yair.arad
-
הודעות
110 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי yair.arad
-
מיצובישי פג'רו 1999. 22 שנה הרכב בשמש, לא בחנייה מקורה ובלי כיסוי. יש *אפס* בלאי בדשבורד. לא דהייה, לא סדקים ולא שברים. מעולם לא שמתי חומר הגנה כלשהו על הדשבורד. כבר באמצע שנות ה 90 חלק מהיצרניות היפניות ידעו לבנות רכבים שהפלסטיק לא נשבר, האלקטרוניקה עובדת והגומיות לא מתייבשות גם אחרי 20+ שנים. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
מחפש אופנוע שטח ראשון (וכביש רק כדי להגיע לשטח - מרחק 5 ק"מ)
yair.arad פרסם הודעה בנושא של Lavie בתוך פורום אופנועים
אני עם WR שנת 2016. להבדיל מרכבים, באופנועים נפוץ לראות הרבה ידיים גם בשנתונים חדשים כי אנשים מחליפים/משדרגים אופנוע שטח כל שנה. מדובר על אופנוע אמין עם מרווחי טיפולים של 5000 ק"מ להחלפת שמן והרבה יותר מזה להחלפת פילטר שמן ופלאג. דרך אגב, חצי שעה עבודה בחנייה והשמן + פילטר הוחלפו.... כל הכלים הנדרשים מגיעים עם האופנוע ובכל מקרה סטנדרטיים לגמרי. 10,000 ק"מ זה כלום ל WR, המכלולים שלו יחזיקו הרבה עשרות אלפי קילומטרים. ה WR קל וחזק משמעותית מה CRF ועם בולמים עדיפים ועבור מי שרוצה להתחיל ולהקדם ברכיבת שטח הוא הבחירה היותר נכונה. ל CRF אין אף יתרון על WR חוץ.... מהמחיר הנמוך. שלא תבין אותי לא נכון, ה CRF הוא אופנוע אמין וטוב ואנשים רוכבים איתו ברוב מסלולי האופנועים בארץ. פשוט ה WR עדיף ממנו אבל גם יקר יותר. -
מחפש אופנוע שטח ראשון (וכביש רק כדי להגיע לשטח - מרחק 5 ק"מ)
yair.arad פרסם הודעה בנושא של Lavie בתוך פורום אופנועים
הייתי במצב דומה לשלך לפני שנתיים. היה לי רישיון נהיגה A וניסיון מלפני המון שנים על קטנוע אוטומטי. רציתי להתנסות ברכיבת שטח ולא ממש ידעתי איך להתחיל. קניתי דו"ש 250 משומש וציוד מיגון משומש באיזור התקציב שציינת והתחלתי לרכב בכל סופ"ש בקבוצות שונות. במשך כמה חודשים יצא שהצטרפתי לקבוצות שרכבו אנדורו ואפילו הארד אנדורו. רכבתי עם קבוצות של רוכבי אדוונצ'ר עם אופנועים כבדים. הצטרפתי לכמה טיולים של מספר ימים בצפון ובמדבר שכל הציוד על האופנוע. נסעתי לשטח גם עם עגלות וגם דרך הכביש. בחלק גדול מהטיולים התחלפנו באופנועים וככה הבנתי מה מתאים לי יותר ומה פחות. לקחתי גם מורה פרטי לסשן של רכיבת שטח משותפת ושיפור הטכניקה. רכיבת שטח מתפצלת להמון ניואנסים וכל אחד יתחבר בסוף למה שיתאים לו. לכל סוג רכיבה יש אופנועים מתאימים יותר ומתאימים פחות. גם קבוצות הרכיבה והאנשים שתכיר ישפיעו על הסגנון של הטיולים והרכיבות שלך. אני מציע לך להתחיל עם דו"ש 250 יפני שנכנס לך בתקציב. סוזוקי drz400, הונדה crf250l וימאהה WR250R הן בחירות סבירות ומקובלות. אלו אופנועים פשוטים ואמינים בתקציב סביר ויאפשרו לך להתנסות בשטח. אם תגלה שאתה מתחבר לרכיבת אנדורו תמכור את הדו"ש הכבד והחלש שהרגע המלצתי לך ותקנה אופנוע אנדורו אמיתי (ארבע פעימות או שתי פעימות). הם יקרים יותר לקנייה ואחזקה אבל ההבדל ביכולות השטח הוא עצום. זה תחביב מדהים וממכר. בהצלחה ! Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
מחפש אופנוע שטח ראשון (וכביש רק כדי להגיע לשטח - מרחק 5 ק"מ)
yair.arad פרסם הודעה בנושא של Lavie בתוך פורום אופנועים
ביטוח חובה מוזל לאופנוע 250 (עם השתתפות עצמית) יעלה לך כ 4000 בשנה אם אתה צעיר עד גיל 23 (בערך...) וקצת יותר מ 2000 אם אתה זקן כמוני. יש מחשבון באתר הפול Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
