Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

עם משחק כדורגל יש סיפור ההעברה מאיטליה לספרד. שכחתי מי הקבוצות ששיחקו. אצטדיונים יכולים להיות צפופים מאד, והתורים בכניסה וביציאה בלתי נשלטים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 דקות, sperial כתב:

עם משחק כדורגל יש סיפור ההעברה מאיטליה לספרד. שכחתי מי הקבוצות ששיחקו. אצטדיונים יכולים להיות צפופים מאד, והתורים בכניסה וביציאה בלתי נשלטים.

כמובן שהתעלמת ממה שהוא רשם לחלוטין.

דיבר על משחק בתור שחקן,ללא קהל.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

אין לי מושג, עד עכשיו, 4 חודשים אחרי שהקורונה הגיעה לפה (ויותר בשאר העולם) ואני לא מוצא על זה מידע בשום מקום.

 

אני מדבר אגב על משחק כשחקן ("בשכונה"), לא על שחקנים מקצוענים (שחוגגים כמו בתמונה שהבאת). כלומר בהנחה ויש 10 שחקנים על המגרש (5x5), במגרש פתוח עם הרבה רוח מסביב, ובהנחה ומנסים לשמור עד כמה שאפשר (בלי חגיגות כמו הנ"ל) - מה הסיכוי להידבק. דרך זיעה הוציאו מחקר לפני כמה ימים שאי אפשר להידבק, השאלה מה לגבי שאר הפרמטרים בכדורגל - קרבה יחסית, אנשים שמתנשפים בכבדות בגלל מאמץ, יריקות (והכל בשטח פתוח מן הסתם).

היו שבועיים שהלכתי לשחק עד שהייתה שוב עליה בחולים (כאמור אחרי הסגר), הלכתי עם מסיכה אבל הורדתי אותה בלית ברירה תו"כ משחק (כי זה לא באמת אפשרי. וניסיתי), הייתי היחיד מתוך 15 שבכלל הביא איתו מסיכה. שאר האנשים מגיעים לשחק כרגיל עד עכשיו (והיו עושים את זה גם בסגר אם לא היו סוגרים את המגרש, אבל זה כבר סיפור אחר).

 

@sperial דיברתי על השחקנים עצמם, לא על הקהל. בהקשר הזה הדבר היחיד שאני יודע הוא שיש כמה שחקנים בליגה האיטלקית שנדבקו, אבל ככל הנראה לא תו"כ משחק אלא בגלל הקרבה בחדר הלבשה (התגלו כחולים אחרי 2 משחקים עם קבוצות אחרות אבל לא היו הדבקות בין הקבוצות אלא רק בתוך אותה קבוצה. זה היה לפני הגל הראשון באיטליה).

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
פורסם

על זה אין לי יותר מידע מאשר לך. כנראה שזה גם הבסיס לחידוש הליגות ללא קהל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 54 דקות, Blaz00r כתב:

אין לי מושג, עד עכשיו, 4 חודשים אחרי שהקורונה הגיעה לפה (ויותר בשאר העולם) ואני לא מוצא על זה מידע בשום מקום

כחובב כמוך שמכיר את הפיזיות והקרבה הבלתי נמנעת, לדעתי אם יהיה שם חולה - הוא ידביק את כל השחקנים.

אין מצב לצמצם מגע, אין מצב לצמצם פליטת רוק או רסס.

בניגוד למקצוענים שנמצאים בבידוד או בקפסולות (nba למשל) והם מבוקרים ומושגחים (ועדיין נדבקים), חובבים חופשיים ביום יום שלהם עם כל המשתמע.

אני בנתיים הולך עם הילדים לבד ומהשאר פשוט נמנע. 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

יושב עכשיו פרופסור כלשהו משיבא אצל רינה, וצועק שהוא לא מבין על סמך מה סוגרים את החופים ושזה מטומטם.

ספריאל, מה הוא לא יודע שאתה כן? :)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

שום דבר. את החופים לא צריך לסגור, לכל היותר להגביל את מספר המבקרים כדי לשמור איזה ריחוק בין הדבוקות. עושים את זה בכינרת.

 

התמונות מחופי תל אביב היום מראות צפיפות גבוהה  מאד. בחיפה לא נתקלתי בה, אבל אני מגיע לחוף (לטיילת דדו/שקמונה) רק בימי חול לפנות ערב, כך שמדובר במאפיינים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

על זה אין לי יותר מידע מאשר לך. כנראה שזה גם הבסיס לחידוש הליגות ללא קהל.

