Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, korola כתב:

מבחינתי הכי נכון להסתכל על כל העולם, זה מסנן לך הרבה רעשים והרבה תהליכים של כאילו. 

תחשוב שוב על מדינה ישראל כמדינה שלא חייה בווקאום, כל מה שקורה פה קורה בגלל העולם.

יפתחו קניונים , לא יפתחו, יהיו אירועים  בקיץ... אלו שאלות קטנות של המיקרו,  ברמת המאקרו, 

אם העולם נפגע אז הולכת להיות בעיה,  שכחת?  מעל 50% מתצרוכות המזון שלנו זה ייבוא.

אנחנו מוכרים הייטק לעולם וקונים אוכל בכסף הזה,  אפילו חיטה אנחנו כבר לא מסוגלים לספק לעצמנו. 

 

 

ניתוח הטרנד היומי של האפידימיולוגיה של המגפה ברמה גלובלית (שזה מה שאתה עושה) הוא מוטעה מיסודו, מכיוון שהגבולות סגורים, המגפה התחילה בכל מדינה בשלב אחר, וכל מדינה מנהלת אותה בצורה שונה. וזה לפני שנכנסים גם לעובדה שבכל מדינה אוכלוסיה עם מאפיינים שונים, אקלים שונה, ועוד מיליון פרמטרים אחרים שמשפיעים על התפשטות המגפה.

 

ניתוח ההשפעה הכלכלית של המגפה ברמה הגלובלית - זה כבר לגיטימי לגמרי ואפילו הגיוני, בדיוק מהסיבות שציינת. אבל כאמור, זה לא מה שאתה עושה.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 6 שעות, korola כתב:

שמספקים לנו בשר,חלב וביצים.   מעניין מאיזה מדינות אנחנו קונים את הדגנים?  

 

 

למיטב ידעתי בעיקר אוקראינה. 

 

אוקראינה ב-100 השנים האחרונות הייתה אסם התבואה של אירופה. 

פורסם
לפני 2 שעות, malcishua כתב:

 

 

ניתוח הטרנד היומי של האפידימיולוגיה של המגפה ברמה גלובלית (שזה מה שאתה עושה) הוא מוטעה מיסודו, מכיוון שהגבולות סגורים, המגפה התחילה בכל מדינה בשלב אחר, וכל מדינה מנהלת אותה בצורה שונה. וזה לפני שנכנסים גם לעובדה שבכל מדינה אוכלוסיה עם מאפיינים שונים, אקלים שונה, ועוד מיליון פרמטרים אחרים שמשפיעים על התפשטות המגפה.

 

ניתוח ההשפעה הכלכלית של המגפה ברמה הגלובלית - זה כבר לגיטימי לגמרי ואפילו הגיוני, בדיוק מהסיבות שציינת. אבל כאמור, זה לא מה שאתה עושה.

 

הגבולות סגורים כבר הרבה זמן ועדיין המגיפה זולגת ועוברת ממדינה למדינה, מסקנה - אולי הגבולות סגורים לתיירים אבל יש תנועה בין מדינות שמאפשרת לוירוס לעבור ממדינות נגועות למדינות נקיות.

אולי ההסתכלות הכללית היא שגויה או לא נכונה ביסודה, אבל היא לגיטימית ברמה מחקרית, ביום שנראה בעולם עקביות של ירידה בכמות התחלואה,

אז נוכל לקבל קצת אופטימיות, ברור לי שיום זה יגיע אבל כל עוד ברמה עולמית הוירוס ממשיך לעלות אני לא רואה סיבה להאמין שאנחנו במגמת שיפור.

כמו שנאמר פה כמה פעמים , שיטת הבדיקות משפיעה על כמה חולים אתה מצליח לאבחן מתוך החולים האמיתים, וזה משפיע על 2 דברים , המשך התפרצות המחלה ואחוזי התמותה מהחולים המאובחנים. 

יכול להיות שעבדו היטב בגל הראשון עם הבדיקות בידיים של מד"א, נכון לעכשיו מדינת ישראל החליפה שיטת בדיקה, עברנו לקופות החולים.

