Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

S40 T4 שיפורים


Guest דודי
שימו לב! השרשור הזה בן 5893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

בקשר לצ'יפ , אוטו שהורכבו עליו 3 סוגי צ'יפים ועדיין עומד בדיוק עם רכב זהה סטנדרטי זה לא שיפור

אוטו מוגדש שהורכבו עליו 3 ציפים שונים שלא שיפרו אותו הוא אוטו לא תקין מכנית.נקודה.

יש מנועים שצ'יפים משפרים אותם בפלאים נגיד ה20VT של VW יש כאלו שצ'יפים לא משפיעים,

אתה מדבר על מנועים מוגדשים מקוריים? איזה מנועים למשל?

 

במקרה הזה ספציפית הצ'יפ לא עוזר נקודה.

תסביר לי את ההגיון המכני/אלקטרוני , למה שציפ לא ישפיע על ההספק ב S40?

 

לצערי לא מעט דברים בפורום נכתבים על בסיס של חוסר ידיעה וגורמים נזקים גדולים כספית לאנשים שמחזיקים מהפורום אמין ומהמן !

 

בשביל זה יש מנהלים, שברגע שמשתמש יוצא בהצהרה בעייתית הם מבקשים הסברים נוספים, אז, אפשר לקבל הסברים נוספים?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 100
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

א.אני לא חייב הסברים לאף אחד זכותי להגיד את דעתי מי שרוצה יקבל אותה מי שלא, לא

ב.אני לא מהנדס רכב ולא בניתי את המנוע הנ"ל

ג.מה שרשמתי זה בגדר עובדות, הורכב על הרכב 3 צ'יפים שונים וזה לא שיפר שם כלום, בעוד בפועל גם שהרכב היה לפני צ'יפ הוא עמד אחד לאחד עם הוולבו השניה הסטנדרטית

 

"תסביר לי את ההגיון המכני/אלקטרוני , למה שציפ לא ישפיע על ההספק ב S40?"

כמנהל אני מניח שבקיאותך הטכנית גבוה, ואני בטוח שאתה יודע שמערכת ניהול המנוע זה לא הכל בדרך לשיפור ההספק, צ'יפ סך הכל משנה את מפת ניהול המנוע, הוא לדוגמא : יכול להעלות את הגדישה (ואם הטורבו המקורי גם ככה בסל"ד גבוה מעט דועך ובעצם כבר עכשיו נותן מה שיש לו?)הוא יכול נגיד למפות את הזרקת הדלק בצורה שונה (ואם המיפוי מצד יצרן הוא אופטימלי ו\או שמשאבת הדלקת עובדת כבר במקסימום תפוקה ו\או המזרקים נותנים את המקסימום ? הריי צ'יפ לא יחליף חלקים מכאניים) וכאשר הוא משנה את הזרקת הדלק צריך לדאוג לנושא האוויר - שכמובן לזה דואג הצ'יפ ע"י העלאת גדישת הטורבו (ואם צנרת האוויר\אינטרקולר לא מסוגלים לספק יותר ממש שיונקים מהם כרגע?)

 

וכך בעצם צ'יפ משפר מנוע מוגדש, במנוע אטמוספרי אגב זה חרטה ברטה מסיבה פשוטה, הוא יכול לדחוף יותר דלק (נגיד) אבל אין לו איך לדחוף יותר אוויר !

 

אבל שוב, יתכן באמת והיתה תקלה בS40 הספציפית הזאת שגרמה לה לנסוע פיקס - טיפטופ !! שהיא סטנדרטית אבל מנעה ממנה שיפור שהיא עם צ'יפ (ועדיין למרות התקלה ומפות הניהול הכיבכול שגויות היא לא ירדה מהמצב הסטנדרטי שלה...)

 

בכל מקרה, בהצלחה בשיפור הS40

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם זורקים פה הרבה דברים לאוויר ורובם בלי ביסוס אחרי זה....

 

בקשר לכל הספקנות : כן יש ספקנות, כי לצערי לא מעט דברים בפורום נכתבים על בסיס של חוסר ידיעה וגורמים נזקים גדולים כספית לאנשים שמחזיקים מהפורום אמין ומהמן !

 

א.אני לא חייב הסברים לאף אחד זכותי להגיד את דעתי מי שרוצה יקבל אותה מי שלא, לא

 

אתה לוקח כדורים בכדי להתגבר על המצב הזה?

