Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: השקת ORA Funky Cat - הודעה לעיתונות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1104 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי אם היבואנים מרויחים הרבה אחוזים על כל רכב ויש תחרות בין כמה יבואנים המחירים אמורים לרדת, הרי בסוף יש תחרות והלקוח עושה השוואת מחירים.

כרגע יש בעיה של אספקה כך שיש פה שיקול נוסף חוץ מהמחיר.

ברגע שכל יבואן יתקע עם סטוקים באספקה מיידית כפול 10 חברות סיניות תתחיל פה תחרות ואז כמה שיש להם יותר אחוזי רווח הם יתחילו להוריד (אולי עוד שנתיים שלוש)

כמובן שהתחרות פה לא כמו בחו"ל, שם כל דגם מיובא ע"י מספר יבואנים ופה כל יבואן מייבא מספר דגמים בלעדית, אבל בכל זאת כשיש קצת תחרות והרבה רווח בסוף זה יירד ובמיוחד ברכבים החשמליים הסיניים שנראה לי שאין סיבה למחירים האלו, כולה 4 גלגלים ומנוע חשמלי בלי כל רשימת החלקים צורכי דלק והנלווים.

זו דעתי. 

עבר: מציבושי כריזמה אייר 2002

הווה: ניסן אלמרה 2002

עתיד: רכב יפני עתיק ואמין מודל 2023

  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, GREEN. כתב:

לדעתי אם היבואנים מרויחים הרבה אחוזים על כל רכב ויש תחרות בין כמה יבואנים המחירים אמורים לרדת, הרי בסוף יש תחרות והלקוח עושה השוואת מחירים.

כרגע יש בעיה של אספקה כך שיש פה שיקול נוסף חוץ מהמחיר.

ברגע שכל יבואן יתקע עם סטוקים באספקה מיידית כפול 10 חברות סיניות תתחיל פה תחרות ואז כמה שיש להם יותר אחוזי רווח הם יתחילו להוריד (אולי עוד שנתיים שלוש)

כמובן שהתחרות פה לא כמו בחו"ל, שם כל דגם מיובא ע"י מספר יבואנים ופה כל יבואן מייבא מספר דגמים בלעדית, אבל בכל זאת כשיש קצת תחרות והרבה רווח בסוף זה יירד ובמיוחד ברכבים החשמליים הסיניים שנראה לי שאין סיבה למחירים האלו, כולה 4 גלגלים ומנוע חשמלי בלי כל רשימת החלקים צורכי דלק והנלווים.

זו דעתי. 

החלק הכי יקר ברכב חשמלי זה הסוללה

כרגע הביקוש לחומרי הגלם לייצור הסוללה הוא אדיר והולך וגובר עם הזמן מכיוון שעוד דגמים חדשים ניכנסים לשוק בתוספת התיאבון של היבואנים.

רק ברגע שיפתחו את השוק ליבוא מקביל תהיה תחרות אמיתית עד אז המחירים לא ירדו.

עריכה אחרונה על ידי levy
פורסם
לפני 22 שעות, levy כתב:

 

המחיר לא ירד מכיוון שיש לחץ גדול באספקת חומרי גלם לייצור סוללות להיפך המחיר אמור להמשיך לעלות השנה.

היבואנים ימשיכו להעלות מחירים כי לישראלים לא אכפת מהמחיר והם מתנפלים בנוסף המימון מהבנקים הוא קל להשגה.

הרכבים היחידים שיפגעו במכירות זה רכבים שיש להם מנוע בנזין בלבד ולא היברידי או חשמלי.

 

התכוונתי מחיר כמשומשת.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 17 שעות, levy כתב:

החלק הכי יקר ברכב חשמלי זה הסוללה

כרגע הביקוש לחומרי הגלם לייצור הסוללה הוא אדיר והולך וגובר עם הזמן מכיוון שעוד דגמים חדשים ניכנסים לשוק בתוספת התיאבון של היבואנים.

רק ברגע שיפתחו את השוק ליבוא מקביל תהיה תחרות אמיתית עד אז המחירים לא ירדו.

