Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קצת הערות לגבי בטיחות.

 

לגבי בטיחות פאסיבית - בהתנגשות חזיתית ראש-בראש אכן יש יתרון מובנה לרכב הגדול, כי הוא מקבל פחות תאוטה. על זה אין ויכוח.

העניין הוא שרוב התאונות אינן מסוג התנגשות חזיתית, אלא מגוון אפשרויות אחרות: התנגשות חזית בצד (ואז מה שהכי חשוב זה החיזוקים בדלתות וכריות אוויר צידיות), התהפכויות (שקורות הרבה הרבה יותר ברכבי שטח וטנדרים גדולים, ונדירות מאוד ברכבים פרטיים), סתם התנגשות בעצם נייח (ואז אין שום יתרון ושום חסרון למשקל הרכב שלך) וכו' וכו'.

 

 

ולגבי בטיחות אקטיבית - דווקא מרצדס S-קלאס 2007, עם 4 בלמי דיסק שמבוקרים ע"י מיטב האלקטרוניקה הגרמנית, תעצור מאוד קצר. למרות המשקל. ל-AX צריכה להיות מערכת בלימה מאוד טובה/משופרת כדי להשתוות לזה.

אין מתאם חד-משמעי לגבי מרחק הבלימה ומשקל, למשל VW טוארג (רכב שטח מגודל) עוצר מאוד קצר וזה בזכות הטכנולוגיה.

 

מה שכן - רכבים גדולים נטולי טכנולוגיה (נניח סוזוקי סמוראי) יציגו ביצועי בלימה מזעזעים, גם ביחס לרכבים רגילים משנתון דומה.

 

אני אישית מרגיש מאוד בטוח בקליאו ספורט שלי, אמנם המשקל צנוע (טיפה יותר מטון) אבל מרכז הכובד נמוך, הצמיגים איכותיים, ואם בכל זאת משהו ייכנס בי - 4 כוכבים ב-NCAP.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אגב, מבחינת הנאה מהנהיגה, עולה המאזדה (בחלק מן הפרמטרים) על ה306.

אלא אם כן אמינות זה פרמטר בהנאה מנהיגה, טעית.

יש לי גם מאזדה 3, וגם 306, ואין יום בשבוע שהייתי לוקח את המאזדה על הפיזו (אלא אם כן ממש ממש חם, מה לעשות שהמזגן במאזדה מקרר יותר).

 

לגבי נושא הבטיחות וגודל הרכב - הייתי מעדיף להיות ברנו מגאן, מאשר בקרייזלר VOYAGER לדוגמא (למרות שהקרייזלר גדול וכבד בהרבה). לא כל רכב גדול יהיה בהכרח בטיחותי.

PUG-306 XSI MK2

פורסם

קודם כל, מוסכם ומובן שלמאזדה יתרון בהנאה מנהיגה (ממש לא קשור למנוע+גיר אבל בעצם גם) הסיבות הם שלמאזדה הגה מתקשר וטוב יותר, היכולת להיכנס לסחיפה במאזדה עדיפה משמעותית כאשר יכולת התיקון היא משמעותית טובה יותר (גם בתחושה וגם ביכולת המוחלטת). למאזדה יש פחות תת היגוי מאשר ל307 בנוסף לכך למאזדה יש זויות גילגול הרבה יותר קטנות ובנוסף הרכב משדר לך (דרך ההגה) בדיוק מתי הרכב עובר לשלב בו הגלגלים מוגבים ולא מגיבים. דברי נאמרים בבדיקות במגרשי החלקה (שם אני עובד) והם לא מתוך ניחוש או סתם תחשות.

 

לגבי ה306 הרי שבאופן מוחלט הפיז'ו עדיפה על המאזדה אבל בהשוואה מאזדה 1,6 אוט' VS פיז'ו 306 אוט' 1,6 הרי שלמאזדה יחידת כוח עדיפה משמעותית+יכולת לצאת לסחיפה ביתר קלות (בגלל המנוע העדיף) למרות שבמגבלות של שני הרכבים הפיז'ו עדיפה ולזכותה הגה עדיף במקצת.

אגב, אני הצמודה האישית (הכוונה לרכב,אחרת אני נחשב לפדופיל:-D ) שלי היא צרפתיה בת 10 מדור ה-6 של פיז'ו, דור שכנראה לא יחזור בעתיד הקרוב ועד כמה שלחלק מגולשי הפורום קשה להודות בכך, הדור החדש של פיז'ו (גם רנו וסיטרואן לצורך העניין) לא מתקרבות ליכולות הדינמיות של מאזדה3, מאזדה6 ואפילו מאזדה5 (בהשוואה למקבילות)

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם

חביבי, נראה לי שאתה קצת מגזים .

על איזה סחיפות אתה מדבר ? במזדה 3 אוטומטית ?

