Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 19 שעות, איצי בר כתב:

שנה? שנתיים?

לדעתי הרבה פחות והעולם חוזר לשיגרה..

גם בגלל החיסון וגם בגלל שהאנושות הגיע כבר לקצה,

ברגע שיראו ירידה באחוזי התמותה בעקבות החיסון העולם יפתח כמו בקבוק שמפניה.

 

 

הכלל הבסיסי בכלכלה זה אופטמיות, כלומר "fake it till you make it"

 הרעיון הוא שהממשלה תשדר לציבור שהכל בסדר,  בדיוק מה שאתה אומר,

לפתוח בקבוקי שמפניה, לעודד את הציבור לצאת לשתות בירה ולצאת למסעדות 

וכמו שטרנספורטר אוהב.. לעשות חתונות ענק בתקווה שיבוא כל החברים ויממנו את ההוצאות המטורפות. 

 

איפה הבעיה מתחילה... שהתקשורת לא משתפת פעולה,  אם התקשורת תמשיך לפמפם שהמצב בארץ גרוע

ולא להאמין לממשלה  (כי היא מבלפת וזה נכון שהיא מבלפת) , אז..

יותר אנשים יתחילו להאמין שהמצב בקנטים. 

יצאו פחות למסעדות ,  יתחייבו פחות לאירועי ענק ,  יהדקו את החגורה..

ואז גם אחרי שנסיים עם החיסונים נגלה שהכלכלה מתכווצת .

אבל עזוב שנייה את ישראל , זה ממש לא תלוי בנו.

אם העולם יתכווץ , אז הרבה חברות הייטק יתחילו לראות ירידה בהזמנות , וזה ישליך עוד על הכלכלה שלנו. 

 

בקיצור.. כרגע יש ממש אי וודאות כלכלית,   האם אחרי שנסיים עם הבריאות וכולם יהיו מחוסנים. 

האם הכלכלה תחזור למצב שהיה טרום הקורונה, או שנכנס למיתון עולמי עמוק שימשך אפילו עשור. 

ולא מדובר במדעים מדוייקים אלא יותר בפסיכולוגיה של ההמונים. 

 

image.thumb.png.e1cc2969f6ff202da9bbe74bf58cd270.png

 

 

 

פורסם

מסכים איתך עם ההתחלה והסוף,

אכן הממשלות משדרות אופטימיות, (התקשורת לא רלוונטית היא תכתוב תמיד את מה שייתן הכי הרבה קליקים, מחר הממשלה תהיה פסימית התקשורת תתהפך.) אבל מה שהכי חשוב שכרגע האופטימיות ניצחה בכמה זירות, הן בחיסונים הן במצב הבורסות בעולם, הן בהתנהגות האנושית ועוד.

אתה צודק לחלוטין שאתה אומר שזה לא כלכלה אלא פסיכולגיית המונים,

למזלינו אפשר לנסות לבדוק היסטורית מה קורה אחרי זמני משבר,

בד"כ גם במשבר אישי וגם במשבר לאומי/עולמי, כשהמשבר נגמר טבעם של האנשים הוא לפצות את עצמם, מה שבד"כ יוצר צמיחה אישית או עולמית אח"כ.

מה שאנחנו רואים כרגע בדובאי הוא רק קצה הקרחון, אנשים (גם כאלה שאין להם) מחפשים להשתחרר, לברוח, ולעשות הכל לשכוח מהתקופה שהייתה.

כך שאני לא רואה מיתון קשה לטווח של שנים קדימה, אם כבר ההיפך.

אבל אתה יודע למי ניתנה נבואה.. 

  • רעיון טוב! 1

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם
לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

 

יותר זול ופשוט להשאיר אותם שם. מקסימום שיחזרו דרך המדבר/הים.

 

וכבר יש כותרות על אנשים שחזרו לנתבג ו"אף אחד לא אמר להם ללכת למלונית"

אז פשוט מסתובבים חופשי

 

עוד חודשיים שנגיד שהטיפול בקורונה היה ביזיון, עלוב, חובבני

יקפצו פה אנשים ויגידו "איך אתה מזלזל בפרופסורים, קצינים וכו' שעשו כל מה שהם יכולים"

 

אם ככה נראה כל מה שהם יכולים

זה באמת בושה

פורסם (נערך)

שאני חזרתי מחו"ל (לפני עידן הקורונה) , נכנסתי לאוטו ונסעתי לכביש 6.

אף אחד לא אמר לי מה המהירות המותרת, אף אחד לא אמר לי שצריך רישיון בתוקף על מנת לנסוע. 

 

כאילו... אתה יודע אנשים בוגרים.  

שיצאו לחו"ל ידעו לברר איזה ויזה צריכים ביעד, אם צריך רישיון בנלאומי או לא. 

 

מי שחוזר במצב כזה צריך לברר לבד אם הוא  צריך בידוד או לא.

מה זאת ההיתממות הזאת , "אמא ואבא לא אמרו לי"

 

תגיד.. מישהו אמר לך אישית שצריך מסיכה?