אין ייבוא מקביל מסחרי באף מדינה בעולם המפותח שאני יודע עליה. אם אתה יודע על דוגמה סותרת, בבקשה תצביע עליה.
היצרן לא רוצה לסרבל ולהכפיל את המאמצים שהוא משקיע בהדרכה, טיפול בריקולים וכו׳. תמיד יש יבואן אחד רשמי בלבד למותג למדינה לכל היותר -- גם במדינות גדולות עם שוק רכב ענקי כמו ארה״ב (יותר כלי רכב רשומים מאשר בגירים).
כן, אין מניעה לייבוא מקביל זעיר, כמו שאצלינו אין, אבל היבואנים האלה לא יכולים לקנות את הרכב במחירים סיטונאיים מהיצרן -- הם צריכים לקנות אותו במחיר קמעונאי מדילר בחו״ל, אז כל העסק הוא נישה קטנטנה שקיימת אך ורק כי יש דרגות גימור ספציפיות שהיבואן הרשמי מחליט לא לייבא, או שמחיר שלו גבוה באופן חריג (בד״כ כי מדובר בכמות קטנטנה שתימכר מהתת-דגם). באופן לא מפתיע, כיוון שהשקעת הזמן שנדרשת לייבוא לא יותר גדולים לייבור רכב יקר מזול, בד״כ מדובר על רכבים יקרים יחסית.
אצלנו לפחות יש חוק שמחייב את היבואן הראשי לתת שירות ואחריות לייבוא מקביל -- אין את זה ברוב המדינות המפותחות.

פורסם (נערך)
בתאריך 11.2.2023 בשעה 22:21, farkash7 כתב:

באמת? מאיפה הבאת את זה?
אין לי ולך מושג מה יקרה לעלויות חומרי הגלם ועלויות הייצור, אבל אם נסתכל על ההסטוריה בדרך כלל כאשר יש מהפכה תעשייתית בתחום מסויים המחירים עם הזמן יורדים לא עולים.
אם ניקח בחשבון שהמהפכה הזו גם מובלת ע"י התעשיה הסינית והתעשיה האמריקאית והאירופאית יגיבו אתה הולך לקבל מלחמת מחירים שלא תבייש את מה ששיומי עשו לשוק הסלולר.

רוצה דוגמא לכמה העתיד בלתי צפוי? הנה רק לפני כמה שבועות כל הנביאים(ספסרים) קיבלו פצצה לפנים מטסלה, היא חתכה מחירים בכל העולם, אז שוב אני לא מבין מאיפה אתה שואב את המידע והביטחון.

לגבי הלוואות זה הרבה פחות נעים ממה שהיה... אתה תשלם היום עשרות אלפי שקלים ריבית.
כן יש אנשים שלוקחים בכל זאת.
כן יש גם אנשים שנמנעים לקחת בגלל זה.
 

