Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם סוף לדוחות על נגיעה בסמארטפון בנהיגה? בית המשפט לתעבורה קבע פסיקת


yogev20
שימו לב! השרשור הזה בן 1269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם הדוחות שקיבלו נהגים עד כה על נגיעה בסמארטפון בנהיגה יבוטלו? זה  עשוי להיעלם לאחר פסיקת בית המשפט לתעבורה

 זיכה נהג שקיבל דו"ח של 1,000 שקלים ושמונה נקודות חובה לאחר ששוטר זיהה אותו  נוגע  במכשיר הטלפון הנייד שברכבו.

עוד ציין אור לרנר שברכב מותקנת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע המאפשר שימוש דרכו בנייד, ההפעלה מותרת.

 

האם זה יהווה תקדים? המשטרה כמובן תגיש ערער על הפסיקה.

https://www.ynet.co.il/wheels/article/Bylr7iFUv

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה הבדל בין מולטימדיה לנייד במתקן אחיזה. מה שכן, תמיד יש את הסעיף של נהיגה בחוסר זהירות.

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזווית משפטית מסויגת (אין לי מולי את הפס"ד המלא) יש לשים לב לזה:

ציטוט

הנהג אגב זוכה מחמת הספק, כי טען בניגוד לקביעת השוטר שלא נגע בנייד אלא במערכת המולטימדיה, וזה לא ראה במדויק את מעשיו.

 

1. זיכוי מחמת הספק - אין לו שום השפעה על התפיסה החוקית (ולכן המשטרה תמשיך להנפיק דו"חות כאלה).

2. המערער טען שלא נגע בנייד אלא במולטימדיה - לכן כל הפס"ד בכלל לא נסוב סביב נגיעה בסמארטפון.

3. הזיכוי הוא קודם כל כיוון שהשוטר לא ראה היטב (אבל כן מיהר להנפיק דו"ח).

 

בקיצור, לפחות כרגע, הפס"ד הזה לא משנה שום דבר, חוץ מאשר איזה Slap on the wrist של השוטר שאץ להנפיק דו"ח על מעשה שלא ראה טוב

  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל אחד והוא היה נושא מרכזי מאוד כבר עם תחילת השימוש במערכות מולטימדיה שמסונכנות עם הנייד - 

המערכות ברכב מצומצמות הרבה יותר מבחינת היכולת שלהן להציג תכנים. כלומר - הן יציגו נוטיפיקציה על כניסת הודעה - אבל לא יאפשרו לקרוא אותה. בחלקן לא מתאפשר חיפוש בהקלדה במערכת הניווט בזמן תנועה. הן בטח לא מאפשרות כתיבת הודעות או דוא"ל וגם לא צפייה בתכני ווידאו. 

אני מאוד מאמין בהמשך ההפרדה בין שימוש במערכת מולטימדיה לבין אפשרות לשימוש בטלפון. 

המשטרה עושה המון דברים מטומטמים באכיפת חוקי התנועה, אבל זה לא אומר שכל הדברים שהיא עושה לא נכונים. 

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, קרמבו כתב:

יש הבדל אחד והוא היה נושא מרכזי מאוד כבר עם תחילת השימוש במערכות מולטימדיה שמסונכנות עם הנייד - 

המערכות ברכב מצומצמות הרבה יותר מבחינת היכולת שלהן להציג תכנים. כלומר - הן יציגו נוטיפיקציה על כניסת הודעה - אבל לא יאפשרו לקרוא אותה. בחלקן לא מתאפשר חיפוש בהקלדה במערכת הניווט בזמן תנועה. הן בטח לא מאפשרות כתיבת הודעות או דוא"ל וגם לא צפייה בתכני ווידאו. 

אני מאוד מאמין בהמשך ההפרדה בין שימוש במערכת מולטימדיה לבין אפשרות לשימוש בטלפון. 

המשטרה עושה המון דברים מטומטמים באכיפת חוקי התנועה, אבל זה לא אומר שכל הדברים שהיא עושה לא נכונים. 

 

זה גם מה שהשר (דאז) ארדן אמר בוועדה, הם אפילו בכוונה התירו להשתמש בפלאפון (ולא דרך המולטימדיה) לצרכי חיוג או ניווט.

 

לפני 2 דקות, TsachiE כתב:

שהרמזור אדום ואני בעצירה, מותר לגעת?

 

יש החלטה משטרתית לא לכתוב דו"חות על נגיעה בטלפון בזמן עצירה.