ההגה של ה 306 עדיף ב"מקצת" ? באיזה סרט אתה חי ?

 

המזדה 3 זה רכב נחמד ויחסית ליפניות שקדמו לו הוא די מהנה לנהיגה, למרות שיש לו המון חסרונות ואני לא הייתי רוכש כזה בחיים.

אבל לבוא ולהגיד שהיא יותר מהנה לנהיגה מה 306 זה תיסמונת ברורה של דיסוננס קוגניטיבי .

פורסם

ראשית כל, מעולם לא החזקתי מאזדה (למרות שלא הייתי מתנגד למיאטה) ובבעלותי פיז'ו 106 ראלי, מעולם לא עבדתי במאזדה או בשלוחה של דלק מוטורס ויותר מזה טענתי שלפי הדרישות העיקריות של פותח הת'רד (נוחות ומרווח) המאזדה לא מתאימה לו. אני ממש לא מצליח להבין איזה דיסוננס קוגניטבי יש לי. אגב, אם תבדוק את הפרופיל שלי, קל לזהות שהחברה המועדפת עלי היא בכלל סובארו (אבל זה כבר ממש לא קשור).

אני אישית לא אוהב את ההשואות יפניות/אירופיות כי א) הם ממש לא נכונות (אף גולף דור 4+5 לא מתקרבות ליכולות של המאזדה-סתם כדוגמא) ב) הם מצביעות על חוסר היכרות של עולם הרכב הנוכחי ובעיקר על עולם של סטיגמות.

 

לגבי המאזדה אין שום בעיה להיכנס איתה לסחיפה של 4 גלגלים, תמצא כביש ישר (מנחת בערד לדוג')

שבסופו סיבוב (שוב ערד) תגיע במהירות גבוהה תתחיל לנענע את הזנב/תתחיל לעשות אפל-קונטרה-אפל/תתחיל לא יודע עוד איך לתאר את זה ותקבל יופי של סחיפה נשלטת שבעזרת גז בריא (למנוע יש מספיק כוח כדאי להוציא אותך להבדיל מ306 1,6 אוט' ) גם יוציא אותך החוצה, את זה אתה לא יכול לחלום לעשות עם ה307.

אגב, תשים לב שבסופו של דבר טענתי שה306 עדיפה דינאמית על המאזדה וכנראה הייתי בוחר בה ולא במאזדה.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם

תישמע, אני נוהג ברכב הזה המון , רק השבוע עשיתי עליו כ 1000 ק"מ .

אני מודה, עדיין לא יצא לי לעשות אפל-קונטרה-אפל וצוקהרה לאחור אבל כן יצא לי לנהוג באוטו בהרי אילת , סדום וכיו"ב.

הרכב רועש מאוד , בידוד רעשים מהכביש גרוע , הוא לא הכי נוח בעולם והגיר האוטומטי דיי מעצבן.

אבל עדיין, הוא רחוק שנות אור מהכיף שתיתן 306 1.6 . זה בכלל לא בר השוואה.

 

הנאה מנהיגה היא לא תרגיל בהתעמלות קרקע, היא הקשר שלך עם המכוניות והכביש ואת זה המזדה עושה בצורה טובה יחסית למשפחתיות בנות ימינו ובצורה גרועה ביחס למכוניות מהנות באמת כמו ה 306 למשל , או ה 405.

 

סחיפות של הגלגלים האחוריים אפשר לעשות גם עם קפריס קלאסיק, זה לא הופך אותה מהנה לנהיגה.

פורסם

(לפתוח השירשור)

 

ברצינות, לא שווה לך לקנות משומשת (בת שנתיים\שלוש\ארבע) שעונה על צרכיך ב 100% במקום להתפשר על חדשה מקבוצה 2 שמגבילה אותך למכוניות לא הכי מאובזרות ולא הכי "נחשקות" ?

 

סתם תהיה...

 

איציק

 

נ.ב.

לדעתי 206 XS 1.6 תתאים לצרכיך.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
מוסכם ומובן שלמאזדה יתרון בהנאה מנהיגה
הגה מתקשר וטוב יותר
יכולת לצאת לסחיפה ביתר קלות (בגלל המנוע העדיף)

מה זה?

 

אני יכול גם לצאת ל"סחיפה" עם חמור בעל הנעה 4*4.

 

פעם אחרונה שבדקתי, סחיפה לא בדיוק קשורה למנוע - מה שנשמע נכון זה שמנוע חזק יותר יעזור לך לשלוט בהחלקה, וגם בזה אני לא בטוח ב100%, בהחלט לא כשמדובר בהבדל של 10 כ"ס.

 

מה שכן, בהנעה קדמית, המנוע אינו מהווה חלק ביציאה לסחיפה (בניגוד להנעה אחורית והיגוי יתר תחת כוח).