קודם כל, טסלה רק ״הורידה״ מחירים למצב שהיו בו לפני כשנתיים, שלאורכן הם העלו מחירים באופן בלתי פוסק (משהו כמו 7-8 עליות, בעוד רוב היצרנים משנים רק פעם בשנה) ובינתיים בארה״ב, הם העלו מחירים שוב על חלק מהדגמים, שבועות בודדים אחרי הירידה.
שנית, לוקח שנים להקים מפעל תאי סוללות ומפעלים להרכבת התאים לסוללה. כרגע לא צפויה הקלה במחסור הגלובלי ב-5-6 השנים הקרובות, למרות כל בתי החרושת החדשים, כיון שהדרישה גדֵלה עוד הרבה יותר מהר. בשוק ענקי כמו ארה״ב, שם צריך 130 קוט״ש של סוללה לתת טווח סביר לטנדרים וה-SUVs הענקיים שהם רוב הרכבים החדשים, זה עוד יותר גרוע.
ההיצע לא ידביק את הביקוש בעתיד הניראה לעין, ואפשר לראות את זה בעליה הגדולה במספר החשמליות שניקנות בעולם (עליה של 55% מ-2021 ל-2022 במספרים מוחלטים, בעוד מספר הדלקיות שנמכר (כולל היברדיות רגילות) ירד ב-7%). וזה כולל גם את הארצות המתפתחות.
החוקים באירופה לא מאפשרים מכירה של רכב מזהם ללא קנסות אדירים, וכאלה עכשיו יש גם בשליש מארה״ב (מבחינת אוכלוסיה -- המדינות שאימצו את התקינה של קליפורניה לגבי זיהום).
המצב בארץ מבחינת מלאי, כל עוד המדינה לא תאמץ חוקים דומים לאירופה של קנסות ישירים על היצרנים/יבואנים לגבי רכב מזהם, ימשיך להיות קטסטרופה -- זו בדיוק הסיבה שיצרנים שמוכרים חשמליות באירופה כמעט ואין להם מלאי כאן: כל עוד יש יותר ביקוש מהיצע, עדיף להם למכור רכב באירופה ולא לשלם קנס, מאשר למכור אותו כאן (וזה נכון גם לקוריאנים, לא רק ליצרנים האירופים).

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
פורסם

האמת שכל העניין סביב רכבים חשמליים מזכיר לי תחליפי בשר דוגמת beyond meat.

 

כל הזמן מדברים על כמה גידול בשר זה יקר ולא בר קיימא, אבל בסופו של דבר אתה מגיע לחנות ואתה רואה המבורגר בינוני מינוס במחיר פי 2-4 מהמבורגרי בשר רגילים שכביכול יותר יקרים לייצור.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 9 שעות, PinkDolphin כתב:

אין ייבוא מקביל מסחרי באף מדינה בעולם המפותח שאני יודע עליה. אם אתה יודע על דוגמה סותרת, בבקשה תצביע עליה.
היצרן לא רוצה לסרבל ולהכפיל את המאמצים שהוא משקיע בהדרכה, טיפול בריקולים וכו׳. תמיד יש יבואן אחד רשמי בלבד למותג למדינה לכל היותר -- גם במדינות גדולות עם שוק רכב ענקי כמו ארה״ב (יותר כלי רכב רשומים מאשר בגירים).
כן, אין מניעה לייבוא מקביל זעיר, כמו שאצלינו אין, אבל היבואנים האלה לא יכולים לקנות את הרכב במחירים סיטונאיים מהיצרן -- הם צריכים לקנות אותו במחיר קמעונאי מדילר בחו״ל, אז כל העסק הוא נישה קטנטנה שקיימת אך ורק כי יש דרגות גימור ספציפיות שהיבואן הרשמי מחליט לא לייבא, או שמחיר שלו גבוה באופן חריג (בד״כ כי מדובר בכמות קטנטנה שתימכר מהתת-דגם). באופן לא מפתיע, כיוון שהשקעת הזמן שנדרשת לייבוא לא יותר גדולים לייבור רכב יקר מזול, בד״כ מדובר על רכבים יקרים יחסית.
אצלנו לפחות יש חוק שמחייב את היבואן הראשי לתת שירות ואחריות לייבוא מקביל -- אין את זה ברוב המדינות המפותחות.

אין יבואנים מקבילים (למרות  שיש,  עוד על כך בהמשך), כי לא צריך.  בארה"ב לדוגמה, יש כמה דילרים גדולים שכל אחד משווק כמה מותגים, כאשר המותגים חופפים, עליהם יש כמה מאות דילרים קטנים שגם הם מוכרים את אותם מותגים ועליהם תוסיף גם כמה אלפי סוכנויות משנה (סוג של יבואנים מקבילים) שקונים כמות גדולה של רכבים מדילרים ומגלגלים חלק מההנחה לקונים. החלק החשוב בכל הסיפור שהדילרים לא מחוייבים למכור במחירי msrp, הם יכולים למכור באיזה מחיר שהם רוצים (למעט מבצעים ספציפיים שעורכות חברות הרכב). בשנה האחרונה, בגלל המחסור ברכבים, חלק מהדילרים מכרו במחירים גבוהים ממחירי ה msrp של החברות (אם מתלוננים על הישראלים שקונים בכל מחיר, זה כלום לעומת מה שקרה בארה"ב. חלק מהאנשים שילמו אפילו 20% מעל ה MSRP בשביל דגמים במחסור), אבל ברגיל ,בגלל התחרות, יש מבצעים, תנאי מימון וטרייד אין של הדילרים השונים.

