Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7704 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו יכול להסביר לי משהו קטן? מערכת ההצתה שעובדת בשיטת מגנטו עובדת בעיקרון כמו האלטרנטור

שבסטטור נמצאים הסליל הראשוני והמשני וברוטור יש את המגנט.

אבל איפה נמצאים הנתק והקבל שמפסיקים בעיתוי מסוים את הזרם בסליל הראשוני?

האם במכסחת שלי הם נמצאים בתוך המגנט (העוגן המסתובב) ואם כן אז איך הנתק עןבד?

תודה ארז

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

אלמנט הניתוק של מעגל הזרם הראשוני שאתה מחפש מותקן בתוך ליבת המגנטו - זהו מעין גליל פלסטי המותקן בתוך מסגרת המגנטו ובצמוד לסליל הליפופים. ניתן לראותו בעין. הגליל מכיל חצי-מוליך המנתק את הזרם בהשפעת שדה מגנטי.

דרך אגב, למה אתה מציין בכותרת למבינים, האם יתכן שגם לא מבינים יציעו תשובה????

 

יוסי

פורסם

אהלן יוסי,

לא הבנתי כמה מושגים.

מהי ליבת המגנטו? והמסגרת שאתה מציין?

מה שיש אצלי במכסחת זה עוגן שיש עליו מגנטים מובנים(יצוקים בתוך הברזל של העוגן),כל העסק הזה

מסתובב עם המנוע,ובחלק הנייח יש את הסלילים שזאת מעין יציקה פלסטית ירוקה וממנה יוצאים 2 טרמינלים לקיצור הסליל הראשוני בשביל לדומם את המנוע.

אז איפה בדיוק המנגנון לניתוק הסליל הראשוני.

 

וחוץ מזה כשהתכוונתי למבינים התכוונתי אליך(לא עולה לי כסף להתחנף,מה איכפת לי?)

 

תודה,ארז

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

ג'ינג'י (וזה ביטוי של חיבה), הבן הצעיר שלי ודאי בגילך, אז להעלב?

ההערה בגין הכותרת כלל לא התכוונה אליך, והמבין יבין.

ההסבר שנתתי מתייחס למכסחות בהן מבנה המגנטו חשוף.

אצלך כנראה שהחצי-מוליך קבור מתחת ליציקה הירוקה. הטריגר שלו הוא המגנט הסובב (כלומר הקרבה למגנט הסובב היא המפעילה אותו).

למגנטו שלך, אם הבנתי נכון, ישנם 3 חיבורים חשמליים לעולם החיצוני:

1 - מינוס, ע"י לולאה המחוברת לגוף המכסחת.

2 - חיבור המתח הגבוה המחובר למצת.

3 - חוט דימום, המתחבר למפסק הכיבוי. הפעלת המפסק (או לחיצה עליו או הסטת הידית למצב דימום או הפעלת בלם המנוע הכולל מפסק דימום, תלוי בסוג הפיקוד) מקצרת באופן קבוע את הראשוני לגוף המכסחת ומונעת את הפסקתו הפתאומית של הזרם, הנדרשת ליצירת מתח גבוה.

ברור שאלמנט הפסקה כזה קיים. אם הוא אינו חיצוני ונראה לעין, הוא נמצא מתחת למעטה הירוק.

 

יוסי

פורסם

להעלב??????

בחייך יוסי אני הסטלבתן מספר 1 במדינה.אני עניתי לך בצחוק.

ולעניין, עצמו,הבנתי את העיקרון ואני מודה לך על העזרה יא תותח

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

הסבר מאוד ממצה וטוב .

 

ננצל את השרשור ונשאל , מישהו מכיר או יודע איפה אני יכול לקנות מנוע משומש של חרמש/משור במחיר סביר ?

אם למישהו יש למכור לי אז גם טוב , הצעות בפרטי .

תודה

אבי

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

פורסם

אבי,אפשר לשאול לאיזו מטרה אתה צריך מנוע של חרמש?

 

בדיוק בימים אלה אני מתעסק עם אחד ומתכנן לעשות ממנו גנרטור(עם אלטרנטור של רכב)

 

אני צריך לבדוק אולי יש לי עוד אחד במחסן

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

היות ואני מניח שהמנוע המשומש דרוש לקורקינט או למשהו דומה, שים לב שמנוע של משור שרשרת בדרך כלל חזק ומהיר הרבה יותר ממנוע דומה של חרמש. יש להתחשב בכך בתכנון התמסורת המאיטה, כי אחרת התפעול לא ישביע את רצונך.

 

יוסי

פורסם

יוסי,ראיתי כמה חברה שבנו קורקינט כזה

איך זה עובד?יש לו גיר או רק הילוך אחד?

וקלאץ???

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

פורסם

אכן זאת המטרה .

קלאץ' צנטרפוגלי אני ירכיב בו כנראה , נותנים גז הקלאץ' נתפס משחררים משתחרר .

הילוך אחד נראה לי , יחס העברה יהיה בהתאם לסל"ד וכוח המנוע .

ארז , אשמח אם תבדוק לי את הנושא .

 

אבי

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

פורסם

השאלה לא נוסחה כראוי. גיר יכול להיות בעל הילוך קבוע אחד או כמה הילוכים.

אני לא מומחה בתחום אבל עד כמה שאני יודע יש יחס הפחתה קבוע (כלומר גיר בעל הילוך קבוע אחד) וההאצה מתבססת על מצמד צנטרפוגלי ושינוי מהירות המנוע.

בסרק המשקולות במצמד מכווצות פנימה ואינן מעבירות מומנט. כשסיבובי המנוע עולים נוצר מגע בין המשקולות ובין החלק העוטף אותן, והחיכוך מאלץ את החלק החיצוני להסתובב. חלק זה מוציא את התנועה לגיר וכדומה.

בדרך כלל האינרציה הזויתית (ההתמד הזויתי) של המכונות שמצמד כזה מפעיל (בחרמש, במשור שרשרת, במגזמת וכדומה) נמוכה מאד, ההצמדה נוצרת כמעט ללא עומס, ורק לאחר שהתנועה כבר קיימת וההצמדה של המצמד חזקה מופעל עומס (קודם נותנים גז ורק אז מתחילים לחתוך, לכסח וכדומה). בקורקינט המצב הפוך - נותנים גז, משקולות המצמד מתרחבות ונוגעות בחלק העוטף אותן ומומנט עובר אליו. היות והקורקינט עדיין בקושי זז, ישנה החלקה גבוהה במצמד והבלאי גדול מאד.

ניתן לחיות עם זה אבל זו הסיבה שכדאי לבדוק את מצב המצמד בכלי משומש.

 

יוסי

פורסם

הבנתי ,

אבל לפי מה שראיתי בפורומים ואתרים מחו"ל , זה שסה"כ מחליפים את הרפידות שלא עולות הרבה , ויש אפילו סטים יעודיים שמחזיקים יותר .

אם יש למישהו דרך לעזור לי באיתור מנוע , זה יכול מאוד לעזור לי .

תודה

אבי

HU: Pioneer deh-6050UB, AMP: boss ch-650.

 

Suzuki Jimny 2003:-P

פורסם

דרך אגב,מישהו מכיר אתר שמסביר איך בונים קורקינט כזה?(מעניין איך זה בנוי)

בראבה SX 1.6 1997 גיר רגיל

×
×
  • תוכן חדש...