 

מקסים, אשכרה כמעט ואין שום מידע על שום דבר בשום מקום. הדבר הכי קרוב שמצאתי הוא "מחקר" שמתבסס על ההנחה (?) שהסיכוי להידבק הוא נמוך עד לא קיים (?) אם לא נמצאים ליד חולה במרחק של 30 ס"מ ליותר מ-3 דקות. בדקו משחקים (מקצועיים) מהליגה ההולנדית ומצאו ש-98% מהזמן התנאי הזה לא מתקיים (וגם כשהוא כן זה בעיקר בחגיגות אחרי שער), אז יצאו במסקנה שכדורגל הוא "בטוח".

 

זה בנוסף לעוד מאמר קצר שאומר שבספרות המחקרית כמעט ואין עדויות להפצה של מחלות שעוברות דרך רסס/מערכת הנשימה בקבוצות/משחקי כדורגל (לעומת מחלות "מחזור צואה-פה" ומחלות עור):

ציטוט

This may indicate that the likelihood of respiratory disease transmission among members of a football team is not particularly large. An analysis of typical training and match behavior may substantiate that view.

אבל לא הייתי סומך עליו יותר מדי.

 

לפני 34 דקות, itaysamurai כתב:

כחובב כמוך שמכיר את הפיזיות והקרבה הבלתי נמנעת, לדעתי אם יהיה שם חולה - הוא ידביק את כל השחקנים.

אין מצב לצמצם מגע, אין מצב לצמצם פליטת רוק או רסס.

בניגוד למקצוענים שנמצאים בבידוד או בקפסולות (nba למשל) והם מבוקרים ומושגחים (ועדיין נדבקים), חובבים חופשיים ביום יום שלהם עם כל המשתמע.

אני בנתיים הולך עם הילדים לבד ומהשאר פשוט נמנע. 

 

ראה את שני המאמרים שהבאתי למעלה. לצערי חוץ מזה לא הצלחתי למצוא שום מידע קונקרטי, למשל כמה אנשים נדבקו תו"כ משחק (או אפילו תו"כ פעילות ספורטיבית "כללית" שהיא לא חדר כושר), כאילו מסתירים את המידע בכוונה. לגבי המקצוענים - עד כה לא שמעתי על אף כדורגלן באחת מהליגות הגדולות שנדבק אחרי הגל הראשון (מניח שאם היה מקרה כזה הוא היה עולה לכותרות כי זה אומר סכנת סגירה לכל הליגה). לגבי NBA אין לי מושג, לא מתעניין בכדורסל (וזה גם שונה - מגרש יותר קטן, קירבה פיזית הרבה יותר גדולה מעצם המשחק, והמשחק עצמו באולם סגור ולא בשטח פתוח).

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
פורסם

לגבי פעילות ספורטיבית בשטח פתוח עם שמירת מרחק כנראה שיש קונצנזוס שהסיכון בה נמוך.

 

יש התיחסות שונה למבנים סגורים ויש חשש שמזגנים מסייעים בהפצה על ידי סחיפת חלקיקים. לכן, כאשר לפני מספר שבועות פטרו תלמידים מעטיית מסיכה בכיתות זה לא כלל כיתות ממוזגות, ולכן דרשו את פתיחת חלונות האוטובוסים.

 

בימים בהם היתה אותה הקלה קיבלנו בעבודה הוראה חד משמעית לעטות מסיכות כיוון שמדובר במבנים סגורים וממוזגים, ואישית אני משתדל לעבוד עם חלונות פתוחים, אבל לא מוותר על המסיכה, ובתלות באופי העבודה, גם משקף פנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

נתניהו יפטר את ביטון, צפוי, לא זוכר אותו נראה כ"כ לא בשליטה כמו היום, והוא חייב להראות סמכות, זה ד"א מראה את האשליה בהפרדת הרשות המחוקקת והרשות המבצעת בהיררכיה השלטונית הישראלית.

עריכה אחרונה על ידי khalil
  • אחראי פורום
פורסם (נערך)
לפני כשעה, Blaz00r כתב:

ראה את שני המאמרים שהבאתי למעלה. לצערי חוץ מזה לא הצלחתי למצוא שום מידע קונקרטי, למשל כמה אנשים נדבקו תו"כ משחק (או אפילו תו"כ פעילות ספורטיבית "כללית" שהיא לא חדר כושר), כאילו מסתירים את המידע בכוונה. לגבי המקצוענים - עד כה לא שמעתי על אף כדורגלן באחת מהליגות הגדולות שנדבק אחרי הגל הראשון (מניח שאם היה מקרה כזה הוא היה עולה לכותרות כי זה אומר סכנת סגירה לכל הליגה). לגבי NBA אין לי מושג, לא מתעניין בכדורסל (וזה גם שונה - מגרש יותר קטן, קירבה פיזית הרבה יותר גדולה מעצם המשחק, והמשחק עצמו באולם סגור ולא בשטח פתוח).

