Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2023: הדור הבא (שרשור מתגלגל)


itaimoto

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, Liviur כתב:

אני לגמרי איתך שלעומת הV3 הם שדרוג ואם אלו שתי האופציות כנראה הייתי מעדיף אותם גם עבור זמני הקפה - אפילו בסטוק.

אין בעיה, בסוף זה מה שרציתי לומר :) 

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 12.11.2023 בשעה 23:01, itaimoto כתב:

ואם כבר מפרקים גלגלים - התקנתי סט אומים מחוזקים של Muteki שפותר את מחלת הגזירה של האומים המקוריים הרכים. הם גם תואמים לצבע הרכב לשדרוג המראה. העלות - 75 דולר.

 

המחלה היא של האומים או שברגי הטבור עצמם נשברים? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן זה שילוב לדעתי :) (ומניסיוני עם הפלטפורמה הזו והרבה עומס עליהם. וסליחה על ערבוב המושגים באנגלית - כמעט עשור מחוץ לישראל ויש לזה מחיר פה)

 

הברגי תבור (אחלה שם -> באנגלית Studs) עצמם יחסית שבירים. הם בעצמם לא נוראיים. הם לא ישברו כעומס בנסיעה.

האומים (Lugs) נוראיים לעומת זאת והם שילוב של התחלת הברגה נוראית שיכולה בקלות ליצור Cross thread + נטייה to fuse ולהגיע לרמה שלהוריד אותם אחרי עומס (כמו ימי מסלול) - אתה יוצר סיכון גבוהה שאתה תשבור את הבורג תבור - אפילו בעבודה זהירה עם כלים ידניים.

(אני אישית שברתי כמה - תמיד סוגר עם מד מומנט ועם כלי ידני , לרוב מפרק גם עם לום / צלב ארוך ולא עם impact - למרות שיש לי אחד שיעשה את זה בקלות ....)

 

הפתרון שלי בסופו של יום -> אם הרכב עולה על המסלול - סט ARP (ברגי תבור) מוארכים + סט אומים של מוטקי וסוגר את הפינה.

  • רעיון טוב! 2

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Liviur כתב:

ובכן זה שילוב לדעתי :) (ומניסיוני עם הפלטפורמה הזו והרבה עומס עליהם. וסליחה על ערבוב המושגים באנגלית - כמעט עשור מחוץ לישראל ויש לזה מחיר פה)

 

הברגי תבור (אחלה שם -> באנגלית Studs) עצמם יחסית שבירים. הם בעצמם לא נוראיים. הם לא ישברו כעומס בנסיעה.

האומים (Lugs) נוראיים לעומת זאת והם שילוב של התחלת הברגה נוראית שיכולה בקלות ליצור Cross thread + נטייה to fuse ולהגיע לרמה שלהוריד אותם אחרי עומס (כמו ימי מסלול) - אתה יוצר סיכון גבוהה שאתה תשבור את הבורג תבור - אפילו בעבודה זהירה עם כלים ידניים.

(אני אישית שברתי כמה - תמיד סוגר עם מד מומנט ועם כלי ידני , לרוב מפרק גם עם לום / צלב ארוך ולא עם impact - למרות שיש לי אחד שיעשה את זה בקלות ....)

 

הפתרון שלי בסופו של יום -> אם הרכב עולה על המסלול - סט ARP (ברגי תבור) מוארכים + סט אומים של מוטקי וסוגר את הפינה.

 

הברגים חווים עומס קבוע, אין קשר לנסיעה.

מה שמחזיק את הגלגל לנאבה זה החיכוך, הברגים יוצרים את הכוח הזה כאשר אתה מותח אותם.

 

מה שכן, אחרי נסיעה חזקה הכל מתחמם שם ואז אפשר לשבור את הברגים/אומים בקלות.

צריך לחכות שיתקרר לפני שנוגעים.

 

 

לפני 1 דקה, GTאי כתב:

איך אני ידע מה המידה של ה Studs? כי אני לא רואה שיש באתר שלהם תאימות לפי שנתונים

image.png.16c403ea9cb56f98f9035618a8fa34a8.png

 

המספרים זאת המידה באינצ'ים. (1.75, 1.95, 2.535)
כולם מתאימים בגדול, המידה הארוכה תבלוט קצת החוצה ומתאימה לספייסרים.

  • אהבתי 1

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, GTאי כתב:

איך אני ידע מה המידה של ה Studs? כי אני לא רואה שיש באתר שלהם תאימות לפי שנתונים

image.png.16c403ea9cb56f98f9035618a8fa34a8.png

1.75 זה האורך הרגיל. בוודאות כמו שכתבו מאחורי.

אני לרוב שם מידה אחת מעל (בעיקר כי אחרת מרגיז להכניס אותם בסרן האחורי)

המידה הגדולה ביותר -> רק אם אתה מתכוון לשים ספייסרים תכלס.

שים לב שלכל מידה מעבר למקור אתה צריך אומים יותר ארוכים / פתוחים (שהם הדבר הראשון שהייתי מחליף גם אם לא הייתי מתקין את הarp.)

