Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, korola כתב:

אבל זה לא הגיוני לעשות סתם בדיקות למי שמסתובב בקניון או ברכבת,

גם אם אתה מניח שיש 2000 כאלה או אפילו 20,000 כאלה , אין לך סיכוי למצוא אותם בבדיקות אקראיות. 

ואת תעשה 15,000 בדיקת אקראיות , אולי תגלה עוד כמה בודדים מתוך החולים ללא תסמינים, לא משהו שיעזור.

 

צריך למצוא פתרון יותר יצירתי, אולי ללכת על אפליקצת חובה, כזאת שכל יום אתה צריך לענות על מספר שאלות,

כמו הצהרת בריאות,  בסוף ההצהרה האפליקציה מאשרת לך לצאת או מזמינה אותך לבדיקה. 

אולי לה ממש חובה, אלא רק מי שרוצה להיכנס לקניון, לנסוע בתחבורה ציבורית , לקפוץ לסופר.. חייב למלא לפני שהוא יוצא מהבית.

יש כבר אפליקציות כאלה , אבל הם לא חובה ולא נראה לי שהם יעמדו ב 9 מיליון הורדות. 

 

או שאנחנו סתם טוחנים מים, המטרה כרגע היא להגיע למסה של חולים ללא תסמינים שיתחילו את הגל השני, במטרה להגיע לחיסון עדר. 

 

 

למה אין סיכוי בבדיקות אקראיות?

אם תמצא 1000 אסימפטומטים מתוך 8000 חולים

הצלת כמה אנשים

בלי סגר, בלי כלום

לא שווה את זה?

הקטנת את אחוזי הדבקה

 

כל זה בנוסף למסכות והכל

 

ומה זה אפליקציה חובה? בנאדם יכתוב שהוא הרגיש טוב ב 8 בבוקר

וב 18:00 כשהיה בקניון עלה לו החום

אתה לא מכיר את הישראלים?

 

אני לא מבין למה אתה מתנגד לעשות בדיקות אקראיות?

אם יש את האמצעים

מה עדיף להירדם עד שתהיה התפרצות?

למה לא לבדוק כל יום 10000 איש במקום אחר עד שתכסה כמות נכבדת?

תקציב 5000 בדיקות לאנשים  שפונים (זה כנראה הולך ופוחת עם הזמן)

ו 5000 או 10000 בדיקות אקראיות

כל מי שבדקת תסמן אותו ולא יבדקו אותו 72  שעות נניח אלא אם כן הוא יוזם (מה שלא אמור להיות)

לפני 7 דקות, korola כתב:

זה השקף של משרד הבריאות מלפני חודש בערך, איך הם הולכים למצוא היום את ה 30% חולים ללא תסמינים כלל,

ואיך הם גורמים ל 56% להגיע להיבדק?

זה 86% מהחולים?

 

 

 

אתה לא יכול לגרום להגיע למי שלא מעוניין להגיע

אז אתה תגיע אליו

תחכה לו במקומות מרכזיים

פעם אחת בביג באשדוד, פעם אחת בעזריאלי, פעם אחת בירושלים

 

היום דרעי אמר ש 70% מהחולים חרדים

אז זה אומר שצריך שוב להדק את הסגר. אבל מי אמר שדרעי יודע הכל?

 

בכל מקרה הקטע של בדיקות אקראיות ילמד אותנו המון. מספיק שהצלת  כמה מאות אנשים בלי לסגור את המדינה, הרווח כולו שלך

תעשה חישוב כזה שכל חולה שתפסת ברכבת והיה אמור לעלות עליה עוד כמה פעמים השבוע

הצלת כמה אנשים.

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

יש 9 מיליון אנשים במדינה, אם יש 9,000 חולים מסתובבים שם בחוץ, אז על כל 1000 אנשים שתבדוק אקראית תגלה 1.  

על 10,000 איש תגלה רק 10 , מתוך ה 9,000. 

ואין 9,000 .. כי אם היו 9,000  אז היו לך 15% מהם באישפוז במצב קשה.

אם מגלים 30 ביום , אז יכול להיות שיש עוד 30-60 נוספים כל יום ללא תסמינים או עם תסמינים קלים.

נניח שהמחדל כבר קיים שבוע גג שבועיים,  בממוצע זה 50 חולים נוספים ליום כפול 10 ימים.

להערכתי יש כ 500 חולים ללא תסמינים או עם תסמינים קלים מסתובבים. 

אין מצב למצוא אותם בבדיקות אקראיות , כי זה 1 ל 20,000 ביחס לאוכלוסייה. 

פורסם (נערך)
לפני 35 דקות, korola כתב:

יש 9 מיליון אנשים במדינה, אם יש 9,000 חולים מסתובבים שם בחוץ, אז על כל 1000 אנשים שתבדוק אקראית תגלה 1.  