לא יודע מה זה אומר,  אבל עובדים אחרת ולכן יתכן שהנתונים בארץ יהיה עכשיו אחרים. 

 

 

פורסם

נכון שיש זליגה בין המדינות, אבל היא זניחה לעומת התפשטות המגפה בתוך המדינה, בדיוק בגלל שהגבולות סגורים.

 

דרך ההתמודדות עם הסיטואציה משתנה ממדינה למדינה, ולא רק בשיטת הבדיקה - גם במדיניות הסגר, טיפול בחולים ועוד. וכאמור, יש הבדלים נוספים ומשמעותיים - המשאבים העומדים לרשות המדינה, מאפיינים של האוכולוסיה ושל האיזור הגיאוגרפי, ועוד.

 

זו אגב אחת הסיבות שלדעתי ניתוח ארה״ב כמדינה שלמה הוא בעייתי - כל אחת מה-states מתמודדת באופן שונה עם המגפה, וגם מאפייני האוכלוסיה שונים ביניהן. מצד שני הגבולות ביניהן לא באמת סגורים (עד כמה שאני יודע, אני טועה?)...

 

אתה יכול לעשות איזה ניתוח כמותני שאתה רוצה (כבר ראינו את זה כאן..), השאלה היא כמה הוא רלוונטית להבנת האפידימיולוגיה של המגפה. רלוונטיות לדברים אחרים, כמו השפעה כלכלית וכו׳ - יש בהחלט, כמו שכתבתי.

  • אהבתי 2
פורסם

ואם כל ההבדל בין ארה"ב לאירופה, איך אתה מסביר את הגרף הזה?

לקחו את כל ארה"ב הגדולה מול כל אירופה , תיקנו את ההיסט ליום שהגיעו ל 10,000 חולים מאומתים.

אירופה מובילה על ארה"ב בשבועיים בערך (זה ההיסט שתוקן).

אירופה מורכבת מהרבה מדינות , כל אחת עם מדיניות שונה , ארה"ב עם הגישה שלה ועם התנהגות שונה בין מדינה למדינה,

מדיניות שונה של בדיקות.

ובכל זאת יש הרגשה כאילו ניתן לחזות את כמות החולים בארה"ב בשבועיים הקרובים על סמך הגרף של אירופה.

 

 

image.thumb.png.17e9048761b9f2233d59a798f647c730.png

 

לגבי כמות המתים זה לא מסתדר, לא יודע למה.

אולי בארה"ב לא מתנתקים את החולים ממערכת ההנשמה כי מישהו משלם על כל יום הנשמה?

 

 

image.thumb.png.7bce3b066ba12d8128240962f155cc24.png

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, korola כתב:

לגבי כמות המתים זה לא מסתדר, לא יודע למה.

אולי בארה"ב לא מתנתקים את החולים ממערכת ההנשמה כי מישהו משלם על כל יום הנשמה?

 

הגיוני. אם אפשר לתפור את הביטוח למה לא בעצם? 

פורסם (נערך)

אדם אובחן כחולה קורונה בווהאן שבסין, לראשונה מאז תחילת חודש אפריל - כך הודיעו היום (ראשון) גורמים במערכת הבריאות המקומית. העיר הייתה מוקד התפרצות הנגיף, ונדבקו בה עד כה 50,334 תושבים. ב-8 באפריל שוחרר בה הסגר שארך 76 ימים.

-

 

מעניין אם הוא ימות ויכתבו שנפטר מקורונה

חולה קורונה טבע בכינרת ומצבו אנוש, הצוות שטיפל בו נכנס לבידוד

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5727845,00.html

-

אגב

זה כן, חתונות לא:

 

 

96260753_623858391674208_5256238830054277120_n.jpg

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

אני מקווה שברור לך שיש הבדל במחיר שהמדינה מוכנה לשלם עבור הפעלת הצבא 

לעומת המחיר שמוכנים לשלם עבור חתונה של 2 אנשים? 

