Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7725 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן.

בפשטות - הרכב הגומי עשוי מחומרים יותר דביקים.

מכיוון שגומי יותר דביק הוא מצליח להעביר לאספלט את מה שאתה מבקש ממנו בצורה טובה יותר.

כשאתה חושב על זה (תחשוב על זה), למעשה כל מה שאתה עושה לרכב שלך עובר לאדמה וקורה רק בזכות אותן ארבע נקודות של גומי שנוגעות באדמה -

אתה מאיץ - הצמיגים מעבירים את כוח התאוצה לאספלט,

אתה בולם - הצמיגים מעבירים את כוח התאוטה לאספלט,

אתה פונה - הצמיגים מעבירים את פעולת ההיגוי לאספלט...

 

הכל מתחיל ונגמר בצמיגים.

 

שים צמיגים ספורטיביים ודביקים על האוטו ותראה איך כל ההתנהגות של האוטו תשתפר -

אתה מאיץ במרחק יותר קצר - כי צמיגים דביקים יותר מסוגלים להעביר יותר כוח לאדמה יותר מהר (פחות פרפורים),

אתה מאיט יותר מהר ומקצר את מרחק הבלימה שלך - מאותה הסיבה בדיוק, צמיגי ספורט יעבירו את כוח התאוטה לאדמה ביתר יעילות,

אתה יכול לקחת פניות במהירויות גבוהות יותר וביתר דיוק לפני שהאוטו ייאבד אחיזה כי, כן, כמו שחשבת - הצמיגים מחזיקים כוחות ג'י גבוהים יותר ומשאירים את הרכב על מסלולו...

 

מוטי.

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה על ההסבר.

 

אבל יש לי שאלה: אם למשל נתוני היצרן על רכב מסויים הם X שניות מ-0 ל-100. אז אם תחליף לאותו רכב את הצמיגים לצמיגים בעלי אחיזה יותר טובה זה ישפר לו את התאוצה? (כי הם פחות יפרפרו...)

פורסם
נתוני יצרן הם בנסיעה מקסימלית ללא פרפורים
OK

אבל אם תהיה יותר אחיזה תוכל ליפתוח עם יותר כוח יותר מבלי לפרפר .

או שאם יש לך מערכת למניעת פירפורים (ASR/TCS לדוגמה ..) היא תחתוך פחות כוח ואז ההאצה תיהיה יותר מהירה .

כנ"ל לגבי בלימה, יותר אחיזה = פחות עבודה של ה ABS = מרחק עצירה קצר יותר .

אני צודק ?

פורסם

בוודאי שאם אחיזה הינה גבוהה יותר המערכת למשל בפונטו-tcs תתערב פחות ותפעיל פחות את הבלמים, כי זה מה שהיא עושה מאתרת דרך האיי בי אס את הגלגל הסורר ובולמת אותו הרי שהיציאה מהמקום תהיה חזקה יותר.

 

אנשים, לא מספיק רק לשים צמיגים דביקים.

 

קנו לעצמכם אביזר שיאפשר לכם למדוד את לחץ האוויר בגלגלים ולהתאים אותו לדרישות היצרן כפי שרשומות בספר או על הדלת.

 

שימו לב שחום וקור משנים את לחץ האוויר כשקור מכווץ וגורם לירידת לחץ האוויר וחום מעלה אותו.

 

אם החלפתם צמיגים ומידות ניתן לחשב עומס מחדש או רצוי יותר לפנות ליצרן הצמיגים עם הנתונים על הצמיגים המקוריים והתחליפיים.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

לא נראה לי מוטי שזה יעזור למי שכבר החליף מידות ולא יודע מהיכן להתחיל.

 

ההמלצה שאני מכיר היא לפנות ליצרן הצמיגים.

 

האמת ? לא פניתי עד עכשיו ומילאתי 30 psi בכל ה4 במקום 35 קדימה ו 33 אחורה.

 

בעיקרון אשמח גם לנסות את השיטה שלך.

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

 

ההמלצה שאני מכיר היא לפנות ליצרן הצמיגים.

 

בעיקרון אשמח גם לנסות את השיטה שלך.

יצרן הצמיגים אמור לדעת את לחצי האוויר האופטימליים לכל רכב ו/או מידת צמיגים שתיבחר לשים עליו הצמיגים שהוא מיצר? הרי גם אם אותה מידה ואותם צמיגים זה ישתנה מרכב לרכב ... משקל הרכב,חלוקת משקל ברכב .

לא ככה ?

פורסם
יצרן הצמיגים אמור לדעת את לחצי האוויר האופטימליים לכל רכב ו/או מידת צמיגים שתיבחר לשים עליו הצמיגים שהוא מיצר? הרי גם אם אותה מידה ואותם צמיגים זה ישתנה מרכב לרכב ... משקל הרכב,חלוקת משקל ברכב .

לא ככה ?

אני לא יודע אם יצרן הצמיגים אמור לדעת את זה, אבל אתה צודק בכך שלחצי האוויר תלויים בסוג הרכב (כלומר משתנה מרכב לרכב גם אם זה אותו צמיג)...


×
×
  • תוכן חדש...