על 10,000 איש תגלה רק 10 , מתוך ה 9,000. 

ואין 9,000 .. כי אם היו 9,000  אז היו לך 15% מהם באישפוז במצב קשה.

אם מגלים 30 ביום , אז יכול להיות שיש עוד 30-60 נוספים כל יום ללא תסמינים או עם תסמינים קלים.

נניח שהמחדל כבר קיים שבוע גג שבועיים,  בממוצע זה 50 חולים נוספים ליום כפול 10 ימים.

להערכתי יש כ 500 חולים ללא תסמינים או עם תסמינים קלים מסתובבים. 

אין מצב למצוא אותם בבדיקות אקראיות , כי זה 1 ל 20,000 ביחס לאוכלוסייה. 

 

אז אתה אומר שכמעט ואין חולים בחוץ ?

ד"א שים לב שהיום בדקו רק 2900 ויצאו 24 חולים

תכפיל את זה ב 3.4  כדי להגיע ל 10,000

אתה מקבל 80 חולים

 

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

זה לא עובד לינארית, 

בדקו את ה2900 חולים שענו לכל הקריטריונים שחשודים כקורונה, ובכל זאת רק 24 יצאו חולים.

אם תבדוק עוד 2900 סתם מהרחוב לא תקבל 24 חולים, תקבל הרבה פחות. 

לא יודע כמה עוד ביקשו להיבדק ופסלו אותם, אני מניח שיש עוד הרבה , הרבה יותר מ 10,000.

אבל אולי הם מרגישים בנתיים טוב, אז שלחו אותם הבייתה לחכות עוד 5 ימים (או משהו כזה) ולהגיע שוב לבדיקה.

תניח שאם מגלים 24 אז יש יותר, אבל לא הרבה יותר, כמובן שאם זה נכון, אז תוך שבוע נראה יותר מ 50 חולים ביום.

ואז זה יתחיל לעלות ולעלות,  השאלה באיזה קצב. האם יש לנו 3 חודשים ואז נהיה באוגוסט.

או שיש רק חודש , וזה יקרה ביוני.  לא ראיתי אף מדינה ששיחררו סגר והמספרים המשיכו לרדת, אצל כולם זה מתחיל לעלות.

פורסם

אם יש כאן מישהו שמבין טוב בכלכלה, אשמח לחוות דעת. בזמנו קראתי בספר על פסיכולוגיה של מכירות, שהרבה חברות עושות רווח גדול מתוספות ושדרוגים(לדוגמה: ענף הרכב) מאחר ופסיכולוגית ההוצאה של השדרוג נראית קטנה ביחס לעלות המוצר. כלומר: נגיד ואתה קונה רכב ב-150 אלף שקל, אז להוסיף כל מיני שדרוגים של 1500 שכל פה, 4000 שקל שם, נראה כמו סכום קטן ביחס להוצאה הכללית. יחד עם זאת ביום יום לקנות מוצר ב-4000 שקל יכול להראות כהוצאה גבוהה. אפקט הקונטרסט.

 

מה שאני רוצה להבין זה האם סתם נראה לי, או שהמדינה מתחילה להשתגע עם פיזור הכספים? X מיליארד לפה, XX מיליארד לשם... מפזרים כסף כאילו אין מחר... יש באמת ערבויות חוץ מהדור הצעיר שאמור לשלם את זה שנים קדימה?

פורסם
לפני כשעה, Giant_TA כתב:

אם יש כאן מישהו שמבין טוב בכלכלה, אשמח לחוות דעת. בזמנו קראתי בספר על פסיכולוגיה של מכירות, שהרבה חברות עושות רווח גדול מתוספות ושדרוגים(לדוגמה: ענף הרכב) מאחר ופסיכולוגית ההוצאה של השדרוג נראית קטנה ביחס לעלות המוצר. כלומר: נגיד ואתה קונה רכב ב-150 אלף שקל, אז להוסיף כל מיני שדרוגים של 1500 שכל פה, 4000 שקל שם, נראה כמו סכום קטן ביחס להוצאה הכללית. יחד עם זאת ביום יום לקנות מוצר ב-4000 שקל יכול להראות כהוצאה גבוהה. אפקט הקונטרסט.

 

מה שאני רוצה להבין זה האם סתם נראה לי, או שהמדינה מתחילה להשתגע עם פיזור הכספים? X מיליארד לפה, XX מיליארד לשם... מפזרים כסף כאילו אין מחר... יש באמת ערבויות חוץ מהדור הצעיר שאמור לשלם את זה שנים קדימה?

