Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'קים לרכב


Muchacho

פוסטים מומלצים

כן, אפשר לשים את הבוקים באותו מקום שמרימים עם הג'ק, הבעיה היא שהמיקום שבו אפשר להרים הוא קטן (בין 2 החריצים) ולא תוכל להרים ולשים בוק על אותו מקום, פשוט כי אין מקום. ורק אותה נקודה מחוזקת. היה פה כבר שרשור על המלצות איך לעשות. כנראה שכן יש נקודה שיותר במרכז הרוחב של הרכב שאפשר לשים בו בוק (שים לב שזה לא הרצפה של הרכב, כי זה פשוט יעשה חור, אלא נקודה שהיא חלק מהפריים).

ואם אין נקודה במרכז הרכב, אפשר לנסות איכשהו כן להרים ולשים בוק כאשר שניהם יחסית במקום המחוזק (למרות שאצלך זה נראה מאוד קטן)

  • אהבתי 1

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כדאי שתכתוב כאן באיזה רכב מדובר ואז מי שהרים אותו יוכל לפרט. ניתן להרים רק בנקודות שיש חיזוק פלדה נוסף על קורת השילדה - pinchweld.

או שתכתוב בגוגל את דגם הרכב עם jacking ואולי תמצא סרטונים.

ממש לא פשוט בכל רכב, ודווקא ברכבים בעייתיים צריך ג'ק מקצועי כדי להתגבר על הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.12.2024 בשעה 18:30, יגיל כתב:

כן, אפשר לשים את הבוקים באותו מקום שמרימים עם הג'ק, הבעיה היא שהמיקום שבו אפשר להרים הוא קטן (בין 2 החריצים) ולא תוכל להרים ולשים בוק על אותו מקום, פשוט כי אין מקום. ורק אותה נקודה מחוזקת. היה פה כבר שרשור על המלצות איך לעשות. כנראה שכן יש נקודה שיותר במרכז הרוחב של הרכב שאפשר לשים בו בוק (שים לב שזה לא הרצפה של הרכב, כי זה פשוט יעשה חור, אלא נקודה שהיא חלק מהפריים).

ואם אין נקודה במרכז הרכב, אפשר לנסות איכשהו כן להרים ולשים בוק כאשר שניהם יחסית במקום המחוזק (למרות שאצלך זה נראה מאוד קטן)

 

בתאריך 22.12.2024 בשעה 18:36, amosbmw כתב:

כדאי שתכתוב כאן באיזה רכב מדובר ואז מי שהרים אותו יוכל לפרט. ניתן להרים רק בנקודות שיש חיזוק פלדה נוסף על קורת השילדה - pinchweld.

או שתכתוב בגוגל את דגם הרכב עם jacking ואולי תמצא סרטונים.

ממש לא פשוט בכל רכב, ודווקא ברכבים בעייתיים צריך ג'ק מקצועי כדי להתגבר על הבעיה.

 

משתף שקצת קראתי וראיתי סרטונים, מההבנה שלי אותו Pinchweld הוא אזור שבו הפס מתכת הוא כפול (תקנו אותי אם אני טועה), איזה בן אדם ביוטיוב הדגיש את המושג Double Metal.

 

אם כך, האזור שבו המתכת כפולה אצלי מתרחב הרבה מעבר לטווח של ה 5 ס"מ בין הנקודות (אותו Pinchweld) ונראה שאפשר להרים, גם מסרטונים אחרים, ראיתי שבן אדם אחד מרים +- באותו נקודה ושם סטנד אחריה.

 

image.thumb.png.cd5469b7320020763026a5ce859fe152.png

 

image.thumb.png.4f46b07b11605d856e4abf03eedc8d32.png

עריכה אחרונה על ידי Muchacho
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תזהר בטעות לא לעבור את הפס הכפול למה קרה לי שהרמתי מהפס אחרי הכפל והפס התעקם.

אבל יש מקום בצמצום להרים עם ג'ק הידראולי ולאחר מכן לדחוף בוק

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, Muchacho כתב:

משתף שקצת קראתי וראיתי סרטונים, מההבנה שלי אותו Pinchweld הוא אזור שבו הפס מתכת הוא כפול (תקנו אותי אם אני טועה), איזה בן אדם ביוטיוב הדגיש את המושג Double Metal.