 

הבעיה שבארץ ליבואנים מותר להכתיב מחירים לסוכנויות המכירות למרות שהסוכנויות הם בבעלות פרטית. זה מצב פסיכי של קרטל בחסות מדינת ישראל ואם זה לא מספיק בגלל שהשוק שלו אוליגופול עם קשרים אדוקים, אין לאף יבואן סיבה להוריד מחירים ולהתחיל מלחמת מחירים בשאר היבואנים, גם כך יש לכל אחד מספר מותגים בבלעדיות. אם הוא לא ימכור במותג אחד הוא ימכור במקום זה במותג אחר.

לפני 8 שעות, PinkDolphin כתב:

קודם כל, טסלה רק ״הורידה״ מחירים למצב שהיו בו לפני כשנתיים, שלאורכן הם העלו מחירים באופן בלתי פוסק (משהו כמו 7-8 עליות, בעוד רוב היצרנים משנים רק פעם בשנה) ובינתיים בארה״ב, הם העלו מחירים שוב על חלק מהדגמים, שבועות בודדים אחרי הירידה.
שנית, לוקח שנים להקים מפעל תאי סוללות ומפעלים להרכבת התאים לסוללה. כרגע לא צפויה הקלה במחסור הגלובלי ב-5-6 השנים הקרובות, למרות כל בתי החרושת החדשים, כיון שהדרישה גדֵלה עוד הרבה יותר מהר. בשוק ענקי כמו ארה״ב, שם צריך 130 קוט״ש של סוללה לתת טווח סביר לטנדרים וה-SUVs הענקיים שהם רוב הרכבים החדשים, זה עוד יותר גרוע.
ההיצע לא ידביק את הביקוש בעתיד הניראה לעין, ואפשר לראות את זה בעליה הגדולה במספר החשמליות שניקנות בעולם (עליה של 55% מ-2021 ל-2022 במספרים מוחלטים, בעוד מספר הדלקיות שנמכר (כולל היברדיות רגילות) ירד ב-7%). וזה כולל גם את הארצות המתפתחות.
החוקים באירופה לא מאפשרים מכירה של רכב מזהם ללא קנסות אדירים, וכאלה עכשיו יש גם בשליש מארה״ב (מבחינת אוכלוסיה -- המדינות שאימצו את התקינה של קליפורניה לגבי זיהום).
המצב בארץ מבחינת מלאי, כל עוד המדינה לא תאמץ חוקים דומים לאירופה של קנסות ישירים על היצרנים/יבואנים לגבי רכב מזהם, ימשיך להיות קטסטרופה -- זו בדיוק הסיבה שיצרנים שמוכרים חשמליות באירופה כמעט ואין להם מלאי כאן: כל עוד יש יותר ביקוש מהיצע, עדיף להם למכור רכב באירופה ולא לשלם קנס, מאשר למכור אותו כאן (וזה נכון גם לקוריאנים, לא רק ליצרנים האירופים).

לפני טסלה שברולט הורידה את מחיר הבולט החדשה ב 20% והציגה דגמי חשמל חדשים במחירים מאוד אטרקטיביים, מרצדס גם הורידה מחירים, פורד הורידה את מחירי ה MACH-E. כשיש תחרות מורידים, כשאין ,לא צריך. טסלה חריגה בקטע הזה מאחר והתמחורים שלה גלובליים, אבל למען האמת ,אף אחד לא האמין שטסלה תמכור במחירים כאלו. הייתה צפייה שטסלה תנצל את האוליגופול בארץ כדי למכור במחירים גבוהים. ההחלטה של טסלה למכור בזול וכמויות במקום מעט במחירים גבוהים היה שוק לא צפויי, ואחת הסיבות שיש מספר רכבי חשמל בארץ במחירים מאוד אטרקטיבים, לפני זה בכלל לא ראינו רכבי חשמל בארץ וכשהיו הם היו במחירים אסטרונומיים.