הליגות האלה הן תעשיות עתירות ממון ואנשים מהחזקים שיש, אז אפשר לצפות למידע מעומעם או...מנווט לנקודה מסויימת.

נראים מאמרים מאוד מתאמצים.

רק 3 דקות? ואם השחקן הוא חתיכת ממטרה ומייצר משקעים כמו 5 שחקנים? ואם שניים רבים איתך על כדור, מה אז המשוואה?

ואם נפלתם אחד על השני ואתם פנים מול פנים כמה שניות טובות? ופתאום משתעל עליך? 

אני כמובן לא מתיימר לקבוע או להתווכח, אני סתם אחד שבילה כמה דקות ממש ספורות מחייו במגרשי כדורסל ומכיר מקרוב מאוד את הפיזיות, את ה...רטיבויות, את ההיגיינה המפוקפקת, את חדרי ההלבשה.

פחות עקבתי אחרי הכדורגל, בכדורסל יש מקרי הדבקה רבים, חלקם שחקנים (לדוגמא בגל הראשון שני שחקני יוטה, בגל השני ראסל ווסטברוק) וגם אנשי מנהלה כמו שקרה לאחרונה בהפועל אילת. קשה מאוד לשייך את זה למהלך משחק או לשאר הפעילות אבל לנסות לקבוע שמשחק כזה הוא בטוח יחסית זה מרושל במקרה הטוב.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם (נערך)

כל מה שאמרת נכון, בגלל זה אני לא סומך על שני שברי המאמרים האלה יותר מדי 😀 מצד שני, במאמר השני מצוטטים כמה מאמרים (מהשנים 2012-2017, ככה שאין את ההשפעה של הקורונה) שסקרו מקרי הדבקה בספורט מקצועני הרבה שנים אחורה ומצאו שכמעט ואין תיעוד למחלות שמועברות באוויר (למעט חצבת, וגם זה בהיקף שבטל בשישים), וזה נותן לפחות קצה חוט מה הסיכוי להדבקה במהלך משחק "רגיל". כשחזרתי לשחק שיניתי את כל סגנון המשחק שלי (מריצה לכל מקום ותאקלים מתי שאפשר להימנעות כמעט לגמרי מכל עימות קרוב), וזה מה שאני רוצה תכלס לדעת - אם אפשר להמשיך לשחק תוך סיכון סביר. כמובן שנתונים קונקרטיים של כמה אנשים נדבקו במשחק ספורט קבוצתי היו מועילים מאוד, אבל כאלה אין בנמצא (או שיש ומישהו מסתיר אותם).

 

לגבי הכדורסל, זה מעניין - ידוע אם אותם שחקנים חולים הדביקו גם שחקנים מהקבוצות מולם שיחקו (או ששחקנים בקבוצות מולם שיחקו התגלו כחולים אחרי משחק עם שחקן שהתברר כחולה)? זה מידע שיכול לעזור.

ובכלל, עצם זה שבכדורסל היו הדבקות ובכדורגל (עדיין) לא, אומר דרשני לגבי הסיכון בכדורגל.

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

איזה לוזר בחיי

מביך שאנשים חושיבם שהוא מנהיג טוב.

 

מנהיגות נימדדת בעת משבר, וכעת אנשים הולכים ליראות את כושר המנהיגות שלו (לטוב ולרע)  לאחר שהוא לא יכול להישתמש באיום האיראני/ נאומים באו"ם/ פגישות עם נשיא ארה"ב להסחת דעת.

 

שבוע מבורך לכולם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם
לפני 1 שעה, יבגניפ כתב:

יושב עכשיו פרופסור כלשהו משיבא אצל רינה, וצועק שהוא לא מבין על סמך מה סוגרים את החופים ושזה מטומטם.

ספריאל, מה הוא לא יודע שאתה כן? :)

 

ספיראל יודע מה זה ים וחוף ים וכוסיות שמסתובבות עם ביקיני. תתפלא יש פרופסורים שיודעים מה זה ים רק מגוגל.

  • מצחיק 1

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...