Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי סאב 4 יציאות שמוציא ב2 אומ מגושר 220 RMS לכל 2 יציאות [בסך הכל 440 RMS] או ב4 אומ 55 לכל יציאה.

 

עכשיו אני רוצה לקנות סאב, יש כאלה שבאים עם שני סלילים שכל אחד או 4 אומ או 2 אומ, או כמובן סאב עם סליל אחד בלבד. לשניהם אותם נתונים.

 

הדגמה של בדיוק מה אני מתכוון אם זה לא מובן. זה לגבי שני סלילים שדגם אחד הוא 4 אומ והשני 2.

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14217

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14218

 

זה לגבי שני הסאבים שניהם 4 אומ אבל אחד שני סלילים ואחד רק אחד.

 

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14488

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14490

 

עכשיו הסאב הוא 300 וואט סליל כפול כלומר אני צריך לחבר כל 2 יציאות מוגשרות לסליל? האם ה300 וואט מתחלקים על שני סלילים בעוד בסליל אחד צריך לתת הספק של 300 רק אליו בעוד בשני סליל אפשר לתת לכל אחד 150?

 

אני פשוט מתבלבל עם כל האומים והסלילים ואני לא יודע בסופו של דבר האם זה יזיז את הסאב בכלל! תודה על העזרה!!

פורסם

אם הבנתי נכון אז ככה:

 

אם תחבר לכול סליל יציאה מגושר ינתן לך אותו ההספק אילו תחבר את הסלילים במקבלי אחד לשני ותבר אליהם יציאה מגושרת אחת...למה???

מכיוון שחיבור של שני סלילים במקבלים יתן עכבה של 2 אוהם.... ואם תחבר כול סליל לגישור אז יהיו לך שני יציאות שכול אחת תספק בדיוק חצי מהעוצמה של הנ"ל... אך תיוותר ללא יציאות נוספות של המגבר.

פורסם
אם הבנתי נכון אז ככה:

 

אם תחבר לכול סליל יציאה מגושר ינתן לך אותו ההספק אילו תחבר את הסלילים במקבלי אחד לשני ותבר אליהם יציאה מגושרת אחת...למה???

מכיוון שחיבור של שני סלילים במקבלים יתן עכבה של 2 אוהם.... ואם תחבר כול סליל לגישור אז יהיו לך שני יציאות שכול אחת תספק בדיוק חצי מהעוצמה של הנ"ל... אך תיוותר ללא יציאות נוספות של המגבר.

אתה מטעה פה קצת...

לא ניתן לחבר כל סליל בניפרד ליציאה של מגבר, מפני שזה לא יהיה תואם ב 100% דובר על זה המון פה, אם אתה רוצה תריץ חיפוש ותבין יותר לעומק, מה שזה אומר ה 2 אום ו 4 אום זה ככה: 2 אוהם, ניתן לקנפג אותו ככה שיעבוד על 4 אוהם או 2 אוהם, והסאב של ה4אוהם, ניתן לקנפג אותו ככה שיעבוד ב 2 אוהם או 8 אוהם.

אם אין לך מגבר D CLASS שיכול לרדת ל 2 אוהם, אז תקנה את הסאב של ה 2 אוהם, ותקנפג אותו (חיבור טורי בין שני הסלילים) שיעבוד ב 4 אוהם, אותו אתה מחבר ליציאה מגושרת

SPL @ 136.6DB!

with KICKER KX600.1 and KICKER 10" L7 @ ported 40hz box!

פורסם

מה שכתוב שם לא בדיוק מסביר את הנקודה...

 

אני בעצם מנסה להבין מה ההבדל בין סאב שהוא דו סלילי לעומת סאב עם סליל אחד הרי הנתונים שלהם זהים... והדרך המקובלת היא לחבר את הסלילים בטור ככה שמגבר יגביר אותם בגישור אחד כי כיביכול הוא יהיה יותר יציב מבחינת המתח לא?

 

השאלה היא האם המתכנן של הסאב התכוון שיחברו את הסלילים בטור? אחת לא הוא פשוט לא עשה את זה בעצמו ומוציא רק יציאה אחת מהסאב לשני הסלילים... למה לא יותר הגיוני אם אני משתמש במגבר 4 יציאות שהוא בעצם שני גישורים לחבר כל גישור לסליל בנפרד? הטענה היחידה היא שסלילים בעצם לא בטוח יפעלו כיחידה אחת?

פורסם

סאב עם שני סלילים מאפשר משחק גדול יותר מאשר סאב עם סליל אחד... כך שסאב עם שני סלילים ניתן להתאים להספקים שונים של מגברים שונים.

פורסם
סאב עם שני סלילים מאפשר משחק גדול יותר מאשר סאב עם סליל אחד... כך שסאב עם שני סלילים ניתן להתאים להספקים שונים של מגברים שונים.
לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר :)

ובקשר למה שדובר פה, התשובה היא, אלא אם אתה עשיר, תנסה זאת (לא עשיר ->אל תנסה...)

SPL @ 136.6DB!

with KICKER KX600.1 and KICKER 10" L7 @ ported 40hz box!

×
×
  • תוכן חדש...