 

לפני 15 דקות, HybridBoy כתב:

הברגים חווים עומס קבוע, אין קשר לנסיעה.

מה שמחזיק את הגלגל לנאבה זה החיכוך, הברגים יוצרים את הכוח הזה כאשר אתה מותח אותם.

אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שהרוחב גלגל והצמיג שלי סטנדרטים או שהגומי סטנדרטי ולא 255״ על 8.5 או 9״ עם 200TW באופסט טיפה שונה מהמקור לרכבים שאני איתם על המסלול.

 

לפני 16 דקות, HybridBoy כתב:

מה שכן, אחרי נסיעה חזקה הכל מתחמם שם ואז אפשר לשבור את הברגים/אומים בקלות.

צריך לחכות שיתקרר לפני שנוגעים.

כדי שיהיה ברור - אני מחליף את הכל כשהרכב קר לחלוטין. לא במסלול.

בנוסף אותה בעיה היתה קיימת גם בwrx שהייתה לי בזמנו ובעוד לא מעט רכבים של חברים (חלקם בעלי סדנאות).

אין טעם ללכת סחור וסחור - יש בעיה ברכב הזה - שלא היתה לי באף רכב שלא מתוצרת סובארו עם החלק הזה ספציפית (אותו מק״ט אותם אומים).

 

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Liviur כתב:

שים לב שלכל מידה מעבר למקור אתה צריך אומים יותר ארוכים / פתוחים (שהם הדבר הראשון שהייתי מחליף גם אם לא הייתי מתקין את הarp.)

לא הבנתי אם כתבת את המשפט הזה לחיוב או שלילה (הדבר הראשון שהיית מחליף כי זה לא טוב, או שאומים פתוחים/ארוכים זה מה שהיית שם בכל מקרה)

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברית קשה שפה -> ועוד ב1:30 בלילה … 

אומים ארוכים / פתוחים -> הייתי שם בכל מקרה.

הייתי קונה גם סט של הarp - אבל התיעדוף של זה יותר נמוך (עבורי). למרות שאני תמיד מחזיק כמה ספייר למקרה שאני שובר אחד (ובערך כל בעלים של סובארו ספורטיבית מסביבי גם. לכל רכב יש את החלק הזה שהבעלים צריך להחזיק - ב306 - זה היה קויל הצתה שהיו מעפנים בs16 , במיאטה זה הmaster relay שאוהב למות רנדומלית ולתקוע אותך עם רכב בלי חשמל ובBRZ / wrx זה הstuds שעל המקוריים מתישהו ישבר לך אחד בזמן הכי רע לפני נסיעה ארוכה / יום מסלול)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Liviur כתב:

אין טעם ללכת סחור וסחור - יש בעיה ברכב הזה

אין על זה עוררין בכלל.

אבל הבעיה היא בעיקר באומים.

 

יש לי סט סטאדים של ARP לכל הרכב כמעט 3 שנים, עוד לא התקנתי אותו, כי לא הייתי צריך.

אבל כן יש לי אומים פתוחים איכותיים, יצא לי להחליף רק אחד או שניים בגלל "בעלי מקצוע" שטחנו לי אותם.

מקפיד לסגור ידני קודם כל ורק אז עם מומנט, מעולם לא השתמשתי בכלי חשמלי/פנאומטי על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי HybridBoy

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני על הBRZ הקודמת - ולאורך ה30 אלף קילומטרים ובערך 10-15 ימי מסלול - שברתי 2 -> ואז החלפתי את הכל.

עם הwrx -> עוד 2 (אחד ממש לפני שהחזרתי אותה לסוכנות - היה ליס של 3 שנים … רציתי למות …) אישית + 3 אחרי ש״בעלי המקצוע״ בדילר עשו רוטציה (והם שילמו על ההחלפה בעצמם) -> פעם ראשונה ואחרונה שהם נגעו בצמיגים ברכב.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש מרגיש כאילו המודל הכלכלי של מוסכים לא מסתדר עם פירוק גלגלים, אבל אז אתה נזכר שהם לוקחים על זה כסף...
כנראה שאי אפשר להוציא את הפנאומטי מהמוסכניק.

  • מצחיק 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 שאלות כנראה אחרונות בנושא (אני דג טרי)

 

1. המלצה על חנות שמזמינים ממנה את הנ"ל ועושה משלוחים לישראל?

2. מחליפים את הסטאדים בסדנה/מוסך או בפנצ'ריה? (אין לי כוונה להחליף לבד)

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האומים: הזמנתי מאיביי מהחנות הזאת שעדיין מוכרת את הדגם: https://www.ebay.com/itm/186268520157

יש להם עוד צבעים וסוגים. ממליץ לך לקחת דווקא כסוף כי הכחולים שקניתי התחיל להתקלף אחרי חצי שנה למרות שהקפדתי להשתמש בבוקסה שהם סיפקו לפירוק והרכבת גלגלים. כשקניתי את הג'אנטים של OZ החלפתי לאומים שלהם והמוטקי שוכבים אצלי בצד, אם תרצה לקנות אותם במחיר מצחיק שלח הודעה.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...