Jump to content

yair.arad

  • הודעות

    110
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי yair.arad

  1. הרעיון של לקנות פג'רו בן 10 הוא לא רעיון גרוע מיסודו אבל אתה צריך להבין למה אתה נכנס. יהיה לך קשה למצוא רכב שעשה פחות מ 300,000-250,000 ק"מ. הרכבים האלה נבנו טוב, הם עמידים ואמינים ויסעו גם חצי מליון קילומטר ויותר. עדיין, מדובר על רכב שנסע הרבה ויש לזה משמעות מבחינת בלאי. בגדול אין לפג'רו מחלות מיוחדות. אבל... ל SUV 4X4 בגודל מלא יש יותר מערכות שדורשות תחזוקה. יש שני דרייבשאפטים, יש דיפרנציאל אחורי, יש ארבע ציריות, יש טרנספר, יש בולמים וקפיצים מאסיביים. רביעיית צמיגים עולה 2500-3000 ש''ח, מצבר 95AH עולה יותר ממצבר של רכב פרטי ועוד ועוד. גם אם קנית רכב מתוקתק תמצא את עצמך מוציא במוסכים לפחות 5000 ₪ בשנה על טיפולים ותיקונים. צריכת דלק היא בין 1/6 ל 1/8 תלוי בתוואי הנסיעה. יש לי פג'רו ישן. אחלה רכב. רק שתבין למה אתה נכנס. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  2. עד 250 סמ"ק יש אופציה לביטוח מוזל עם השתתפות עצמית גבוהה. חובה + צד ג' לשני נהגים נקובים בשם (אחד מהם בן 21) כ 4700 ש"ח לשנה.
  3. אני רוצה להציע זווית הסתכלות קצת שונה. הרכבים היום מצויידים ביותר ויותר מערכות עזר לנהג. הם בולמים לבד, שומרים על מהירות בצורה אקטיבית ואפילו מונעים מאיתנו מעבר נתיב כאשר יש בו רכב. האוטונומיות של רכבים מתקדמת מהר ואני מהמר שהילדים של רבים מהפורום כבר לא יוציאו רשיונות נהיגה. עבור הנכדים נהיגה תהיה כמו ציד או רכיבה על סוסים עבורנו. משהו שעשו פעם והיום נשאר כתחביב. גם אם נרצה לנהוג בכבישים ציבוריים לא ירחק היום שחברות הביטוח והרגולטורים לא יאפשרו לנו. אז למה אני חופר לכם ? רוץ תעשה רשיון A1 ידני ותהנה ממשהו שעוד דור אחד כבר לא יהיה אפשרי. דרך אגב, בהרבה מדינות באירופה המערבית והצפונית אין בכלל מושג של נהיגת שטח 'חופשית' כמו בארץ. אי אפשר לקח רכב 4*4 או אופנוע שטח ולנסוע בשבילים בין וינה לפרנקפורט. בארץ אפשר לנסוע בשטח באופן חוקי לגמרי מהחרמון לאילת. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  4. הערה מחבר שמחזיק קוגה: הצמיגים במידה חריגה יחסית (235X45R19) ועולים כ 1100₪ לצמיג !! צריכת הדלק גבוהה בנסיעה שברובה עירונית - בערך 1:10 חוץ מזה הוא מאוד מרוצה מהרכב. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  5. ממליץ להתמקד ברכבי סופר מיני (208, C3, איביזה, יאריס). לנסיעות בינעירוניות יומיומיות הן נוחות כמו משפחתית 'רגילה'. ברכבי מיני כמו סיריון או פיקנטו תסבול מרעשי רוח, מחסור בכוח במהירות גבוהה ובאופן כללי הנסיעה היומיומית תהיה מתישה יותר. אני לא אומר שאי אפשר לנסוע 140 ק"מ ביום עם קיה פיקנטו. ברור שאפשר ! זה פשוט פחות נעים לעומת רכב סופר מיני. לגבי נושא החלפת הטימיינג ב 208. בקילומטראז' שנתי כמו שציינת יש בלאי טבעי. אתה תחליף צמיגים, רפידות וצלחות בלם וגם טיימינג. אז נכון, כל 100,00 ק"מ (בערך...) יש הוצאה חד פעמית של 1500 ש''ח. אז מה ? אני נוסע 40,000 בשנה עם איביזה. יש הוצאות שוטפות עבור נסועה כזאת. זה צפוי וידוע מראש ונכנס לתחשיב עלות הרכב. דרך אגב, נסועה גבוהה גוררת אחריה ירידה דרמטית במחיר אותו תקבל כאשר תמכור את הרכב. רוצה לדעת כמה ? תבדוק ביד 2 בכמה מוכרים איביזה 2016 עם 120,000 ק" מ לעומת רכב דומה עם 60,000 ק"מ. תכניס גם את זה לאקסל ותבין לקראת מה אתה הולך. הצעה שלי היא לרכוש רכב בן ארבע עם 60-80 אלף ק"מ ולמכור (לגרוט...) אותו אחרי שלוש שנים ו100 אלף ק"מ יותר. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  6. בדקתי שוב. טעות שלי. פילטר דלק הוחלף ב-60,000. ב 30,000 הוחלף מסנן אבק. הסכום נכון Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  7. אצלי איביזה 1.0 tsi שנת 2016. אני מניח שאותם טיפולים כמו אצלך. בטיפול 30,000 הוחלפו: פילטר שמן שמן פילטר אוויר פילטר דלק מצתים סה"כ עלות הטיפול במוסך יבואן (קליל חדרה): 875₪ Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  8. ברכב חדש, תקין ובלי התקנות מקומיות יש צריכת זרם של כ-10 מיליאמפר מהמצבר כאשר הרכב כבוי. כלומר קצת יותר מ 1.5 אמפר שעה לשבוע. זו מעט מאוד עבור מצבר תקין של 40-60 אמפר שעה ולא תהיה בעייה להניע אחרי שבוע. הבעייה מתחילה כאשר יש התקנות מקומיות שמעלות את הצריכה הפרזיטית ל 100 מיליאמפר ואפילו יותר. צריכה של 100 מיליאמפר תרוקן כמעט 17 אמפר שעה בשבוע. אם המצבר תקין הוא עדיין יניע אבל זה מתחיל להיות פחות נחמד ומקצר את חיי המצבר. בקיצור, ברכב חדש בלי אילתורי חשמל ומצבר תקין לא צריכה להיות בעייה לא להניע שבוע וגם חודש. מקווה שלא פספסתי כלום בחישוב. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  9. סיפור מוזר. בסיום התשלום באתר של משרד התחבורה מופיע אישור תשלום. מדפיסים אותו והולכים לטסט. אחרי כמה זמן מגיע בדואר רשיון רכב עם חותמת 'שולם'. אם לא הגיע, לא נורא, יש את האישור המודפס. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  10. יש הגדרה מהם אופניים חשמליים ומהו קורקינט ועבורם קיימים חוקים שונים מכלי רכב מנועיים שנדרשים לביטוח, רשיון נהיגה וטסט שנתי. קח בחשבון שגם בשטח יש הולכי רגל, אופניים וכלי רכב נוספים. תאונות (גם עצמיות) קורות כל הזמן. די לא אחראי לצאת מהנחה ש 'יהיה בסדר, לי זה לא יקרה...'. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  11. יש הגדרות ספציפיות לגבי קורקינטים ואופניים חשמליים. בכל מקרה, נכון להיום ההתייחסות אליהם שונה מאופנוע/מכונית/טרקטור/רייזר שחייבים ברישוי לנהג והרכב + ביטוח. טרקטורונים חשמליים מוגדרים כ'צעצוע' ויש להם הגבלת מהירות (אולי גם הספק). Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  12. אני אענה לך בלי התנשאות ובלי עצות לחיים... יש לי רכב בן 20 שבו נוהגים שני הילדים שלי (שניהם מתחת לגיל 24). אלו מחירי הביטוח: חובה: 2748 ₪ צד ג': 3016 ₪ המחירים גבוהים בגלל גיל הילדים ולא בגלל עבר ביטוחי כלשהו. בשנה 'טובה' כמעט לא מתקלקל כלום. למרות זאת אני מחליף צמיגים, ומצבר כל 3-4 שנים. גם בלמים נשחקים... החלפת שמנים ומסננים עולה כמה מאות בשנה. לפעמים צריך להחליף רצועות, אלטרנטור, צינור כלשהו... בסה"כ רכב אמין אבל האחזקה השנתית שלו ממש לא אפס. צר לי אבל בישראל לא זול בכלל להחזיק רכב, בעיקר אם אתה נהג צעיר. