Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איזה מידע צריך להיות מוצג בלוח שעונים?


Buki
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בעקבות דיון באחד הפורומים, מעלה את הנשוא כאן. 

זה תורגם עם גוגל טרנסלייט, עם עריכה מינימלית שלי לכן הניסוח 😁

 

 

אשמח לשמוע את דעתכם בעניין, לאיזה משתי הדעות המוצגות אתם מתחברים יותר?

 

 

 

 

.... 

 

אני מסתכל על התמונה שלך (הייתה שם תמונה של לוח שעונים אנלוגי מפורט)  ואני רואה ש 80% מהשטח בלוח שעונים תפוס  על ידי מידע מיותר וחסר תועלת, שנמצא שם פשוט מתוך הרגל.

 למה אתה צריך שעון סל"ד, במיוחד אם זו מכונית  עם תיבת הילוכים אוטומטית?  למה אנחנו צריכים את מד הטמפרטורה?  למה צריך קילומטרז' - זה כל כך חשוב לדעת את זה יותר מפעם בשבוע?

 קשה להודות בכך, אבל חוץ ממפלס מדלק פעם בשעה ותצוגה מהירות דיגיטלית - אף אחד לא רוצה את אשפת המידע הזו, כמו  מתח המצבר, לחץ שמן מנוע וכו'. לוח שעונים דיגיטלי מאפשר להסתיר את הזבל הזה  לאלו שהבינו את הרעיון. 

 

 

 

.....

 

ידידי, מד הטמפרטורה שימושי להבנה מתי המנוע מגיע לטמפ' עבודה ואפשר לנהוג באופן אקטיבי יותר.  
הוא באמת מראה את הטמפרטורה, לא את מזג האוויר על הירח. הרי אתה לא לנהוג עם גז עד הרצפה במנוע קר?  שעון סל"ד מאפשר להבין מתי צריך להחליף לאיזה הילוך כדי להיות  בתוך טווח מנוע יעיל. גם  בתיבת הילוכים אוטומטית.  כמו כן, באמצעות באמצעות שעון סל"ד , אתה יכול לפקח על רגנרציה  של DPF בדיזל,  הפסקה שלה היא בניגוד להוראות, לא רק שזה פשוט מזיק למנוע.  אני מסכים לגבי קילומטראז' הכולל, אבל זה משתרע על חלק קטן מאוד של השטח הכולל של הלוח. 
 כל זה "זבל מידע עבור משתמש "טיפש", אך לא עבור הבעלים שאחראי ודואג לרכוש שלו.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מובן שהדעה השניה.

 

אני רוצה לדעת מה השעה כדי לבחור את הדרך הנכונה לעבודה.

 

אני רוצה לדעת מה טמפרטורת האויר בסביבה כדי לכוון את מפשיר האדים בשמשה הקדמית.

 

אני רוצה את סרגל צריכת הדלק הרגעית כדי לנהוג בצורה חסכונית.

 

אני רוצה את תצוגת ההילוך כדי לדעת שאני בהילוך הנכון (גם באוטומטית - רוצה לראות שאני על D ולא אדרדר בזינוק ברמזור).

 

בקיצור - אין מידע מיותר. יש מידע חיוני שאותו קוראים במרווחים קצרים, יש פחות חיוני שאפשר לקרוא לפי הצורך. בדרך כלל הוא ם יהיה מוצנע באותיות קטנות (יוצא מכלל זה מד סל"ד).

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה סיבה לא להציג כמה שיותר מידע על לוח השעונים. אין לי הפרעת ריכוז שגורמת לי להסתכל על דברים לא רלוונטיים לסיטואציה הנוכחית, אז גם אין לי בעיה שבדפנות של השעון יוצגו הרבה פרמטרים שיתנו לי מידע נגיש על תפקוד הרכב.

  • רעיון טוב! 2

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מד סל"ד יכול לעזור מאוד, לדעת אם הגיר מעביר חלק, לדעת אם יש רעידות בסל"ד (אולי פלאגים או משהו כזה).

כשעברתי לרכב שלא היה לו מד טמפרטורה, זה הפריע לי, לא יודע למה...

אז ברור עם הדעה השניה.

בעיקר שזה לא מציק בכלל שיש לי נתונים מולי, רוצה תסתכל, לא רוצה אז תסתכל על הכביש (לפחות זה 🥺).

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שתי הדיעות נכונות.  ולוח מכשירים דיגיטלי צריך לאפשר :

- יכולת הצגה של מקסימום מדדים, וכל אחד מהם ניתן לקנפג באחת ממספר אופציות (דיגיטלי כזה או אחר, אנלוגי כזה או אחר).  בקיצור - כל מה שאפליקצית OBD יודעת לעשות.

- תמיכה במספר קונפיגורציות ושמירה שלהן בזכרון.

- מעבר מהיר בין מספר (שתיים ?  שלוש?) קונפיגורציות.

 

בשיוט מנהלתי באמת שנדרש מינימום מידע.  מהירות, שעה, תחנת רדיו ועצמה ואולי שכחתי עוד משהו.

בא לך לקרוע?  שני מדי טמפרטורה (מים ושמן), מד סלד, הילוך נוכחי, מהירות, לחץ שמן ואולי שכחתי משהו.

בא לך לבצע דיאגנוסטיקה - למה שתקנה קורא סיני ותתקין אפליקציה כשהכל כבר קיים?

 

וכמובן - אם מדובר ברכב חשמלי, העקרון עדין תופס.  חלק מהמדדים (מהירות, תחנת רדיו, טמפרטורת מנוע(ים) וכו') רלוונטיים חלק יעלמו (מד סלד, הילוך נוכחי, לחץ שמן) ואחרים יתווספו (זרם ומתח בכל מנוע לדוגמא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם וגם.

