Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש המלצה ל-LCD שיחובר למחשב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6841 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מניסיוני:

אל תסתכל על נתונים יבשים.

כל טלוויזיה מציגה שונה, וגם אם יהיו לטלוויזיה נתונים טובים היא לא בהכרח תציג תמונה איכותית.

רוב החברות משפרות מלאכותית את הנתונים שלהן כדי שתחשוב שהן מראות טוב יותר.

לא מזמן קנינו לסלון את הסדרה החדשה של טושיבה - 37A3000

http://www.zap.co.il/compModels.asp?model_id=576876

למרות הנתונים היבשים הלא "מדהימים" שלה, אני יכול להגיד לך שמדובר בטלוויזיה בעלת איכות תמונה מדהימה.

טלווזיה כזאת לא קונים בשביל לראות טלוויזיה (רואים לא טוב את הערוצים בטלוויזיה), אלא בשביל סרטים (וגם משחקים).

חיברתי את המחשב לטלוויזיה(בחיבור DVI, שזה HDMI רק בלי סאונד. את הסאונד חיברתי למערכת הקולנוע הביתית עם הכרטיס קול של המחשב).

הורדתי מראש "סרטי הדגמה" לHD באימיול (HD של 720p) והצגתי אותם על הטלוויזיה. חבל שלא צילמתי את החיוך שהיה מרוח לי על הפנים.. התמונה חדה, ברורה, הצבעים עמוקים ואמיתיים, השחור הוא שחור לחלוטין והניגודיות בין הצבעים מדהימה.

לאחר מכן ראיתי את הסרט "300" שהורדתי בHD, כלומר 1280x536, ורואים פשוט מדהים. הכי קרוב לקולנוע.

ועכשיו לחלק של המשחקים -

שיחקתי בGTR 2, BMW M3 Challenge (הM3 זה משחק "בת" של הGTR 2), קולין מקריי DiRT, ניד פור ספיד Carbon, וF1 2006 (מן גרסה עדכנית לאחד ממשחקי הF1 שיצאו ע"י EA). כמובן שהיו גם משחקי אקשן, אבל לא נרחיב יותר מידי.

המשחקים נראים מדהים. הגרפיקה יפהפיה, ופתאום אתה מבין כמה מסך המחשב הרגיל שלך לא מנצל את הגרפיקה של המשחק.

שילוב של המסך בצירוף הגה נותן אולי את ההרגשה הכי קרובה לנהיגה שאי-פעם חווית (אלא אם היית בסימולטורים).

לסיכום - מדובר בחווית צפייה מדהימה.

 

הייתה לנו בבית גם LG 32 מדגם קצת ישן (שנה וחצי). אין הבדל תהומי בין הטלוויזיות (כאמור ה37A3000) אך אפשר להבחין בבירור שהטושיבה ברמה יותר גבוהה.

אני משום מה לא אוהב את האיכות של LG. הם חברה טובה, למשל אני משתמש במסך מחשב LG F900B כבר 5 שנים ומאוד מרוצה ממנו, אבל אתה מרגיש שאפשר שחסר להם משהו.. הם טובים מאוד, אבל לא מצוינים.

 

יש את ה32A3000 שהיא חלק מהסדרה החדשה. לא ראיתי אותה ואיך היא מציגה את התמונה, אבל אני מניח שהיא לא נופלת מזו של ה37A3000 שלפי מה שקראת פה, היא מצוינת (אגב, ה32 הזאת היא הטלוויזיה הכי "פופולרית" בזאפ). ואפילו תצא עם עודף של 900 שקלים. לפני שאתה קונה, תבחן את ה32C3000 שנותנת ניגודיות פי 4 (!) יותר גבוהה וזמן תגובה של 6ms במקום 8ms. היא עולה בערך 4,400 וייתכן ששווה להשקיע עוד 300 שקל בשביל איכות תמונה יותר טובה.