 

זה כמו לצלם יירוט של כיפת ברזל ולכתוב- 100 אלף דולר לטיל בודד של כיפת ברזל יש, אבל 5000 ש"ח לנכים אין.

  • אהבתי 1
פורסם

זה לא קשור - היו צריכים להתארגן עם תחבורה ציבורית. אנשים צריכים להגיע לעבודה, חיילים לצבא.
בנתיים אין רכבות בכלל ובאוטובוסים מותר להסיע שליש מכמות מקומות ישיבה.
ככה לא גורמים לריחוק חברתי אלא מסתכנים בגל שני בעקבות הצפיפות בתחנות אוטובוס.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
בתאריך 9.5.2020 בשעה 00:53, David32 כתב:

לא מבין מה עפת עלי כשאני אומר בדיוק את מה שאתה אומר. אבל בסדר.

 

אגב, כמה באמת אכיפה יש לקונסטרוקציות של התאורה?

 

יכול לנחש שאחרי מקרה הילה בצלאלי דיי מקפידים, לא עבר מספיק זמן מאז ההרשעה כדי שזה יירד מתחת לרדאר

 

בתאריך 9.5.2020 בשעה 00:24, Transporter כתב:

אבל בוא נהיה כנים, אי אפשר לראות תמונה של שוק דחוס באנשים או קניון או חוף ים, ואז להגיד לנו זה כן אבל חתונות לא. זה צביעות

 

בטח שאפשר, זה כמובן צביעות, אבל מבחינת אפשר - כן זה אפשרי.

נכון או לא נכון זה סיפור אחר, אבל חוקית ועקרונית אפשר להגיד - ספר כן, חתונה לא, בית ספר כן, חתונה לא. קניון כן, חתונה לא.

 

לפני 21 שעות, Transporter כתב:

אי אפשר לתת אוסקר לבנאדם שאמר "יאללה לסגור את המדינה"

 

אולי פיספסתי משהו, אבל מי רוצה לתת אוסקר לבר סימן-טוב?

 

לפני 1 שעה, korola כתב:

ואם כל ההבדל בין ארה"ב לאירופה, איך אתה מסביר את הגרף הזה?

לקחו את כל ארה"ב הגדולה מול כל אירופה , תיקנו את ההיסט ליום שהגיעו ל 10,000 חולים מאומתים.

אירופה מובילה על ארה"ב בשבועיים בערך (זה ההיסט שתוקן).

אירופה מורכבת מהרבה מדינות , כל אחת עם מדיניות שונה , ארה"ב עם הגישה שלה ועם התנהגות שונה בין מדינה למדינה,

מדיניות שונה של בדיקות.

ובכל זאת יש הרגשה כאילו ניתן לחזות את כמות החולים בארה"ב בשבועיים הקרובים על סמך הגרף של אירופה.

 

 

image.thumb.png.17e9048761b9f2233d59a798f647c730.png

 

לגבי כמות המתים זה לא מסתדר, לא יודע למה.

אולי בארה"ב לא מתנתקים את החולים ממערכת ההנשמה כי מישהו משלם על כל יום הנשמה?

 

 

image.thumb.png.7bce3b066ba12d8128240962f155cc24.png

 

 

 

יכול להיות שחלק מזה מוסבר בקריסת מערכות הבריאות שקרתה באירופה בגדול (צרפת, איטליה, ספרד, בלגיה) ופחות בארה"ב (בעיקר בניו יורק אני חושב)

 

לפני כשעה, Transporter כתב:

מעניין אם הוא ימות ויכתבו שנפטר מקורונה

חולה קורונה טבע בכינרת ומצבו אנוש, הצוות שטיפל בו נכנס לבידוד

 

רק אם הוא ימות מסיבוך של קורונה, נניח הקורונה תתפתח אצלו בגוף עד למצב שהוא לא יוכל לנשום בכוחות עצמו, ואז הריאות יקרסו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני 2 שעות, korola כתב:

ואם כל ההבדל בין ארה"ב לאירופה, איך אתה מסביר את הגרף הזה?

