Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי מידות צמיגים / ג'נטים


kompy

פוסטים מומלצים

בעבר לפחות (לפני מליון וחצי שנה) היה אפשר לקבל גם אישור בכתב מהמחלקה הטכנית של היבואן ולשנות מידה לפי זה.

כמובן שרוב היבואנים לא רצו להתעסק עם זה - אך יצא לי (אישית) לבקש ולקבל שינוי הגיוני בחתך של הצמיג (195/50 במקום 55 על 15״)

 

ידידי קומפי מעלי אבל ללא ספק אוטוריטה בתחום.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליביו(אתה בארץ? או אי שם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות?), עדין ניתן לקבל אישור מהמח' הטכנית של היבואן על שינוי מידה שאינה מופיעה.

אישורים שנתנו ע"י דרור האס(איש יקר) כבר אינם בנמצא, ואנשי המחלקות הטכני נצמדים לספרים ולרשומות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה ב׳ - ארהב כבר 5 שנים.

חשבתי עליך אגב כששיניתי מידת צמיגים פעם ראשונה פה ושאלתי חבר לגבי איך משנים את הרישום והוא הסתכל עלי כאילו נחתתי ממאדים 😂. (פה זה בערך - יש לזה תקינה לכביש וזה נכנס? בהצלחה, אין מידת צמיגים ברישיון...)

 

אישורים מהמחלקה הטכנית תמיד היו קשים לקבלה. גם אני בזמנו מרגיש שהגעתי בעיקר ביום טוב ועם גישה מנומסת ולא של ״מגיע לי״ וזו הסיבה שקיבלתי.

רק רציתי להציג את זה כאופציה. אני אכן צופה אבל שהתשובה תיהיה לא מהדהד.

 

AsafRS המידה של ה185/55 על 15 אבל היא אחלה מידה.

באמת שמעבר לה - במיוחד אם לא תשקיע בגאנט קל במיוחד (ובהתאם לזה לרוב יקר יותר) תפגע בניהוג והעלויות גלגלים וצמיגים כנראה יכפילו את עצמן.

תשקיע בצמיג טוב וגאנט קל יחסית ב15״ (תתפלא כמה גאנטים זולים כבדים וכמה קלים עולים) וסע ברכה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.6.2020 בשעה 18:39, kompy כתב:

המידה 225/60R16 אינה מאושרת לספארק.

רק ה-185/55R15 קיימת ומאושרת.

מוזר, הופיעה בcardata ויש לי את זה רשום. לא מתכנן להחליף למידה הזו (נראה לי שלא אפשרי גם אם ארצה אבל היפוטטית, אם הייתי מחליף מה היה קורה? הייתי מחליף אחרי שקיבלתי מסמך והיו אומרים לי שזו טעות אחרי שהוצאתי אלפי שקלים?

מוזר...

אנסה את המחלקה הטכנית (אנסה להגיד שכבר קניתי 16 ואראה להם מה רשום וכו׳)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, AsafRS כתב:

אנסה את המחלקה הטכנית (אנסה להגיד שכבר קניתי 16 ואראה להם מה רשום וכו׳)

זו לא הגישה הנכונה להגיע איתה.

הם לא חייבים לך כלום ושום דבר ואנשים לא אוהבים שמציבים להם עובדות.

בנוסף כמו שציינתי - לרכב כזה - זה פשוט יותר מדי וישפיע לרעה על כל הניהוג של האוטו.

אני אתן לך דוגמא הפוכה - ברכב שלי - המידה שבאה היא עם 17״ (מיאטה משנת 2004, פשוט דגם טורבו מהחברה עם 180 כ״ס) , אחד השיפורים הכי נפוצים בדגם הזה שכולם עושים הוא לעבור ל15״ יותר קלים ועם צמיגים יותר טובים.

זה פותח אופציות לצמיגים עם תרכובות הרבה יותר טובות ואתה חוסך 3 קילו במשקל קפיץ על כל ציר ומשפר מאוד את ההתנהגות של הרכב. (ואני מדבר על רכבים שגם הולכים להתחרות אח״כ על המסלול ועל מדינה שמבחינתם תשים גם 20״ אם זה נכנס)

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי 6", כש-6.5" הוא גבולי.

לדעתי 7" כבר יבליט את הצמיגים מחוץ לכנפיים(תלוי באופסט).

  • רעיון טוב! 2

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להוסיף על מה שידידי אמר - מבחינת רוחב הצמיג אין שום בעיה להגיע ל7״ אולי אפילו לקצת יותר (לא מומלץ) - הבעיה מתחילה עם כל המסביב - אתה מגדיל משמעותית את הסיכון שלך לגעת בפגוש , ובכנף מבחוץ ובזרועות ההיגוי והביטנה של הגלגל מבפנים.

