Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7390 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל אציין שאת כל העבודה עשה אפי שמס, אז כל הקרדיט מגיע לו.:-)

 

הרכב המדובר: רנו מגאן קופה 1.6 16V ידנית על הכביש מ-1.6.2002

הקילומטרג' של הרכב בעת ההחלפה 95,800 ק"מ.

כמות השמן שיש בה צורך היא 3.4 ליטר.

החלפת שמן גיר לא בוצעה אף פעם ואין בהוראות הטכניות של היבואן צורך להחליף אבל התוצאה היא, שכן מומלצץ ורצוי להחליף שמן גיר.

 

השמן שהיה ברכב הוא המקורי שאין לי שמץ של מושג מהו.

השמן שהחליף אותו הוא TRANSELF TRJ 75W-80 של חברת ELF.

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1075.pdf

השמן הנ"ל נמכר בחנויות סביב ה-40-45 ש"ח לליטר ומגיע במיכל של ליטר.

 

1. יש צורך לבצע את ההחלפה כאשר הרכב קר, לא בשיפוע והגיר על ניוטרל.

פותחים את המכסה פלסטיק בתחתית הרכב ומחפשים את הבורג של הניקוז. הבורג נוטה טיפה ולא קשה לזהות אותו.

 

 

2. מנקזים את כל השמן במשך לפחות 5 עד 10 דקות. לאחר מכן סוגרים את בורג הניקוז חזרה.

רצוי להחליף באותה הזדמנות גם את שייבת האטימה שמתלבשת על הבורג. השייבה היא אותה שייבה כמו לבורג ניקוז של שמן מנוע. השמן שייצא אצלי מהגיר היה בצבע אפור כמעט והיה בו קצף.

 

3. פותחים את הבורג הפרפרי. ובעזרת משאבה מכניסים את השמן החדש לתוך הפתח. אמור להיכנס 3.4 -3.35 ליטר. עד שמתחיל לנזול. מכניסים אצבע ובודקים. המפלס אמור להיות בגובה הפתח ולא לנזול.

סוגרים את הפתח, סוגרים את הכיסוי פלסטיק לאחר שוידאנו שאין נזילה וזהו.

 

* ההסבר שלי לא טוב כמו של אפי אבל כללית אני מקווה שברור. אם יש שאלות, אשמח לענות וגם אפי, אני מאמין יוכל לתרום מהידע העצום שלו.

**תודה רבה אפי על הזמן שלך והעזרה.:mm_yeah:

 

 

התמונה הימנית היא של פתח ניקוז. השמאלית של פתח מילוי.

1075.jpg

untitled1.jpg

untitled3.jpg

Veni Vidi Vici

פורסם

יפה ליאור.

 

הניתן להכניס את השמן החדש לגיר בעזרת צינור דק (מזגן/גינה) ומשפך? , או שחייבים במשאבה כדבריך?

ומהי אותה משאבה?

 

תודה,

משכנתא זה קל

פורסם

לא נוסה בלי משאבה. אבל, לדעתי ניתן "להכניס" שמן ע"י צינור ומשפך.

לדחוף את הצינור לפתח המילוי (אצלי זה לא למטה אלא בצד - לא יודע איך אצלך) ומלמעלה לשפוך לתוך הצינור (פיזיקה - מגבוהה לשפוך למקום נמוך). הכל תלוי היכן בדיוק הפתח מילוי אצלך. מה שכן, לדעתי זה פחות מקצועי ועדיף להלוות ממישהו משאבה.

 

דבר אחד אציין: יש הבדל בפעולת הגיר שמתבטאת בפעולה חלקה יותר, שקטה יותר והכנסת הילוך רצוי יותר קלה.

Veni Vidi Vici

פורסם

גם אצלי פתח המילוי (עם בורג הפרפר) הינו בצד התיבה.

 

מזו המשאבה הזו?

 

 

[אגב, מישהו יודע מה החלקים 2,3,17,18 ותפקידם?]

Trans.JPG

משכנתא זה קל

פורסם

 

[אגב, מישהו יודע מה החלקים 2,3,17,18 ותפקידם?]

נשם גיר, תפקידו לאוורר את חלקה הפנימי של תיבת ההילוכים מלחצי אויר הנוצרים כתוצאה מהתחממות האויר בתוכו.

נשם סתום, יגרום לפריצת שמן ממחזירי השמן.

נשם חסר, עלול לגרום לחדירת מים לתוך תיבת ההילוכים.

פורסם
יפה ליאור.

 

הניתן להכניס את השמן החדש לגיר בעזרת צינור דק (מזגן/גינה) ומשפך? , או שחייבים במשאבה כדבריך?

ומהי אותה משאבה?

 

תודה,

כפי שציין ליאור, אין חובת שימוש במשאבה.

אך מכיוון ששמן הגיר סמיך, הפעולה עלולה להיות לא נוחה ואף איטית.

שימוש במשאבה הוא נקי יותר, מהיר יותר ונוח הרבה יותר.

 

מדובר במשאבת בוכנה ידנית 500cc, המחוברת בסופה לצינורית פלסטיק באורך של 20 ס"מ, בקוטר של סנטימטר.

ניתן להשיג בחנויות לכלי עבודה, בעלות של כ-70 ש"ח למשאבה פשוטה, או 150 ש"ח, למשאבה ממותגת (כדוגמת משאבה מתוצרת חברת Beta).

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם

יש לי רנו מגאן 1996 1600 RT 5 דלתות אני לא יודע אם ביכלל החליפו לה שמן גיר. האם כדאי לעשות זאת?

Seat Leon ST 1.2 Tsi

פורסם

אפי ודניאל, תודה על ההסבר.

 

אצלי אין נשם, יש רק צינורית גבוה (כ-7 ס"מ) אשר מנוקבת מעט.

האם הפעולה של זה תהיה זהה לזו של הנשם? (הגזים ישתחררו דרך הנקב, והנקב קטן ע"מ לאפשר לכמות מים להיכנס לגיר).

 

למישהו יש תמונה ריאליסטית של נשם גיר? (אני מתאר את זה כפילטר אוויר קטנטן).

 

כמו כן, כמה נשם עולה, והאם כדאי לי במצבי לשים?

 

בתודה מראש,

ניר.

משכנתא זה קל

פורסם

כשאני מחליף שמן גיר אני מרוקן את השמן שהיה סוגר את פתח הניקוז ואז ממלא סולר/סולר מעורבב בשמן גיר/מנוע.

ונותל לגיר להסתובב בניוטרל.

סוג של פלאשינג לגיר.

מנקה נהדר ומוציא מלא ג'יפה, אני ממליץ.

פורסם
אפי ודניאל, תודה על ההסבר.

 

אצלי אין נשם, יש רק צינורית גבוה (כ-7 ס"מ) אשר מנוקבת מעט.

האם הפעולה של זה תהיה זהה לזו של הנשם? (הגזים ישתחררו דרך הנקב, והנקב קטן ע"מ לאפשר לכמות מים להיכנס לגיר).

 

למישהו יש תמונה ריאליסטית של נשם גיר? (אני מתאר את זה כפילטר אוויר קטנטן).

 

כמו כן, כמה נשם עולה, והאם כדאי לי במצבי לשים?

 

בתודה מראש,

ניר.

המישהו יפתור את תעלומותיי? :roll:

משכנתא זה קל

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

מקפיץ, כי סוף סוף יש לי תמונה של מה שיש לי.

 

ואולי עכשיו כולם יתפנו מהדברים החשובים באמת בפורום, על מנת לענות.

gear.jpg

משכנתא זה קל

×
×
  • תוכן חדש...