Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג/ מימון/ליסינג פרטי


ohad shimoni
שימו לב! השרשור הזה בן 1113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

אני מעוניין לקנות רכב. 

אחר חיפושים של רכב עלה מלא פעמים המיחים האלה שציינתי.

ליסינג

ליסינג פרטי

ליסינג תפעולי

מימון

100 אחוז מימון

 

מה המשמעויות למושגים האלה. ואשמח לקבל הסברים על עוד מושגים מהמשפחה שציינתי למעלה כדי להכיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליסינג: 

https://www.shlomo.co.il/car/ההבדלים_בין_ליסינג_פרטי_לליסינג_תפעולי

מימון אני מניח שאתה מתכוון לקנות רכב בצורה רגילה פשוט לקחת הלוואה מהבנק / חברת מימון ולא להוציא את כל הכסף מהכיס שלך

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה הזו נענתה בפורום יותר מפעם אחת, ואכן יש שימוש מבלבל מאוד במושגים השונים. אבל, בכל זאת, לעשות סדר:

 

יש שלוש דרכים לרכוש* רכב:

 

1. ממקורותיך - אתה משתמש בכסף שחסכת.

 

2. באמצעות הלוואה - אתה משלם חלק או כל (100%) ממחיר הרכב באמצעות הלוואה שאתה נוטל, ומחזיר את ההלוואה בתשלומים - כמעט תמיד חודשיים. ההלוואה הזו מוצגת לעתים קרובות באמצעות המילה המכובסת "מימון" - אבל חוץ מהמילה זה אותו הדבר.

 

3. לחכור את הרכב, ובהשאלה מאנגלית - ליסינג. זו הכוכבית* בשורה השניה - כאן אינך רוכש את הרכב אלא שוכר אותו לתקופה ממושכת ("חוכר") והרכב נשאר בבעלות החברה, אתה משלם תמורת השימוש בו ובסיום תקופת החכירה - בדרך כלל 30-36 חודשים - מחזיר אותו לבעליו. הסכם הליסינג יכול לכלול מרכיבים שונים - למשל ביטוח או רישוי או טיפולים באמצעות החברה המחכירה, כל אלה יתבטאו במחיר העסקה.

 

כאשר אתה רוכש רכב באמצעות הלוואה יש שוב פיצול לשתי אפשרויות: האחת היא הלוואה המכסה את כל מחיר הרכב, וכאשר אתה מסיים לפרוע אותה הרכב הוא שלך. שלב הסיום יכול להיות בשתי צורות - האחת היא השלמת כל הפרעות באמצעות תשלומים חודשיים, האחרת היא הלוואת "בלון" שבה בדרך כלל התשלום החודשי יותר קטן, אבל בסופה יש הפתעה שאינה מפתיעה - נותר חוב משמעותי שעליך לשלם בבת אחת (או להזדכות על הרכב). את ההלוואה אפשר לקבל מכל מיני גורמים: בנק, "חברת מימון" שהיא למעשה חברה העוסקת במתן הלוואות, חברת ביטוח (למשל זו שבה אתה חוסך בקרן השתלמות), ועוד. לכל חברה כזו תנאים שונים, ומומלץ לבדוק כמה אפשרויות על מנת לבחור בהלוואה המתאימה לצרכיך. עליך להיא בחשבון שכל הלוואה תישא ריבית - אבל זו יכולה להיות שונה מאד בהתאם לגוף המלווה ובהתאם לתנאי ההלוואה, כל הלוואה תצריך שיעבוד של הרכב או רכוש אחר על מנת להבטיח את הפרעון, וכמובן ביטוח הרכב וכו'.

 

מה שחשוב הוא שכאשר אתה בודק את העסקה תבדוק את התאמת רכב לצרכיך (העכשוויים והצפויים בשנים הקרובות), את היכולת שלך לשלם את אחזקתו השוטפת ואת היכולת לפרוע את ההלוואה, בלי להכביד על צרכים אחרים שלך. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, ohad shimoni כתב:

אהלן

אני מעוניין לקנות רכב. 

אחר חיפושים של רכב עלה מלא פעמים המיחים האלה שציינתי.