אתה צודק לגמריי, וזה עוד מתגבר כשאומרים להם " ממשלת ארה"ב הוציאה X+ מיליארד דולר, אז מה הבעיה להוציא רק X דולר?, בקיצור לצערי הרב הממשלה נכנעה ללחצים. אפשר לומר מה שרוצים על נתניהו אבל בתוך תוכו הוא מבין כלכלה מעולה, ב 2008 כשפנו אליו בבקשות סיוע הוא סירב ולא פיזר כספים וזה מה שבדיעבד הציל אותנו מהמשבר.

הוא יודע טוב מאוד שכל הכספים האלה יתגלגל לציבור בדמות מיסים, מצד שני הוא רואה שליכודניקים מפסיקים להאמין בו ותחשוב שאם הוא לא היה מחלק שקל לציבור אז אף אחד כבר לא היה מאמין בו, תוסיף לזה לחצים אדירים ותקבל כניעה ופיזור כספים, לא רק פיזור כספים אלא פיזור לא מובחן כמו בפעימה הראשונה. גם עכשיו זה לא להיט.

בקיצור כן, המיסים יעלו ויוקר המחיה יעלה, החובות יתגלגלו לדור הצעיר, כואב לי כל יום לשמוע בחדשות על זה שרק דוחפים את עניין ה "תנו לציבור כסף" מבלי להסביר על ההשלכות.

  • אהבתי 1

Miata ND2

 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, korola כתב:

זה לא עובד לינארית, 

בדקו את ה2900 חולים שענו לכל הקריטריונים שחשודים כקורונה, ובכל זאת רק 24 יצאו חולים.

אם תבדוק עוד 2900 סתם מהרחוב לא תקבל 24 חולים, תקבל הרבה פחות. 

לא יודע כמה עוד ביקשו להיבדק ופסלו אותם, אני מניח שיש עוד הרבה , הרבה יותר מ 10,000.

אבל אולי הם מרגישים בנתיים טוב, אז שלחו אותם הבייתה לחכות עוד 5 ימים (או משהו כזה) ולהגיע שוב לבדיקה.

תניח שאם מגלים 24 אז יש יותר, אבל לא הרבה יותר, כמובן שאם זה נכון, אז תוך שבוע נראה יותר מ 50 חולים ביום.

ואז זה יתחיל לעלות ולעלות,  השאלה באיזה קצב. האם יש לנו 3 חודשים ואז נהיה באוגוסט.

או שיש רק חודש , וזה יקרה ביוני.  לא ראיתי אף מדינה ששיחררו סגר והמספרים המשיכו לרדת, אצל כולם זה מתחיל לעלות.

 

שים לב כשבדקו רק 2900 יצאו רק 24 חולים

שבוע שעבר כשבדקו 9000 יצאו 34 חולים

זה לא מראה על עליה ?

 

חוץ מזה

אם ממילא הבדיקות זמינות למה לא להתחיל לקבל כל מי שמבקש?

אז אחרי שבדקת 2900 תבדוק  עוד 7000 קצת פחות קריטים

את אלה שממש לא קריטים תשאיר לסופש או לימים שממילא אין פניות

אבל לפחות תבדוק אותם ולא יהיה סיכוי שיסתובב לך חולה מדבק כמו שכבר היה לנו עם ההוא מאיקאה

אנחנו כבר לא במצב שאין לך אמצעים לבדוק את כולם

 

תבין

אני פשוט חודש שהכל מתנהל פה בקלות ראש "נו אז לא נסגור את השמיים בדיוק ביום חמישי, נסגור ביום רביעי בשבוע שאחרי, בינתיים נכניס 300 חולים שיסתובבו בכל הארץ וניצור 1500 חולים חדשים, מקסימום נעשה סגר מה הבעיה?"

"לא נבדוק חולה שמתקשר פעמיים ומתעקש, אפילו אם יש בדיקות זמינות. מה כבר יקרה? יסע לאיקאה וידביק עובדים שלמחרת ידביקו  מבקרים? בסדר...אם זה יתפרץ נעשה סגר"

 

זה לא יכול לעבוד ככה !!! מי שמקבל את הכאפה בסוף זה הציבור

אלה דברים שיכלו להמנע

 

 

לפני 1 שעה, Or05230 כתב:

הוא יודע טוב מאוד שכל הכספים האלה יתגלגל לציבור בדמות מיסים, מצד שני הוא רואה שליכודניקים מפסיקים להאמין בו ותחשוב שאם הוא לא היה מחלק שקל לציבור אז אף אחד כבר לא היה מאמין בו, תוסיף לזה לחצים אדירים ותקבל כניעה ופיזור כספים, לא רק פיזור כספים אלא פיזור לא מובחן כמו בפעימה הראשונה. גם עכשיו זה לא להיט.

בקיצור כן, המיסים יעלו ויוקר המחיה יעלה, החובות יתגלגלו לדור הצעיר, כואב לי כל יום לשמוע בחדשות על זה שרק דוחפים את עניין ה "תנו לציבור כסף" מבלי להסביר על ההשלכות.

