Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי-שאלה


205 GTi
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8452 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא.כל ראלי היא עולם בפני עצמו.

 

היא ייחודית.

 

היא חזקה וטובה ומהווה תמורה מעולה לכסף...

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

בטח,106 ראלי זאת מכונית אקזוטית שמיוצרת בעבודת יד,

שמעתי שלוקח למעצבים של פיז'ו

חצי שנה לשייף את הדש בורד כדי להגיע למוצר הסופי.

 

אחרת למה בעלים מסויימים מכסים אותה אפילו שהם הולכים לאכול

ארוחת גורמה (חתולים על האש) אצל "עזרא ובניו על האש".

 

ושמעתי שיש אחד, ששוטף את הראלי שלו ארבע שעות כל יום חמישי.

Rikshanoam-R

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

 

אחרת למה בעלים מסויימים מכסים אותה אפילו שהם הולכים לאכול

ארוחת גורמה (חתולים על האש) אצל "עזרא ובניו על האש".

 

ושמעתי שיש אחד, ששוטף את הראלי שלו ארבע שעות כל יום חמישי.

 

 

זה לא אותו אחד? :D

פורסם
טוב , סדר קצת .

 

המומנט משפיע במהירות כמה שיותר גבוהה !!!! ולא בזינוק מהמקום כמו שנטען כאן .

 

ה 1.6 יותר גמיש . ( ולא כמו שנטען )

 

הביצועים כמעט אותו דבר עקב גיר קצרצר ל 1.3 ומשקל קליל יותר .

 

 

יאשה , שאוטוטו הולך לתפוס מונית שירות ( למה שביתה ברכבות , למה ????? )

 

לא ממש נכון.

מומנט זה אם תרצה המנוף של המנוע. זה די דומה למקרה בו אתה מנסה לפתוח בורג של הגלגל באוטו וככל שתאריך את מפתח הברגים, כלומר אחיזתך תתרחק מהבורג עצמו, כך יהיה לך קל יותר לשחרר את הבורג.

 

לכן, המומנט של מנוע משפיע בעיקר בסל"ד נמוך ומשפיע על הסל"ד ממנו המנוע סוחב ומצליח לעלות לסל"ד גבוה יותר במהירות גבוהה יותר.

בגלל זה דווקא להספק בכ"ס של המנוע יש השפעה במהירויות גבוהות ולמומנט בסל"ד נמוך, כלומר בתאוצות 0-100 ובהאצות ביניים.

 

ההסבר יצא די בלאגן אבל אני מקווה שמישהו הבין :?

 

כספר , מומנט משפיע מאוד במהירות גבוהה , אפילו מאוד מאוד........

 

רכב עם פחות הספק מרכב שני לדוגמא אבל עם יותר מומנט , יהיה לפניו .

 

בסופו של דבר מומנט זה הדבר , אין לך מושג כמה זה מאכזב אותי....

 

אני יכול לתת דוגמאות מעולם המשופרות האמיתיות , אבל אני לא.... בואו רק נגיד שהמומנט זה מה שקובע שם .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

מה שהילדה מעלי מנסה להסביר זה, שבמהירויות גבוהות יש חיכוך אדיר על הרכב.

 

ללא מומנט הרכב לא יצליח להתקדם (או מקסימום להאיץ מאוד מאוד בעדינות).

אם אתה רוצה גם במהירויות של 200++ להאיץ אתה צריך המון מומנט ולא כ"ס.

 

גם אצלי (ואתה מוזמן לבדוק), כאשר לוחצים פול גז ב-200 אתה מקבל מכה בגב ונמשך קדימה.

אם היה לי רק הספק ולא כוח (מומנט) הייתי פשוט ממשיך את התאוצה הרגילה שלי עד אשר ההתנגדות החיצונית (כביש, רוח) היתה מתגברת והאוטו פשוט היה עומד (יותר נכון לא מאיץ יותר).

 

 

ובאשר לילדה שלמעלה, יפה לך קשת....

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

רק דבר קטן - כספר כתב שלמומנט יש משמעות בעיקר בסל"ד נמוך, שזה נכון, אבל הוא גם כתב שזה משפיע הרבה בתאוצות ביניים (נכון) וב-0-100 - לא נכון. אם מומנט היה הקובע באפס למאה אז הגרוטאה שלי עם כ-15 קג"מ לא הייתה עושה בערך 8+ שניות למאה. בתאוצות למאה הסל"ד תמיד נמצא גבוה למעלה, ולכן ההספק הוא החשוב. ואנא תקנו אותי אם אני טועה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
רק דבר קטן - כספר כתב שלמומנט יש משמעות בעיקר בסל"ד נמוך, שזה נכון, אבל הוא גם כתב שזה משפיע הרבה בתאוצות ביניים (נכון) וב-0-100 - לא נכון. אם מומנט היה הקובע באפס למאה אז הגרוטאה שלי עם כ-15 קג"מ לא הייתה עושה בערך 8+ שניות למאה. בתאוצות למאה הסל"ד תמיד נמצא גבוה למעלה, ולכן ההספק הוא החשוב. ואנא תקנו אותי אם אני טועה.