לאחותי מד קמ"ש וזהו (וגם זה מיותר. היא נוסעת מקסימום 70)

אצלי כל המרבה במידע הרי זה משובח 

מבחינתי שיכתוב לי כמה אחוז נשאר בנורות עד שהן נשרפות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שנאמר, זה משתנה בין נהג לנהג ותלוי גם בסוג הנהיגה. 

 

אני הייתי שמח לקבל את מסך הוויז על כל לוח השעונים מאחורי ההגה.  המידע שאני מקבל שם הכולל: מהירות, סכנות בכביש, פקקים צפויים, זמן הגעה, מצלמות ודרכים חלופיות הרבה יותר חשוב ושימושי ממה שמוצג בד"כ בלוח השעונים לפי הניסיון שלי.

היה נחמד גם לשלב את הכפתורים בהגה לתפעול הוויז.  לחצן לחיפוש מסלולים אפשריים היה יכול להיות מאוד שימושי.

 

248066448_SmartSelect_20220519-213015_SamsungInternet.thumb.jpg.db8ce2fba56d3b4a42153cf3d1748d8b.jpg

עריכה אחרונה על ידי banji man

Volvo V60 T8 

Skoda Kodiaq 1.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב הקודם שלי היה מד מהירות, תצוגה של הק"מ, מחוון דלק דיגיטלי וזהו בערך. החלפת הילוכים עשיתי לפי שמיעה ותחושה (הרכב היה ידני). לגבי העדר של מד טמפ', מאד לא יעיל לדעתי, קרה פעם שנדלקה לי נורת חום מנוע ובסוף הסתבר שזה חיישן. מד חום מנוע נותן אינדיקציה לפני שנדלקת הנורה.

מעבר לכך אני נוטה לאיזון בין הדעות. מרבית האוכלוסיה שאינה גולשת בפורום, כנראה לא הביטה במד הסלד בכלל, או במד המהירות האנלוגי. 

 

לדעתי הפתרון האידיאלי הוא מחוון דיגיטלי. בצורה הזו אפשר לקבוע איזה מידע מוצג לפי פרופיל משתמש. 

אחד יעדיף שתהיה כתובה השעה, והשני את עוצמת הכוח שהרכב בולם.

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות בספרות דיגיטליות זה אף פעם לא היה נוח (עוד מהימים שהתלהבנו ממכוניות אמריקאיות עם תצוגה כזו). עקרונית אני בעד מידע מינימלי ותצוגה נקייה בסגנון אנלוגי. לדעתי יותר מידי יצרנים ניצלו את העבודה שזה מסך ויצרו ממשקים "רועשים" ומסיחי דעת. 

ברכבי בנזין אני רוצה מד מהירות, סל"ד, מצב תאורה ראשית כי היום אין ברירה, מד דלק וזהו, פחות או יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתכם על לוח מכוונים מינימלי המוקרן לשמשה? מפריע או מאוד נוח? 

 

smQ-1pRtaAxQT2mWHT7kfKlRf02QGCFrhRf_1oDTdP8.jpg

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון סרק.
הרי אנשים מאותגרים טכנולוגית, שנוהגים כי אין להם ברירה, ירצו הכי מינימליסתי, האחרים היותר טכנולוגים ( מקווה רוב החברים פה) כמה שיותר אינפורמציה שניתן כמובן להגדיר אישית.
אני למשל מאוד אוהב לנהוג בלי להשתמש ברגל לרוב, הכל דרך כפתורים על הגה, וכמובן לפי מה שעל IC.
אין אחד פה בפורום שלא היה רוצה VIRTUAL COCKPIT של אודי, אני משוכנע !

2022-05-20_1-46-48.thumb.png.2dffb61d97fd5bea33ac14d00dbb1343.png

 

הנה SSP המלא.

SSP 994628AG Audi Virtual Cockpit.pdf

 

או MBUX של מרצדס, במכוניות עממיות
 

 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוח המחוונים שבסיאט לאון דור 2 הוא מושלם לדעתי

יש שם את כל האינפורמציה שאתה צריך, כל הקטע של צריכת דלק מחולק לנסיעה הנוכחית(גם אם עשית עצירה של פחות משלוש שעות) וכללי לתדלוק(אם מאפסים כמובן)

יש זמן נסיעה כולל

כמובן טמפרטורה, צריכה רגעית, מהירות ממוצעת, מהירות נוכחית במספרים ולא במד

מד סל"ד ומהירות אנלוגיים(שלטעמי, לפחות ברכבים עממיים נראה טוב יותר מהדיגיטליים)

מד דלק וחום מנוע.

 

מושלם. לא צריך יותר מזה

כל הניווט והמולטימדיה במסך ייעודי ונפרד

יצא לי להתנסות במספר רכבים חדשים בהרבה וזה לא זה, במיוחד בקקטוס שכל האינפורמציה שם זה בלאגן לא מועיל במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות, סל"ד, חום מנוע, חום שמן, דלק. אם אפשר לשלב את כל אלה יחד עם מסך ניווט כמו באאודי - מה טוב. אם לא - תן לי מה שיש לי בברז היום (מינוס מד המהירות שלא ראוי להתייחסות, כי גם ככה לא רואים אותו ומסתכלים על הספרות שבתוך מד הסל"ד) וקניתי, רק תחליף את נורת החלפת ההילוכים בפס הרץ של סיוויק FK2.

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוח השעונים כמו שיש במאזדה 3 זה מושלם לדעתי.

 

גם נותן לך את כל מה שאתה צריך לדעת, וגם לא מעמיס עליך מידע מיותר.

 

image.thumb.png.b653309609bbb01d186381d0794ea2af.png

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...