 

תראה, לדעתי (ואני מסייג פה - זו דעתי בלבד) יש פה קצת תפירה של נתונים כדי להוכיח נקודה שנקבעה מראש. שים לב ששני הגרפים מתחילים מהיום שבו היו 10,000 מאובחנים, נקודה שהיא מלכתחילה לא תלויה בזמן (כלומר, פרק הזמן מתחילת המגפה ועד אליה מן הסתם שונה בין אירופה לארה״ב) ונקבעה באופן שרירותי. למה דווקא 10,000? אולי אם היית מתחיל מ-20,000 זה היה נראה אחרת? ומה לגבי להתחיל פשוט מנקודת הזמן בה אובחן החולה הראשון?

 

אבל אפילו אם נשים את כל זה בצד, מה זה בעצם אומר לנו? הראית בעצמך שגרף מספר מקרי המוות נראה שונה לחלוטין (אגב, גם שם נבחרה נקודת התחלה שרירותית שלא תלויה בזמן), מה שרק מחזק את הטענה על משאבים שונים, אוכלוסיה שונה וכו׳ (כמו שליאור כתב לך). ונניח שמצאת איזושהי קורלציה בין ההתנהגות של מקרי ההדבקה בשתי אוכלוסיות גדולות כלשהן, מה המשמעות שלה? מה לגבי אוכלוסיות גדולות אחרות - אסיה למשל?

 

ובלי קשר לכל זה - איך זה קשור לטענה המקורית שלך, לגבי התייחסות לטרנד היומי העולמי כאינדיקציה לאפידימיולוגיה של המגפה? הרי כאן עשו מסאז׳ רציני מאוד לדאטה - בחרו שתי אוכלוסיות ספציפיות, עשו היסט של הדאטה לפי קריטריון שרירותי. אפילו אם הייתי מסכים שיש טעם להתייחס לניתוח כזה (ואני לא), אין שום קשר לנתון של גידול יומי במספר הנדבקים העולמי, שהוא בבירור לא אינדיקטיבי רק מתוקף העובדה שהמגפה התחילה בכל מקום בעולם בנקודת זמן שונה (ושאין מעבר אמיתי של אנשים בין המדינות).

 

הגישה הזאת מאפיינת את כל הפוסטים שלך פה - למלא אקסלים, לצייר גרפים ולהסיק מהם כל מיני מסקנות (שלפעמים נדמה שכבר החלטת עליהן מראש), מבלי להבין קודם את הנתונים עצמם.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם
לפני 20 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

רק אם הוא ימות מסיבוך של קורונה, נניח הקורונה תתפתח אצלו בגוף עד למצב שהוא לא יוכל לנשום בכוחות עצמו, ואז הריאות יקרסו

 

 

הוא לא ימות , הוא צעיר בן 30.  

פורסם

אלא אם סיבוך של קורונה + טביעה ישלח את הריאות אל מעבר לקו שהן לא יוכלו להתמודד יותר.

אז אולי האקמו יוכל להציל אותו אם יישאר מה להציל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 1 שעה, korola כתב:

אני מקווה שברור לך שיש הבדל במחיר שהמדינה מוכנה לשלם עבור הפעלת הצבא 

לעומת המחיר שמוכנים לשלם עבור חתונה של 2 אנשים? 

 

זה כמו לצלם יירוט של כיפת ברזל ולכתוב- 100 אלף דולר לטיל בודד של כיפת ברזל יש, אבל 5000 ש"ח לנכים אין.

 

אבל הקו הזה לא מסיע רק חיילים.

במקרה היו שם הרבה חיילים כי זה צולם ב 8 בבוקר

תצלם ב 11 אתה תראה אזרחים

זה מסוכן לא פחות מחתונה כמו מה שהלך בחופי ים בסופש

אני מאמין שכבר בשבוע שבועיים הקרובים הוא יתראיין ויצטרך להתחיל לפתוח מסעדות ואז אירועים

×
×
  • תוכן חדש...