Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

באילו רכבים צה"ל משתמש?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7607 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

ול tomcar

כל הרכבים האלה טרופר וסופות וכל רכב חום הם יותר רכבי חטיבה או גדוד או שייכות ליחידה מסויימת!

אבל מדרגות של סמג"ד (לפחות אצנו) הרכב הוא צמוד ופרטי, זאת אומרת שאחרי ההתנתקות המג"ד הסמג"ד והמ"פ שלי עוזבים אז המג"ד וסמג"ד הולכים עם הרכב ליחידה הבאה והמ"פ הולך לבד (הרכב נשאר אצלנו)

והרכבים החומים הם רכבים שיותר עובדים איתם זה לא רכב כמו רכב לבן וכנראה שלמג"ד שלך יש טרופר בבסיס אבל שהוא יוצא הביתה יש לו אופל אסטרה או אם הוא סא"ל חדש אז יונדאי אקסנט..

ואם הטרופר לא חומה (צבע) אז זה רכבו הפרטי והא כנראה מקומבן או שהוא מג"ד של גדוד חשוב ומתוקצב...

המ"פ נוסע עם הטויוטה הביתה ! ויש עוד קצין בדרגת סרן שנוסע עם טויוטה(משלו) הביתה !

והמג"ד נוסע עם הטרופר הביתה !

הסמג"ד והמ"פ נוסעים בעיקר בגטס ובאסטרה , אלא אם כן הם חייבים לנסוע בסופה (תלוי בטופוגרפיה וסיכון) .

זה נכון

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברור שרכב לבן יכול לצאת מהבסיס כרצונו. למשל, כדי להסיע את הקצין לביתו. בחלק מהמקרים, הרכב נשאר אצל הנהג, שהוא בדרגת סמ"ר או פחות... תקין?

 

נאמר כאן שעל רכב חום להישאר עם שמירה עליו. כלומר, כאשר נהג "פורד" עוצר בקיוסק לקנות סגריות, הוא עובר על החוק?

 

מישהו יודע כאן איך צה"ל מבצע את המכרזים? האם הם כוללים הצעות מחיר בלבד (וצה"ל בוחר את ההצעה הזולה ביותר, כמו חברת ליסינג) או שהוא בוחן את המכוניו גם בפן הטכני?

האם לא כדאי לצה"ל להסב את כל צי המכוניות שלו לדיזל (אם כי היום זה הרבה פחות כדאי. אך למה הוא לא עשה זאת לפני 7 שנים?)?

 

(ממגאן עברנו לגטס? לא ירידה ברמה? הייתי אומר שזו פגיעה משמעותית בתנאי הת"ש...:-P )

פורסם

-רכבים חומים הם רכבי יחידה ב-ל-ב-ד.... אין באפשרותם להיות רכבים אישיים (מלבד הטרופרים של אל"מ ומעלה),

מה שכן, פעם יכלו לצאת איתם הביתה בסבב של כל הנגדים ביחידה.. לגבי היום אני לא יודע..

 

-בזמנו אכן היה כדאי לצבא עניין הדיזל, גם בגלל העלויות וגם בגלל הק"מ הרבים שמנועי דיזל יכולים לעמוד בהם.

לכן, המגאנים הם דיזלים, הקנגו נרכשו בכמויות, האסטרות הם דיזלים, וכמו-כן גם הטיוטות למינהם.

 

מה שכן, מאז ומתמיד, רכבי התא"ל והאלופים תמיד היו לוגמי בנזין.

א)כי בדרגים האלה לא שמים פאק על בזבוז כסף

ב)נוחות לדרג הגבוה שנוסע בהם (דיזל היה הרבה יותר רועש, רועד ופחות נוח מבנזין)

ג)לרוב, הרכבים האלה של תא"ל במטה ואלופים לא נוסעים את הק"מ הרבים שרכבי יחידה עושים.

 

עכשיו, לגבי הגטס/אקסנט/אופטרה ושאר ירקות... היום הצבא עבר לליסניג!!!

משמע, משכירים את המכוניות לתקופה ארוכה (בערך 6 שנים) כשחברת הליסיניג נושאת בכל ההוצאות.

יש חיסכון במוסכים הצה"לים, חסכון באחזקת הרכבים וכו'...

אמיר.

פורסם

תגידו,נהגי בוס למינהם שכותבים פה.

מה אומר הנוהל של:לקחת את האוטו מהמפקד אליכם בשבת כי המפקד בחול. יש אישור לנסוע על רכב צבאי ביום שבת? האם צריך למלא כרטיס עבודה?

מישהו יכול להסביר לי נהלים כי אני נהג חדש בצבא של רכב קל.

