Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ, דור II, שנת 2023 - שרשור מתגלגל - מעקב ארוך טווח


menir1

פוסטים מומלצים

איך שהזמן טס 
נהנתי לקרוא את הסיכום 

 

אני גם צריך גלגל חלופי 🤔

 

עוד חודשיים אסכם גם אני שנה עם הרכב 

 

תמשיך להנות וסע בדרכים טובות

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, menir1 כתב:

השלמתי גלון שמן כדי להיות עם כחצי ליטר מעל המפלס העליון.

זה לא טוב למנוע שהשמן מעל המקסימום.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

סיכום יפה, רכב מעניין. 

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע ה-FA24, המותקן ב׳ברז׳ דור 2, מבוסס על מנוע ה-FA20 ששודך ל׳ברז׳ דור 1 (למעשה, הברז דור 2 היא מתיחת פנים מ-א-ד מקיפה ולא מבוססת על פלטפורמה חדשה).

במנוע זה, גל הארכובה יושב גבוה יחסית מעל אגן השמן לכן אין חשש לכך שמפלס שמן גבוה יותר מהנדרש (עד כליטר) יגרום לסכנת הקצפה, בניגוד למנועים אחרים.

 

ההבדל המהותי בין שני המנועים, הוא הגדלת הקדחים כדי להשיג נפח גדול יותר. 

 

מנועי בוקסר, רגישים מאד לגובה מפלס השמן, כיוון שבפניות כוח צנטריפוגלי גורם לריכוז שמן באחד מראשי המנוע. במצב זה, השמן לא חוזר מספיק מהר לאגן השמן, וזאת אחת הסיבות לירידת לחץ שמן בפניות והרעבת שמן. ב-FA24 הכניסו מספר שיפורים, בין היתר הוסיפו ספייסר בראש המנוע כדי להקטין את נפח השמן שיכול להצטבר בראש המנוע. מכסה שרשרת התזמון הוא מקום נוסף בו מצטבר שמן בזמן פניות. נוספו צלעות ייעודיות כדי להקטין את הנפח הפנוי שאיפשר לשמן להצטבר בפניות (בדומה לאותה תופעה בראש המנוע שתוארה למעלה). אלו דוגמאות לשיפורים העיקריים (מעבר להגדלת הקדחים) ביחס ל-FA20, שאיפשרו לסובארו להקטין את כמות השמן הנדרשת במנוע - במנוע הישן (FA20), כמות השמן הנדרשת הייתה גדולה ב-8% כדי לפצות על כך (במנוע ה-FA20 נדרשת קיבולת של 5.4 ליטר שמן, ואילו במנוע FA24 הקטינו את הקיבולת הנדרשת ל-5 ליטר והורידו את הצמיגות ל-0w20).

 

מוביל השמן מהאגן התחתון למשאבה, לא ממורכז והוא מותקן בזווית מתונה כלפי צד ימין (מנקודת המבט של הנהג). בפניות חדות ימינה, השמן באגן מוצמד לצד השמאלי, מה שיכול להסביר שבמצבי עומס חריגים, מפלס השמן תחת המוביל יכול להיות רגעית נמוך מדי. הפתרון הפשוט לטובת שקט נפשי, הוא מילוי עודף מתון (נניח 200cc-500cc) אשר יקטין את ההסתברות לכך שמפלס השמן בפניות עם עומס חריג יקטינו את גובה המפלס מתחת לפיקאפ של השמן. 

 

  • מעניין 5

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@menir1

רק עכשיו שמתי לב למחיר הטיפול.

הפרש משמעותי ממה שעלה לי ,כ-740 ש"ח ללא הנחה כלשהיא

540 לטיפול

שמן מוטול שהבאתי בעצמי ב-200ש"ח

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...