אתה בעצמך אמרת שאנשים זורקים דברים בלי ביסוס וכשמבקשים ממך ביסוס למה שאמרת אתה אומר שאתה לא חייב הסברים לאף אחד?

קח בחשבון שבאותה צורה של רצינות מתייחסים להערות האחרות הטכניות שלך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני הסברים.

דודי, אולי לא נעים לך לשמוע, אבל ה-ּS40 זאת כריזמה. מפוארת ואיכותית יותר, אבל עדיין.

 

עתיד.

הסיבה הכמעט יחידה שצ'יפ לא יעזור, זה במקרה שהמזרקים על קרוב ל-100% duty cycle, או טורבו במקסימום יכולת.

קשה לי להאמין שחברה מוציאה רכב עם מקדם ביטחון כ"כ נמוך.

 

ד"א, למרות כל הדעות פה בפורום.

צ'יפ מאוד יכול לעזור ברכב אטמוספרי.

לא חסרות דוגמאות.

העניין שלא מדובר על צ'יפים פשוטים של העלאת כמות דלק, אלה על בניה של מפות מלאות.

בעצם האח הגדול של הצ'יפים הוא מערכת הזרקה עצמאית.

 

ועוד דבר, כמעט אף רכב בעולם לא יוצא עם מפות אופטימליות.

השיקול העיקרי הוא זיהום אויר.

1. פועל יוצא מכך, הרכבים עובדים עם מינימום דלק הכרחי (הזרקה ישירה למשל).

2. הרכבים עובדים בטמפ' עבודה שיעילה לזיהום ולא לביצועים.

לא זוכר בדיוק, אבל ב-90 מעלות הרכב פחות מזהם לעומת 70 מעלות (זרקתי מספר..) שם הוא יותר מזהם אבל גם יותר חזק.

אני אחפש סימוכין לזה.

 

ד"א עתיד.

באמת שהתשובה שלך לא היתה במקום, מתנשאת.

אבל מה שכן, ממה שאני מכיר את בעל ה-S40, היא אכן היתה מלוקקת.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היתה לי כוונה להתנשא אני ממש לא כזה....(הרוב פה יודעים)

לא אהבתי את הגישה של המנהל היקר, אבל יכול להיות של הבנתי נכון ואני מתנצל אם מישהו נפגע, כמו שאמרתי בהודעה שלי הסברתי בצורה לדעתי דיי ממצה מדוע צ'יפ יכול שלא לעזור אפילו שהרכב מוגדש, ROY אתה צודק שלרוב יצרנים לא נוהגים להוציא רכבים עם מרווח ביטחון מינימאלי, אבל בכל כלל יש יוצא מן הכלל, ויתכן שהS40 היא היוצאת מן הכלל,

 

ונכון גם מה שאמרת בקשר לאטמוספריות לדוגמא הקליאו RSI לא מעט אנשים אומרים שצ'יפ משפר אותה בצורה מורגשת, שוב בכל כלל יש יוצא מן הכלל אבל לרוב צ'יפים (לא דיברנו על מערכות הזרקה עצמאיות) סטנדרטיים באטמוספרי לא מספקים ת'סחורה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיפוי מחדש ברכב אטמוספרי

 

1ביטול מנתק ההצתה ,או העלאת הרף

2 הזרקת כמות גדולה של דלק על ידי שינוי פיענוח אות חיישן טמפ

3 קידום הצתה רדיקאלי יותר,ולטווח ארוך יותר

4 שינוי פיענוח אות חיישן כמות אויר

5 במנועים בעלי תיזמון שסתומים משתנה שינוי מפת איחור וקידום זמן פתיחת השסתום עם הרעה בסלד הסרק

 

שילוב של כל אלה יתנו עקומת מומנט מעט יותר ישרה תאוצות ביניים טובות יותר ומהירות סופית גבוהה מעט יותר

כל זאת תלוי ברמת התכנות ובהבנת המתכנת איזה פרמטרים עליו לשנות מחדש ובאיזה פרמטרים ניתן לגעת ,וגמישות התכנה לשינויים ,למעשה ישנם יצרנים המוצאים עידכוני תכנה למערכות ניהול קיימות לדוגמא רובר 216 לחיסכון בדלק ולביצועים טובים יותר

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה, תגובתן של מנהל פורום וולבו S40 לשאלת שיפורים בפורום:

 

i am not sure a 16t would work on your car. and 250 is a workable number with some heavy mods to back it up. a turbo back exhaust, chip will help go along way.