אני לא יודע איך מתנהלים עם קורקינט חשמלי בכביש ציבורי. בלימוד נהיגה על אופנוע לומדים את המכניקה שנדרשת להפעלת כלי הרכב (גז, ברקסים, הילוכים, קלאצ', איתות...) ואיך להתנהל איתו בתנועה יחד עם כלי רכב אחרים. מאוד בגדול, אם אתה יודע לרכב על אופניים ויש לך רישיון נהיגה לרכב זה די קל. כמו שאמרו לך בתגובות האחרות, *לא* מלמדים מצבי חירום שקורים בערך כל הזמן על דו גלגלי בכביש ולכן מומלץ לקחת קורסים חיצוניים או לרכב רק בשטח... Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
נורת abs נדלקה במיצובישי לנסר. המוסך מבקש 7000₪
yair.arad פרסם הודעה בנושא של yair.arad בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה על העצות באמת מעריך אבל... לחבר אין את היכולת והזמן לפתור את הבעייה לבד וממש לא בא לו להוציא 7000₪ על מחשב abs. המלצה למוסך אמין בין חיפה לכפר סבא תתקבל בברכה. גם פתח תקווה בסדר [emoji3] Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
שואל עבור חבר. נורת abs נדלקה במיצובישי לנסר 2009. חיישני מהירות גלגל נבדקו ונמצאו תקינים. המוסך הגיע למסקנה שצריך להחליף את מחשב ה abs במחיר של 7000₪ למחשב חדש או 4000₪ לתיקון במעבדה. מחפש מוסך אמין ולא יקר בין חיפה לכפר סבא שמכיר רכבי מיצובישי. תודה, יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
רכב ספורטיבי ראשון, תקציב 55K ~ פוסט ארוך ומפורט!
yair.arad פרסם הודעה בנושא של quzzaa בתוך ייעוץ ברכישת רכב
העובדה שאין לך ניסיון עם ידני לדעתי לא צריכה להוות שיקול. לא מדובר על אופנוע ספורט או אופנוע אנדורו דו-פעימתי עצבני שכל טעות תהפוך אותך לבר מינן. מדובר על מכוניות 'ידידותית למשתמש' שיהיו סלחניות לטעויות של מתחילים. אתה תתרגל מהר מאוד לנהיגה על ידני - ברמה של ימים ספורים. -
רכב ידני, סופר מיני לנסיעות בקריות - אמין ועלות אחזקה נמוכה!
yair.arad פרסם הודעה בנושא של 999256 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
בשנה האחרונה עשינו כ 25,000 ק"מ עם פיאסטה 2014 ידנית. בינתיים אפס תקלות (חמסה חמסה חמסה). הרכב מהנה מאוד לנהיגה, הילוכים מדוייקים וקלאצ' רך. אחיזת כביש מצויינת ביחס לקטגוריה ואפילו הגה עם פידבק אמיתי. הרכב מיוצר בגרמניה ומרגיש איכותי ומהודק. מצד שני, רמת הגימור מינימלית מינוס. חלונות ידניים מאחורה. מחשב דרך לא ממש קיים. מולטימדיה עתיקה, מזגן ומאוורר מיכניים אבל הקירור נפלא אפילו בימים לוהטים. המנוע חלש, ממש חלש. בנסיעות ארוכות לצפון צריך לסחוט כל הילוך בעליות כדי לעמוד בקצב התנועה. צריכת הדלק היא 13.5-15 ק"מ/ליטר כתלות בתוואי הנהיגה. במהירות שיוט בכביש 6 מורגש חסרונו של הילוך שישי. אנחנו מאוד אוהבים את הפיאסטה, היא מרגישה כמו רכב איכותי אבל של 'פעם'. לא הייתי מתנגד לעוד 30 כ"ס.... Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
ברשיון הרכב כתובה מידת הצמיגים הקדמיים והאחוריים. ניתן לעבור תהליך מסודר של שינוי מידת צמיגים למידה חליפית שאושרה בארץ. כל מכון טסטים יכול להגיד לך מה המידות שאושרו לרכב שלך. בודקים התאמה בין הצמיגים לרשיון בטסט. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