 

אם כך, האזור שבו המתכת כפולה אצלי מתרחב הרבה מעבר לטווח של ה 5 ס"מ בין הנקודות (אותו Pinchweld) ונראה שאפשר להרים, גם מסרטונים אחרים, ראיתי שבן אדם אחד מרים +- באותו נקודה ושם סטנד אחריה.

אכן יש הרבה רכבים שהפס הכפול מתרחב יותר מבין הנקודות, אתה יודע, צמצמו אנשים כדי שלא יבואו להרים בהכל. לדעתי בכל איזור הפס הכפול ניתן להרים.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מעדכן שביצעתי היום טיפול ראשון לאוטו עם הג'ק והבוקים. החלפת שמן ופילטר. לא הכל הלך כשורה אם כי העבודה בוצעה...

 

האוטו היה על משטח ישר, לא פלס, אבל ישר מספיק. התחלתי להרים צד אחד ותוך כדי ההרמה כשאני כבר ב60-70% מהלך היה פיצוץ מפגר, בעין לא ראיתי שקרה משהו, אבל חשבתי באותו רגע שהבוכנה או משהו בג'ק התפוצצה מהלחץ, מה שנקרא, snapped...הג'ק עדיין החזיק את הרכב, מה שהיה קצת לא מובן, אבל הייתי בטוח שמפה אין לי כבר יותר מה להרים ולנסות, זבל סיני. באתי להוריד את הזרוע (בורג בסיבוב), ירד סבבה. הייתי דיי בטוח שכבר זה נדפק וכמובן הזרוע לא עלתה יותר, בוכנה כנראה הלכה. בעצבים כבר כתבתי לשירות לקוחות של אייס וביקשתי לקבל החזר. התעסקתי עם זה עוד פעם וגיליתי שהבורג של הירידה (שחרור לחץ) עדיין היה פתוח וזה למה זה לא עלה. Oh well....

 

ניסיון שני. מציין שבניסיון הראשון ניסיתי עם זה Puck שמתאים במיוחד מבלי לגרום נזק לתושבת או לראש של הג'ק. אבל זה מתלבש כמו זבל ועם קצת לחץ זה מתעקם, בשלב קצת יותר מתקדם בתהליך חשבתי לתומי שהפיצוץ נבע בגלל שזה התעקם ויצא מהמקום...אבל נגיע לזה. לאור זאת, ביצעתי את הניסיון ההרמה השני על יבש עם הראש של הג'ק פשוט. כנראה שלשים מגבת פשוטה או פשוט חתיכת בד הייתה חוסכת את הנזק והקילופי צבע. תמיד יש פעם הבאה.

 

בכל אופן, עלה יחסית סבבה, לקראת הסוף זה כבר התחיל להשמיע סימני מתיחה, כמה פושים אחרונים להכניס את הבוקים כשהם בשלב הראשון עם פין סגור. פחות מזה, כשאי אפשר להכניס את הפינים (ויש אופציה כזאת, נותן כמה ס"מ פחות), לא מרגיש לי בטוח ונכון שזה יושב ככה על כלום. אבל זה אני.  לסובב ברגישות ולתת לזה ליפול לבוק לאט.

 

צד שני, אותו תהליך. מוריד, והפרונט של האוטו על הבוקים. מציין שהנקודת מגע בבוק הייתה באזור ה-Pinchweld המפורסם מכמה הודעות למעלה, את הבוקים עצמם מיקמתי יותר לכיוון אחורי האוטו, כשהנקודות מגע שלהם עדיין בפס המתכת הכפול. נותן נגיעות בינוניות לאוטו לראות שמחזיק ונראה סבבה. העלתי שוב את הגק באותו הצד והגבתי עד שנוצר לחץ וקצת יותר בשביל תמיכה נוספת חוץ מהבוק באותו הצד והשארתי את זה ככה. זהו. רגעים ראשונים מתחת לאותו קצת יש פחד מוות תרתי משמע, אבל מתרגלים...היה מספיק מקום בשבילי לעבוד בנוחות יחסית (אחרי שמורידים את הכיסוי התחתון) ואני לא בן אדם קטן...

