Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הציעו לי לקנות מיצובישי אאוטלנדר 2013
הרכב זול משמעותית בגללל שהוא עבר אובדן להלכה.
אין פגיעת שילדה הרכב תקין פיקס אחרי בדיקה יסודית.
חיסרון שני שיש נורה שדולקת שקשורה לממיר, אמרו לי שזה בעיה נפוצה באווטלנדר שהנורה דולקת על אף שהממיר תקין.
אשמח לחוות דעת המומחים מה ההשלכות של קניית רכב שעבר אובדן להלכה, והאם זה נכון שיש בעיה ידוע באאוטלנדר של נורת ממיר ? ומה ההשלכות של זה?
באופן כללי אשמח לשמוע האם הרכב באמת כל כך אמין כמו שאומרים ?
תודה רבה ! 

פורסם

 העתקתי את שאלתך כלשונה לצ'אט GPT.

והנה התשובה שהתקבלה. (כמובן שהכי טוב מוח אנושי שיועיל וייעץ מניסיונו, אבל לא מזיק)

 

כמובן! הנה פירוט מסודר של הנקודות החשובות לגבי מיצובישי אאוטלנדר 2013, במיוחד במקרה הספציפי שאתה מתאר:


יתרונות של מיצובישי אאוטלנדר 2013

  • רכב מרווח מאוד – מתאים למשפחה.

  • מערכת הנעה כפולה (בחלק מהדגמים) – נוח לנסיעה גם בדרכים משולבות.

  • אמינות כללית טובה יחסית.

  • חלקים זמינים – במיוחד בגרסאות הפופולריות.

  • נוחות נסיעה – סבירה בהחלט ביחס לרכב בסגמנט שלו.


⚠️ אובדן להלכה – מה זה אומר ומה הסיכון?

רכב שעבר "אובדן להלכה" הוא רכב שעלות התיקון שלו חצתה 50%-60% משווי הרכב (תלוי בחברת הביטוח), ולכן הוכרז ככזה אף שהוא תוקן וחזר לכביש כחוק.

ההשלכות:

  1. ערך רכב נמוך משמעותית – גם אם תחליט למכור בעתיד, רוב הקונים יירתעו.

  2. קושי בביטוח מקיף – ייתכן שחלק מחברות הביטוח לא יסכימו לבטח מקיף, או ידרשו פרמיה גבוהה.

  3. חשש מתקלות נסתרות – למרות שהרכב תוקן, יש מקרים שבהם התיקון לא בוצע בצורה אופטימלית.

  4. מבחינה משפטית/חוקית – מותר לנסוע ברכב הזה, אבל חובה ליידע קונים עתידיים, אחרת זו עבירה על החוק.

💡 אם ביצעת בדיקה יסודית (שילדה + מכאנית) והתוצאה תקינה – זה מוריד הרבה מהסיכון, אבל לא מבטל אותו לגמרי.


🚨 נורת ממיר קטליטי דולקת – בעיה נפוצה?

מה שאתה מתאר:

  • נורת "Check Engine" דולקת, ונאמר לך שזה קשור לממיר קטליטי.

  • טוענים שהממיר תקין, והבעיה רק אלקטרונית.

האם זה נפוץ?

כן – בלא מעט רכבי אאוטלנדר 2013-2015, יש תקלות חיישנים (O2 Sensor / Lambda) שגורמות לנורה להידלק, למרות שאין תקלה בממיר עצמו.
זוהי תקלה מוכרת, בעיקר במנועי בנזין של הדגם הזה.

ההשלכות:

  • עלולה לגרום לרכב להיכנס למצב "חירום" (הגבלת כוח).

  • עלולה למנוע מעבר טסט (במכון רישוי מחמיר).

  • תיקון לרוב פשוט – החלפת חיישן או ניקוי.

  • במקרים נדירים – כן יש בעיה בממיר, וזה יקר (אבל נדיר יחסית).


🔧 טיפ טכני:

במוסך עם מחשב אבחון (OBD2) אפשר:

  • לבדוק אם באמת מדובר בתקלה אמיתית או "false code".

  • לאפס את הנורה ולבדוק אם היא חוזרת.

  • לבדוק ערכים חיים מהחיישנים.

  • רעיון גרוע 1
פורסם
לפני 4 שעות, ARYA כתב:

האם הרכב באמת כל כך אמין כמו שאומרים ?

כן. לגמרי.

יש לי קרוב משפחה עם אאוטלנדר 2015, שעזרתי לו ברכישה

ומלווה אותו מאז כבר 4 שנים וקרוב ל-200K ק"מ (כ-290K ק"מ במצטבר).

