Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם. 

 

קטנוע נסע על המדרכה ופגע בבן שלי. 

פגע בו במהירות של 20 קמ״ש והילד עף, אבל!

חוץ משפשוף בטוסיק לילד לא קרה דבר, זה ממש מזל המקרה שלו. 

היינו בביקור רופא שהפנה למיון, עבר בדיקות מקיפות כולל צילומים שגם הם היו בהלם. 

 

ולכן עולה השאלה. 

מסתבר לרוכב אין ביטוח, ילד ומתחנן שלא נהרוס לו את החיים. 

 

מהצד שלי בתור אחד שלמד צדק מאחה. 

זה לסלוח ולמחול גם לדבר הכי קשה

ועכשיו פה אתם נכנסים לתמונה…

 

במזל לא קרה דבר חוץ משפשוף

שוקל לא לתבוע אותו, האם אני טועה בך?

 

התכנון להמתין מספר ימים לראות שאין נזק שלא נראה עכשיו. 

להסביר לו כמה חשוב ביטוח וכמה חמור המעשה שעשה(מקווה שילמד להבא) ולבקש עבור הוצאה של 100₪ עבור ביקור רופא/מיון + משחה ושיקנה משהו קטן לילד רק בשביל ההרגשה הטובה. 

 

אשמח לשמוע את חוכמת הפורום בגבול ההגיון. 

 

טל. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO_SX
פורסם

במיון לא הזמינו משטרה לקחת עדות, גם אמרי שסיפרתם שמדובר בתאונת דרכים?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 6 שעות, vladclar כתב:

במיון לא הזמינו משטרה לקחת עדות, גם אמרי שסיפרתם שמדובר בתאונת דרכים?

זה לא תפקידם. הם לא אמורים להזמין משטרה.

לפני 34 דקות, 2pac כתב:

על פי החוק אתם מחוייבים לדווח על התאונה למשטרה.

בדקתי בפקודת התעבורה, בתקנות התעבורה ובפקודת ביטוח רכב מנועי (החוקים שנראים לי הכי רלוונטיים), ולא מצאתי שום חובה המוטלת על הנפגע לדווח למשטרה.

חובת ההודעה מוטלת על נהג הרכב הפוגע (תקנה 144)

פורסם (נערך)

חד וחלק - להגיש תלונה במשטרה. הבוקר (וזה כבר באיחור), למרות שקרוב לודאי תוך 48 שעות ההודעה על סגירת התלונה תונח בתיבת המכתבים שלך.

 

הקטנוענים האלה עבריינים סדרתיים, הפעם הילד קיבל שפשוף, בפעם הבאה ישבור רגל ויאושפז חצי שנה. הם גם לא רוכשים ביטוח (וברור למה, עבריינים כאלה מהווים סיכון גבוה ולכן הביטוח יקר), וכולנו משלמים את חשבון העבריינות שלהם.

 

וכלכלית, אם הילד ביקר במיון צפה לחשבון על 1,000 ש״ח לפחות מבית החולים. את החשבון הזה אמור לשלם ביטוח החובה של הקטנוע, אבל הוא לא מבוטח.  יהיה לך סיפור של תביעה נגד קרנית. כדי שהטיפול מול הביטוח יבוצע על ידי בית החולים עליך להציג לו את אישור המשטרה.

 

פתח לך קלסר שבו תשמור את כל המסמכים, או לפחות העתקים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 7
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ברור לדווח למשטרה,

 

ואני גם חושב שגם 5000 שח לתבוע אותו לא יגרמו לו עוד שנה לא לחזור על זה שןב...

המסר אולי עכשיו עבר,

אבל  עוד חודשיים הוא שוכח מזה... וזה קורה שוב...

 

האופנועים האלו פשוט סכנה, והוא עוד נסע על המדרכה....

פורסם
לפני 11 שעות, BRAVO_SX כתב:

ילד ומתחנן שלא נהרוס לו את החיים

 

הוא בחר 3 פעמים לעבור על החוק:

 

1. א לעשות ביטוח: נניח והוא לא עשה ביטוח כי אין לו כסף.

