Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס קנייה על מכוניות חדשות- כמה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7119 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה עוד פעם טועה. אם ויקרה ויהיה מפעל שייצר מכוניות בארץ והמכוניות הנ"ל יהיו זולות ב20 אחוז אז כל תושבי הארץ יהנו אבל פה זה נגמר. מה אכפת לחברה אם תושבי ישראל יקנו יותר מהמכוניות שלהם כאשר הם יפסידו כסף?!

 

ואני שוב שואל , למה שיפסידו כסף ?

אני מסביר לך שהם לא יפסידו כסף , ונכון שהם יפנו רק לשוק הישראלי והרווחים לא יהיו כאלה גדולים ולכן אוליי לא עושים כזה דבר .

 

ושוב אתה מתבקש להסביר למה שהחברה תפסיד כסף , ואני אחזור על דבריי ממקודם .

 

לייצר מכונית עולה 20 אלף שקל כולל הכול

למכור אותה אפשר ב 30 , 40 ,50 ,60 וגם 70 אלף .

 

ואני שואל איפה בדיוק ההפסד ?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נדמה לי שכבר היה פה מפעל כזה (תע"ר) ואם זה כ"כ כדאי למה הוא פשט רגל?

כנראה שאין יתכנות כלכלית במיזם כזה שמיצר מכוניות (או מרכיב אותן) לשוק כ"כ קטן וזניח.

אתם יכולים לחסוך ת'סוללה של המחשבון, זה פשוט לא משתלם ליצר רכב לשוק זעיר (אגב גם לא כלי טיס - ע"ע לביא)

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

פורסם
נדמה לי שכבר היה פה מפעל כזה (תע"ר) ואם זה כ"כ כדאי למה הוא פשט רגל?

כנראה שאין יתכנות כלכלית במיזם כזה שמיצר מכוניות (או מרכיב אותן) לשוק כ"כ קטן וזניח.

אתם יכולים לחסוך ת'סוללה של המחשבון, זה פשוט לא משתלם ליצר רכב לשוק זעיר (אגב גם לא כלי טיס - ע"ע לביא)

 

לי לא זכור שום מפעל כזה ,באיזה שנים היה מפעל כזה .

השוק קטן ? -פחות עובדים ,מהירות ייצור קטנה .

 

אני כן חושב שזה משתלם ,ואף אחד לא בא והסביר בצורה מובנת לקריאה מדוע דבר כזה לא יצליח בארץ .

 

אם אני יסביר את כול הסיבות של "למה כדאי " זה יגמר מחר אבל בקצרה :

 

האוכלוסיה בישראל ברובה לא עשירה במיוחד .

בארץ יש הרבה מכוניות על הכביש משנות ה 80-90 , - פחות בטיחות .

 

למה זוג צעיר שרוצה להקים משפחה צריך להתקע גם בבעית הרכב , איזה מכונית לקנות , כמה כסף זה עולה אחזקה וכו' .

 

למה שבארץ לא נראה רויס רויס ? , למה מישהו מחו"ל שפחות עשיר ממישהו בישראל יוכל לקנות רויס רויס בפי 2 פחות כסף ?

פורסם

לזוג בארץ האוטו יצא זול יותר בכמה אלפים אבל לזוג בארה"ב (ויש פי כמה וכמה יותר זוגות בארה"ב ובשאר העולם) שלהם יצא יותר יקר, וכתוצאה מכך הם לא יקנו את האוטו.

 

ובעניין רולס רויס- זה לא קשור למקום המפעל זה קשור למס על הרכב, העובדה שבארץ יש מס גבוה משפיע על מחיר הרכב+יבואן בלעדי שקובע מה כן לייבא ומה לא. דבר נוסף גם ואם יהיה מפעל מחירי המכוניות לא ירדו באופן דרסטי , מה שירד זה מחיר המכס שעל פי שאני יודע זה משהו אחר.

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

אתם לא ממש קוראים, מה?

 

על רכב לא משלמים מכס (לפחות לא הרבה כסף), כי אם מס קנייה.

מס זה משולם למדינה על עסקת הקנייה, ולא משנה מקור הסחורה (לצורך העניין, גם על רכישת בית משלמים מס קנייה).

קחו עלויות ייצור של רכב בכל מקום בעולם, במספרים שמפעלים אלה מייצרים - וברוב המוחלט של המקרים הרכב יהיה זול יותר כאשר מקורו בחו"ל , גם אם נכניס את עלויות ההובלה למשוואה.

 

לרוכב העכביש - זה שאתה לא זוכר (אולי עקב גיל צעיר וחוסר ידיעה? אתה לא אמור לזכור את מה שמעולם לא ידעת) לא אומר שלא היו בארץ (ועדיין יש, מפעל תע"ר כבר נזכר בשרשור זה) מפעלי רכב (או לפחות מפעלי הרכבה לרכב. חלק הארי של הידע נרכש בחו"ל כבר אז.

