Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה במצב eco ובלאי מנוע ושאר מכלולי רכב וחימום מנוע לפני נסיעה


hosamz
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום,

ברשותי רנו גרנדקופה 1.33 טורבו בנזין.

 

ברכב מספר מצב נהיגה, בכל מצבי הנהיגה תגובת המנוע אגריסיבית כך שלא פעם לחיצה קלה ביציאה מהמקום ובעיקר בעליות מושכת את ההילוך לכיוון 3,000 סל"ד.

 

מבירורים שערכתי מסתבר שזו פעולת גיר הedc וזה תקין.

 

שמתי לב שיש ברכב מצב נהיגה eco או מצב מותאם אישית שבו אפשר להגדיר מערכת ההנעה על eco ולשמור על שאר הדברים כגון עוצמת מזגן וכיי"ב כמו במצב רגיל.

 

נהגתי במצב זה והופתעתי לגלות כי תגובת המנוע נעימה מאוד ומעביר הילוכים בצורה יפה כמו dsg.

 

ועכשיו נשאלת השאלה: עד כמה נהיגה במצב זה יכולה לגרום לבלאי מנוע או מכלולים אחרים ברכב שכן כבר במהירות 70 קמ"ש הרכב מצוי בהילוך 7 והסל"ד כ - 1,500 סל"ד?

 

שאלה נוספת:

אני תמיד כשמניע את האוטו בבוקר או לאחר מספר שעות עמידה, מחכה לטורים שיירדו ואז מתחיל לנסוע. הבנתי שזה תקין ואין צורך להמתין מעבר לזה לצורך חימום המנוע ושימון הטורבו אך מצד שני אין ללחוץ ברכב עד שהטמפרטורה תגיע ל 90 מעלות.

1. האם 3,000/3,500 סל"ד נחשבים לגבוהים?

2. איך מוגדרת לחיצה שאינה עדינה ברכב? מה הסל"ד הנמוך שאם מגיעים אליו אז הדבר יישמע לחיצה?

3. האם נסיעה במצב אקו שההילוך לא עובר 2,000 סל"ד טובה לחימום ושימון תקין של הטורבו?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הילוך ראשון בכמעט כל רכב מושך למעל ה2500 3000, זה טבעי כי הוא הילוך נורא נמוך וקל מאוד לעלות איתו בסלד.

אני עם רכב 1.4 אטמוספרי, 3000+ סלד זה בשימוש יומיומי ובלי להפציץ...

 

2.מעל 4000 לדעתי

 

כביכול יהיה יותר בלאי למנוע ככל שהרכב ביותר סלד אבל זה מינורי מאוד וזה אומר שגם הכי אידיאלי שהאוטו יסע תמיד במתחת ל2000 או אפילו 1500 או אפילו 1000 ואז רדיפה אין סופית על חשבון המון התעסקות ונוחות... בקיצור זה לא נגמר. וגם אם כן ותנסה זה אומר המון החלפות הילוכים מה שאומר יותר בלאי לגיר.

 

פשוט סע איך שנוח לך ואל תחשוב על זה יותר מדי פשוט תדע לא להפציץ עם האוטו במיוחד שהוא קר ובפקקים להעביר למצב ספורט כדי למנוע החלפות מיותרות שיגמרו ויחממו את הקלאצים.

 

3.לגבי שימון טורבו, משאבת השמן לא תלויה במנוע כמו לפני 40 שנה היא חשמלית, מה שהאוטו צריך הוא מקבל בכל רגע.

לגבי חום מנוע אם תלחץ פחות הוא יתחמם יותר לאט כן אבל כל המטרה זה שהאוטו פחות יתאמץ דווקא שהוא קר.

לגבי לחכות אחרי התנעה אתה יכול לעשות מה שאני עושה, הדבר הראשון שאני נכנס לאוטו זה להניע ובנתיים שם וויז מכוון מראות ורדיו ואז נוסע, בזמן הזה גם הכל שומן ואפשר להתחיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...