2. לנסוע על המדרכה: נניח והוא נסע על המדרכה כדי לחסוך עוד כמה דקות כי כל שקל של טיפ הולך לתרופות של סבתא שלו.

3. לנסוע במהירות הזויה שמונעת ממנו להבחין בילד ולהעיף אותו באויר!!! אין שום הנחה שיכולה להצדיק כזה דבר.

 

גם לי היה טוסטוס, גם אני מידי פעם עליתי על המדרכה כדי להגיע למקום קרוב להחנות (מטרים בודדים בלבד), עשיתי זאת בידיעה שעברתי על החוק, שהמדרכה היא של הולכי רגל, וז״ק היא שלהם, ובטח לא הייתי במהירות שמסוגלת להעיף מישהו.

 

3 החלטות מודעות, 3 פעמים שהוא בחר לסכן אחרים, ועכשיו הוא רוצה התחשבות. ככה זה ישראלים, הם יחנו בחניה כפולה ויפריעו לכל העולם ואישתו, אבל אם מישהו יעז לעכב אותם לרגע יעלה להם הפיוז....

 

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 5 שעות, 2pac כתב:

על פי החוק אתם מחוייבים לדווח על התאונה למשטרה.

בלי קשר- הרוכב הזה חייב ללמוד לקח.

אני מסכים, וגם אם זה רק שפשוף בטוסיק, זו עדיין פגיעת גוף.

 

לפני שעתיים, sperial כתב:

וכלכלית, אם הילד ביקר במיון צפה לחשבון על 1,000 ש״ח לפחות מבית החולים

לדעתי, אפשר לפנות לרופא משפחה ולבקש התחייבות גם בדיעבד.

את שני הדברים, משטרה ורופא אפשר לעשות באינטרנט.

פורסם

מי אמר לך שהוא רכב במהירות של 20 קמ"ש? הילד אמר לך או שראית בעצמך? במהירות כזאת הוא יכול להפיל אותו אבל לא להעיף, נשמע שהוא רכב במהירות הרבה יותר גבוהה.

בלי קשר למהירות, הרוכב "הילד" צריך להכיר את חוקי התנועה, אתמול הוא העיף את הילד שלך, מחר הוא יכול לדרוס מישהו ולהרוג אותו (לא קשור ישירות אליך), אבל אי אפשר להקל במקרים כאלו, כמו ש בי רו רשמה, הוא עבר פה על מספר עבירות תנועה והחמורה בהן היא הפגיעה בילד שלך ולא משנה אם קיבל רק שריטה או חלילה משהו יותר חמור, בנוסף פגיעות וכאבים חזקים יותר (חס וחלילה) בדרך כלל מרגישים בשלבים יותר מאוחרים.

 

צריך להגיש תלונה במשטרה על דריסה, ועל הדרך אולי גם יתנו לו דוחות על 3 העבירות האלו או לפחות 2 מהן (רכיבה על המדרכה ורכיבה בלי ביטוח), ולתבוע אותו.

 

רפואה שלמה לילד שלך. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, avngas כתב:

 

לדעתי, אפשר לפנות לרופא משפחה ולבקש התחייבות גם בדיעבד.

את שני הדברים, משטרה ורופא אפשר לעשות באינטרנט.

דעתך לא נכונה. מדובר בתאונת דרכים והטיפול בהולך הרגל אמור להיות משולם על ידי ביטוח החובה של הרכב הפוגע, לא קופת החולים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במהלך השנים היו לי מספיק ביקורים במיון בנסיבות דומות, תמיד כעבור מספר שבועות קיבלתי מבית החולים מכתב עם רשימת מסמכים שנדרשתי להמציא, בין השאר פרטי ביטוח חובה והודעה למשטרה, לא מכתב מהרופא הראשוני.

 

יתכן שאם נעשתה פניה ל״מיון הקהילתי״ ולא לבית חולים הפרוצדורה שונה.