 

 

לשיקולך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ינון נמלט כדי לא להכנס לשרשור הארוך הזה :)

האמת שהוא יוכל לפתור את הבעיה פה, יש לו הרבה ניסיון עם הרכב (למרות שבגדול כבר כתבתי מה היה איתו)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
ינון נמלט כדי לא להכנס לשרשור הארוך הזה :)

האמת שהוא יוכל לפתור את הבעיה פה, יש לו הרבה ניסיון עם הרכב (למרות שבגדול כבר כתבתי מה היה איתו)

 

 

שנים לא כתבתי כאן... (שלום), ובמקרה נתקלתי בשירשור הזה, האמת שגם לא נכנסתי המון זמן, פשוט אין לי זמן...

 

דבר ראשון, עתיד הרבה יותר צודק מטועה, עבר הרבה זמן מהסיפור שהוא תיאר (3 וחצי שנים!) ולכן יש מעט אי דיוקים ואני מייד ארחיב, אבל אני מצטרף לדעתו שלא שווה לעשות צ'יפ, ולא רק ל-T4 אלא בכלל... זו המסקנה שלי.

 

הרכב שלי הוא T4 שנת 2002 (עד היום ואני מאוד מרוצה וממליץ בחום), היו לו שני צ'יפים ולא שלושה, אחד של סופרצ'יפס ואחרי זה (ועד היום) של BSR נדמה לי, לחבר שלי הייתה T4 שנת 2003, כאמור נעשו מספר בדיקות מולה אחרי הצ'יפ ובאף אחת ה-T4 שלי (שהייתה שמורה מאוד ובת שנה ו-10 חודשים) לא לקחה, תמיד ראש בראש, ולמי שמכיר את ה-T4 יודע שבהאצה יש קטעים חלשים יותר וחזקים יותר, והן היו פשוט ראש בראש לכל האורך ועד 200+.

לאחר שהצ'יפ הוחלף עשינו שוב בדיקה, ה-T4 שנת 2003 לדעתי גנבה טיפה את הזינוק, וגם היה לי שק של אוכל לכלבים (20 קילו) וסאב בבגאז' וכמובן היו לה צמיגים חדשים (הבדיקה הייתה בתחילת 2004 והרכב נרכש בנובמבר 2003 ממש בסוף שנת הדגם), והיא לקחה בפער גדול, גם אם נשקלל את הזינוק המוקדם ואת הצמיגים ושאר התירוצים, במקסימום נקבל שוב, ראש בראש... וזה עם הצ'יפ החדש שכביכול הוכן במיוחד בשבילי על ידי מומחה שבדי... והשיפור המובטח היה אמור להתגבר בקלות על התירוצים שציינתי...

 

אגב בבדיקה מול ה-T5 של עתיד הפער היה קטן יותר לעומת ה-T4 2003.... ועד 90 קמ"ש בערך ה-T4 הובילה... רצינו לעשות סיבוב של ה-T5 עם ה-T4 2003 אבל זה לא יצא.

 

המסקנה האישית שלי, הצ'יפ לא עשה כלום... הובטח לי בזמנו בדיקת דינמו לפני ואחרי ההתקנה וההבטחה לא קויימה, ועל פי הרגשה בלבד קשה לדעת, בזמנו היה נדמה לי שאני מרגיש, ואני אומר נדמה כי ה-T4 הלא משופרת הוכיחה לי שרק היה נדמה לי.

 

נדמה לי שאתם חייבים לעתיד התנצלות.... מצד שני הוא חייב לתושבי פתח תקווה שאותה הוא סיפח לירדן :-)....

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אולי מצב שה T4 2003נרכשה כבר משופרת בציפ והרוכש לא ידע?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אולי מצב שה T4 2003נרכשה כבר משופרת בציפ והרוכש לא ידע?

 

קודם כל אני אוהב את הכינוי שלך, רק שכותבים אותו "Bagheera" (אם לזה התכוונת).

 

ולא סביר כלל שה-T4 של החבר שלי הגיעה עם צ'יפ, וולוו לא עושים דברים כאלה (וביררתי איתם בזמנו), בטח לא בלי ליידע את הלקוח, ורק רציתי להוסיף שלא היו שום בדיקות של שני הרכבים לפני הצ'יפ שלי, שכן, הצ'יפ נעשה לפני שנרכשה ה-T4 2003 (כאמור בסוף 2003).

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישבתי, קראתי וברצוני להעיר מנסיון עם 2 מכוניות מוגדשות (אאודי) ש:

1. אצלי ההספק עלה מ-150 ל-180 לערך. ההבדל היה ועודנו מורגש מאוד.

