Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1122 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, 

יש לי יונדאי i30 2013 עם נורת מנוע דלוקה יותר משנה, מראה לי קוד שגיאה p0420 ממיר קטליתי ( לא הרגשתי בעיות עם הרכב אלא רק רציתי לטפל בבעיה , ולא לראות את הנורה יותר) צריכת דלק היתה גבוהה יחסית . רציתי לטפל בזה לכן הלכתי והחלפתי ממיר קטליתי, איפסתי שגיאות ויומיים לאחר מכן, אני רואה שני שגיאות p0420 ועוד שגיאה של חיישן חמצן. הלכתי והחלפתי חיישן חמצן, FAE ספרדי תואם לרכב, ועל הדרך החלפתי פילטר שמן, ושמן המומלץ ע"י הצרכן  shell למרות שהוא יותר יקר, איפסתי שוב ואז שוב יש את שגיאת ה p0420, ואז חזרתי למוסכניק שקחגחהחליף את הממיר וסיפרתי לו, הוא אמר שיתכן שיש בעיה אחרת והוא מראה את שגיאת הממיר ! האם דבר כזה אפשרי ? 

ואז הוא אמר לי להחליף כוהלים, מצתים וחיישן קראנק ושהכל יהיה מקורי. לאחר עוד 1000 שח על כל זה אחרי איפוס, יומיים לאחר מכן עדיין יש נורת מנוע עם שגיאה על הממיר הקטליתי. 

מה אתם חושבים ? האם יש עוד משהו שיכול לגרום לדבר כזה? ומה ההמלצות שלכם

תודה רבה רבה

מעריך את העזרה.

פורסם

כידוע נורית CHECK ENGINE יכולה להדלק כתוצאה מסיבות רבות ומגוונות, רק אחת מהן היא יעילות ממיר קטליטי

על מנת לפענח בדיוק ממה נגרמה הדלקות ההתרעה לא תמיד מספיק להתחבר עם סורק תקלות פשוט או אפילו אוניברסלי טוב שיש להרבה מוסכים. 

סוקרים כאלו לעיתים נותנים אבחון שגוי. 

רק סריקה עם כלי אבחון מקורי של יונדאי, כזה שמחזיקים במרכזי שירות של היבואן תיתן בוודאות פענוח נכון. 

 

נא עדכן מי ודרך מה אובחנה הנורה כתקלת ממיר  p0420  דווקא ? 

אם האבחון לא ניתן דרך הכלי המיטבי האורגינלי ייתכן שפשוט האבחנות שגויות והחלפת הרבה חלקים לא נחוצים לשווא. 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, race driver כתב:

אם הממיר ששמת לא חדש,

אולי הוא גם כן תקול.

@race driver הממיר הוא חדש, אבל החלפתי אצל מוסך של אקזוסטים וממימירים.

לפני 6 שעות, Shab00 כתב:

הרכב אוכל שמן? מתנהג מוזר?

@Shab00 אכן כן, יש אכילת שמן, וגם השמן הופך להיות שחור אחרי כמעט 3 חודשים מהחלפת שמן ופילטר, קראתי שזה יכול לקראת ברכבים עם מנוע gdi. 

לפני שעתיים, orankohn כתב:

כידוע נורית CHECK ENGINE יכולה להדלק כתוצאה מסיבות רבות ומגוונות, רק אחת מהן היא יעילות ממיר קטליטי

על מנת לפענח בדיוק ממה נגרמה הדלקות ההתרעה לא תמיד מספיק להתחבר עם סורק תקלות פשוט או אפילו אוניברסלי טוב שיש להרבה מוסכים. 

סוקרים כאלו לעיתים נותנים אבחון שגוי. 

רק סריקה עם כלי אבחון מקורי של יונדאי, כזה שמחזיקים במרכזי שירות של היבואן תיתן בוודאות פענוח נכון. 

 

נא עדכן מי ודרך מה אובחנה הנורה כתקלת ממיר  p0420  דווקא ? 

אם האבחון לא ניתן דרך הכלי המיטבי האורגינלי ייתכן שפשוט האבחנות שגויות והחלפת הרבה חלקים לא נחוצים לשווא. 

@orankohn כל האבחונים והסריקות נעשו אצל מוסכים רגילים ולא אצל מוסך החברה, אז יש לי סורק פשוט, ואצל החשמלאי רכבים יש סורק אוניברסלי, ושניהם נתנו את אותה שגיאה. 

ויש מצב שהחלפת החלקים היא לשווא, כי אני לא מרגיש שום שינוי ברכב, רק החלפת החיישן למבדה, גרמה לפחות רעידה ברכב. 

עריכה אחרונה על ידי סוקולאלא
טאג לאנשים
פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, Shab00 כתב:

כמה האכילת שמן? כמה ליטר מוסיף על כמה קילומטרים?

אם היא מוגזמת זה מה שהורס ממירים קטיליטים.

@Shab00 כמעט ליטר לחודשיים וחצי, ואני עושה כמעט 2000 ק"מ בחודש. שזה יוצא כמעט ליטר ל 5000 ק"מ. אבל לאחר החלפה זה לא אמור להתאפס לתקוּפה מסויימת ? עד שזה נסתם או נתקל שוב ? 

עריכה אחרונה על ידי סוקולאלא
עוד אינפו
פורסם
לפני 5 שעות, Buki כתב:

לדעתי הממיר החליפי שהרכיבו לא מספיק יעיל או לא מתאים לדגם. 

@Buki יש מצב. 

