנה את הרכב ההמלצה שלי היא לבחור במוסך כללי ולא מורשה-הרכב הזה בן 10 כמעט ולא יקרה כלום אם מוסך כללי אמין יטפל בו.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

לחבר

הרכב מוזנח !

את ההזנחה צריך לספוג בעל הרכב המזניח לא אתה !

למרות שבדיקת המרכב תקינה עדיין יש להוריד במחיר, אם לא תתקדם הלאה

ההרגשה כי הבדיקה מייפה מעט את המציאות(בנושא המרכב) ,האם הבעלים פרטי ,האם אתה נושא ונותן מול בעל הרכב?

יגאל

פורסם
לחבר

הרכב מוזנח !

את ההזנחה צריך לספוג בעל הרכב המזניח לא אתה !

למרות שבדיקת המרכב תקינה עדיין יש להוריד במחיר, אם לא תתקדם הלאה

ההרגשה כי הבדיקה מייפה מעט את המציאות(בנושא המרכב) ,האם הבעלים פרטי ,האם אתה נושא ונותן מול בעל הרכב?

יגאל

 

כן, הבעלים פרטי ואכן וידאתי שהוא בעל הרכב. גם הקודם היה פרטי. האמת שחבר שלי ש"מבין" ברכב בדק אותו קודם והמליץ לקחת לבדיקה. הבנה ברכב זה עניין יחסי מאוד...

פורסם

דובי,זה לא סוף העולם אתה סה"כ קונה רכב ראשון.

אני למשל בן 27 וזו כבר מכונית רביעית שלי במשך 7 שנים,מה לעשות.

רכב ראשון 10 חודשים,רכב שני 9 חודשים,רכב שלישי שנתיים וחצי,רכב רביעי נוכחי- שגם אותו אחליף אני מקווה בקיץ,נמצא אצלי כבר 3 שנים ו-3 חודשים ובקיץ יהיה אצלי 4 שנים.

יש בקניית רכב גם אלמנט של מזל וקשה בשנתונים האלו למצוא רכבים שלא נסעו הרבה,שהמנוע /גיר שלהם פיקס.

בכל אופן,עכשיו זו כבר שאלה של מחיר-תנהל איתו מו"מ ותסביר לו שיש ליקויים לא פשוטים ברכב ואם הוא באמת רוצה למכור והוא רציני שיתגמש איתך במחיר.

כמה ?זו כבר שאלה שצריך לשאול אותו,תנסו להגיע לעמק השווה -פחות או יותר 3-4 פחות מהמחירון.

ברור שאף אחד שתלך לקנות ממנו רכב לא יוריד לך את כל עלות התיקונים.

קח דוגמא למשל רכב ששוה 10K והמנוע שלו לא במצב הכי טוב,הוא לא יוריד לך 6K זה יחסית למחיר הרכב ולביקוש.

אבל,בודאי שהרכב הזה לא שווה מחירון וכבר כתבתי לך שאם הוא מתעקש שיתקע עם הרכב עד שיחליף מנוע כי זו לא שאלה של "האם" אלא שאלה של "מתי".

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
דובי,זה לא סוף העולם אתה סה"כ קונה רכב ראשון.

אני למשל בן 27 וזו כבר מכונית רביעית שלי במשך 7 שנים,מה לעשות.

רכב ראשון 10 חודשים,רכב שני 9 חודשים,רכב שלישי שנתיים וחצי,רכב רביעי נוכחי- שגם אותו אחליף אני מקווה בקיץ,נמצא אצלי כבר 3 שנים ו-3 חודשים ובקיץ יהיה אצלי 4 שנים.

יש בקניית רכב גם אלמנט של מזל וקשה בשנתונים האלו למצוא רכבים שלא נסעו הרבה,שהמנוע /גיר שלהם פיקס.

בכל אופן,עכשיו זו כבר שאלה של מחיר-תנהל איתו מו"מ ותסביר לו שיש ליקויים לא פשוטים ברכב ואם הוא באמת רוצה למכור והוא רציני שיתגמש איתך במחיר.

כמה ?זו כבר שאלה שצריך לשאול אותו,תנסו להגיע לעמק השווה -פחות או יותר 3-4 פחות מהמחירון.

ברור שאף אחד שתלך לקנות ממנו רכב לא יוריד לך את כל עלות התיקונים.

קח דוגמא למשל רכב ששוה 10K והמנוע שלו לא במצב הכי טוב,הוא לא יוריד לך 6K זה יחסית למחיר הרכב ולביקוש.

אבל,בודאי שהרכב הזה לא שווה מחירון וכבר כתבתי לך שאם הוא מתעקש שיתקע עם הרכב עד שיחליף מנוע כי זו לא שאלה של "האם" אלא שאלה של "מתי".

 

 

קודם כל תודה! יצאת צדיק :)

וזה באמת מה שאני הולך לעשות, ללכת למוסך, לבקש הצעת מחיר ולבקש ממנו להוריד...אם הוא לא מסכים, שיחנק, אני לא מתכוון להוציא עוד 4000 ש"ח על תיקונים.

×
×
  • תוכן חדש...