טושיבה יקרה יותר מLG למרות שהLG על הנייר איכותית יותר, כיוון שטושיבה כותבים נתונים אמיתיים.

בכל מקרה - לך לחנות טלוויזיות ותבחן את הדגמים שאתה שוקל לקנות. אין טוב ממראה עיניים.

 

הערה לגבי HD - יש שתי רמות של HD:

1. 720p - בדרך כלל מדובר בסרטים בעלי רזולוצייה של 1280x720 (קרוב לרזולוצייה הטבעית של הטלוויזיה, 1366x768)

2. 1080i - בדרך כלל מדובר בסרטים בעלי רזולוצייה של 1920x1080 (כיום קיימות טלוויזיות בודדות ברזולוצייה הזאת)

רוב הHD היום הוא 720p. גם רוב הטלוויזיות תומכות ברזולוציות כאלה (1366x768).

1080i הוא עליית מדרגה, אך האיכות ש720p יתן לך יספק אותך מעל ומעבר. (מה גם שטלוויזיות שתומכות ב1080i עולות 20,000 שקל וצפונה).

 

אם אתה רוצה לחפור מעבר, יש אתר מצוין שמתעסק בנושאים האלה:

http://www.hometheater.co.il/

פורסם

מה שחשוב יותר מכל הדברים האחרים(MS ניגודיות ושאר הירקות)

מה הרזולוציה שבה תומך המסך

אם זה יהיה 1024-768 או פחות - שולחן העבודה לא יראה טוב במיוחד. (אייקונים ענקיים בגודל של הראש שלך למשל:-D)

פורסם

כן אבל LCD עם MS נמוך זה אומר ניגודיות נמוכה יותר

 

היטאצ'י נראה יותר טוב מהסמסונג עם DVD ושידורים ביס, רק לגבי המחשב אין לי מושג וזה לא דבר שאפשרי לבדוק בחנות כי אני לא אביא איתי מחשב מהבית

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

תראו. ממה שאני קראתי הבעיה ב LCD הוא זמן המעבר מצבע לצבע. ז"א שאם ניקח לדוגמא פיקסל מסויים וכרגע הוא מציג נקודה לבן ונירצה לעבור לצבע שחור, הדבר אינו מידיי אלא דורש מעבר של כל הצבעים באמצע(בין לבן לשחור). לכן זמן התגובה חשוב מאוד אחרת התמונה תראה מרוחה. איך אצלך יש טלוויזיה עם 8MS ואתה אומר שרואים מצויין אני לא יודע...

אולי אני מפספס פה משהו ואני רוצה לדעת מה, כי גם אני מעוניין בדגם הLG שכתבתי בהתחלה.

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

8MS זה זמן תגובה מעולה. זה שהצליחו להגיע לפחות (וגם זה מאפור לאפור - ולא משחור ללבן) לא אומר ש-8MS לא מספיק.

 

12MS ומטה אמור להספיק ברוב המקרים. כאשר העדיפות כמובן לשאוף לכמה שפחות במסגרת התקציב.

פורסם

רשמו את זה מעלה (את מה שאני הולך לאמר), זה שחברה מצהירה על 5MS זה לא אומר שזה באמת 5MS, וזה שחברות מצהירות על ניגודיות 1:5000 זה לא אומר שLCD מחברה אחרת עם 1:1000 יציג תמונה פחות טובה.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
8MS זה זמן תגובה מעולה. זה שהצליחו להגיע לפחות (וגם זה מאפור לאפור - ולא משחור ללבן) לא אומר ש-8MS לא מספיק.

 

12MS ומטה אמור להספיק ברוב המקרים. כאשר העדיפות כמובן לשאוף לכמה שפחות במסגרת התקציב.

יש מאפור לאפור ויש משחור-לבן-שחור.

 

"

זמן התגובה הוא מדידת הזמן שלוקח לגביש לנוע ממצב מסוים למצב אחר.