 

הפעימה הראשונה דווקא הייתה מאוד סולידית ולא חולק הרבה כסף

בפעימה השניה חילקו ב 50% יותר לדעתי

ובפעימה השלישית הרבה יותר

אבל שוב, אין ברירה

עסקים נסגרים כאן. זאת עובדה. אלה אנשים שהיו אמורים להמשיך לשלם מיסים. עכשיו במקום לשלם הם יהיו נטל על המדינה

המדינה צריכה לפתוח את הכיס ולתת כסף כדי שהעסקים ישארו באוויר

אני לא צריך להתמודד לבד עם 20-30 אלף הוצאה בכל חודש,  כאשר אני לא מכניס אפילו שקל אחד בחזרה

במיוחד כשאני יודע שלפחות עד ה 1.7 אני לא מכניס כסף 

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

יש הגיון לחלק כסף לציבור בעיתות משבר,  זה כמו מנוע שלא מניע אז מרססים דלק ישירות ליניקה. 

כל עוד המנוע עובד - הכלכלה עובדת אז המערכת מניעה את עצמה, יש אשראי ספקים , יש אשראי מהבנקים וכולם מתגלגלים.

ככה מנוע ממשיך לנוע.  ברגע שאתה עוצר את המנוע , אף אחד לא רוצה להיות הראשון.

החנות לא מזמינה מלאי כי היא לא רוצה להיתקע איתו, הספק לא רוצה לספק את המלאים לחנות כי הוא לא בטוח שישלמו לו.

הצרכנים לא רצים לרכוש כי לא יודעים מה יהיה מחר. 

בעל החנות מפטר את עוזרת הבית כי הוא מקצץ בהוצאות , ועוזרת הבית לא רצה לקנות בחנות כי אין לה כסף. 

התיאוריה אומרת שאם בעיתות משבר מפזרים כסף לאוכלוסייה מאליקופטרים  אז זה מתחיל להניע את הכלכלה.

כמובן שיש גבול, אם תשפכו יותר מידי דלק ליניקה המנוע יחנק, אם תזרקו יותר מידי כסף חינמי אז לא יהיה לאנשים אינטרס לצאת לעבודה והם ישארו בבית.

לכן יש היגיון כלכלי בצורת החלוקה, רוצים לא לחנוק את המנוע.

500 ש"ח לכל ילד, בהנחה שילדים מעודדים הוצאות.

פעימות לבעלי עסקים לפי המחזור -  בהנחה שבעלי מחזורים גדולים יותר יוציאו יותר.

תקרה כלשהי , בהנחה שמי שמרוויח מעל מיליון לשנה כנראה יש לו מספיק כסף בבנק.  

עכשיו מדברים על סיוע לעסקים שיחזירו עובדים לעבודה. 

 

הבעיה, בסוף זה משחק סכום 0, כל מה שמחלקים צריך לאסוף בחזרה, יש כמה דרכים לאסוף את הכסף הזה:

1) מיסים - בנוסף להוצאות הרגילות של הממשלה צריך להוסיף בשנים הבאות עוד מיסים על מנת לכסות את ההוצאות האלה

2) אינפלציה - שחיקת הכסף המזומן שבידי הציבור. 

 

לארה"ב הקטע עם האינפלציה הוא מטורף - תחשבו על כל השטרות של הדולרים שמפוזרים בעולם,  טראמפ מחלק דולרים חדשים לאזרחים שלו.

ואז תוך כדי הוא שוחק את שווי הכסף של העזתים שמחזיקים בדולרים, הפועל העני מעזה , מממן את תוכנית הסיוע של טראפ לאמריקאים.

ברון הסמים ממקסיקו, הנסיך הסעודי או איש עסקים אירני. כולם תורמים אחוז כלשהו מהכספים שלהם על מנת לתמוך בעסקים שנמצאים על אדמת ארה"ב.

פשוט גאון.. 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, korola כתב:

יש הגיון לחלק כסף לציבור בעיתות משבר,  זה כמו מנוע שלא מניע אז מרססים דלק ישירות ליניקה. 

כל עוד המנוע עובד - הכלכלה עובדת אז המערכת מניעה את עצמה, יש אשראי ספקים , יש אשראי מהבנקים וכולם מתגלגלים.

ככה מנוע ממשיך לנוע.  ברגע שאתה עוצר את המנוע , אף אחד לא רוצה להיות הראשון.

החנות לא מזמינה מלאי כי היא לא רוצה להיתקע איתו, הספק לא רוצה לספק את המלאים לחנות כי הוא לא בטוח שישלמו לו.

הצרכנים לא רצים לרכוש כי לא יודעים מה יהיה מחר. 