הסיבה היא שבתקנות כתוב "בתנועה", מילה שאפשר לפרש בשני אופנים:

1. In Traffic - משמע כל זמן שהרכב יצא מהחנייה ועד שנכנס לחנייה אחרת, כולל עצירות ברמזורים וכו' (הפירוש המחמיר יותר).

2. In Movement - משמע כל זמן שהרכב נמצא בתנועה, לא בעמידה, לא אפס קמ"ש, לפי הפירוש הזה עצירה ברמזור, או אפילו בצד הכביש מתיר

 

כיוון שמתקין התקנה לא הבהיר במפורש למה הכוונה, במשטרה העדיפו לקחת את הפירוש המקל ולאכוף רק שימוש בזמן תנועה במהירות גבוהה מאפס קמ"ש

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני שואל, מה יעשו עכשיו עם כל מאות מצלמות האכיפה שניקנו בשנתיים האחרונות? (אלו הקטנות שנראות כמו קסדה ומותקנות באופן ארעי על גדרות ההפרדה בכבישים המהירים)

יאלצו לאכוף רק מי שמחזיק נייד ביד כנראה.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות ממה שאני רואה בחודשים האחרונים בכביש 4 הוסרו כל המצלמות שהיו מונחות על גדרות ההפרדה. 

בכל אופן כמו שנאמר מעליי מעבר להסחת דעת שיש בהתעסקות במכשיר גם כשהוא במתקן לא הייתי בונה על זה ששופט אחר גם יקבל את הערעור.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצלמות הללו שאתה מדבר עליהן לא קיימות כבר מספר חודשים... מישהו פה בפורום זרק השערה שאולי החום לא עושה להן טוב.... מעניין... בכל אופן כמו שאמרתי כרגע לא קיימות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הנוכחי שלי מצוייד בצערכת מולטימדיה מקורית הכוללת שיקוף הטלפון.

ברכבים הקודמים השתמשתי בתושבות ייעודיות למכשיר ולדגם הרכב. הטלפון על התושת איננו יציב וגם התעסקות קלה כמו בדיקת מסלולים ב- Waze דורשת גם התעסקות בייצוב המכשיר, מה שכמובן גורר הסטה רבה יותר של תשומת הלב.

כיום, ברכב הנוכחי ההתעסקות על גבי מסך המגע הקבוע והיציב וכמובן, גם הגדול יותר - ההתעסקות הזו דורשת פחות תשומת לב (בנוסף לכך, ב-Waze המשתקף באמצעות AA אין אפשרות לשינוי כתובת כאשר הרכב בתנועה)

 

נ.ב. הלוואי והיתה אפדרות לבדוק ולבחור מסלול חלופי באמצעות הכפתורים שעל ההגה כפי שאפשר לעצור, להמשיך לנגן, לעבור בין שירים או תחנות רדיו וכדו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.10.2020 בשעה 14:33, m3x7r3m3 כתב:

 

יש החלטה משטרתית לא לכתוב דו"חות על נגיעה בטלפון בזמן עצירה.

הסיבה היא שבתקנות כתוב "בתנועה", מילה שאפשר לפרש בשני אופנים:

1. In Traffic - משמע כל זמן שהרכב יצא מהחנייה ועד שנכנס לחנייה אחרת, כולל עצירות ברמזורים וכו' (הפירוש המחמיר יותר).

2. In Movement - משמע כל זמן שהרכב נמצא בתנועה, לא בעמידה, לא אפס קמ"ש, לפי הפירוש הזה עצירה ברמזור, או אפילו בצד הכביש מתיר

 

כיוון שמתקין התקנה לא הבהיר במפורש למה הכוונה, במשטרה העדיפו לקחת את הפירוש המקל ולאכוף רק שימוש בזמן תנועה במהירות גבוהה מאפס קמ"ש

 

אין הוראה כזו ואם היתה היא בוטלה.

הפסיקות של המחוזי(ת"א וחיפה) מפרשות את התקנה In Traffic.

לפני 18 שעות, T_A כתב:

אפשר להרגע , סהכ הכרעה במשפט אחד , לא תקדים ולא יהיה ערעור של המשטרה.

לא מציע לאף אחד לבנות על זה.

 

 זוהי כן פסיקה תקדימית מאחר והיא סנונית ראשונה.

נכון, זוהי לא לא הלכה ואף לא פסיקה מנחה ואין היא מחייבת, אך מאחר והיא ניתנת לראשונה היא תקדימית.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, kompy כתב:

אין הוראה כזו ואם היתה היא בוטלה.

הפסיקות של המחוזי(ת"א וחיפה) מפרשות את התקנה In Traffic.

 

עדיין יש הנחיה כזו.

הפסיקה של המחוזי שים לב היא בסה"כ פס"ד מנחה, ואינו מחייב אפילו את בתי המשפט לתעבורה (שמבחינה היררכית כפופים למחוזי).

אין למיטב ידיעתי שום פס"ד שמהווה תקדים מחייב (פס"ד של העליון).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1269 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...