 

אבל אתה קצת מבלבל אותי - רגע אחד אתה משווה ל307, רגע אחרי ל306. לאיזו אתה משווה?

 

בכל מקרה, למרות שהמנוע של המאזדה חזק יותר משל הפיזו 306 1.6 אוטומט, המשקל כאן הוא לטובת הפיזו ולכן הן די שוות. ההבדל כנראה נעוץ בתיבת הילוכים (אבל לא נהגתי על 306 אוטומט).

 

נ.ב - לפי דבריך, לפחות לגבי ההשוואה בין מאזדה 3 ל306, האמרה שאתה עובד במגרש החלקה נשמעת לי מעט תמוהה. בלי לפגוע כמובן :-)

PUG-306 XSI MK2

פורסם

אני יכול בבקשה להחזיר את הדיון לנושא המקורי?

אני לא מחפש לעשות ניסים ונפלאות עם הרכב, רק לנסוע בכיף (ע"ע מה שכתבתי קודם), אז מה העצות?

ולאיציק, אני לא מחפש לקנות , אלא לחכור (ליסינג)

 

וה-206 XS יותר יקרה מה-307, השאלה אם היא שווה את זה

פורסם

ההשוואה היא בין 307 למאזדה 3 כמובן, הדיון גלש מכיון שהעזתי להשוות את היכולות הדינמיות של הפיז'ו לזו של המאזדה ואף טענתי שהיא טובה יותר מזו של הפיז'ו (אני מצטער שעשיתי זו, לא ידעתי שעל פי חוקי FIA אסור שיקרה תקלה כזו) את ה306 הבאתי כדוג' לכך שהיכולות הדינמיות של המאזדה מאוד גבוהות שניתן אפילו להשוות אותם ל306 למרות שבכול תגובה שלי טענתי שה306 עדיפה דינמית על המאזדה.

אגב, כוח של רכב לא בודקים רק ע"י כוח סוס אלא גם ע"י יחסי העברה, יחס הספק משקל ובמקרה של הפיז'ו (בגיר האוט') יעילות הגיר האוטומטי בהורדת הילוך.

 

ברכבים AWD להבדיל מהנעה קידמית, לא מדובר בסחיפה אלא בהיגוי יתר-לרוב.

 

 

לדיון עצמו, ל307 יתרון במרווח פנימי, רמת גימור ואיכות כוללת ל206 יתרון בכול הקשור לנהיגה עצמה ולנהג חובב ההגה שמבקש גם רמת נוחות טובה, היא עדיפה.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

פורסם

ולאיציק, אני לא מחפש לקנות , אלא לחכור (ליסינג)

האם מדובר על ליסינג תפעולי או מימוני ?

אם מדובר על ליסינג מימוני מדובר בסה"כ על הלוואה, אותה סוג של הלוואה שתקבל מהבנק אם תבקש מהם .

פורסם

ליסינג תפעולי, היי-טקי סטנדרטי

(חוץ מזה שאפשר לבחור כל אוטו שיש בארץ בערך)

 

 

הסתכלתי עכשיו באתר של פז'ו שוב, והלכתי לאיבוד

תחת מפרט האבזור מופיעים הדגמים: skyline, x-line, xt,xs,gti

אבל במחירון שלהם מופיעים רק xs, one line

אז מה בכלל הדגמים? ולאן נעלם one line?

פורסם

וה-206 XS יותר יקרה מה-307, השאלה אם היא שווה את זה

:shock:

 

לא יאומן.

 

כרכב מהנה לנהיגה , ה-206 עדיפה בהרבה. גם מבחינת נוחות יש לה עדיפות , בעיקר בעיר. אבל לפי הבנתי - הנאה מנהיגה כהגדרתה בפי חובבי ההגה (ניהוג, התנהגות,שילדה) אינה בראש מעייניך.

 

יש לך הגבלות בליסינג ? כמו חשבון דלק עד סכום מסויים וכו'? אם כן , ה-206 צפוייה להיות מעט יותר חסכונית - השאלה אם זה שיקול בכלל.

פורסם

הדלק לא מוגבל, אבל אני בכל מקרה לא נוסע הרבה

 

דיברתי עכשיו עם הליצנים מסוכנות פז'ו ובכלל לאף 206 אין 6\4 כ"א...טבלת האבזור שהם מפרסמים לא ממש נכונה

 

 

עדכון: אני צריך להזמין את הרכב עד יום חמישי...אז קדימה עם ההשקפות\עצות ורעיונות

:)

פורסם

לדעתי, דלת הנסיון יש לומר, כדאי לשקול עליה לקבוצה 3.

וללכת על משפחתית 2 ליטר.

בדגש על פוקוס.

כך בעצם תפתור לפוקוס את הבעיה הכי גדולה שלה.

כוח

ויצא לך רכב מעולה!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5880 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...