בעל החנות מפטר את עוזרת הבית כי הוא מקצץ בהוצאות , ועוזרת הבית לא רצה לקנות בחנות כי אין לה כסף. 

התיאוריה אומרת שאם בעיתות משבר מפזרים כסף לאוכלוסייה מאליקופטרים  אז זה מתחיל להניע את הכלכלה.

כמובן שיש גבול, אם תשפכו יותר מידי דלק ליניקה המנוע יחנק, אם תזרקו יותר מידי כסף חינמי אז לא יהיה לאנשים אינטרס לצאת לעבודה והם ישארו בבית.

לכן יש היגיון כלכלי בצורת החלוקה, רוצים לא לחנוק את המנוע.

500 ש"ח לכל ילד, בהנחה שילדים מעודדים הוצאות.

פעימות לבעלי עסקים לפי המחזור -  בהנחה שבעלי מחזורים גדולים יותר יוציאו יותר.

תקרה כלשהי , בהנחה שמי שמרוויח מעל מיליון לשנה כנראה יש לו מספיק כסף בבנק.  

עכשיו מדברים על סיוע לעסקים שיחזירו עובדים לעבודה. 

 

הבעיה, בסוף זה משחק סכום 0, כל מה שמחלקים צריך לאסוף בחזרה, יש כמה דרכים לאסוף את הכסף הזה:

1) מיסים - בנוסף להוצאות הרגילות של הממשלה צריך להוסיף בשנים הבאות עוד מיסים על מנת לכסות את ההוצאות האלה

2) אינפלציה - שחיקת הכסף המזומן שבידי הציבור. 

 

לארה"ב הקטע עם האינפלציה הוא מטורף - תחשבו על כל השטרות של הדולרים שמפוזרים בעולם,  טראמפ מחלק דולרים חדשים לאזרחים שלו.

ואז תוך כדי הוא שוחק את שווי הכסף של העזתים שמחזיקים בדולרים, הפועל העני מעזה , מממן את תוכנית הסיוע של טראפ לאמריקאים.

ברון הסמים ממקסיקו, הנסיך הסעודי או איש עסקים אירני. כולם תורמים אחוז כלשהו מהכספים שלהם על מנת לתמוך בעסקים שנמצאים על אדמת ארה"ב.

פשוט גאון.. 

 

 

כמו שאמרתי כאן  ממש בהתחלה

ברגע שיפתחו הקניונים והחנויות אנשים ירוצו לשם

אולי לא אנשים בני 90 אבל 20-50 ירוצו

וזה בדיוק מה שקורה

 

אני אישית בתור אחד שחייב לשבת בכל ערב פנוי שלי במסעדה, לא דרכתי במסעדה מה 10.3. עברתי להכין הכל בבית כולל סושי

אבל רוב האנשים שאני מכיר לא אכפת להם מכל החוסר הגיינה שהולך במסעדות ופשוט מסתובבים 

 

מבטיח לכם שברגע שיפתחו  מסעדות כל המקומות הפופולרים יחזרו לעבוד

ברור שיהיו מקומות כושלים שינסו להפיל את זה על הקורונה, אבל אני מדבר על מקומות שעבדו חזק גם לפני

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 13 דקות, Transporter כתב:

 

שים לב כשבדקו רק 2900 יצאו רק 24 חולים

שבוע שעבר כשבדקו 9000 יצאו 34 חולים

זה לא מראה על עליה ?

 

לא בהכרח, אין לנו את הנתונים הגולמיים של הבדיקות , אז אנחנו לא יכולים להסיק כלום מהנתונים האלה.

אם כמות הבדיקות יורדת וגם האחוזים החיוביים יורדים , אז יש ירידה בוודאות 

אם כמות הבדיקות עולה וגם האחוזים החיוביים עולים , אז יש עלייה בוודאות.

אבל שיש כווונים סותרים זה לא אומר כלום בלי הנתונים הגלומים. 

 

 

לפני 13 דקות, Transporter כתב:

חוץ מזה

אם ממילא הבדיקות זמינות למה לא להתחיל לקבל כל מי שמבקש?

אז אחרי שבדקת 2900 תבדוק  עוד 7000 קצת פחות קריטים

את אלה שממש לא קריטים תשאיר לסופש או לימים שממילא אין פניות

אבל לפחות תבדוק אותם ולא יהיה סיכוי שיסתובב לך חולה מדבק כמו שכבר היה לנו עם ההוא מאיקאה

אנחנו כבר לא במצב שאין לך אמצעים לבדוק את כולם

 

בדיקות זה לא רק המכונה שמסוגלת לבצע את הבדיקות, אז זאת הייתה רק המכונה , אז סבבה תפעיל אותה.

אבל יש מטושים , ויש חומרים. 