אתה לא תראה את זה תמיד כשהרכב עומד - אבל כשתעל על פס האטה עם הגה מסובב לדוגמא - אתה יכול ממש לקרוע צמיג בשניה.

בנוסף - חשוב מאוד למצא גלגל עם אופסט זהה לגלגל המקורי במידה הזו. זה תלוי גם לזה שהבלמים יכנסו ולא יגעו בכלום וגם לכל מה שציינתי למעלה (כי זה יכול לשנות את מיקום הצמיג ביחס לסרן).

יש רכבים שבהם השוק שיפורים גדול - ואז אנשים כבר יודעים מה נכנס בדיוק (ומה מצריך לדוגמא שינוי כיוון פרונט כדי שיהיה בטוח , ספייסרים או כיפוף הכנפיים כלפי חוץ) - אתה לא שם - אז תיצמד כמה שיותר להגדרות יצרן לדעתי.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Liviur כתב:

להוסיף על מה שידידי אמר - מבחינת רוחב הצמיג אין שום בעיה להגיע ל7״ אולי אפילו לקצת יותר (לא מומלץ) - הבעיה מתחילה עם כל המסביב - אתה מגדיל משמעותית את הסיכון שלך לגעת בפגוש , ובכנף מבחוץ ובזרועות ההיגוי והביטנה של הגלגל מבפנים.

אתה לא תראה את זה תמיד כשהרכב עומד - אבל כשתעל על פס האטה עם הגה מסובב לדוגמא - אתה יכול ממש לקרוע צמיג בשניה.

בנוסף - חשוב מאוד למצא גלגל עם אופסט זהה לגלגל המקורי במידה הזו. זה תלוי גם לזה שהבלמים יכנסו ולא יגעו בכלום וגם לכל מה שציינתי למעלה (כי זה יכול לשנות את מיקום הצמיג ביחס לסרן).

יש רכבים שבהם השוק שיפורים גדול - ואז אנשים כבר יודעים מה נכנס בדיוק (ומה מצריך לדוגמא שינוי כיוון פרונט כדי שיהיה בטוח , ספייסרים או כיפוף הכנפיים כלפי חוץ) - אתה לא שם - אז תיצמד כמה שיותר להגדרות יצרן לדעתי.

 

לפני 6 שעות, kompy כתב:

רצוי 6", כש-6.5" הוא גבולי.

לדעתי 7" כבר יבליט את הצמיגים מחוץ לכנפיים(תלוי באופסט).


אני רואה בסרטון הזה שהוא שם על הרכב ג׳אנט די קיצוני (בעיקר מבחנת האופסט וגם רוחב 8), אז מניח שכל דבר שאני אשים שקטן מזה יעבוד, לא? או שיש דברים שצריך לבדוק גם אם זה קטן יותר?

תודה!

https://youtu.be/pWzOR__s_xY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב

קניתי רכב GM 350 2015

רציתי לדעת מה מרחק הברגים בכדי לדעת.

ואם יש ג'נטים של רכבים אחרים התואמים לרכב שלי.

תודה רבה לכל המשיבים.

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרווח ברגים 5X100

ניתן למצוא באימפרזה 2007-12 כמו גם בחלק מדגמי VAG.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-VAG הקדח המרכזי הוא בדר"כ 57.1 בעוד שב-MG הוא 56.1. כמו כן הברגים הם M14 ולא M12.

דגמי סובארו תואמים יותר בהקשרים אלו.

 

מציע להשתמש בכלים שמציע האתר https://www.wheel-size.com כדי לבצע השוואת לא רק בתחום מספר הברגים (נתונים בהדגשה הם מאומתים לכאורה, אך לא מהווים אסמכתא מספקת לצורך אישור גדלי חישוקים שונים).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Tom_22 כתב:

ב-VAG הקדח המרכזי הוא בדר"כ 57.1 בעוד שב-MG הוא 56.1. כמו כן הברגים הם M14 ולא M12.

דגמי סובארו תואמים יותר בהקשרים אלו.

 

מציע להשתמש בכלים שמציע האתר https://www.wheel-size.com כדי לבצע השוואת לא רק בתחום מספר הברגים (נתונים בהדגשה הם מאומתים לכאורה, אך לא מהווים אסמכתא מספקת לצורך אישור גדלי חישוקים שונים).

תודה רבה על התשובה המהירה.

לפי האתר סובארו B4 2006 יכול להתאים לMG350 ?

עריכה אחרונה על ידי גילי29

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום לשאול, נכנסים לאתר ובודקים.

התשובה  - בהחלט כן.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...