העובדה היא שכולם נסגרו/היו לא רווחיים, למרות הפטריוטיזם הישראלי שגרם לאלפי יח' להימכר למרות איכות המוצר הנחותה בד"כ.

 

לדעתי, אם אי פעם יקרה כזה דבר, מפעל הרכב היחיד שיש לו זכות קיום בישראל יהיה מפעל אקסקלוסיבי, פרארי סטייל (לא לצחוק בבקשה) - שייצר מכוניות יקרות TAYLOR MADE, בהן הרווח גבוה ממילא ותוספת של עלות שעות העבודה של הפועל לא ישפיעו ברצינות.

 

הבעייה היחידה של מפעל כזה - הילת היוקרה, שבד"כ נרכשת ע"י עשרות שנות מוניטין והיסטוריה מוכחת. לשום גורם ישראלי אין מוניטין כזה בענף הרכב.

פורסם

אוקי, כמה דברים חשובים.

 

תע"ר היה מפעל שמייצר ג'יפים, רובם לצבא.

ברור שהמפעל לא יעשה מחזור מכירות ענק, בגלל שהשוק המיועד הוא הצבא, או לקוחות פרטיים, שעם אני זוכר נכון, בקושי היו לתע"ר.

תע"ר זאת הייתה חברה שקמה מאפס, להבדיל מהנושא המדובר .

 

וכמו שהזכרתם למעלה, לפתוח חברה, שהפיתוח שלה יתחיל מאפס, זה כמעט בלתי אפשרי, והינה ראינו איפה תע"ר היום.

 

לפתוח מפעל, לדגמא של טויוטה בארץ, לא יגרום לפי דעתי להפסדים, אלא לרווחים גדולים.

 

בעקרון, לפתוח מפעל בישראל טוב אך ורק בישבילנו, כי המיסים ירדו, אבל האם זה טוב לטויוטה? האם זה טוב לשאר העולם?

התשובה היא לא - לנו זה טוב, כי לא יהיו מיסים.

 

לטויוטה (או כל מפעל אחר) זה לא יהיה טוב ממספר סיבות:

מבולבלים? גם אנחנו.

פורסם

ההודעה ארוכה, לא הצלחתי להעלות את כולה לאתר מספר פעמים, ולכן אני מעלה אותה בכמה חלקים.

המשך :

 

1. עלות פועלים יקרה יותר - במדינות אחרות, העובדים במפעל מרוויחים 8-10 דולר ליום.

בארץ, הם ירוויחו פי 3 מזה, 30 דולר פלוס מינוס, בערך ליום.

דבר זה יוביל להקטנת הרווחים, והקמת המפעל בארץ תיהיה לא כלכלית

2. פוליטיקה - נכון שהיא קשורה בכל דבר? כן.

תארו לכם , שהיה לנו מפעל בארץ, נניח של מאזדה.

נניח גם שהוא היה ממוקם בצפון.

הזמן - חודש יולי אוגוסט, מלחמת לבנון השניה , מה היה קורה?

השבתה של המפעל כולו , עקב המלחמה, עיקוב כל המשלוחים, פועלים לא באים לעבודה עקב הסכנה, לא מקבלים סוחורות וכ'ו.

תעשו את החשבון לבד מההפסדים.

נכון, עכשיו יבואו חכמים ויגידו שאפשר להקים את המפעל גם בדרום, אך גם שם יכול להיות בדיוק אותו המצב (קסאמים וכ'ו).

מבולבלים? גם אנחנו.

פורסם

3.עלות יצור - בישראל כמו שכולם יודעים, כמעט כל דבר יותר יקר מאשר מקומות אחרים בעולם.

לשלוח חלקים מח"ול לארץ, יהיה זול (משלוח של חלקים מטיוואן לדוגמא) , אך מה התפקידים השונים של המפעל? רק להרכיב את הרכב?

המטרה של המפעל היא גם לייצר את החלקים, ובכך לנצל את כוח העבודה ולחסוך במשאבים וכסף.

מה שיקרה כאן בארץ, עם יקום מפעל, הוא עלות יצור יקרה בהרבה ממדינות אחרות, מה שיוביל להפסדים .

 

אל תשכחו את החברים הכי טובים שלכם, מס הכנסה- 20 אחוז מהכנסות של , הולכות גם למדינה.

 

אז לסיכום- יש עוד הרבה סיבות למה לא לפתוח מפעל בארץ.

סיבה אחת טובה לנו- ירידה במיסים.

מבולבלים? גם אנחנו.