ליסינג

ליסינג פרטי

ליסינג תפעולי

מימון

100 אחוז מימון

 

מה המשמעויות למושגים האלה. ואשמח לקבל הסברים על עוד מושגים מהמשפחה שציינתי למעלה כדי להכיר

 

בנוסף למה שספירל כתב, עוד קצת סדר.

יש בישראל סלט סלט בהגדרות של הדרכים לממן רכב. חלק מהמושגים הושאלו מארה"ב ששם השיטה די שונה ממה שמתאים ללקוח הישראלי הטיפוסי.

כל המושגים שרשמת שייכים לשיטות מימון רכבים (לעומת רכישה מלאה מכספך של" ב"מכה").

בכל זאת, מהפשוט להסבר למורכב:

  • ליסינג תפעולי- שיטה אשר קיימת בעיקר עבור חברות גדולות אשר חותמות על חוזה עם חברת הליסינג (בדרך כלל ל-3 שנים או קצת פחות). התשלום החודשי כולל בתוכו אחזקה מלאה של הרכב כולל ביטוחים, תיקון תאונות, תחזוקה, טיפולים שגרתיים ואגרה שנתית. העלות גבוהה אבל היא מאפשרת לארגון שמחזיק עשרות ומאות רכבים חיסכון בהתעסקות ולוגיסטיקה (שעולה כסף). יש חברות שמציעות מסלולים כאלו ללקוחות פרטיים, אבל לרוב זה אינו כדאי כי החיסכון בזמן ולוגיסטיקה עבור לקוח פרטי המחזיק רכב אחד...לא דרמטי.
  • ליסינג מימוני- דומה להלוואה רגילה מהבנק או מחברת מימון, אבל בדרך כלל הרכב נשאר ע"ש חברת הליסינג (ולא על שם המשתמש ברכב\הלקוח) ובסוף התקופה פשוט מחזירים את הרכב לחברת הליסינג והדרכים נפרדות. בשיטה זו האחריות על תחזוקת וביטוח הרכב היא על הלקוח (יש מסלולים שכוללים תחזוקה, אבל זה כבר כמו ליסינג פרטי תפעולי). בהשוואה להלוואה רגילה, שיטה זו מגלמת בתוכה בדרך כלל עלות של עוד כמה אלפי ש"ח (משתנה בהתאם לשווי וסוג הרכב), אבל יש כאלו שזה מתאים להם כי הם לא רוצים להתעסק בסוף התקופה במכירת הרכב. מי שמציע בדרך כללל את המסלולים האלו אלו חברות הליסינג אשר המלאי שלהן מוגבל לדגמים, רמות גימור וצבעים שנוח להן למכור (מן הסתם אלו הדגמים עליהן הם מקבלים את ההנחה הכי גבוהה מהיבואן). שיטה זו נותנת שקט נפשי מה"בעלות על רכב", אבל מצד שני אינה גמישה ובסוף התקופה חייבים להחזיר את הרכב---> החלפתו.
  • מימון בנקאי \ חברת מימון- בגדול בבנקים התנאים הכי טובים ובשיטה זו הלקוח ניגש ורוכש רכב מהיבואן (דגם, רמת גימור וכו') שנוח לו, והגוף המממן נרתם לעסקה. במצב הזה הלקוח הוא הבעלים של הרכב והוא אחראי על תחזוקתו ומכירתו בעתיד (או טרייד אין אצל יבואן רכב). שיטה זו הכי זולה מבחינת עלויות המימון, אבל יש בה הכי הרבה אחריות על הרכב (אני מאמין  שפה בפורום הרבה דווקא אוהבים את האחריות הזאת). זו גם השיטה הכי גמישה...מחליפים את הרכב מתי שרוצים. בשיטה זו יש מספר מסלולים (הלוואה רגילה \ בלון) כמו שספירל כתב....לכל אחת ממנה יתרונות וחסרונות (אם תרצה הרחבה, בשמחה). מימון כזה יכול להיות גם 100% ממחיר הרכב.

* לבעלי עסקים קטנים\בינוניים או עוסקים מורשים יש לפעמים שיקולי מיסוי למימון רכבים. לפעמים ליסינג תפעולי\מימוני אשר נחשב חלקית להוצאה מוכרת (תלוי בעיסוק) יכול להיות כדאי יותר, אפילו שהריביות בו גבוהות יותר ממימון בנקאי.

 

 

 

 

 

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...