Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ספורטיבי ראשון, תקציב 55K ~ פוסט ארוך ומפורט!


quzzaa
שימו לב! השרשור הזה בן 1337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקדמה:
חייל משוחרר, בן 23 שבקרוב סטודנט. מתעניין בכל נושא הרכבים מאז שאני קטן והרבה יותר בערך בשנה וחצי האחרונות.
כרגע ללא רכב משלי - נוסע על הרכב של ההורים , סיטרואן c3 2012, ולפני חצי שנה בערך הגעתי להחלטה שהגיע הזמן לקנות לי רכב, בצפייה שארכוש את הרכב במהלך חודש אוגוסט.
עקב הכמיהה לתחום, השאיפה היא לרכב כמה שיותר ספורטיבי אך עם זאת עם כמה שיותר יעילות (כמובן בגדר ההגיוני, לא מצפה לsti עם צריכת דלק של היברידי). לא רוצה לקנות רכב שלא אסתכל אחורה אחרי שאני מחנה אותו.
כראוי, עלו מכוניות הhot hatch כאופציה ראשונה, והחלתי סקר שוק מקיף.

דרישות:

הרכב שארכוש ישמש אותי באופן יום יומי, אך עם זאת - בשאיפה - רכב שאוכל לזרוק למסלול כמה פעמים בשנה ולטיולי מועדונים כאלו ואחרים.
לא מאמין שאסע יותר מ15K בשנה, וגם בזה לדעתי הגזמתי.
לא מתכוון שיפורים משמעותיים, גג תוכנת מנוע ואולי איזה שיפורון לצנרת.
עלויות אחזקה הגיוניות עד טיפלה מעל הממוצע (שוב, לא שואף לאמינות שלרכבים יפנים וקוראנים, זו לא המטרה).
שאיפה לשנתון כמה שיותר חדש.
מעוניין להוציא בגג 50 על הרכב כאשר שאר הקציב ישמש ליישור קו, אך מוכן להתגמש עד 55 אם הרכב שווה את זה.

הערה חשובהכרגע אני בהליך המרת רישיון מאוטומט לידני (מהלך טיפשי מצידי לעשות על אוטומט אבל WCYD), בלי נדר מסיים תוך משהו כמו שבועיים.
לכן, עדיין יש איזהו חשש לרכב ידני עם עוצמות (באופן יחסי), הייתי שמח לקבל חוות דעת על כמה ההפרש הוא משמעותי בהבדלי כוח של משהו כמו 60-70 כ"ס באופי הנהיגה וההתרגלות לרכב.
המועמדות:
יש לציין שעוד לא בוצעה נסיעת אל אף רכב מפאת הסיבה שצויינה למעלה.
נתחיל עם הפייבוריטית האישיתי שלי
אלפא מיטו  - מת על העיצוב החיצוני, קהילה נהדרת בארץ (לחבר טוב יש גולייטה, ובגלל זה עלתה בכלל המחשבה על הרכב). 
המיטו מתחלקת לשלושה דגמים עיקריים - 155 כ"ס, תלתן ידני ותלתן אוטומט (2015)
* 155 - הזולה מבין השלושה (טווח מחירים של 25-35K)  וגם נחשבת אמינה מאוד מבחינת גיר (ידני) ומנוע. חסרונות הן השנתון (2009-2010) שיחסית מפריע לי וההתנהגות הפחות ספורטיבית מהתלתנים (תקנו אותי אם אני טועה).

*תלתן ידנית - הנדירה מבין השלושה במצב הגיוני. טווח מחירים של סביבות ה40K. על הנייר, האופצייה הכי טובה אם שנתון גבוהה יחסית (13-14) ובמצב טוב
תלתן אוטומט - היקרה מבין השלושה (מתחיל מ55 לאסמפלר במצב טוב), אם זאת הביצועים הטובים ביותר, והנוחות של הגיר האוטומטי שנחשב יחסית אמין.
תקלות ידעות ששמעתי עליהן הן multirair (לא ב155), וחיישן הגה. בגללי למיטב הבנתי עלויות האחזקה של הדגם היא על הצד היקר, וזו הסיבה היחידה שמושכת אותי אחורה מהדגם. עד כמה השד באמת מפחיד?
208 GTI :