 

רוני

 

הבנת נכון .

 

יאשה , שהקשת כבר לא איתו... ( ברחה מהראש.. , אין מקום , הכינים היתרבו.... )

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם
רק דבר קטן - כספר כתב שלמומנט יש משמעות בעיקר בסל"ד נמוך, שזה נכון, אבל הוא גם כתב שזה משפיע הרבה בתאוצות ביניים (נכון) וב-0-100 - לא נכון. אם מומנט היה הקובע באפס למאה אז הגרוטאה שלי עם כ-15 קג"מ לא הייתה עושה בערך 8+ שניות למאה. בתאוצות למאה הסל"ד תמיד נמצא גבוה למעלה, ולכן ההספק הוא החשוב. ואנא תקנו אותי אם אני טועה.

 

רוני

 

אתה טועה.

 

נניח שאתה על 80 קמ"ש, הילוך שלישי בערך 3000 סל"ד. אם תלחץ את הדוושה עד הסוף....המומנט זה הדבר שהכי יקבע כמה זמן יקח למנוע להגיע לסל"ד גבוה ששם בא לידי ביטוי ההספק של המנוע.

במכוניות עם מומנט נמוך כמו באוטו שלך רוני....מורידים לשני, מגיעים לסל"ד גבוה ואז מחליפים לשלישי שוב כשהפעם אתה כבר בסל"ד גבוה יותר בשלישי.

במכונית עם מנוע גדול ולצורך הדוגמא עם מומנט בשרני, הצורך שלך ל"קיקדאון" יקטן כי למנוע מנוף משיכה טוב יותר בסל"ד נמוך אל עבר סל"ד גבוה.

 

ובקשר למה שרועי אמר....

ברוב המכוניות השפויות (לא כמו ה-306 שלך) במהירות 200 קמ"ש אתה על סל"ד גבוה. מה שנותן ביטוי לתאוצות כלומר לשינויים במהירות זה ללא ספק המומנט, אבל מה שמשפיע על המהירות כצמה זה ההספק.

בוא ניקח דוגמא, נניח שיש לנו שתי 106 ראלי עם אותם יחסי העברה, אחת באופן היפוטטי עם מנוע שיש לו יתרון 20% בהספק על השניה ולשניה יש יתרון של 20% במומנט.

הראשונה תהיה מהירה יותר במהירות סופית ואילו השניה סביר להניח שתגיע מהר יותר מ-0-100 או מ 80-120 (זה לא מגעי אבל זאת התאוריה).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

כספר, לא הבנתי מה הקשר בין מה שכתבת ל-0-100? זה נכון שבתאוצות ביניים באוטו שלי למשל אני אצטרך להוריד לשני, נניח, אבל באפס למאה? בין שתי הראלים, זו עם יותר הספק תגיע יותר מהר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
כספר, לא הבנתי מה הקשר בין מה שכתבת ל-0-100? זה נכון שבתאוצות ביניים באוטו שלי למשל אני אצטרך להוריד לשני, נניח, אבל באפס למאה? בין שתי הראלים, זו עם יותר הספק תגיע יותר מהר...

 

רוני

 

זה שלא הבנת בקשר ל- 0-100 לא ממש מטריד אותי, זה כוון לרועי ולא אליך ואין קשר בין שתי הדוגמאות, דוגמא אחת היתה להסביר לך משהו והשניה לרועי, אל תערבב ידידי החביב :twisted:

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

זה שלא הבנת בקשר ל- 0-100 לא ממש מטריד אותי, זה כוון לרועי ולא אליך ואין קשר בין שתי הדוגמאות, דוגמא אחת היתה להסביר לך משהו והשניה לרועי, אל תערבב ידידי החביב :twisted:

 

ואתה אל תתחמק :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

פתחתי את דף הנוסחאות בפיזיקה וחישבתי דברים והנה המסקנות בנושא הזה.

הפיזיקה :

המומנט הוא F ז"א הכוח שהמנוע מפעיל

ע"פ ניוטון : F=MA כאשר F הוא הכוח (המומנט) או סכום הכוחות (המומנט פחות התנגדות אוויר וכו' ) , M היא המסה של הגוף , וA היא התאוצה.

מכאן ש ככול שיש יותר מומנט התאוצה תהייה יותר גדולה .

 

בלי קשר למומנט יש את ההספק (P)

ע"פ הדף נוסחאות P=W/T ( הספק שווה עבודה חלקי זמן) W=עבודה ,T=זמן

העבודה היא דבר התלוי במסה ובמהירות אבל כאשר שני ראלי בעלות אותה המסה מתחרות עד לאותה המהירות (מ0) ניתן לומר שהעבודה שווה בשני המקרים .