פורסם
לפני 20 דקות, Uri-G כתב:

ההחלטה של טסלה למכור בזול וכמויות במקום מעט במחירים גבוהים היה שוק לא צפויי,

לא הייתי קורא לתוצרת טסלה "זול" בשום צורה.

 

במחיר היה אטרקטיבי באיזשהו שלב זה נכון, זול זה אף פעם לא היה

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, vadim6385 כתב:

האמת שכל העניין סביב רכבים חשמליים מזכיר לי תחליפי בשר דוגמת beyond meat.

 

כל הזמן מדברים על כמה גידול בשר זה יקר ולא בר קיימא, אבל בסופו של דבר אתה מגיע לחנות ואתה רואה המבורגר בינוני מינוס במחיר פי 2-4 מהמבורגרי בשר רגילים שכביכול יותר יקרים לייצור.

רכב חשמלי הוא בכלל לא בינוני מול רכב בנזין נהפוך הוא והוא פחות או יותר באותו מחיר

לפני 9 שעות, Uri-G כתב:

אין יבואנים מקבילים (למרות  שיש,  עוד על כך בהמשך), כי לא צריך.  בארה"ב לדוגמה, יש כמה דילרים גדולים שכל אחד משווק כמה מותגים, כאשר המותגים חופפים, עליהם יש כמה מאות דילרים קטנים שגם הם מוכרים את אותם מותגים ועליהם תוסיף גם כמה אלפי סוכנויות משנה (סוג של יבואנים מקבילים) שקונים כמות גדולה של רכבים מדילרים ומגלגלים חלק מההנחה לקונים. החלק החשוב בכל הסיפור שהדילרים לא מחוייבים למכור במחירי msrp, הם יכולים למכור באיזה מחיר שהם רוצים (למעט מבצעים ספציפיים שעורכות חברות הרכב). בשנה האחרונה, בגלל המחסור ברכבים, חלק מהדילרים מכרו במחירים גבוהים ממחירי ה msrp של החברות (אם מתלוננים על הישראלים שקונים בכל מחיר, זה כלום לעומת מה שקרה בארה"ב. חלק מהאנשים שילמו אפילו 20% מעל ה MSRP בשביל דגמים במחסור), אבל ברגיל ,בגלל התחרות, יש מבצעים, תנאי מימון וטרייד אין של הדילרים השונים.

 

הבעיה שבארץ ליבואנים מותר להכתיב מחירים לסוכנויות המכירות למרות שהסוכנויות הם בבעלות פרטית. זה מצב פסיכי של קרטל בחסות מדינת ישראל ואם זה לא מספיק בגלל שהשוק שלו אוליגופול עם קשרים אדוקים, אין לאף יבואן סיבה להוריד מחירים ולהתחיל מלחמת מחירים בשאר היבואנים, גם כך יש לכל אחד מספר מותגים בבלעדיות. אם הוא לא ימכור במותג אחד הוא ימכור במקום זה במותג אחר.

לפני טסלה שברולט הורידה את מחיר הבולט החדשה ב 20% והציגה דגמי חשמל חדשים במחירים מאוד אטרקטיביים, מרצדס גם הורידה מחירים, פורד הורידה את מחירי ה MACH-E. כשיש תחרות מורידים, כשאין ,לא צריך. טסלה חריגה בקטע הזה מאחר והתמחורים שלה גלובליים, אבל למען האמת ,אף אחד לא האמין שטסלה תמכור במחירים כאלו. הייתה צפייה שטסלה תנצל את האוליגופול בארץ כדי למכור במחירים גבוהים. ההחלטה של טסלה למכור בזול וכמויות במקום מעט במחירים גבוהים היה שוק לא צפויי, ואחת הסיבות שיש מספר רכבי חשמל בארץ במחירים מאוד אטרקטיבים, לפני זה בכלל לא ראינו רכבי חשמל בארץ וכשהיו הם היו במחירים אסטרונומיים.