הכי הרבה ביצועים ביחס למחיר. מדובר על הדגם לפני המתיחת פנים עם המנוע 200 כ"ס. גם פה, הרכב מנשק את קצה התקציב.
ממה שהבנתי הבעיה העיקרית בדגם היא השאבת דלק שמחזירה את נשמתה לבורא כל כמה זמן.
מהו הסדר גודל עלויות של הנושא? כל כמה זמן נוטה להתקלקל? עוד בעיות ידועות? כמה היא פרקטית ביום יום?
ופה בעיקר נכנס הפחד שלי לקפיצה ל200 כ"ס גיר ידני אחרי שרק עליו סיימתי המרת רישיון לידני.
ABARTH 500 :
רכב שמדבר ללב ולא לראש.
הבעיה העיקרית היא הפרקטיות - קטן, 2 מושבים, עלויות טיפלה יקרות ( כמו האלפא).

כנראה רכב שעד שלא אנהג עליו שוב חוות דעת שאקבל לא תעזור.
הבעיה היא גם פה, למצוא אקזמפלרים לא שחוטים, ובתקציב שלי נכנסים רק השנתונים הנמוכים (2011-2013)
OEPL CORSA OPC:
כניראה הכי פחות מוערך מבין המועמדת, וגם בעל הכי פחות חוות דעת. 
אישית אני אוהב את המראה החיצוני, וניתן למצוא בתקציב שלי שנתונים 2013-2014.
באמת שאין לי מושג על הדגם הזה. איך הוא כנגד המתחרות? עלויות אחזקה? בעיות נפוצות? חווית נהיגה?
CLIO RS דור 4:
גם פה כמו ה 208, ניראה כמו תמורה מצויינת לכסף (הבונוס היא שהיא אוטומט) . מדובר על הדגם 200 כ"ס, שניכנס לי לתקציב שנתון 2013-2014.
הבעיה היא הנדירות שלהן. כרגע יש אחת בודדה ביד 2 (למיטב הבנתי במצב מכני לא וואו, מה גם שהבנתי ששימשה כרכב הדגמה) ,  ובמהלך החצי שנה שאני עוקב על רכבים אולי צצו עוד 2 בודדת בסביבות התקציב.
לא ממש יכול  לחכות עד שתצוץ איזשהי מודעה טובה לדגם, באמת מפעת נדירותן. גם פה, לא מכיר איזו שהן מחלות ידועות או עלויות תחזוקה, כך שאשמח מאוד לשמוע.
VELOSTER TURBO:

הדגם האחרון ששמתי עליו עין. מראה חיצוני נהדר לדעתי, פרקטי, אמין(?), שנתונים יחסית חדש (2013-2014) ואופציה לידני או לאוטומט.
ממה שהבנתי הרכב לא ממש יענה על הדרישה הספורטיבית. הגיר מסרס את האוטו ממה ששמעתי, והביצועים לא וואו ביחס למתחרות.

 

אז, פירטתי כאן את כל המידע שאספתי מהחצי שנה של החיפושים שלי, מה לדעתכם הרכב שיענה על מיטב הדרישות שלי?

תחסכו ממני תגובות שלי לך תעשה נסיעת מבחן ותחליט, תאמינו לי, אני אעשה. מנסה לאסוף כמה שיותר מידע שישמש אותי גם לבידקת הרכב בנסיעת מבחן וגם מידע כללי על תחזוקה.

תודה מראש למגיבים !



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייל משוחרר שבקרוב הולך להיות סטודט, לא נראה לי מעשה הכי חכם לשים כסף על רכב ספורט יחסית ישן שמן הסתם עבר חיים קשים, לא יכול לתת את הדעת על אף אחד מהדגמים כאן למעט המיטו שיש לבן שלי (דגם רגיל 135 כ"ס אוטומט), עלות אחזקה לא נוראית אבל גם לא ממש זולה, אצלנו הרכב יחסית אמין אבל הוא נקנה מזוג ועם מעט ק"מ ולא עבר חיים קשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יקרה, אני מודע להשלכות של לקנות רכב ספורטיבי, ואם קורא משהו דרסטי למזלי יש הורים שיגבו אותי.

קח בחשבון גם שלא מדובר  ברכבים אקסטרימים, באותם מחירים שאני הצגתי אפשר להביא גם sti ולהתחיל לשבור את הראש על אחזקה.