 

סה״כ זה הגיוני, כי מדובר בכיסוי של ביטוח החובה ולא של ביטוח הבריאות הממלכתי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

דעתך לא נכונה. מדובר בתאונת דרכים והטיפול בהולך הרגל אמור להיות משולם על ידי ביטוח החובה של הרכב הפוגע, לא קופת החולים.

למרות שמדובר בת.ד., התשלום הראשוני עבור ביקור במיון נעשה ע"י קופ"ח (טופס 17). ככל הנראה, אח"כ הם מתחשבנים עם חברות הביטוח

זה בעקבות איזו "מיני רפורמה" לפני מספר שנים.

פורסם (נערך)
בתאריך 5.6.2025 בשעה 22:17, BRAVO_SX כתב:

ולכן עולה השאלה. 

מסתבר לרוכב אין ביטוח, ילד ומתחנן שלא נהרוס לו את החיים. 

נו באמת... "נהרוס לו את החיים", מי ישמע...

במקרה הגרוע (בשבילו) הוא יקבל איזה קנס סביר וכמה חודשי שלילה,

ולדעתי זה דווקא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לו,

כי אם הוא ילמד לקח ולהבא לא ירכב ללא ביטוח ועל מדרכות במהירות כזו (20 קמ"ש זה ממש מהר בין הולכי רגל)

אז לא רק הוא, אלא גם החברה מסביבו רק תרויח.

את התופעה הזו של בוגרי אופניים חשמליים שלמדו שהכל הפקר ואין דין ואין דיין, וממשיכים כך גם על קטנועים ורכבים

צריך לעקור מהשורש, וכל "התחשבות" או "מחילה" תעשה רק את ההיפך ותגרום לכך שימשיכו באותה דרך.

בתאריך 5.6.2025 בשעה 22:17, BRAVO_SX כתב:

מהצד שלי בתור אחד שלמד צדק מאחה. 

זה לסלוח ולמחול גם לדבר הכי קשה

אם תרחם על האכזר, הרי אתה מתאכזר לבנך...

מה הוא ילמד מזה? להיכנע לביריונות על חשבון בטחונו ובריאותו?

איזה איחוי חברתי יש ב"צדק" כזה? הרי מחר הוא יחזור לסורו ושוב יתבכיין לנפגע הבא שלו.

תסלח ותמחל לו אחרי שהוא ישלם (בקנס או שלילה) ויביע חרטה כנה והבנה שהתנהגותו פסולה ומסוכנת.

אחרת - זה דומה לאותם עבריינים שבבית המשפט שמים כיפה גדולה ומספרים על ילדותם העשוקה

וחוזרים לסורם מיד אחרי שהשופט הרחמן מתחשב ונותן להם הזדמנות שנייה.

 

*עריכה:

קראת קצת על "צדק מאחה". (לא הכרתי את הגישה לפני כן, אז השכלתי מעט...)

הגישה הזו אינה מבוססת על סליחה מוחלטת וחד צדדית של הנפגע כלפי הפוגע,

אלא כוללת כתנאי בסיסי שיתוף פעולה מצד הפוגע והכרה בפעולתו הפסולה.

ציטוט

במהלך תהליך הכתיבה יחד עם המנחה, הפוגע עבר תהליך של הכרה במעורבותו באירוע הפלילי,

לקיחת אחריות על המעשה, גילוי אמפתיה כלפי הצד הנפגע, התחייבות כלפי עצמו על שינוי הדרך העבריינית

וקבלת החלטות נכונות עבורו ביחס לנפגע. ויקיפדיה https://he.wikipedia.org/wiki/צדק_מאחה

לכן לדעתי אם הפוגע והוריו מוכנים לשתף פעולה בתהליך כזה הייתי מוכן לשקול הסכמה לכך,

אבל זה חייב להיות תהליך כנה ואמיתי ולא סתם כדי לצאת ידי חובה ולהמשיך לדרוס ילדים על מדרכות...

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • אהבתי 3

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...