 

האוטו היה על הגק והבוקים כמה שעות טובות כי לקחתי את הזמן ועשיתי הפסקה או שתיים. עשיתי מה שעשיתי, בא להוריד, מרים את הג'ק שכבר תומך עוד עד למצב שאוכל להוריד את הבוקים, אתם יכולים לחסוך את השלב הזה או חלק ממנו בכך שתגביהו מספיק בשביל לעלות את הידית (שגורמת לירידה של הזרוע של הבוק) אחרי שהסרתם את הפין. יורד סבבה (שוב מדגיש בעדינות, משהו שקצת פספסתי..). צד שני אותו דבר וסלאמת.

 

סיימתי את העבודה, קצת אחרי זה אני לפתע מבחין בסדק בשמשה. הסדק לא היה קודם, וקשה לי להאמין שפספסתי אותו בבוקר, למרות שזה אופציה. עושה 1+1 ועולה לי הסבירות שהפיצוץ ששמעתי בתחילת הבוקר היה זה... מצד שני אני לא מצליח למצוא היגיון באיך לעלות רכב עם ג'ק יגרום לי לסדק בשמשה..... וואלה אין לי שמץ של החיים...העומק של הסדק / שריטה בעובי של שערה וכמעט לא מרגישים את זה, אבל עדיין יש לזה עומק מאוד מינימלי אומנם. ניסיתי פוליש שיש לי למשקפים של קסדות, לא עזר. למזלי אני אחרי הטסט....

 

מצורפים תמונות רלוונטיות....לחצו להגדלה. יכול לעזור לאנשים. ואם יש לכם הארות לגבי השמשה והגורם לסדק, אשמח....

 

image.thumb.png.da17e22b5f26cdc291bfb00dd137ea67.png image.thumb.png.2ee2878424484d1acc170e22c2721d5b.png image.thumb.png.ccb784a22a930ddd4922cdd4b4c041a7.png image.thumb.png.9682c4fb28258d211a97c5019dcdc37f.png

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הpuck שניסית להשתמש בו אכן לא מוצלח. הראש של הג'ק שלך מאוד צר והגומי גבוה מידי.

שלי נראה כמו צלחת שטוחה עם חריץ.

למה אתה משאיר את הג'ק בזמן הטיפול? תרחיק אותו מהרכב. אתה לא צריך תמיכה נוספת, ולהפך, זה יכול לעשות את הכל פחות יציב.

אין שום מקום במרכז הרכב שאפשר להרים ממנו?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, amosbmw כתב:

הpuck שניסית להשתמש בו אכן לא מוצלח. הראש של הג'ק שלך מאוד צר והגומי גבוה מידי.

שלי נראה כמו צלחת שטוחה עם חריץ.

למה אתה משאיר את הג'ק בזמן הטיפול? תרחיק אותו מהרכב. אתה לא צריך תמיכה נוספת, ולהפך, זה יכול לעשות את הכל פחות יציב.

אין שום מקום במרכז הרכב שאפשר להרים ממנו?

לא, אין, כול הפרונט עד הגלגלים בערך זה רק הכיסוי התחתון. אחרי זה גם אין ממש, אבל בכול אופן הג'ק לא ארוך מספיק. סך הכל מינוס הבלאגן היה סבבה, אין (לי לפחות) בעיה להרים מהצדדים. השארתי את הג'ק בתור תמיכה כי ראיתי שהמון עושים את זה וכמעט בכל סרטון שראיתי או פוסט שקראתי באינטרנט על התהליך המליצו שם להשאיר את זה לתמיכה. נזק זה לא באמת גרם, האוטו עדיין היה יציב, וסך הכל העלתי את זה ברמה שזה מוריד טיפה לחץ מהבוק אבל עדיין יושב על שניהם ביחד, לא משהו רציני.

 

יש לך רעיון לגבי השמשה? נראה לך שהפיצוץ ששמעתי היה זה?

עריכה אחרונה על ידי Muchacho
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק שהשבר קשור להרמה. לא יודע אם בזמן הפיצוץ ששמעת, שמשות יכולות גם להישבר בשקט.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, amosbmw כתב:

בדוק שהשבר קשור להרמה. לא יודע אם בזמן הפיצוץ ששמעת, שמשות יכולות גם להישבר בשקט.

 

 

איך אבל זה מה שאני לא מצליח להבין? איך שמשה יכולה להיסדק תוך כדי שאני מרים אוטו מלמטה?

