Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכל חברי הפורום,

לאחר שהבת זוג לא הצליחה להסתדר עם הסקודה פאביה הידנית שברשותי (לצערי),החלטתי להחליף את הרכב לאוטומטי.

אני מחפש רכב שיהיה חסכוני יחסית,יפגין אמינות גבוהה,יהיה שקט  בשיוט במהירויות בין עירוניות,ושלפרקים יתגמל גם בחווית נהיגה כיפית כמה שניתן. 

מציין כי יש לי לעיתים לא נדירות נסיעות לא קצרות בכלל,ואני צפוי לגמוע כ-25,000 ק״מ בשנה.

כמה אופציות שעברו לי בראש היו בין היתר הונדה סיוויק בגזרת המשפחתיות,ומאזדה 2 או פיג׳ו 208 בגזרת הסופרמיני.

אשמח להצעות נוספות או להמלצות ודיס המלצות.

תודה מראש!

פורסם

308 יכולה להתאים למשבצת בצורה טובה.

היא מעט חורגת מהתקציב אבל בחבילה הכוללת אני חושב שהיא הכי מתאימה.

 יש לה התנהגות ספורטיבית וחדה היא שקטה מאוד בשיוט בין עירוני (אין רעשי רוח עד 120 קמ"ש) וחסכונית יחסית (15-16 קילומטר לליטר בנסיעה 70/30 לטובת בין-עירוני)

גם האמינות הכוללת שהרכב מפגין טובה. יש רק אבל אחד שזה נושא רצועת הטיימינג, יש בעיה עם הרצועה הישנה ויש מספר אנשים שהלכו להם מנועים בגלל זה לכן הייתי ממליץ לחפש רכב שכבר עבר החלפה של הרצועה לפני חצי שנה לפחות ולבדוק את המנוע הצורה יסודית.

 

208 דיי דומה יש לה את אותו המנוע והגיר רק שהיר יותר רועשת ומתנדנדת בנסיעה בין עירונית מ308. אך מצד שני מספקת התנהגות כביש שובבה וכייפית במיוחד בעיר.

 

סיטרואן C4 גם חולקת עם שתי האופציות מעלה את אותו מנוע וגיר היא יותר שקטה ונוחה בנסיעה בין עירונית מ208 אך אין לה ממש כיף והתנהגות כביש. וכמובן לבדוק את נושא הרצועה והמנוע בקפידה.

פורסם
לפני 13 שעות, Gavrik כתב:

308 יכולה להתאים למשבצת בצורה טובה.

היא מעט חורגת מהתקציב אבל בחבילה הכוללת אני חושב שהיא הכי מתאימה.

 יש לה התנהגות ספורטיבית וחדה היא שקטה מאוד בשיוט בין עירוני (אין רעשי רוח עד 120 קמ"ש) וחסכונית יחסית (15-16 קילומטר לליטר בנסיעה 70/30 לטובת בין-עירוני)

גם האמינות הכוללת שהרכב מפגין טובה. יש רק אבל אחד שזה נושא רצועת הטיימינג, יש בעיה עם הרצועה הישנה ויש מספר אנשים שהלכו להם מנועים בגלל זה לכן הייתי ממליץ לחפש רכב שכבר עבר החלפה של הרצועה לפני חצי שנה לפחות ולבדוק את המנוע הצורה יסודית.

 

208 דיי דומה יש לה את אותו המנוע והגיר רק שהיר יותר רועשת ומתנדנדת בנסיעה בין עירונית מ308. אך מצד שני מספקת התנהגות כביש שובבה וכייפית במיוחד בעיר.

 

סיטרואן C4 גם חולקת עם שתי האופציות מעלה את אותו מנוע וגיר היא יותר שקטה ונוחה בנסיעה בין עירונית מ208 אך אין לה ממש כיף והתנהגות כביש. וכמובן לבדוק את נושא הרצועה והמנוע בקפידה.

תודה על התשובה המפורטת.

חוץ מהצרפתיות, יש עוד דגמים לטעמך שעונים על הדרישות?

ובכל מקרה אם יש לך ניסיון עם הצרפתיות מהשנים האחרונות אשמח לשמוע חו״ד לגבי האמינות,למעט הקטע של הטיימינג הידוע לשמצה.