וספציפית על המיטו, לא ניראלי יש הבדל בעלויות אחזקה בין התלתן לגרסא 135, תקן אותי אם אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי האבארת', גורמים יודעי דבר מציינים שבשנתונים המדוברים הרכב קשיח במיוחד על גבול "שובר עמוד-שדרה".

יש כאלו שלא אכפת להם, בפרט עם נסועה יחסית נמוכה, ויש שמבחינתם מדובר בדיל-ברייקר.

מאיזה מחנה אתה?

(לא מציע לך חלילה לעשות נסיעת מבחן כדי לדעת...😏)

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, GR8Day כתב:

לגבי האבארת', גורמים יודעי דבר מציינים שבשנתונים המדוברים הרכב קשיח במיוחד על גבול "שובר עמוד-שדרה".

יש כאלו שלא אכפת להם, בפרט עם נסועה יחסית נמוכה, ויש שמבחינתם מדובר בדיל-ברייקר.

מאיזה מחנה אתה?

(לא מציע לך חלילה לעשות נסיעת מבחן כדי לדעת...😏)

לא יודע לענות לך כי אין לי למה להשוות, מתאר לעצמי שמוכן לסבול קצת אם זה לא קיצוני. כניראה רק נסיעת מבחן תתן את התשובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד הצעה בתקציב נמוך משמעותית -
פורד פוקוס אקובוסט ידנית עם 200 כס.
מפורסת כרגע למכירה בפורום, עברה 3 ידיים אצל חברי פורום, הייתה שלי ביד השניה.
תעלה לך כ-30 אלף למודל 2012, לא תמצא תמורה טובה יותר לכסף לדעתי.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 4

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון מתומחרת בצורה הזויה. מחירון של לאון 1800 FR עם 180 כס (dsg) - שנת 2013 עומד על 80 אלף שח (!!).
הפוקוס עדיפה עליה כמעט בכל היבט ועולה 60% פחות ממנה. זה פסיכי האמת.

  • רעיון טוב! 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על הFR, הן בסרט משלהן.
דיברתי על ה1.4 ידני.
הפוקוס אחלה אבל כמה פעמים הלך בה מנוע? לפחות פעמיים ממה שזכור לי. אולי במחיר שלה שווה לקחת בחשבון את העלות הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, פעמיים מסיבות שונות, הסבירות שיקרה שוב קלושה מאד, וגם אם כן - עוד עשיריה ויש מנוע חדש icon_smile.gif.a5c07751e041a45b800f801050cdfb97.gif סהכ הרכב אמין וזול מאד לאחזקה באופן יחסי לקטגוריה.

אין מה להשוות לאון 1.4 לאקובוסט, לא אותה ליגה בכלל.

כמו כן זה יתרון גדול לקנות רכב שכל ההיסטוריה שלו ידועה ועבר ידיים אוהבות של חברי פורום.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה ונראה שעשית סק שוב ונשאר לך רק להחליט/למצוא

 

אבל בגדול הייתי מוריד את הולוסטר והקורסה שחוץ ממראה הם לא באמת רכבי ספורטיביים

נראה שהבחירה בשבילך תהיה יותר ה208GTI אם תמצא בתקציב שלך משהו סביר (לא פשוט בכלל)

או המיטו והפייבוריטית שלך
בהחלט מנוע 1.4 אמין מאוד (רק לטפל בזמן ולפני)

אבל אם כבר אז תלתן יהיה לך הרבה יותר חזק ומהנה (וכן יותר יקר)

 

גיר ידני הייתי שוקל טוב בהתחלה כי זה לא מספיק רק לעשות המרת רישיון צריך תכלס לנהוג ולהשתפשף על הגיר(מה שיצור בלאי טיפה גדול יותר בה

תחלה)

 

בכל מקרה יותר חשוב יהיה לקחת רכב שמור ומטופל טוב וזה נראה לי צריכה להיות ההכרעה שלך

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נדבר רגע נטו על נהיגה, לטעמי הפיג'ו והקליאו ברמה מעל שאר המתמודדות.

לא מוצא משהו ספורטיבי ב-ולוסטר, כנ"ל בלאון 1.4 שהוצעה פה.

הקורסה והאבארט מענישות מאוד בנוחות הנסיעה, אם זה פקטור אז כדאי לקחת את זה בחשבון.