למרות שישנו תקן למדידת זמן זה, כל חברה בודקת את המסכים שלה באופן שונה. חלק מהחברות מספקות נתוני זמן תגובה של אפור-אפור ושחור-לבן-שחור ואילו חלקן מספקות רק זמן מעבר אפור-אפור, כאשר לא ברור אילו גוונים נבדקו, או רק שחור-לבן-שחור.

המעבר הקצר ביותר הינו מעבר שחור-לבן-שחור שכן הפיקסל נע ממצב 0 בו הפיקסל חשוך למצב 255 בו הפיקסל מואר וחזרה למצב 0. בעת המעבר ממצב 0 למצב 255 נמדד פרק הזמן הראשון הנקרא Tr (Time Rise) ובמעבר ממצב 255 חזרה למצב 0 נמדד פרק הזמן השני הנקרא Tf (Time Fall). לבסוף הזמנים מאוחדים ונקבע זמן התגובה למעבר שחור-לבן-שחור.

לעומת זאת, מעבר אפור-אפור הינו מעבר בין גוונים אפורים (לא בהכרח סמוכים) ולרוב נחשב למעבר מהיר יותר ממעבר בין שחור-לבן-שחור, אך לא כך הדבר במציאות שכן גבישים מתקשים במיוחד בעת מעברים אשר הפרש המתחים ביניהם קטן ולכן זמן התגובה עולה.

במצבים אלו מנוצלת אפשרות המכונה Overdrive (פירוט בהמשך) בכדי להאיץ את זמן התגובה של הפיקסלים ולכן זמן התגובה מתקצר בהשוואה למדידת שחור-לבן-שחור, לפחות על הנייר.

בנוסף, מדידת אפור-אפור אינה מתחשבת בזמן הנפילה או החזרה ולכן היא כביכול מהירה יותר. יתרה מזאת, גווני האפור הנבדקים אינם מוסכמים בין החברות ולכן לא ניתן לבצע השוואה ישירה עפ"י נתונים יבשים בלבד בין שני מסכים שונים.

המדידה המדויקת ביותר של זמן התגובה של מסך מיוצגת בצורת גרף אשר בודק את מהירויות התגובה לכל אחד מהגוונים אותם המסך מסוגל להציג. אין כיום אף חברה בשוק שמשחררת נתונים כאלו וניתן להשיגם רק בעזרת מכשירי מדידה מקצועיים.

בפועל, זמן תגובה נמוך מבטיח שלא יופיעו מריחות על המסך בעת שינויים מהירים בצבע, בין אם בעת גרירת סמן העכבר על המסך או בעת משחק מהיר. לשימושים כגון גלישה באינטרנט או עבודה עם מעבד תמלילים בלבד אין צורך בזמן תגובה נמוך במיוחד, אך במשחקים או בסרטים מדובר בנתון חיוני, שכן מסך בעל זמן תגובה של מעל 25ms יציג מריחות ויפגע בהנאה. בקטגוריה זו מובילים מסכים בעלי פאנל TN, המגיעים כיום לזמני תגובה של 7ms עד 10ms בממוצע, לאורך כל גרף הביצועים.

עד לפני זמן לא רב לא ניתן היה לשחק או לצפות בסרטים על מסכי LCD שאינם בעלי פאנל TN, שכן זמני התגובה של טכנולוגיות מקבילות כגון IPS או VA היה פשוט גבוה מדי (בחלק הבא של המאמר נסביר על הפאנלים השונים וההבדלים ביניהם), אך כיום, באמצעות שימוש בטכנולוגיות המאיצות את הגבישים (Overdrive) ניתן להגיע לזמני תגובה טובים גם בפאנלים האחרים (שהינם איכותיים יותר מבחינת איכות התמונה) ובכך לשלב בין שני העולמות (מהירות ואיכות). "

 

מתוך http://hwzone.co.il/articles/lcd_guide_a/3/

עד מתי ספטמבר 08.:(

×
×
  • תוכן חדש...