לפני 10 שעות, orankohn כתב:

כידוע נורית CHECK ENGINE יכולה להדלק כתוצאה מסיבות רבות ומגוונות, רק אחת מהן היא יעילות ממיר קטליטי

על מנת לפענח בדיוק ממה נגרמה הדלקות ההתרעה לא תמיד מספיק להתחבר עם סורק תקלות פשוט או אפילו אוניברסלי טוב שיש להרבה מוסכים. 

סוקרים כאלו לעיתים נותנים אבחון שגוי. 

רק סריקה עם כלי אבחון מקורי של יונדאי, כזה שמחזיקים במרכזי שירות של היבואן תיתן בוודאות פענוח נכון. 

 

נא עדכן מי ודרך מה אובחנה הנורה כתקלת ממיר  p0420  דווקא ? 

אם האבחון לא ניתן דרך הכלי המיטבי האורגינלי ייתכן שפשוט האבחנות שגויות והחלפת הרבה חלקים לא נחוצים לשווא. 

@orankohn כנראה שאני אקח את הרכב למוסך הרשמי של יונדאי באמת. 

 

@orankohn @Buki @Shab00 @race driver 

תודה רבה לכולם 🙏

פורסם (נערך)

תופס טרמפ (מקווה שזה בסדר)...

 

ביום חמישי אבחנו אצלי ברכב במוסך מורשה יבואן שנורת בדוק מנוע נדלקה בגלל ממיר קטיליטי (P0420). במוסך נאמר לי שעלי להחליף ממיר. לפני שאני מחליף ממיר, האם יש בדיקות שכדאי לבצע כדי שהגורל שלי לא יהיה כמו של פותח השרשור או שניתן להסתמך על הדיאגנוזה של מוסך מורשה יבואן?

 

כידוע, מטעויות לומדים אבל עדיף ללמוד מטעויות של אחרים...

עריכה אחרונה על ידי אמת
פורסם
לפני 23 שעות, סוקולאלא כתב:

שלום לכולם, 

יש לי יונדאי i30 2013 עם נורת מנוע דלוקה יותר משנה, מראה לי קוד שגיאה p0420 ממיר קטליתי ( לא הרגשתי בעיות עם הרכב אלא רק רציתי לטפל בבעיה , ולא לראות את הנורה יותר) צריכת דלק היתה גבוהה יחסית . רציתי לטפל בזה לכן הלכתי והחלפתי ממיר קטליתי, איפסתי שגיאות ויומיים לאחר מכן, אני רואה שני שגיאות p0420 ועוד שגיאה של חיישן חמצן. הלכתי והחלפתי חיישן חמצן, FAE ספרדי תואם לרכב, ועל הדרך החלפתי פילטר שמן, ושמן המומלץ ע"י הצרכן  shell למרות שהוא יותר יקר, איפסתי שוב ואז שוב יש את שגיאת ה p0420, ואז חזרתי למוסכניק שקחגחהחליף את הממיר וסיפרתי לו, הוא אמר שיתכן שיש בעיה אחרת והוא מראה את שגיאת הממיר ! האם דבר כזה אפשרי ? 

ואז הוא אמר לי להחליף כוהלים, מצתים וחיישן קראנק ושהכל יהיה מקורי. לאחר עוד 1000 שח על כל זה אחרי איפוס, יומיים לאחר מכן עדיין יש נורת מנוע עם שגיאה על הממיר הקטליתי. 

מה אתם חושבים ? האם יש עוד משהו שיכול לגרום לדבר כזה? ומה ההמלצות שלכם

תודה רבה רבה

מעריך את העזרה.

שלח לי (בפרטי) איפה הוחלף הממיר, ואיזה דגם שמו בבקשה

פורסם

לא ציינת איזה רכב.

העניין הוא שהרכב לא באמת יודע מה קורה בכל רכיב,

אלא מחשבן לפי כמה פרמטרים האם יש תקלה, והיכן,

(אולי ברכבים חדישים המצב שונה).

התקלה הזו היא בד"כ בממיר או בחיישן למבדה (קדמי),

אאל"ט תקלה בממיר זאת אומרת ממיר סתום,

(ממיר שלא עושה את פעולתו נפסל בטסט, אבל הרכב לא מזהה זאת),

כך שיותר זול לפרק ולשטוף בלחץ מאשר להחליף.

 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 8.5.2023 בשעה 00:08, barak5915 כתב:

שלח לי (בפרטי) איפה הוחלף הממיר, ואיזה דגם שמו בבקשה

‏ברק אין לי אפשרות לשלוח לך הודעות בפרטי

פורסם
בתאריך 21.5.2023 בשעה 22:30, Alex Lanzberg כתב:

‏ברק אין לי אפשרות לשלוח לך הודעות בפרטי

הבנתי. אז תציין לי פה את האזור בארץ בלי לציין שמות של מוסכים.

באיזה עיר בארץ הוחלף החלק?

 

פורסם

מוסך שסורק תקלות, רואה קוד P0420 ומיד קובע שיש להחליף ממיר - יש להחליף מוסך.

הקוד אומר שהיעילות של הממיר פחותה ב25% או יותר מהנדרש, זה לא מעיד כלום על הממיר, יש לבצע בדיקה מעמיקה יותר לפני שניתם לקבוע תקלה מיד עפ"י קוד בלבד.

לדוגמא:

אצלי ברכב לפני כ3 שנים, נפתרה תקלה של P0420 ע"י החלפה של תרמוסטט שנשבר פנימית.

כבר חתמתי...

×
×
  • תוכן חדש...