טסלה בהשוואה ליבואני רכב אחרים בארץ היא סופר תחרותית, בלחיצת כפתור היא מורידה מחירים, טסלה בארץ קשורה לטסלה העולמית והם מקבלים החלטות במהירות.

היבואנים בארץ ברגע שהם קובעים מחיר הם כמעט ולא מורידים אותו ואני לא מדבר על מבצעי מועדונים עם הנחה של 4000 שקל.

עריכה אחרונה על ידי levy
פורסם
לפני 13 שעות, vadim6385 כתב:

לא הייתי קורא לתוצרת טסלה "זול" בשום צורה.

 

במחיר היה אטרקטיבי באיזשהו שלב זה נכון, זול זה אף פעם לא היה

אנשים שוכחים... שהמחירים הוכרזו במקור, זה היה ששיא השפל של שער הדולר מול השקל, והמכוניות יובאו מארה״ב.

פורסם
בתאריך 10.2.2023 בשעה 08:40, utsur כתב:

את התיאוריה הנ"ל פיתח אדם סמית וגם הוא לא היה מסכים איתך

וואלה? כי זה משפט שאשכרה חשבתי עליו בזמן שהייתי בהספקת סיגריה בעבודה :) 

 

בתאריך 11.2.2023 בשעה 18:02, vadim6385 כתב:

בישראל החוקים האלה נשברים משום מה.

 

אנשים מפוטרים, אינפלציה, הריבית עולה, רוצים לעזוב את הארץ, אבל משום מה לוקחים משכנתאות, קונים דירות ומזמינים מכוניות.

 

כמה שהמצב יותר פח, ככה אנשים יותר רצים לעשות קניות אימפולסיביות.

אלה בדיוק החוקים האלה. רק הפוך - אנשים יותר רצים לעשות קניות איפולסיביות (כי הכסף זול. היה לפחות), קונים דירות ומזמינים מכוניות, ומשם המצב נהיה יותר פח, עם אינפלציה ריבית עולה וכו'.

אגב, בשטח כבר יש היפוך מגמה, עם קיטון הן במספר עסקאות הנדל"ן והן במסירות רכב חדש (משהו כמו 7 או 8 אחוז פחות משנה שעברה, אין לי את הנתונים מולי כרגע).

 

בתאריך 11.2.2023 בשעה 20:22, LEGACY 1.8 כתב:

@vadim6385

גדולי הכלכלנים חזו אינפלציה עולמית - אבל זו מבוששת להגיע!

כנראה שבכל מקום בעולם אנשים חיים/מעדיפים לחיות ברמה גבוהה בכל מחיר.

במקרה כזה כל בר דעת מעדיף להמשיך לשבת על הגדר ולצפות במתרחש מרחוק עם מינימים סיכונים.

נחיה ונראה.

דווקא לא מבוששת בכלל. כל מדדי המחירים עולים, וכל השווקים (שאני עוקב אחריהם) מגיבים בהצטמצמות.

 

בתאריך 12.2.2023 בשעה 05:43, levy כתב:

רק ברגע שיפתחו את השוק ליבוא מקביל תהיה תחרות אמיתית עד אז המחירים לא ירדו.

אתה... אתה יודע שיש בישראל יבוא מקביל, נכון...?

 

בתאריך 13.2.2023 בשעה 09:57, vadim6385 כתב:

האמת שכל העניין סביב רכבים חשמליים מזכיר לי תחליפי בשר דוגמת beyond meat.

 

כל הזמן מדברים על כמה גידול בשר זה יקר ולא בר קיימא, אבל בסופו של דבר אתה מגיע לחנות ואתה רואה המבורגר בינוני מינוס במחיר פי 2-4 מהמבורגרי בשר רגילים שכביכול יותר יקרים לייצור.

