Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 2008 שנת 2022 - רצועת טיימינג


lesForce

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

מאוד התרשמנו מהרכב הנ"ל (פיג'ו 2008 GT שנת 2022), כמובן לפני החלטה ביצעתי חיפוש מעמיק פה בפורום בנושא האמינות, ובגדול הבעיה העיקרית שדיברו עליה היא רצועת טיימינג (תזמון) מתפוררת.

הבנתי שבדור הקודם הבעיה ידועה. אך משנת 2020 לא באמת היה ברור מה קורה עם זה (או שלפחות לא הצלחתי להבין..)

השאלה האם בשנתון 2022 יש מידע מה הסטטוס של זה? האם אפשר להיות בטוח שהבעיה סודרה לחלוטין או שזה עדיין באי וודאות?

 

פרמטר האמינות מאוד חשוב לי, ואני מתכוון להחזיק את הרכב תקופה ארוכה, ממש אודה לעזרתכם בעניין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים משנת 2020 ובחדשים מותקנת רצועה שונה, קשה לומר אם הבעיה נפתרה לחלוטין, הרכבים עדיין חדשים, אבל ההמלצה של מוסך מתחמה היא החלפתה כול 60 אלף ק"מ או 4 שנים, על מנת לא להגיע למצב שהיא מתפוררת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ודאות ואין ערובה לכך שטיפול בזמן יכול 'להציל' את המנוע הזה מלהתאבד.

סביר להניח שהבעיה טמונה בחדירת בנזין למערכת השמן ובכך גם פגיעה בגומי ממנו הרצועה עשויה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה טמונה בכך שהרצועה טבולה בשמן. ככה המנועים האלה תוכננו.

כנראה זאת הסיבה שיש תקן שמן מיוחד למנועי Puretech, ויש רק שמן אחד או שניים שעומדים בתקן הזה שניתן לקנות.

אי אפשר ב 2022 לדעת איך הרצועה תחזיק מעמד ברכבים החדשים. בעוד 3-4 שנים אולי יהיה יותר ברור. 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקן לא ממש עזר למנוע התפוררות, רק החלפה מוקדמת הייתה עוזרת הרבה יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, lesForce כתב:

פרמטר האמינות מאוד חשוב לי, ואני מתכוון להחזיק את הרכב תקופה ארוכה, ממש אודה לעזרתכם בעניין

אף אחד לא יחתום לך על המנוע הזה כשאתה רושם דבר כזה. ממה שקרה עד עכשיו אני אמליץ לחפש משהו אחר. אולי אפילו אותה 2008 עם מנוע דיזל.

 

ה1.2 סובל כנראה מבעיה בסיסית. כל הפתרונות שנתנו עד עכשיו היו פלסטרים ולכן לא הייתי ממליץ למישהו שרושם משהו כמו שרשמת על המנוע הזה.

אולי אם תבטיח שתעשה טיפול טיימינג כל 60 אלף קמ והחלפת שמן כל 7500-10000 קמ.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בואו נעשה סדר:

 

- החלפת הרצועה עודכנה, ועומדת כעת רשמית על 100,000 ק"מ (במקום 165000) או 6 שנים (10 שנים במקור).

- יש מוסכים מכובדים (כמו אורן) שממליצים להקדים ולהחליף כל 4-5 שנים, ליתר ביטחון.

- השמן החדש (יחסית), בתקן PSA B71 2297 אמור להיות פתרון מחייב ועוזר לא רק מכיוון האיכול של הרצועה אלא גם מניעת תופעת ה-LSPI שעלולה להופיע במנועי טורבו קטני נפח (וממנה סובלים הרבה יותר מנועי 1.2 של רנו וה-1.4 של אופל/GM). חובה להשתמש רק בו, וכך נעשה במוסכי היבואן ובכל מוסך שמבין.

- יש כבר דור שלישי של רצועת תזמון - כלומר היצרן בהחלט מודע לכך שיש לתת פתרון הולם למנוע שמשרת בחלק גדול מרכבי הקבוצה.

 

בשורה התחתונה - אם אתה מתכונן להקפיד על טיפולים בזמן ובמוסך טוב, אינני רואה מניעה לרכוש את המנוע הנ"ל.

אגב, יש כמה וכמה 2008 למכירה בשנתונים 20-21, במחירים מפורסמים של עד 120,000 ש"ח (וזה ממש לא אומר שזה מחיר המכירה....) ואפילו GT במחירים קצת גבוהים יותר - כך ששווה להציץ ביד2, בתלות במלאים ובמחירים שקיבלת מלובינסקי.

 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בקבוצת פייסבוק של בעלי 3008 שני רכבים עם מנוע 1.2 עם ק"מ באזור ה45 ו60 שדיווחו על תקלת לחץ שמן (כנראה רצועה) בשבועיים האחרונים שניהם עם רצועה דור 2 (מודלים 2019 ו2020).

לא יודע להגיד לגבי הרצועה דור 3 אבל בהחלט יש סיכון עדיין לדעתי. הפתרון כמו שאמרו לצמצם מרווח טיפולים ולהחליף טיימיניג מוקדם לפני המלצת יצרן.

מעבר לזה אין למנוע הזה בעיות משמעותיות אחרות, אם אתה לוקח את זה בחשבון ודואג לשגרת טיפולים מודעת וקפדנית אני נוטה להאמין שזאת קניה מוצלחת בסגמנט כי מדובר על רכבים טובים ומוצלחים.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע 1.2 זאת רצועה ובעיית השורש היא שהרצועה הנ"ל חשופה לרסיסי שמן מדולל בדלק חומצי שתוקף את הרצועה. זאת בעיית תכנון בסיסית, ועד שתכנון המנוע לא ישתנה, תמיד הרצועה תהיה חשופה לפגיעה. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...