Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין כל הסוגיי גיר שיש???


נהוראי א.א

פוסטים מומלצים

מה ההבדל בין סוגי הגיר שיש?

גיר רציף, גיר רובוטי רציף ועוד כל מיני סוגים שאני לא מבו בהם..אשמח להסבר בבקשה 

וכמובן מה הכי מומלץ מבחינת חיסכון/ אמינות וכו' 

תודה לעונים 🙏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטט מתוך המאמר שלי לרכישת רכב משומש

https://knufia.org/מאמר-מדריך-לרכישת-רכב-משומש/

 

ציטוט
  • תיבת הילוכים – ישנם מספר סוגים של תיבות הילוכים בעולם הרכב כיום, אך האדם הממוצע יתייחס לשני סוגים כתיבה 'ידנית' (או הילוכים בלשון העם) או תיבה 'אוטומטית'. למעשה, התיבה הידנית כמעט ולא עברה שינויים מאז נוצרה לפני המון שנים, אך תיבות אוטומטיות ממשיכות להתחדש עם הזמן (ובעידן הקרב ובא, לא יהיה צורך בכלל בתיבת הילוכים). תיבות אוטומטיות מתחלקות ל3 סוגים עיקריים:
    1. תיבה אוטומטית פלנטרית – תיבת הילוכים אוטומטית 'רגילה', קיימת המון שנים, עד לפני עשור הייתה נפוצה עם 4 הילוכים, כיום הרכבים שמשתמשים בה הם בעלי 6\8 הילוכים. תיבה אמינה יחסית, זולה לתחזוקה (החלפת פילטר ושמן לא יקרים), אך הכי פחות חסכונית בדלק, מאחר וחלק מהכח 'מתבזבז' כשעובר מהמנוע לגיר.
    2.  תיבה אוטומטית רציפה – תיבת הילוכים שנפוצה ברכבי מיצובישי, הונדה, טויוטה, סובארו, רנו וניסאן. אצל חלק מהיצרניות התיבה מאוד אמינה, ואצל חלק, היא עם כשלים ידועים בק"מ יחסית נמוך. התיבה חסכונית, אך פעולתה לא נעימה לכל הנהגים. רוב האנשים לא יבחינו בהבדל בין התיבה הרציפה לפלנטרית. תחזוקת התיבה יקרה יחסית (שמן יקר להחלפה, ואם צריכה שיפוץ מדובר בסכום גבוה).
    3. תיבה רובוטית דו\חד מצמדית – תיבה רובוטית היא למעשה תיבת הילוכים ידנית, שמופעלת על ידי מחשב. תיבה זו נהנית מהחסכון בדלק של תיבה ידנית, אך היא (דו מצמדית) המהירה שבתיבות כיום, מאחר וההילוך הבא משולב מראש. עם החסכון בדלק, מגיעות גם עלויות תיקונים גבוהות. בנהיגה בתיבה רובוטית בפקקים למשל, ישנה שחיקה מוגברת של המצמדים. החלפת מצמדים עולה אלפי שקלים, ויכולה להגיע כבר לפני 100 אלף ק"מ. בנוסף, אצל חלק מהיצרניות, חלקים נוספים סביב התיבה כמו מכטרוניקס ומחשב גיר, דורשים החלפה מוקדם מהצפוי ועלותם יקרה מאוד. התיבה נפוצה כמעט אצל כל היצרנים כיום, למשל ברכבי קבוצת פולקסוואגן (סקודה אאודי וסיאט), רנו, יונדאי, פורד וקיה.
      באשר לתיבה חד מצמדית – יישום הכי זול ופשוט של אוטומציה לתיבת הילוכים, קיימת לרוב במכוניות בסיסיות וזולות. מתאפיינת בהחלפת הילוכים איטית ולא תמיד חלקה.
      מבחינת התחזוקה – לרוב החלפת מצמד לא מאוד יקרה אך אם נדרש תיקון המפעיל הרובוטי, זה יכול להיות עסק לא זול אצל חלק מהיצרנים.

אם תרצה עוד קצת פירוט על ההבדלים, תהיה ספציפי ואשמח להרחיב

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...