2. ההשפעה הינה במיוחד בתאוצות ביניים עקב העלאת המומנט והרחבת "רצועת הכוח". כמובן שגם התאוצה השתפרה, אבל את השינוי האמיתי הרגשתי ב"סחיבה" שהשתפרה.

3. כמובן שכל רכב מתנהג אחרת, לא רק בין דגם לדגם ויצרן ליצרן, אלא גם בין 2 מכוניות שאמורות להיות זהות. יתכן שבמקרה של ינון מצבה של ה-T4 הסטנדרטית היה מלכתחילה טוב יותר בהיותה חדשה לגמרי (כולל צמיגים, גיר, מערכת פליטה וכו') ובתוספת שק האוכל לכלבים (אני משער שהוא לא צוחק...) גם תוספת ההספק והמומנט לא עזרה. יתכן שבין הדגמים היו גם שינויי גיר/מחשב וכו' שגרמו להבדל (בכל זאת, עברו שנתיים!)

4.מנסיון אצל גיא פרילינג, הוא לא מחליף צ'יפ אלא ממפה מחדש את המערכת משקע הדיאגנוסטיקה (לפחות אצל מנועי VW). לאחר העבודה הוא מבקש שתעשה סיבוב, ואם "לא מרוצה - לא כסף". לאור העובדה שאני לא שמעתי עדיין על מישהו שלא שילם, כנראה שכולם מרוצים...

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יינוני/ עתיד,

אני לא בא להתווכח אם אף אחד.

אתם מדברים מנסיון חד פעמי של ניסוי מסוים עם 2 רכבים שיכול להיות שבאחד מהם אפילו הייתה התקנה לא נכונה של הציפ או תקלה טכנית.

לעומת זאת, כל פורום רכב של וולבו שתיכנסו אליו (בעולם) מדבר על התרומה הגדולה של הציפ ברכבים האלה.

 

נראה לי מאוד שהייתה לכם איזו תקלה נקודתית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי לא ברורה מה הבעיה... הנסיון שלי נכון להיום שהצ'יפ מוסיף (אם בכלל) הרבה מתחת למספרים שנזרקים באוויר, הרכב שלי היה בן פחות משנתיים ועם ק"מ לא גבוה (בסביבות 15,000) בזמן הבדיקות שהיו סמוכות זו לזו (ולא היו המון אם זה משתמע), ולא צחקתי על השק אוכל לכלבים... ואפילו אני זוכר שהראיתי לחברה שם אחרי הבדיקה... אבל זה רק 20 קילו... מה זה בשביל עוד 30-40 כ"ס מובטחים????

 

אגב גילוי נאות שלא מקל על התעלומה, בבדיקות מול מספר קליאו ספורט (עם נתון רשמי ל-100 טוב משלי) הרכב שלי לקח כבר מעמידה ולא רק האצות ביניים ששם הוא ברח להן, גם בבדיקה מול S2000, מ-0 ועד 240... הובלתי במרחק של חצי רכב-רכב, אבל לדעתי שם הבעיה הייתה בנהג של ההונדה שלא משך מספיק הילוכים........

 

המקום שבו עשיתי את ההתקנה מוכר ומוסמך... לאחר ההתקנה חשבתי שאני מרגיש הבדל, כנראה שזו הייתה ההתלהבות מהולה בהשפעה פסיכולוגית.... ושוב לאחר החלפת הצ'יפ הראשון שהייתה מיוזמתו של המתקין (כי הוא קרא בפורום שאני לא מרוצה), עשינו סיבוב ביחד, והאוטו הרגיש חזק מאוז, אבל קשה להרגיש הבדל... בדיקת דינמו לפני ואחרי כמו שהובטח לי הייתה פותרת את התעלומה, אבל כנראה שיש סיבה שהיא לא התקיימה.

 

בשורה התחתונה הרכב נוסע מצויין עד היום ואני נהנה מכל רגע ולא ממהר להחליף, המסקנה שלי, אם רוצים יותר כוח, הכי טוב זה לקנות רכב יותר חזק (לייתר דיוק, עם יחס משקל/כוח טוב יותר).

 

תוספת בעריכה, Msigal, אם לא עשית בדיקה בדינמו לפני ואחרי, אין לך שום דרך לקבוע את מה שכתבת (שההספק עלה מ-150 ל-180), פשוט שום דרך... אולי זה נכון, אבל בלי בדיקה אתה לא יכול לומר את זה.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...