תודה.

פורסם
-.

 

מה שכן, מאז ומתמיד, רכבי התא"ל והאלופים תמיד היו לוגמי בנזין.

א)כי בדרגים האלה לא שמים פאק על בזבוז כסף

ב)נוחות לדרג הגבוה שנוסע בהם (דיזל היה הרבה יותר רועש, רועד ופחות נוח מבנזין)

ג)לרוב, הרכבים האלה של תא"ל במטה ואלופים לא נוסעים את הק"מ הרבים שרכבי יחידה עושים.

 

 

אמיר.

לא נכון לגמרי ב2001 ואולי גם 2002 אל"מים קיבלו מגאן סדאן טורבו דיזל אוטומטיות. אח"כ הופסק יבוא הדגם הזה לארץ ועברו למגאן סדאן בנזין.

פורסם
לא נכון לגמרי ב2001 ואולי גם 2002 אל"מים קיבלו מגאן סדאן טורבו דיזל אוטומטיות. אח"כ הופסק יבוא הדגם הזה לארץ ועברו למגאן סדאן בנזין.

קצת הבנת הנקרא:

מה שכן, מאז ומתמיד, רכבי התא"ל והאלופים תמיד היו לוגמי בנזין.

פורסם
תגידו,נהגי בוס למינהם שכותבים פה.

מה אומר הנוהל של:לקחת את האוטו מהמפקד אליכם בשבת כי המפקד בחול. יש אישור לנסוע על רכב צבאי ביום שבת? האם צריך למלא כרטיס עבודה?

מישהו יכול להסביר לי נהלים כי אני נהג חדש בצבא של רכב קל.

תודה.

בכרטיס עבודה יש מקום שרשום "אישור חנייה מחוץ לבסיס" - סא"ל ומעלה צריך לחתום על זה ואז תוכל להחנות את הרכב בבית.

 

בכל מקרה לא ליסוע איתו לים ביום שבת.

פורסם
תגידו,נהגי בוס למינהם שכותבים פה.

מה אומר הנוהל של:לקחת את האוטו מהמפקד אליכם בשבת כי המפקד בחול. יש אישור לנסוע על רכב צבאי ביום שבת? האם צריך למלא כרטיס עבודה?

מישהו יכול להסביר לי נהלים כי אני נהג חדש בצבא של רכב קל.

תודה.

 

בתור נהג לשעבר..

 

לא , אסור לך להסתובב עם הרכב הצבאי לשום מקום ללא אישור וחתימה של המפקד שלך על מטרת הנסיעה בכרטיס העבודה.

GOT סחוג?

פורסם
אני ראיתי לפני כמה ימים dodge ram דור קודם קבינה וחצי של הצבע!!! מספר צבעי וארגז סגור מאחור!

שאלת אותו כמה הוא לוקח על דירת 4 וחצי חדרים?

פורסם

בתקופה של לפני הפורדים הצבא בחן כמה רכבים דומים וגם רכש כמה עד שהגיעה החלטה לככת על הפורדים.

יש דודג',GMC ועוד איזה בהמה אחת ,יחידות בודדות מכל דגם.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
בתור נהג לשעבר..

 

לא , אסור לך להסתובב עם הרכב הצבאי לשום מקום ללא אישור וחתימה של המפקד שלך על מטרת הנסיעה בכרטיס העבודה.

ד"א, גם אסור לנהג צבאי לנהוג על רכב צבאי כשהוא לבוש בגדים אזרחיים אלא במדים בלבד..

פורסם

שכחתם מהפורד אקונוליין שעכשיו נכנס לצבא עקב סיוע אמריקאי.

המפקד שלי רס"ן קיבל אחד כזה כי הזהו רכב ייעודי לתפקיד ולפני כן הוא נסע על טויוטה היילקס כי גם זה הוא רכב ייעודי לתפקיד, אך בעקרון הוא יכל לקבל קנגו או מגאן.

"במכונית יפנית חדשה, בירידות אני דוהר"

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

טוב מצטער להקפיץ את השרשור הזה,

אבל שלשום ראיתי דודג' ראם צבאי[!]

כיוון שהוא לא הוזכר כאן והוא לא נפוץ כמו ה F350 אשמח לפרטים האם הוא בניסוי או שכבר נרכש?

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

פורסם
בתקופה של לפני הפורדים הצבא בחן כמה רכבים דומים וגם רכש כמה עד שהגיעה החלטה לככת על הפורדים.

יש דודג',GMC ועוד איזה בהמה אחת ,יחידות בודדות מכל דגם.

תגובה מספר 41.

 

תסתכל גם בתגבות שמעל.

 

אור.


×
×
  • תוכן חדש...