זה בדיוק ככה, אבל זה כי אנחנו בשלב ביניים/מעבר בו אותן חברות של רכבים חשמליים/תחליפי בשר מוציאים את המוצרים שלהם לשוק בלית ברירה כדי להתחיל להחזיר עלויות פיתוח, ולהכניס כסף שאיתו יסבסדו את הפיתוחים הבאים. הכל עדיין יקר יותר מהפתרונות הישנים והמוכרים כי מעמיסים עליהם את עלויות הפיתוח הגבוהות, וקהל היעד הוא בהכרח אנשים שיש להם יותר או אלה שמוכנים לשלם יותר כדי להיות בקדמה (או כאלה שמאמינים ב"מטרה", שזה משהו שבישראל יש פחות ממנו).

 

מבחינת מכוניות חשמליות (לא מכיר את שוק תחליפי הבשר אז לא יכול להגיב לגביו), הן עדיין תופסות רק 10-11% מהשוק, עמוק בתוך טריטוריית ה-early adopters.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם
לפני 16 דקות, פבל כתב:

מבחינת מכוניות חשמליות (לא מכיר את שוק תחליפי הבשר אז לא יכול להגיב לגביו), הן עדיין תופסות רק 10-11% מהשוק, עמוק בתוך טריטוריית ה-early adopters.

חשמליות תפסו 10% מהשוק שנה שעברה, ו-PHEVs עוד 5% (והרוב של מי שקונה את האחרונות נוסע על חשמל 40-60% מהשמן, אחרת היה קונה היברידי רגיל, שהרבה יותר זול).
זה כבר ממש לא early adopters. זה נתח שוק שאף יבואן לא יכול להתעלם ממנו (יבואן פורד אכן מתעלם, והמותג ייעלם בארץ לחלוטין).
כשמדברים על early adopters בתחום שיווקי, בד״כ מדברים על  1% ופחות. זה כבר לא יחזור לגבי רכב חשמלי, גם במיסוי היקר יותר. וכמובן, לא מדובר רק במכוניות נוסעים: גם ואנים מסחריים חשמלים מתחילים להיכנס, גם אוטובוסים (אגד ודן הצהירו שיותר לא יקנו אוטובוסים לא חשמליים, ויש החלטת ממשלה שלא ייקנה אף אוטובוס לא חשמלי החל מ-2026), ובקטנה גם משאיות כבדות (תחום שבשנה האחרונה מאד מתפתח בעולם -- יש כבר מעל 10 דגמי משאיות כבדות שנמכרות ללקוחות באופן מסחרי, ע״י מגוון היצרנים המסורתיים (לא טסלה והבדיחה שלה.))

המחיר הממוצע של מכונית נוסעים חדשה בארץ (כל סוגי מע׳ ההנעה) ב-2022 היה 202000 ש״ח. תכפיל במס׳ כלי הרכב, זה כבר לא זניח לאף יבואן.

פורסם (נערך)
לפני 34 דקות, PinkDolphin כתב:

חשמליות תפסו 10% מהשוק שנה שעברה, ו-PHEVs עוד 5% (והרוב של מי שקונה את האחרונות נוסע על חשמל 40-60% מהשמן, אחרת היה קונה היברידי רגיל, שהרבה יותר זול).
זה כבר ממש לא early adopters. זה נתח שוק שאף יבואן לא יכול להתעלם ממנו (יבואן פורד אכן מתעלם, והמותג ייעלם בארץ לחלוטין).
כשמדברים על early adopters בתחום שיווקי, בד״כ מדברים על  1% ופחות. זה כבר לא יחזור לגבי רכב חשמלי, גם במיסוי היקר יותר. וכמובן, לא מדובר רק במכוניות נוסעים: גם ואנים מסחריים חשמלים מתחילים להיכנס, גם אוטובוסים (אגד ודן הצהירו שיותר לא יקנו אוטובוסים לא חשמליים, ויש החלטת ממשלה שלא ייקנה אף אוטובוס לא חשמלי החל מ-2026), ובקטנה גם משאיות כבדות (תחום שבשנה האחרונה מאד מתפתח בעולם -- יש כבר מעל 10 דגמי משאיות כבדות שנמכרות ללקוחות באופן מסחרי, ע״י מגוון היצרנים המסורתיים (לא טסלה והבדיחה שלה.))