 

טוב, נראה שזאת בהחלט האופציה הסבירה..

 

http://www.the370z.com/exterior-interior/104982-cracked-windshield-jacking-up-car.html

https://www.fiestafaction.com/threads/windshield-cracked-when-i-jacked-up-the-car-has-this-happened-to-anyone-else.39849/

 

אומנם עברתי טסט לא מזמן ואני אנסה לטפל בזה מבלי להחליף שמשה, אבל מכשילים על דבר כזה בטסט?

עריכה אחרונה על ידי Muchacho
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Muchacho כתב:

אמנם עברתי טסט לא מזמן ואני אנסה לטפל בזה מבלי להחליף שמשה, אבל מכשילים על דבר כזה בטסט?

סדקים מתרחבים בשמש אז די מהר זה יתרחב לך ויהיה מסוכן לנסוע ברכב

לא נראה לי שיש טיפול לכזה סדק שמחזיק נורמלי 

אין לך ביטוח שמשות?

עריכה אחרונה על ידי tan tan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקישורים ששלחת הם כותבים שזה לא קורה בגלל הרמה על ג'ק אלא אם כן כבר היה דפקט מסוים בשמשה. זה לא יקרה סתם ככה. כנראה שכבר היה סדק קטן.

בכל מקרה אני חושב שהרעש ששמעת הוא לא השמשה, לי זה גם קורה עם הג'ק הזה, לדעתי הקפיץ פשוט נמתח ועושה רעש חזק פתאומי, הכל בסדר. הוא ממשיך להחזיק ואפשר להמשיך להרים.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.1.2025 בשעה 10:00, יגיל כתב:

לי זה גם קורה עם הג'ק הזה, לדעתי הקפיץ פשוט נמתח ועושה רעש חזק פתאומי, הכל בסדר. הוא ממשיך להחזיק ואפשר להמשיך להרים.

כנ"ל גם לי הוא עושה רעשים מוזרים שמגביהים רכב וכן בהורדה של רכב.

לא ייחסתי לזה חשיבות כי ידעתי שזה נגרם כתוצאה מלחץ גבוה על הג'ק, גם לפעמים הרכב עצמו עושה רעשים שמגביהים אותו ושמורידים אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.11.2024 בשעה 20:21, this_is_me כתב:

תודה רבה על הסקירה ותתחדש, בחירה נבונה :)

 

קניתי החודש ג'ק פרופיל נמוך של אמריקן איגלס

מרים לגובה 380. עדיין לא השתמשתי בו, והוא לא יקר מדי.

חסרון בולט זו הידית המצורפת - קצרה מדי, אבל חוץ מזה יש לו נתונים לא רעים יחסית למחיר. שוקל 15 ק"ג. נכון שהוא לא מקצועי כמו אלה של ה- 800+ ש"ח, אבל הוא נותן תמורה למחיר לפחות על הנייר.. עד שאחנוך אותו ואדע בוודאות..

עלה לי 300 בפארטקליק במבצע שיש להם החודש

 

20241111_180731.jpg

היי,

אני חייב לציין לטובה את הג'ק שלי.

הוא מתאים לרכב נמוכים, ובאמת שהוא עושה עבודה מצויינת. המחיר שלו לא היה גבוה, ואני משתמש בו על בסיס שבועי מאז שקניתי אותו.

2 החסרונות שלו הם שצריך להפעיל כח סביר בהרמה, ושהוא מגיע עם ידית קצרה, אבל מלבד זאת אין שום בעיות תודה לאל

הוספתי לו את הפד מדוד עלי על מנת לשמור עליו מהרגע הראשון:

https://www.aliexpress.com/item/1005007138814390.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.5a0f1802lYh0De


 

20241213_191745.thumb.jpg.1d25083fbd1273d2bc2efb9728e7bbc1.jpg20241213_191835.thumb.jpg.debaede2b40f6bdf3d36370274cbcc39.jpg20241213_193221.thumb.jpg.a68bfd637bf5432c5c767e36430bb1cb.jpg

 

 

 

 

וגם לבוקים הוספתי:

https://www.aliexpress.com/item/1005006969932112.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.40.5a0f1802lYh0De&gatewayAdapt=glo2isr

image.thumb.jpeg.a5927914a0ed088372e3c7436c0a833e.jpeg

 

 

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...