נניח יש לך 15,000 ליום , אבל רק ל 100 יום קדימה . זה מיליון וחצי בדיקות.

מה יקרה עם יהיה גל שני ?  ואז תצטרך 30,000 בדיקות ביום, למשך 30 יום ... זה מיליון בדיקות , מטושים חומרים וכדומה.

האם יש במלאים ? האם אפשר לייצר את כולם ?

או בכלל, תתקדם עוד שלב, מה זה נותן לך לעשות עוד בדיקות?   מצאו 30, אם היו עושים יותר ומוצאים 300.

אז מה?  האם ההתנהגות הייתה משתנה?  

הכללים לסגירת המשק השתנו,   מדברים על חולים קשה - בשביל זה לא צריך בדיקות  - רואים מי חולה קשה.

ומונשמים - גם בשביל זה לא צריך בדיקות. 

בגדול מי שחולה שלא יצא מהבית- מי שמרגיש קוצר נשימה וקשיים לנשום שיפונה לבית חולים ואז יעשו לו בדיקה. 

 

 

לפני 13 דקות, Transporter כתב:

תבין

אני פשוט חודש שהכל מתנהל פה בקלות ראש "נו אז לא נסגור את השמיים בדיוק ביום חמישי, נסגור ביום רביעי בשבוע שאחרי, בינתיים נכניס 300 חולים שיסתובבו בכל הארץ וניצור 1500 חולים חדשים, מקסימום נעשה סגר מה הבעיה?"

"לא נבדוק חולה שמתקשר פעמיים ומתעקש, אפילו אם יש בדיקות זמינות. מה כבר יקרה? יסע לאיקאה וידביק עובדים שלמחרת ידביקו  מבקרים? בסדר...אם זה יתפרץ נעשה סגר"

 

זה לא יכול לעבוד ככה !!! מי שמקבל את הכאפה בסוף זה הציבור

אלה דברים שיכלו להמנע

 

 

 

הפעימה הראשונה דווקא הייתה מאוד סולידית ולא חולק הרבה כסף

בפעימה השניה חילקו ב 50% יותר לדעתי

ובפעימה השלישית הרבה יותר

אבל שוב, אין ברירה

עסקים נסגרים כאן. זאת עובדה. אלה אנשים שהיו אמורים להמשיך לשלם מיסים. עכשיו במקום לשלם הם יהיו נטל על המדינה

המדינה צריכה לפתוח את הכיס ולתת כסף כדי שהעסקים ישארו באוויר

אני לא צריך להתמודד לבד עם 20-30 אלף הוצאה בכל חודש,  כאשר אני לא מכניס אפילו שקל אחד בחזרה

במיוחד כשאני יודע שלפחות עד ה 1.7 אני לא מכניס כסף 

 

 

אני מתחיל לשמוע על חברות הייטק - קטנות ובינוניות - עצרו להם חוזים שהיו פעילים , שילמו את הפיצוי על הפרת חוזה.

אבל פתאום - ממצב שיש כסף לשנה קדימה (כי היו חוזים חתומים) , הכסף יספיק רק לחודשיים . 

מכיוון שלא רוצים לסכן את ה-IP , אז מוצאים את רוב העובדים לחל"ת , מחזירים רכבי ליסינג , ומצמצמים.

משארים רק 10% מהעובדים על מנת לנסות להשיג חוזים חדשים ולמנוע מהחברה להיסגר. 

 

הקורונה זאת הבעיה הראשונה, עכשיו מתחיל המשבר הכלכלי , איפה יועץ המס שצריך אותו עכשיו? הלך לספר או לחדר הכושר?

 

 

 

לפני 3 דקות, Transporter כתב:

 

כמו שאמרתי כאן  ממש בהתחלה

ברגע שיפתחו הקניונים והחנויות אנשים ירוצו לשם

אולי לא אנשים בני 90 אבל 20-50 ירוצו

וזה בדיוק מה שקורה

 

זה קרה רק בתמונות , היו 30 דקות של עומס - כי היו 10% משוגעים שרצו לקניון בדיוק שהוא נפתח.

אבל ראיינו בעלי עסקים. הפדיונות נמוכים משמעותית.

בפוקס - הקונה הראשונה באה להחזיר בגדים שנקנו לפני הסגירה כי האירוע בוטל..

נכון לעכשיו המערכת לא חזרה למסחר פעיל כפי שהייתה .