בעולם המיקרוקונטרולרים לרכב יש מספר שחקנים וותיקים שמייצרים את ה MCU עצמם: ST - https://www.st.com/content/st_com/en/products/automotive-microcontrollers/spc5-32-bit-automotive-mcus.html?querycriteria=productId=SC963#overview#productsRenesas - https://www.renesas.com/us/en/products/microcontrollers-microprocessors/rh850.htmlNXP - https://www.nxp.com/products/processors-and-microcontrollers/arm-microcontrollers/s32k-automotive-mcus/s32k1-microcontrollers-for-general-purpose:S32KInfineon - https://www.infineon.com/cms/en/product/microcontroller/32-bit-tricore-microcontroll אני לא יכול יחלוק בפורום הזה קוד שלנו או של הלקוחות שלנו.... אפשר לראות דוגמאות של הקוד וסביבות הפיתוח פה: ftp://ftp.www.ibm.com/software/in/info/ibmsoftware/RAW14190USEN.pdfhttps://github.com/DanlawMxTeam/Samples/raw/master/AUTOSARCruiseControl.rar יש הרבה מידע ברשת על AUTOSAR וגם לא מעט דוגמאות קוד. מקווה שעזרתי. יאיר
-
אני עובד בחברה שהיא Tier-1 של ספקי הרכב. אנחנו בארץ.... הקוד שרץ על מחשבי ניהול המנוע/בלמים/כרית אוויר/ADAS נכתב ב C++/C. התקשורת בין מחשבי הרכב היא CAN, Ethernet או flexray. סביבת העבודה היא בדרך כלל Autosar. זה ממש לא דומה לתכנות בסביבת אנדרואיד או לינוקס. לתכנתים אצלינו יש רקע ב real time embedded. בעולם הרכב יש דגש על safety critical מה שמסבך מאוד את נושא הבדיקות. אני מניח שזה דומה למערכות מוטסות וצבאיות שאני פחות מכיר. אם יש לכם שאלות ספציפיות, אשמח לענות.
-
-
עברה עוד שנה ושלושה חודשים ומד הקילומטרים של האיביזה מראה 151,000. אפשר לקרוא את סיכום ה-100,000 ק"מ הראשונים פה: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?663390-%D7%A1%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%91%D7%99%D7%96%D7%94-2016-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%97%D7%95%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E-100-000-%D7%94%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D הרכב נוסע מרגיש ונראה כמו חדש. אין קרקושים, תקתוקים, חופשים ורעידות. מערכת המולטימדיה לא נתקעה או קרסה פעם אחת במשך ארבע שנים. צריכת הדלק נשארה בדיוק כמו קודם: ממוצע של 15.5 ק"מ/ליטר בנסיעות רגועות בינעירוניות אפשר להנות גם מ-1:20 ובנסיעות עירוניות ובתוואי הררי הצריכה יורדת לכוון 1:13. מבחינתי זה בונוס ענק לנהנוג ברכב זריז וכייפי ועדיין להנות מצריכת דלק נהדרת. אני עדיין עם הקלאצ', גיר ומוח גיר המקוריים. אין קפיצות, אין דפיקות ואין שיהוקים. בינתיים צ'מפיון האריכו את האחריות לחמש שנים או 200,000 ק"מ אז בכל מקרה אני עדיין תחת כיסוי אחריות לגיר. בינואר נדלקו מספר נורות רנדומליות בדשבורד כמה פעמים ומערכת הסטארט/סטופ ביטלה את עצמה. חשדתי שהמצבר בסוף חייו. הלכתי לשני חשמלאי רכב שונים ושניהם אמרו אותו הדבר: 'המצבר לא מת אבל הוא כבר גבולי. מתישהו בקרוב תצטרך להחליף אותו....'. נקנה מצבר ורטא AH60 EFB. הנורות הפסיקו להדלק ומערכת הסטרט/סטופ חזרה לעבוד לפני כמה חודשים הוחלפו כל הצמיגים. מעבר למצבר ב- 120,000 הוחלפה תושבת הבולם הקדמי עקב חופש שנוצר בה. אני מניח שמכה מבור בכביש, באמפר, או נסיעה בדרך כורכר הרסה אותה מתישהו. להלן רשימת הטיפולים הסטנדרטיים שעבר הרכב: 105,000ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר – 632 ₪ 120,000ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, מסנן מזגן, נוזל בלמים, רצועת אביזרים, תושבת בולם קדמי – 1777 ₪ 135,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר – 621 ₪ 150,000 ק"מ: מוסך עמית כהן חדרה. החלפת שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן, מצתים – 1244 ₪ בינתיים נקנתה פוקוס 2016 טרנד סטיישן. האיביזה למכירה. עד שיימצא הקונה אני נוסע איתה ביומיום כי אני ממש אוהב לנהוג בה וצריכת הדלק נהדרת.