פורסם

דווקא אני רואה בבעיה בטיימינג יתרון. למה? כי אם אתה מראש יודע שיש בעיה אתה מקדים תרופה למכה ומחליף ומונע את הבעיה. 

זה שהיצרן אמר להחליף רצועה כל 10 שנים זה טוב ויפה, אבל עובדה שהוא ירד מהעץ ומנחה עכשיו להחליף כל 6 שנים.

אגב, סתם לידע כללי, כל רכב עם רצועת טיימינג מיצרן אחר מחליפים טיימינג כל 3-5 שנים בלי קשר לק"מ. 

שלא תחשוב שליצרנים אחרים אין בעיות, פתח גוגל ותראה איזו תביעה ייצוגית יש נגד ניסן בתיבות ההילוכים של ג'וק וקשקאי...וזו דוגמה קטנה. 

פורסם
לפני שעתיים, somebodymazpeu כתב:

תודה על התשובה המפורטת.

חוץ מהצרפתיות, יש עוד דגמים לטעמך שעונים על הדרישות?

ובכל מקרה אם יש לך ניסיון עם הצרפתיות מהשנים האחרונות אשמח לשמוע חו״ד לגבי האמינות,למעט הקטע של הטיימינג הידוע לשמצה.

 

לגבי הניסיון עם הצרפתיות הייתה לי 208 שעברה 100,000 קילומטר והיו לה שתי תקלות קטנות, צינורית מתז אחורי שנזלה ותוקנה באחריות אצל הבעלים הקודמים (למיטב ידיעתי פאק יצור שלא רלוונטי כבר)

וב100,000 קילומטר צינורית של המזגן התחילה לדלוף גילו את זה בבדיקה לפני קניה ועלות ההחלפה הייתה 700 ש"ח כולל עבודה.

כרגע יש לי 308 שעברה כבר מעל ל100,000 קילומטר והתקלה היחידה שהייתה לרכב היא יוניט מאוורר שהיה מזייף והוחלף בעלות של 360 ש"ח.

 

בשתיהם הוחלף הטיימינג כטיפול מונע.

בקיצור לדעתי תקלה אחת - שתיים זה אמינות טובה מאוד יש אנשים שעם קוריאניות או יפניות אוכלים יותר צרות.

 

לגבי אלטרנטיבות בתקציב שלך באמת קשה לי לחשוב על משהוא שיתאים כמו 308.

קודם כל כלל אצבע שתדע שלסופרמיני לרוב יש בידוד רעשים נחות בהשוואה למכוניות משפחתית כלומר בכל רכב סופרמיני בתקציבך אתה תתחיל לשמוע רעשי רוח מוחשיים ב90-100 קמ"ש (איביזה, מאזדה 2, פאביה, 208, קליאו וכן הלאה..) משפחתיות יותר שקטות ולרוב רעשי רוח מוחשיים מתחילים בהן רק לאחר 110 קמ"ש לכן בדרישות שלך הייתי מכוון למשפחתית.

ואם אתה רוצה רכב שיהיה בנוסף חסכוני אתה צריך לכוון לטורבו או דיזל.

 

בתקציב של 30 אלף שקל כל האופציות שעולות לי לראש מעבר ל308 הן ויתור על דרישה כזאת או אחרת שלך.

איביזה/פאביה  - גיר בעייתי בנוסף לא ממש מהנות לנהיגה ורועשות בנסיעה בבין-עירוני

מאזדה 2 - רועשת וזללנית.

רנו מגאן דיזל -שקטה וחסכונית אבל גיר בעייתי ולא מהנה לנהיגה.

 

אולי הונדה סייויק יכולה להתאים, כן מהנה לנהיגה, כן יחסית שקטה ויציבה בנסיעה בין עירונית אבל לא ממש חסכונית.

 

@itamarg הבעיה היא שיכול באמת להיווצר נזק למנוע ויש אנשים שמחליפים טיימינג ואז מגלים שמאוחר מידי וצריך כבר לשפץ או להחליף מנוע לכן הייתי מחפש רכב שהחליף טיימינג מזמן.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...