Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדל בין גיר DSG לבין DCT ?


amirnat
שימו לב! השרשור הזה בן 1138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שתי גירים שונים של יצרנים שונים.
יותר נכון עשרות גירים שונים כי DSG זה שם כללי שמתייחס להמון דגמי גירים שמותקנים הרכבים מתוצרת VAG.
 אבל אני מניח שאתה מתכוונן לנפוץ שבהם הגיר היבש DSG DQ200 שמותקן אולי ב90% מרכבי VAG בארץ ואולי אף יותר...

בגדול הDCT-250 הוא גיר מתוצרת GETRAG בעל 6 הילוכים ומצמדים רטובים הוא קצת פחות חלק ומגיב מDSG. התיקונים שלו יקרים יותר (שמעתי על החלפת מצמדים ב15 אלף שקל) אבל המצמדים שלו בגלל היותר רטובים מחזיקים יותר מהמצמדים של DSG ועושים פחות בעיות (התחממות, מוות מוקדם וכו..)
DSG DQ200 מתוצרת חברת BORGWARNER בעל 7 הילוכים ומצמדים יבשים עובד יותר חלק וזריז מDCT. בעל תיקונים יותר זולים (החלפת מצמדים כ3000 ש"ח) אבל מצמדים שמחזיקים פחות ומתקלקלים יותר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Gavrik כתב:

מצמדים שמחזיקים פחות

בהשוואה לגיר עם מצמדים רטובים, לא בהשוואה ל-DCT המקביל של יונדאי/קיה. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק קורא על זה אני כבר מתחיל לפתח אלרגיה לגירים האלה , בקרוב מתכוון לבדוק טוסון חדשה היא צריכה להיות ממש אבל ממש מעל המצופה בשביל שאני ישים עליו 190 אלף לגיר עם פוטנציאל לקלקול .

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, menir1 כתב:

בהשוואה לגיר עם מצמדים רטובים, לא בהשוואה ל-DCT המקביל של יונדאי/קיה. 

 

יש לך אולי מידע על סטטיסטיקת תקלות ואורך חיים של הגירים ביונדאי/קיה?

 

ואולי גם בנוסף עלויות תיקונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Gavrik כתב:

אבל המצמדים שלו בגלל היותר רטובים מחזיקים יותר מהמצמדים של DSG ועושים פחות בעיות (התחממות, מוות מוקדם וכו..)
 

 

אבל דורשים תחזוקה שוטפת יקרה יותר לא? החלפת שמן וכו'?

לאורך זמן התחזוקה של גיר יבש (החלפת מצמדים) ותחזוקה של גיר רטוב (החלפת שמנים) לא מתאזנת?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Gavrik כתב:


בגדול הDCT-250 הוא גיר מתוצרת GETRAG בעל 6 הילוכים ומצמדים רטובים הוא קצת פחות חלק ומגיב מDSG. התיקונים שלו יקרים יותר (שמעתי על החלפת מצמדים ב15 אלף שקל) אבל המצמדים שלו בגלל היותר רטובים מחזיקים יותר מהמצמדים של DSG ועושים פחות בעיות (התחממות, מוות מוקדם וכו..)
DSG DQ200 מתוצרת חברת BORGWARNER בעל 7 הילוכים ומצמדים יבשים עובד יותר חלק וזריז מDCT. בעל תיקונים יותר זולים (החלפת מצמדים כ3000 ש"ח) אבל מצמדים שמחזיקים פחות ומתקלקלים יותר.


עשית קצת סלט. קודם כל למיטב ידיעתי אין שום קשר בין Getrag לגירים של קיונדאי, הגירים הדו-מצמדיים שלהם שלהם מפיתוח עצמי. דבר שני, ה-6DCT250 של Getrag הוא גיר יבש.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DCT = dual cluth transmission
שם כללי לתיבות מהסוג הזה, כולל הDSG
DSG = direct shift gearbox
השם של קונצרן ואג לתיבות הכפולות מצמדים שלו.

ליונדאי יש חברת בת שמייצרת לה ולקיה תיבות הילוכים בשם hyundai transmission.

במקרה של גטראג (לשעבר, כיום נקראים מגנה)
ה6DCT250 הוא יבש כמו שקורן אמר - הגיר מהפוקוס הידועה לשמצה ודגמי רנו של לפני כמה שנים.
והיה גם 6DCT450 שהיה עם מצמדים רטובים.
למיטב זכרוני אין יותר רכבים חדשים שנמכרים איתן, רנו ופורד עברו להשתמש ב7DCT300 עם מצמדים רטובים שלפחות עד כה נראה כי היא מציגה עדיפות עליהן מבחינת אמינות.
(פורד כרגע רק בפומה בארץ, השאר פלנטריות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם הצליחו יופי לבלבל את מי שמחפש רכב...
 

מעניין איך במשאיות הכבדות הגירים הרובוטיים עובדים יפה מאוד ובלי תקלות מעצבנות ויקרות, לעומת הפרטיות, שמכל כיוון, כולל הגירים הרציפים, מצטיירות בעיות יקרות...

 

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Gavrik כתב:

ש לך אולי מידע על סטטיסטיקת תקלות ואורך חיים של הגירים ביונדאי/קיה?

 

ואולי גם בנוסף עלויות תיקונים?

 

אם הייתה לי סטטיסטיקת תקלות של היצרן זה יכל להיות מאד נחמד. מצמדים נשחקים (בתלות באופי הנסיעה) גם ב-DCT. אם מסתכלים על נהגי מוניות, הסיד סטיישן דור קודם הייתה מאד פופלארית, אך לאחר שכנראה חוו בעיות, הם די הפסיקו לרכוש אותה (בזמנו, האוקטביה שווקה למוניות בדגם ה-16 טורבו דיזל שהיה משודך לתיבה יבשה ומהר מאד הופסק השיווק שלה ובמקום שווק רק דגם ה-2.0 דיזל עם תיבה רטובה).

גם דגמי הספורטאז' 1.6 טורבו חוו בעיות התחממות עם המצמדים. 

 

לגבי עלויות תיקונים, ה-DSG (שבפועל הוא הגיר הכי נפוץ בארץ) נראה על פניו יותר זול לתיקון בגלל הפופלאריות שלו וכיוון שהרבה מכוני גירים מתמחים למדו איך לטפל בו.

 

בגיר עם מצמדים רטובים, אורך החיים של המצמדים אמנם ארוך משמעותית, אך לנהג פרטי (שהוא לא נהג מונית), עלות האחזקה שלו תהיה יקרה משמעותית. יש להחליף נוזל סיכוך כל 60K ק"מ וההחלפה לא זולה (כ-2/3 מעלות החלפת סט מצמדים).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1138 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...