-
האם מצלמת דרך יכולה לגמור מצבר תוך 25 שעות ?
yair.arad פרסם הודעה בנושא של orelar בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אתה בטוח שמדובר על 1 אמפר לפי 12V ולא 5V. 12 וואט זה המון הספק בשביל מצלמה. Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
מתי בפועל אנשים החליפו את רצועת הטיימינג בפורד פוקוס דור 2 ?
yair.arad פרסם הודעה בנושא של איילצבי בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כמובן שהאירוע לא מהווה המלצה להמנע מהחלפת רצועה בזמן.... -
מתי בפועל אנשים החליפו את רצועת הטיימינג בפורד פוקוס דור 2 ?
yair.arad פרסם הודעה בנושא של איילצבי בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לפני קצת יותר משנה עזרתי למישהי לקנות פוקוס 2009. הרכב היה בן 10 עם 160,000 ק"מ ועדיין עם הרצועה המקורית. כמובן שהרצועה הוחלפה מיד לאחר הקנייה Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
למה אתה יורד עליו ? מבחינתי הוא צדיק ובזכות אנשים כמוהו אפשר יהיה להשיג ביד 2 קודיאק 2018 משומשת במחיר הגיוני Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
המספר של AH שכתוב על המצבר אומר כמה אנרגיה יש בו. המתח שיוצא מהמצבר יהיה תמיד 12 וולט (פחות או יותר) והזרם יהיה תלוי בצרכן ולא במצבר (כמובן שהמצבר צריך לעמוד בזרם שהצרכן 'מבקש') אין דבר כזה 'מצבר חזק מדי'. אתה יכול לקחת מצבר 12V 100AH של משאית ולחבר אותו לאופנוע וחוץ מהמשקל והגודל הכל יהיה בסדר. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
אם אתה לא מכיר את החווט של שקע המצית אני לא הייתי ממליץ לנסות לטעון את המצבר דרכו. אין לי ולך מושג איזה רכיבים קיימים בין שקע המצת למצבר ומה יקרה אם תנסה להכניס מתח במקום שלא יועד לכך. אולי זה יעבוד ואולי תשרוף פיוז, ממסר או משהו אחר. הרבה יותר בטוח להתחבר ישירות למצבר עם חוטים דקים ולסגור את מכסה המנוע על החוטים
-
אני לא מוצא שום סיבה ליזום החלפת מצבר רק כי הוא בן שלוש. הרכב מניע בקלות ? נדלקות נורות התראה על בעיית חשמל ? אתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפיפיור ? גש לחשמלאי רכב שאתה סומך ובקש ממנו להגיד לך מה מצב המצבר. יש להם מכשיר שמעמיס אותו ובודק נפילת מתח. הבדיקה לוקחת שנייה וחצי ולא עולה כסף. דרך אגב, אין בעייה לשים מצבר של 66AH ברכב שדורש פחות. בקיצור, אל תחליף מה שלא צריך. חבל על הזמן והכסף שלך. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
חפש פוקוס 2008-2010. רכב נפוץ בארץ עם אמינות בסיסית מצויינת. הם נמכרים בסביבות ה 10,000₪. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
המלצה בבקשה למלחים ראשי אלומיניום-אופנוע ישן קירור אוויר
yair.arad פרסם הודעה בנושא של מיכה שטיינמן בתוך רכבי אספנות
דבר עם זיו פורת ריתוכים מרחובות. הלחים לי פלאנג' אלומיניום באופנוע. Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
הסכם פשרה צ'מפיון: הארכת האחריות לגיר ומצמדים
yair.arad פרסם הודעה בנושא של yair.arad בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כל רכב עם DQ200(DSG7) מהשנים 2013-2016 Sent from my SM-G960F using Tapatalk -
הסכם פשרה צ'מפיון: הארכת האחריות לגיר ומצמדים
yair.arad פרסם הודעה בנושא של yair.arad בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
120 ק"מ ביום בכביש 2 בשעות העומס, קטעים עירוניים קצרים כל יום וטיולי סופשבוע ארוכים לעיתים קרובות. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