 

לפני 3 דקות, Transporter כתב:

אני אישית בתור אחד שחייב לשבת בכל ערב פנוי שלי במסעדה, לא דרכתי במסעדה מה 10.3. עברתי להכין הכל בבית כולל סושי

אבל רוב האנשים שאני מכיר לא אכפת להם מכל החוסר הגיינה שהולך במסעדות ופשוט מסתובבים 

 

מבטיח לכם שברגע שיפתחו  מסעדות כל המקומות הפופולרים יחזרו לעבוד

ברור שיהיו מקומות כושלים שינסו להפיל את זה על הקורונה, אבל אני מדבר על מקומות שעבדו חזק גם לפני

 

אני לא מדבר עליך אישית , אתה כנראה מרופד מספיק וההפסדים בעסק עדיין לא חילחלו לתודעה שלך, האופטימיות אצלך חוגגת,

אתה בטוח שביולי אוגוסט תמלא את כל החוסרים ותכסה את כל ההפסדים של החודשים האלה.

אבל יש הרבה בעלי עסקים שכמוך ישבו מלא בבתי קפה ומסעדות, הם פחות אופטימיים ממך , הם כבר פתחו מחדש (או לא סגרו כלל),

הם רואים את המחזרים קטנים , הם רואים את החוזים מתבטלים.. הם כבר מרגישים את הלקוחות. 

הם יצמצמו את הישיבות שלהם במסעדות.. 

 

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, korola כתב:

 

לא בהכרח, אין לנו את הנתונים הגולמיים של הבדיקות , אז אנחנו לא יכולים להסיק כלום מהנתונים האלה.

אם כמות הבדיקות יורדת וגם האחוזים החיוביים יורדים , אז יש ירידה בוודאות 

אם כמות הבדיקות עולה וגם האחוזים החיוביים עולים , אז יש עלייה בוודאות.

אבל שיש כווונים סותרים זה לא אומר כלום בלי הנתונים הגלומים. 

 

 

 

אני לא מבין

אם בדקת רק שליש ומצאת כמעט אותה כמות  כמו שמצאת כשבדקת פי 3

זה לא אמור להדליק נורה?

לפני 10 דקות, korola כתב:

 

בדיקות זה לא רק המכונה שמסוגלת לבצע את הבדיקות, אז זאת הייתה רק המכונה , אז סבבה תפעיל אותה.

אבל יש מטושים , ויש חומרים. 

נניח יש לך 15,000 ליום , אבל רק ל 100 יום קדימה . זה מיליון וחצי בדיקות.

מה יקרה עם יהיה גל שני ?  ואז תצטרך 30,000 בדיקות ביום, למשך 30 יום ... זה מיליון בדיקות , מטושים חומרים וכדומה.

האם יש במלאים ? האם אפשר לייצר את כולם ?

או בכלל, תתקדם עוד שלב, מה זה נותן לך לעשות עוד בדיקות?   מצאו 30, אם היו עושים יותר ומוצאים 300.

אז מה?  האם ההתנהגות הייתה משתנה?  

הכללים לסגירת המשק השתנו,   מדברים על חולים קשה - בשביל זה לא צריך בדיקות  - רואים מי חולה קשה.

ומונשמים - גם בשביל זה לא צריך בדיקות. 

בגדול מי שחולה שלא יצא מהבית- מי שמרגיש קוצר נשימה וקשיים לנשום שיפונה לבית חולים ואז יעשו לו בדיקה. 

 

 

בגלל זה כרגע כשיש שקט אתה אמור להתחיל לדאוג למטושים, מיטות, כל מה שצריך

בגל הבא לא תוכל להגיד "לא יכלנו לצפות מגפה"

אתה כבר יודע בדיוק מה צריך ואיפה  היית חלש בגל הראשון

אם בגל הראשון כשכל העולם נלחם הצלחת להתארגן

אז עכשיו כשהרבה מדינות יחסית מורידות הילוך זה הזמן להתחמש

הבעיה הגדול שאין  למדינה דרך לדעת מי חולה ולעקוב אחריו

 

אפילו סתם מי יש לו חום

אני חושב שבכל קניון צריכים לעשות בדיקת חום ומי שיש לו חום מעל 37 צריכים לדווח עליו שיהיה במעקב.

אחרת אנחנו פשוט נחזור לנקודה שהיינו בה לפני חודשיים

 

לפני 11 דקות, korola כתב:

זה קרה רק בתמונות , היו 30 דקות של עומס - כי היו 10% משוגעים שרצו לקניון בדיוק שהוא נפתח.

אבל ראיינו בעלי עסקים. הפדיונות נמוכים משמעותית.

בפוקס - הקונה הראשונה באה להחזיר בגדים שנקנו לפני הסגירה כי האירוע בוטל..

נכון לעכשיו המערכת לא חזרה למסחר פעיל כפי שהייתה .