הרכב מטופל (שמן ומסננים) כל 10K ק"מ במקום כל 15K.

תקלות משמעותיות: 

* הגיר 'הלך' בסביבות ה-170K ק"מ.

לא הוחלף שמן עד אז כי 2 מכונאים טענו ש"אין צורך"... - אז מסתבר שכן יש צורך.

עלות גיר משומש מיבוא כולל עבודה = 12K₪. מאז הוא מתפקד פיקס,

והוחלף כבר שמן גיר פעם אחת אחרי כ- 80K ק"מ בעלות של כ-800₪.

* ממיר (אחד מתוך שניים) הדליק נורת תקלה והוחלף לתחליפי בעלות של כ-2500₪ למיטב זכרוני.

 

מעבר לזה - אפס בעיות או תקלות, למעט בלאי שוטף של צמיגים, מצבר, בלמים וכדו'.

פנים הרכב נראה מעולה. כל הפיצ'פקעס מתפקדים 100%, ואין מה לדווח בגזרה הזו.

 

לפני 4 שעות, ARYA כתב:

מה ההשלכות של קניית רכב שעבר אובדן להלכה

 

התשובה היא כמובן ספציפית לגבי אותו רכב, כי כל תאונה גורמת נזקים שונים,

אבל בגדול מנסיוני - חשדהו וחשדהו, אבל לא למהר לפסולהו...

 

הרכב הנ"ל עבר תאונה של חזית-אחור באשמתו במהירות די נמוכה.

לא נפגעה שילדה ולא קצהה, לא נפתחו כריות אוויר, אבל השמאי, הביטוח והמוסך המתקן מאוד רצו להכריז אובדן כהלכה,

לדעתי בגלל שהם ממש רצו לקבל את הרכב במחיר של אובדן ולתקן ולמכור אח"כ ברווח גדול.

אנחנו העדפנו לתקן (בעיקר בגלל הגיר שהוחלף זמן קצר קודם לתאונה), ובגלל שהנזק לא נראה לי אקוטי.

בשורה תחתונה השמאי העמיד את הנזק על כמה מאות שקלים מתחת ל50% מהמחירון כדי לא לרשום אובדן כהלכה,

ולהערכתי הם (שמאי, ביטוח, מוסך) עשו יד אחת למקסם את הנזק, והתנהגו על גבול הנוכלות.

אני בכלל לא משוכנע שכל מה שנרשם בחשבונית אכן הוחלף, ומה שנרשם כחדש לא בטוח בכלל שאכן היה חדש,

אבל החלטנו לקבל את הרכב שתוקן ברמה סבירה סה"כ, ולא אכנס כאן לפרטים לא קשורים.

 

בחשבונית צוין 25K₪ על חלפים, 6K על עבודה ויחד עם המעמ התקבל חשבון מפחיד של 35K₪...

מופרז בעליל לדעתי (תיקון פרטי היה עולה כשליש מזה להערכתי) אבל הביטוח משלם ומאחורי הקלעים מישהו נהנה מזה מן הסתם.

אם היה נרשם אובדן כהלכה, לא היה משתנה דבר במצב של הרכב, אבל החבורה הנ"ל היו מרוויחים יותר.

מאז חלפה כשנה וחצי וכ-70K ק"מ, הרכב מתפקד מצוין ללא תקלות בכלל.

 

הרכב הספציפי הזה יימכר בבוא הזמן במחיר נמוך משמעותית מהמחירון,

בגלל הק"מ הגבוה והתאונה הנ"ל שמופיעה בדו"ח סליקה (2% ירידת ערך...)

לכן המלצתי לבעלים להמשיך איתו כל עוד הרכב מתפקד היטב, ואכן זה המצב.

 

מצרף כמה צילומים של הרכב אחרי התאונה.

 

 

 

Un377titled.jpg

Untitl37ed.jpg

  • אהבתי 1
פורסם

נורה דלוקה -- יש תקלה. חיישן, ממיר, לא יודע. מה שאמרו לך הוא קשקוש. 

אובדן להלכה -- התחתנת עם הרכב, או שמראש אתה מודע לכך שתמכור אותו בפרוטות. פחות רלוונטי אם אתה מתכוון להישאר איתו שנים, שאז זו יכולה להיות עסקה מצוינת. 

הייתי מכניס אותו לבדיקה מטעמך במוסך שאתה סומך עליו. 

ומה הנתונים האחרים של הרכב? כמה ההפחתה עלהתאונה? זה בכלל רכב שמתאים לך מבחינות אחרות, אתה צריך רכב גדול וקצת זללני?

 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...