מיטו יכולה להיות פשרה- היא נראית בסדר ונוסעת בסדר בקו ישר, אבל לא באמת מהווה תחרות לצמד הצרפתיות בכל הקשור לניהוג.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובדה שאין לך ניסיון עם ידני לדעתי לא צריכה להוות שיקול. לא מדובר על אופנוע ספורט או אופנוע אנדורו דו-פעימתי עצבני שכל טעות תהפוך אותך לבר מינן. מדובר על מכוניות 'ידידותית למשתמש' שיהיו סלחניות לטעויות של מתחילים. אתה תתרגל מהר מאוד לנהיגה על ידני - ברמה של ימים ספורים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, misterb כתב:

עוד הצעה בתקציב נמוך משמעותית -
פורד פוקוס אקובוסט ידנית עם 200 כס.
מפורסת כרגע למכירה בפורום, עברה 3 ידיים אצל חברי פורום, הייתה שלי ביד השניה.
תעלה לך כ-30 אלף למודל 2012, לא תמצא תמורה טובה יותר לכסף לדעתי.

לא מכיר, נשמע מעניין. יש קישור? ביד 2 לא מצאתי את הדגם.
למרות שהאמת שהולחף מנוע פעמיים טיפה מרתיעה אבל אולי שווה הצצה.

 

לפני 17 שעות, outnex כתב:

לאון ידנית 2014

בדקתי גם אותה. היא חד משמעית לא עונה על קטגוריית הספורטיבית שאפשר לזרוק למסלול, אבל חוץ מזה היא נהדרת בכל המובנים. לא רוצה להתחיל להתעסק עם שיפורים בכדי להביא אותה למצב ספורטיבי

 

לפני 2 שעות, yair.arad כתב:

העובדה שאין לך ניסיון עם ידני לדעתי לא צריכה להוות שיקול. לא מדובר על אופנוע ספורט או אופנוע אנדורו דו-פעימתי עצבני שכל טעות תהפוך אותך לבר מינן. מדובר על מכוניות 'ידידותית למשתמש' שיהיו סלחניות לטעויות של מתחילים. אתה תתרגל מהר מאוד לנהיגה על ידני - ברמה של ימים ספורים.

תודה על הדעה, זה מה שתיארתי לעצמי אבל תמיד שווה לשמוע מאנשים אחרים.

 

לפני 4 שעות, o.r כתב:

אם נדבר רגע נטו על נהיגה, לטעמי הפיג'ו והקליאו ברמה מעל שאר המתמודדות.

לא מוצא משהו ספורטיבי ב-ולוסטר, כנ"ל בלאון 1.4 שהוצעה פה.

הקורסה והאבארט מענישות מאוד בנוחות הנסיעה, אם זה פקטור אז כדאי לקחת את זה בחשבון.

מיטו יכולה להיות פשרה- היא נראית בסדר ונוסעת בסדר בקו ישר, אבל לא באמת מהווה תחרות לצמד הצרפתיות בכל הקשור לניהוג.

 

 

ולוסטר באמת נמצאת בתחתית הרשימה. ידוע שהפיג'ו והקילאו רמה מעל, אבל יש להן את החסרונות שלהן כמו שציינתי למעלה.
מעניין אותי שאתה אומר שהמיטו לא חזקה בפניות, אני בטוח אבל שזה משהו שאפשר לתקן עם צמיגים איכותיים וקויילים סבירים לא?

עוד משהו, מה לגבי אופל ADAM S? נמצאת ממש טיפה מעל התקציב, טיפה חלשה מהמתחרות, אבל ניראת נהדר (לטעמי) ומגיעה בשנתון הכי נמוך (2016-2017)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, quzzaa כתב:

א מכיר, נשמע מעניין. יש קישור? ביד 2 לא מצאתי את הדגם.
למרות שהאמת שהולחף מנוע פעמיים טיפה מרתיעה אבל אולי שווה הצצה.

 

כתבתי שמפורסמת בפורום, לא ביד2. תעשה חיפוש בפורום ותמצא הרבה מידע ודיווחים על הדגם הזה בכללי, ועל הרכב הספציפי הזה גם.

מנוע הוחלף פעם אחת בגלל התחממות מהירה עקב כשל בצינור מים שהוכרז כריקול בסופו של דבר, פעם שניה עקב כשל בבוכנה, שזה דבר מאד נדיר שקורה.

אין קשר בין המקרים, והסבירות שזה יקרה שוב באמת נמוכה מאד. לך לראות, מבטיח לך שתופתע לטובה.

 

 

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...