 

 

זה לא נכון

אני מסתכל בסטורי וקשה לי למצוא אנשים שלא היו בחדר כושר או אכלו בחוץ

אני לא אומר שאנשים מבזבזים כמו  פעם, אבל כן יוצאים ומסתובבים

אל תשכח שתחום האופנה גם קצת מוגבל, במשך חודשיים לא עבדו חזק על יצור

גם ככה קולקציית חורף-אביב דיי הלכה לפח

אני  בטוח שלא השקיעו ביצור מסיבי של קולקיית קיץ כי אף אחד לא רצה לקחת סיכון שכל הסחורה תלך לפח

לפני 13 דקות, korola כתב:

אני לא מדבר עליך אישית , אתה כנראה מרופד מספיק וההפסדים בעסק עדיין לא חילחלו לתודעה שלך, האופטימיות אצלך חוגגת,

אתה בטוח שביולי אוגוסט תמלא את כל החוסרים ותכסה את כל ההפסדים של החודשים האלה.

אבל יש הרבה בעלי עסקים שכמוך ישבו מלא בבתי קפה ומסעדות, הם פחות אופטימיים ממך , הם כבר פתחו מחדש (או לא סגרו כלל),

הם רואים את המחזרים קטנים , הם רואים את החוזים מתבטלים.. הם כבר מרגישים את הלקוחות. 

הם יצמצמו את הישיבות שלהם במסעדות.. 

 

 

לא הבנת

אני אומר שאני לא מתקרב לבתי קפה ומסעדות כי מגעיל אותי, לא בגלל שלא נשאר לי כסף מהמשבר

הייתי שבוע שעבר  במסעדת המבורגרים מוכרת ובגלידריה מוכרת ובשתיהן  העובדים בלי מסכות. גועל נפש

אני לא נכנס למסעדות כי מגעיל בעייני

אבל רוב האנשים הולכים ואוכלים בחוץ כאילו כלום לא קרה..

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 10 דקות, Transporter כתב:

 

לא הבנת

אני אומר שאני לא מתקרב לבתי קפה ומסעדות כי מגעיל אותי, לא בגלל שלא נשאר לי כסף מהמשבר

הייתי שבוע שעבר  במסעדת המבורגרים מוכרת ובגלידריה מוכרת ובשתיהן  העובדים בלי מסכות. גועל נפש

אני לא נכנס למסעדות כי מגעיל בעייני

אבל רוב האנשים הולכים ואוכלים בחוץ כאילו כלום לא קרה..

 

לדעתי רוב האנשים לא הולכים לאכול בחוץ, אני אפילו לא נכנסתי למסעדת המבורגרים שבוע עבר, ולא התקרבתי לגלידריה. 

אבל כן הזמנתי מהסופר גלידות, וכן הפעלתי את מטחנת הבשר ועשינו קבבים בפיתות בבית.

פורסם
לפני 9 דקות, korola כתב:

יש הגיון לחלק כסף לציבור בעיתות משבר,  זה כמו מנוע שלא מניע אז מרססים דלק ישירות ליניקה. 

 

 

לציבור אולי כן, אבל לתאגידי ענק? תראה מה קורה בארה"ב העניקו 60 מיליארד דולר לבואינג חברה שהייתה שנים תחת ניהול כושל שבסופו של דבר הביא אותם לפרשת 737-MAX. הקורונה הייתה המסמר האחרון, אבל למה צריך לתת להם מתנה על שנים על גבי שנים של ניהול כושל? למה המנכ"ל הכושל שלהם צריך לקבל מענק פרישה בגובה עשרות מיליוני דולרים? 

 

קראתי ראיון עם סמנכ"ל כספים של carnival cruise שאמר שהם צריכים 1 מיליארד דולר בחודש בשביל לשרוד. סבבה העניקו להם 3 מיליארד. אם הם לא ישוטו שנה - שנתיים ישרפו 24 מיליארד דולר על חברת קרוזים. איפה עובר הגבול? 

 

הראל ויזל שלף את הבולבול התאגידי שלו ואיים שאם לא יקבל מענק לא יחזיר עובדים מחל"ת. 

פורסם
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

 

קראתי ראיון עם סמנכ"ל כספים של carnival cruise שאמר שהם צריכים 1 מיליארד דולר בחודש בשביל לשרוד. סבבה העניקו להם 3 מיליארד. אם הם לא ישוטו שנה - שנתיים ישרפו 24 מיליארד דולר על חברת קרוזים. איפה עובר הגבול? 

 

הראל ויזל שלף את הבולבול התאגידי שלו ואיים שאם לא יקבל מענק לא יחזיר עובדים מחל"ת. 

 

בגלל זה צריכים להשקיע בעסקים שהיו מרוויחים

לא לעסקים שממילא עמדו לסגור את הבסטה והקורונה רק דחפה אותם לשם

פורסם

 carnival cruise הרוויחו, אבל במציאות של היום אף אחד לא יעלה על קרוז עד 2021 - 2022. נשאלת השאלה אם שמים את החברה הזאת על מכונת הנשמה דולרית או נותנים להם למות. 

×
×
  • תוכן חדש...