המקשר הנ"ל ניתן לומר בבטחה ש כאשר W הוא זהה האוטו עם ההספק היותר גדול הוא יגיע תוך פחות זמן

לדוגמא (כדי שתבינו) : אוטו עם 50 כ"ס יגיע למהירות מסויימת תוך W/50 שניות

ואוטו עם 250 כ"ס יגיע לאותה המהירות (בתנאי שהמהירות ההתחלתית והמשקל של שני הרכבים זהה) תוך 250/W שניות כש W שווה בשני המקרים האוטו עם ה250 כ"ס יגיע הרבה קודם, אבל פה נכנס עניין הסלד לתמונה , גם באוטו עם 450 כ"ס הנתון הזה מספק מידע על ההספק המירבי בסל"ד כלשהו ובסלד נמוך מהסלד של הנתון ההספק יהיה נמוך מההספק המירבי. (אם אוטו של 450 כ"ס נוסע עם סלד נמוך מהסלד של ההספק המירבי הוא למעשה נוסע עם פחות 450 כ"ס (בד"כ הרבה פחות))

 

איך כל זה מתיישב ביחד : המומנט הוא שמאפשר למנוע להאיץ (במהירות הנסיעה ובסל"ד) תוך כדי הילוך , ככול שהסלד עולה ההספק עולה והזמן שלוקח להשלים את העבודה הדרושה מתקצר.

 

להסברים נוספים או לביאורים נוספים אל תהססו לפנות.

 

שיעמם לי אז אני מוסיף עוד מידע אם אתם לא רוצים להסתבך אתם לא חייבים לקרוא (אם אתם רוצים לבין לעומק אז תקראו ).

 

כבר אמרתי שהמנוע משתמש במומנט כדי לטפס בסל"ד, ומכאן שככול שהמומנט יותר גדול האוטו יגיע לסל"ד גבוה מהר יותר , ואז ההספק עולה והכל טוב, כשמורידים הילוך , מכריחים את המנוע להרים את הסל"ד וההספק ומקבלים קיק, כשמעלים הילוך מורידים את הסלד ואז האוטו משתמש שוב במומנט שלו כדי להרים את ההספק .

כדי לשפר את תוצאות ה0 ל 100 אפשר או להרים את ההספק ואת הסלד ז"א למשוך את ההילוכים או להרים את המומנט ואז להעביר הילוכים ולשמור על סל"ד בסביבות המומנט המירבי כדי שהוא ידחוף את האוטו קדימה.

 

חשוב לזכור כי מסיבות שאינן ידועות לי המומנט ,הסל"ד וההספק קשורים זה לזה ואז כל האתגר הוא לשמור על ההתאמה הנכונה בין ההילוך לסל"ד, המומנט המירבי וההספק המקסימלי כדי לנצל הכי טוב את היכולת של הרכב שלך .

 

למרות מה שיכול להשתמע מהתוכן אני ממש לא אוהב את כל הרעיון של 0 ל 100 , הוא שיטחי , פשוט ולא ממש דורש מיומנות מיוחדת אלא רק ידע לגבי נתוני המנוע ושעון סל"ד כשכל המיומנות היא לדעת לשמור על יעילות מירבית בין הסלד המומנט וההספק ובעזרת הידע הזה להעביר הילוך בזמן.

 

K - מפגין ידע נרחב.

פורסם

כספר, עד כמה שאני יודע, הדוגמא היא ביוק הפוכה.

הדוגמא של 0-100 לא נכונה, כמו שרוני כתב, ב-0-100 אתה תמיד על מקסימום סל"ד אפשרי, ז"א עם מקסימום הספק (אך פחות ממקסימום מומנט, על פי רוב).

 

אני אתן דוגמא מהמציאות, אומנם שם יחסי העברה/משקלים וכו' לא זהים, אבל :

 

לחצתי מול יוני עם הגולף V6 שלו.

אני אישית לא עברתי את ה4500-5000 סל"ד (מסיבות השמורות במערכת).

יוני היה יותר חזק ממני בנמוכות (נגיד עד כ-110-120), אך ככל שהתגברה המהירות הוא הפסיק לברוח לי ואם היינו ממשיכים הייתי עוקף אותו (משמע... הוא לקח אותי :cry: ).

 

עכשיו הנתונים :

לו יש יותר הספק ממני (כ-25 כ"ס יותר).

לי יש יותר מומנט ממנו (למרות שלא השתמשתי בכולו, בגלל ההחלפות המוקדמות).

 

נכון שיש הרבה הבדלים, למשל גיר קצר (של שנינו מאוד קצר), משקלים שונים, נהגים שונים, החלפות הילוכים שלא בתחום היעיל וכו'.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

את האמת, אני כבר הלכתי לאיבוד בשירשור הזה.

 

האוטו שלך מוגדש ולכן ההשוואה לרכב אטמוספרי קצת בעייתית בגלל אופי הפעולה של המנוע יחד עם הטורבו שנכנס בסל"ד מסוים לפעולה.

 

בוא נקבע במגש הבא לדסקס על זה, קצת מרגיז לדבר כאן דרך המחשב על דברים קשים להמחשה ברורה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians


×
×
  • תוכן חדש...