פורסם

דוגמא לדברים ששמר אמר; הטומגו או הטומקאר, למרות היותם מיוצרים בארץ הם בכל זאת עולים כ60K-+. אז תחשבו כמה תעלה מכונית רגילה כחול לבן.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

פורסם
אתה עוד פעם טועה. אם ויקרה ויהיה מפעל שייצר מכוניות בארץ והמכוניות הנ"ל יהיו זולות ב20 אחוז אז כל תושבי הארץ יהנו אבל פה זה נגמר. מה אכפת לחברה אם תושבי ישראל יקנו יותר מהמכוניות שלהם כאשר הם יפסידו כסף?!

 

הדוגמה של רנו טובה . בשנות ה-80 ייבאנו לליבריה ג'יפים רומנים ( ממפעל רנו עם מנוע דיזל פג'ו 404). אחרי שכולם התפרקו סיפקנו CJ6 מתע"ר . המחיר של הישראלי שכמו הרומני רק מורכב מחלקים מיובאים היה פי 10 . - מחיר עם מאמץ מיוחד של כל הגורמים להנמיך בהתחשב בפתיחת שוק .

שכח מתעשיית רכב ישראלית . גם בעולם זה הולך להיגמר.עם או בלי אחמדינג'ד .

פורסם

כל מי שמאמין בעתידו הכלכלי של מפעל רכב בישראל שוכח נתון אחד:

 

טויוטה למשל תייצר בשנה הקרובה כ- 9 מיליון כלי רכב ברחבי העולם.

כל השוק הישראלי מוערך בכ- 150K מכוניות לשנה שמתחלקים בין הרבה יצרנים.

טויוטה תמכור בישראל כ 20K מכוניות בשנה.

כלומר כל המדינה קונה מטויוטה במשך כל השנה תפוקה של כ- חצי יום עבודה של מפעליה.

אז מה הטעם להקים בישראל מפעל עתיר רובוטיקה? ואם המפעל יהיה עתיר ידים עובדות אז האיכות תרד והמחיר ליחידה יעלה.

 

אני מצטרף לדעת אלו שחושבים שאם ישנו עתיד - אז רק במכוניות על. אולי מתוצרת התעשיה האווירית עם ההילה של חיל האוויר הישראלי.

פורסם

שמעו אני לא בטוח שגם אם היו עושים את מה שאתם אומרים זה היה עובד, בערץ אנשים קונים בכוונה מכוניות יקרות כי זה סמל סטאטוס ולא כי זה ריווחי. ואולי גם אנשים היו מעדיפים להוציא 60 אלף שקל על אוטו יד שניה אבל יותר פוזה מאשר לקנות אותו חדש שכולם יודעים שהוא זול.

 

לא רק עלות הרכב זה פרמטר להצלחה, צריך גם שם! ואני לא בטוח שבארץ רכב של 60K חדש מהניילונים יעשה את העבודה ויפתח תדמית של מוצר טוב, איכותי וזול.

 

חומר למחשבה.

PIAGGO MP3 250LE

RENAULT MEGANE COUPE 2004 1.6L

CHEVROLET ALERO 2002 2.2L

PIAGGO VESPA SS 181CC 1966

פורסם

לא חייבים לייצר מכוניות "על" אפשר לייצר משהו נורמאלי אבל לא של משהו קיים משהו חדש שיהיה לו פטנט משלו כמו הנעה על חשמל. אבל חשוב לזכור לדבר לפני כן עם שר האוצר לקבל הטבות !

בהתחלה להתחיל מקטן לשוק הישראלי ואירופאי ולאחר מכן לפתוח לכיוון יפן וארה"ב.

שוק מכוניות ה"על" מפוצץ בפרארי ולמבורגיני וכד'.

אני בא לקנות מכונית על ויש לי פרארי על יד אחת, וחברה ישראלית על היד השניה --אני אבחר בפרארי.

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם
לא חייבים לייצר מכוניות "על" אפשר לייצר משהו נורמאלי אבל לא של משהו קיים משהו חדש שיהיה לו פטנט משלו כמו הנעה על חשמל. אבל חשוב לזכור לדבר לפני כן עם שר האוצר לקבל הטבות !

בהתחלה להתחיל מקטן לשוק הישראלי ואירופאי ולאחר מכן לפתוח לכיוון יפן וארה"ב.

שוק מכוניות ה"על" מפוצץ בפרארי ולמבורגיני וכד'.

אני בא לקנות מכונית על ויש לי פרארי על יד אחת, וחברה ישראלית על היד השניה --אני אבחר בפרארי.

 

 

השאלה היא איך תשווק את הרכב - אתה חייב שיהיה לך "משהו" שאין לאחרים.

כפי שציינתי ההילה של טייסי חיל האוויר יכולה להעניק את הגימיק הדרוש.


×
×
  • תוכן חדש...