בסגר הראשון או השני ,מי אמר לך שאסור לצאת מהבית 100 מטר או 500 מטר או 1000? 

האם קיבלת SMS? 

איך ידעת? 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
פורסם

ראש קטן אינה תופעה ייחודית לישראל, אבל האופי הישראלי מחמיר אותה כאשר מדובר בענין מאוד לא נוח כמו בידוד. לכן חייבים להחתים כל חוזר מחו"ל על מסמך בי הוא מתחייב להתבודד, וכן להכניס אותו למאגר המבודדים של משרד הבריאות, על מנת לאפשר אכיפה.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אם כבר אז בשביל הישראלים אפשר להקצין עוד קצת. 

בכניסה לארץ שיגהצו להם את כרטיס האשראי ב 5,000 ש"ח,

ערבות על הפרת הבידוד.

ובסוף התקופה לאחר 10 או 14 יום שישחררו את הערבות.. כמו שחברות השכרת הרכב עושות. 

 

בתכלס זה אותו דבר כמו דו"ח של 5,000 להפרת בידוד, אבל ישראלי שאתה מגהץ לו את האשראי מראש הוא שומר יותר. 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

טוב, אז אתה חייב לבודד אותו בהילטון.

 

וברצינות - יש נוהל המחייב רישום של מבודדים במרשם של משרד הבריאות. יש קנס על אי הרשמה. עם זאת, כאשר מישהו מגיע ארצה הרי שעם החתמת הדרכון הוא יוכנס לרשימה. בסופו של דבר האיום יפעל על רוב השבים, אם כי תמיד יימצאו חריגים, מ⁸ה שמחייב גם ביקור של המשטרה או פקחים מפעם לפעם.

 

כמובן שיש גם פטורים מבידוד - מחלימים מקורונה, מי שבדמו נמצאו נוגדנים לקורונה (נחשבים מחלימים) והחל מעוד חודש - מחוסנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ההורים שלי קבעו היום תור להתחסן, חיכו 40 דקות על הקו והשיגו תור ל2.3.21

מה לעזזל? כמה זמן יצטרך לחכות בנאדם מתחת לגיל 60?

פורסם

נשמע הזוי,
אם הם במכבי, הם יכולים לנסות להזמין תור דרך האפליקציה של מכבי (נפתחה האפשרות). ראיתי שבגבעתיים לדוגמה התור הכי קרוב הוא ב-11.1, אבל בטוח יש תורים קרובים יותר במרכזים אחרים.

פורסם

מה שמצטייר לי משיחות עם אנשים:

 

1. קצב פתיחת מוקדים חדשים מהיר, מה שיוסיף תורים רבים, במיוחד אם תהיה מוכן להתרחק כמה ק"מ מהבית.

 

2. האפליקציות לא מאפשרות הזמנת תור אם יש לך תור במערכת, וכדי לנסות לקבוע תור צריך לבטל את הקיים. יש בכך סיכון שתאבד אותו.

 

3. יש מקומות שבהם כל הבא - ברוך הבא - מגיעים, נרשמים, ממתינים שעה - שעתיים ומקבלים את המנה הראשונה. אחרי הזריקה ניגשים לפקידה לקבל תור לקבלת המנה השניה. האמת - עם הביקוש הקיים אני לא בטוח שהדבר הזה יימשך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, korola כתב:

שאני חזרתי מחו"ל (לפני עידן הקורונה) , נכנסתי לאוטו ונסעתי לכביש 6.

אף אחד לא אמר לי מה המהירות המותרת, אף אחד לא אמר לי שצריך רישיון בתוקף על מנת לנסוע


בטח שאמרו. יש שלט ביציאה מנתב״ג עם פירוט המהירות הסטנדרטית הנהוגה במדינת ישראל.

  • מצחיק 1
פורסם
לפני 6 שעות, korola כתב:

הכלל הבסיסי בכלכלה זה אופטמיות, כלומר "fake it till you make it"

התחלת להמציא כללים בכלכלה? מה זה השטויות האלה...

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)

על מה אתה מתרעם ?  על החלק הראשון של המשפט או על החלק השני?

 

https://www.boi.org.il/deptdata/pikuah/issue17/sug17_4.pdf

אם קשה לך לקרוא בעברית , אז תקפוץ לסוף יש מלא מאמרים בינלאומיים על הקשר בין אופטימיות לצמחיה 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם
לפני 3 שעות, flytomars כתב:

ההורים שלי קבעו היום תור להתחסן, חיכו 40 דקות על הקו והשיגו תור ל2.3.21

מה לעזזל? כמה זמן יצטרך לחכות בנאדם מתחת לגיל 60?

 

השאלה אם ברגע שיכפילו את מספר העמדות חיסון יקראו להם להקדים ? או שישאירו אותם ב 2.3 ויתנו לאנשים חדשים להכנס במקומם

×
×
  • תוכן חדש...