המחיר הממוצע של מכונית נוסעים חדשה בארץ (כל סוגי מע׳ ההנעה) ב-2022 היה 202000 ש״ח. תכפיל במס׳ כלי הרכב, זה כבר לא זניח לאף יבואן.

בדיוק, 10% בזמן קצר כל כך הוא הישג מרשים מאוד, נסעתי 35 שנה במכוניות בנזין ולפני שבועיים קיבלתי את ה byd רכב מדהים ונהנה מאוד לנסוע בו וכמובן הצ'ופר של חיסכון בדלק.

עריכה אחרונה על ידי levy
פורסם
לפני 17 שעות, PinkDolphin כתב:

חשמליות תפסו 10% מהשוק שנה שעברה, ו-PHEVs עוד 5% (והרוב של מי שקונה את האחרונות נוסע על חשמל 40-60% מהשמן, אחרת היה קונה היברידי רגיל, שהרבה יותר זול).
זה כבר ממש לא early adopters. זה נתח שוק שאף יבואן לא יכול להתעלם ממנו (יבואן פורד אכן מתעלם, והמותג ייעלם בארץ לחלוטין).
כשמדברים על early adopters בתחום שיווקי, בד״כ מדברים על  1% ופחות. זה כבר לא יחזור לגבי רכב חשמלי, גם במיסוי היקר יותר. וכמובן, לא מדובר רק במכוניות נוסעים: גם ואנים מסחריים חשמלים מתחילים להיכנס, גם אוטובוסים (אגד ודן הצהירו שיותר לא יקנו אוטובוסים לא חשמליים, ויש החלטת ממשלה שלא ייקנה אף אוטובוס לא חשמלי החל מ-2026), ובקטנה גם משאיות כבדות (תחום שבשנה האחרונה מאד מתפתח בעולם -- יש כבר מעל 10 דגמי משאיות כבדות שנמכרות ללקוחות באופן מסחרי, ע״י מגוון היצרנים המסורתיים (לא טסלה והבדיחה שלה.))

המחיר הממוצע של מכונית נוסעים חדשה בארץ (כל סוגי מע׳ ההנעה) ב-2022 היה 202000 ש״ח. תכפיל במס׳ כלי הרכב, זה כבר לא זניח לאף יבואן.

לרגע לא אמרתי שזה זניח, אלא שנפח הרעש שעושות מכוניות חשמליות הרבה יותר גדול מנפח השוק שהן תופסות. שזה כאמור תקין וטבעי. 

לגבי early adopters, לצערי אתה טועה - אולי התכוונת ל-inovetors ש"תופסים" את ה-2.5% הראשונים. כאשר early adopters הם 13.5% נוספים.  

image.png

 

ואני לא מדבר על הצהרות כוונות (אוטובוסים ומשאיות), כי ברור לי שאנחנו הולכים לכיוון הזה, אלא על המצב הנוכחי בשוק הרכב הפרטי. 

 

ולגבי PHEV, אני לא מדבר עליהן כי הן לא מוצר "מתקדם" קלאסי, שדורש מהקונים אותו פשרות משמעותיות כדי לקבל יתרונות משמעותיים כמו במקרה של חשמליות טהורות (שם אתה מקריב נוחות וטווח כדי לקבל עלויות נמוכות, שקט וכו'). הן בגדול דורשות רק מחיר מעט יותר גבוה מרכב בנזיני, ונהנות משני העולמות של בעירה וחשמל. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

פורסם

אני די בטוח שרוב רוכשי PHEV בכלל לא משתמשים באפשרות הטענה, ומבחינתם זה היברידי רגיל.

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...