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  13. כאשר הרכבים האלו היו חדשים הטווח הסביר בין טעינה לטעינה היה כ 120 ק"מ. לפני שנתיים מעט הבעלים שנשארו דווחו על 50-60 ק"מ עד שהסוללה מתרוקנת. כמו טלפון או לפטופ ישן, גם פה קיבולת הסוללה ממשיכה לרדת ככל שעובר הזמן והשימוש. האם 30-40 ק"מ בין טעינות מתאים לך ? יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  14. אתה חייב רכב שמונה מקומות ? אם כן, והרכב ישמש בעיקר לנסיעות בסופי שבוע הייתי שוקל גם להסתכל גם על אמריקאיות גדולות כמו יוקון או סוברבאן. המון מקום, המון כוח ואמינות סבירה+. יש להן יכולת שבילים ויותר. אבל אל תצפה לעבירות של ג'ימני. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  15. פותח השרשור ציין שהוא מתכנן לנסוע שלוש פעמים בשבוע 80 ק"מ. רק על סמך המידע הזה אני מניח שהנסועה השנתית שלו תהיה כ 12,500 ק"מ. זה כלום !! למה להתעסק עם הסבה לגז ? בנסועה שנתית כזאת המשמעות של רכב שצורך 1/10 לעומת 1/20 מסתכמת ב 3000-4000 ₪ לשנה. בתקציב כזה הייתי מחפש רכב 'מנהלים' שאינו איזוטרי בארצנו (מאזדה 6, ניסאן מקסימה, סקודה סופרב ) בן פחות מעשר שתוחזק טוב ועשה 100-150 אלף ק"מ. הוא כנראה לא יהיה מרשים כמו רכב יוקרה אבל התחזוקה שלו תהיה יותר שפוייה. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  16. Challenge accepted [emoji6] Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  17. טיפול 60,000 ק"מ לסיאט איביזה 1.0 2016 במוסך קליל חדרה (מוסך יבואן) החלפת שמן, פילטר שמן, מצתים, רצועת אביזרים, פילטר אוויר, פילטר מזגן – 1687 ₪ לשלוח צילום קבלה ? יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  18. אני עם איביזה 1.0 טורבו מינואר 2016. כרגע מד האוץ מראה 115,000 ק"מ. פרסמתי סיכום לפני מספר חודשים שהגעתי ל 100,000. https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ecarsforum%2Eco%2Eil%2Fvb%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D663390&share_tid=663390&share_fid=28771&share_type=t אין לי משהו לחדש מאז. צריכת הדלק עדיין באיזור ה 15.5-16 ק"מ/ל' בנסיעות שהן בעיקר בינעירוניות. הרכב זריז ושקט במהירות גבוהה. מחירי הטיפולים סטנדרטים לחלוטין. הבן שלי חזר היום מנסיעה ארוכה עם הרכב ואמר שהמושבים לא נוחים. אני מסכים איתו. אישתי והבן השני לא מתלוננים על המושבים. כנראה שזה די אינדיבידואלי. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  19. ההגדרה של 'בזבוז כסף משווע' וגם מהי בכלל הנאה היא כל כך סובייקטיבית שאני ממש לא מוצא טעם בביקורת על אדם שרוצה (ויכול..) לפנק את עצמו. כל אדם שמשלם מיסים ולא פוגע באחרים שיהנה ממה שהוא רוצה.
  20. מאז שנפתח 531 לכוון מזרח יש שיפור משמעותי בזמני הנסיעה מהצפון לכוון רעננה/כפר סבא/הוד השרון. ברוב הימים, הקטע שבין אור עקיבא עד מזרח כפר סבא (כלומר כביש 2 עד שפיים, כביש 20 ואז 531 עד המפגש שלו עם 40) לוקח כ 50-55 דקות. כביש 6 איטי יותר בבוקר במקטע הזה למרות שמחלף חורשים נמצא מטר ממקום העבודה שלי. יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  21. הבעייה היא לא המרחק. 90 ק"מ לכוון ליום בכביש זורם יכולים להיות סבירים מאוד ברכב מודרני ואתה יכול להעביר את הנסיעה בפודקאסטים/מוזיקה/שיחות טלפון או כל מה שעושה לך את זה. מצד שני, שעה+ בפקקים זה מתיש לאורך זמן. בהרבה מקרים זמן הנסיעה שונה מאוד בין הבוקר לערב. תבדוק אפשרות לגמישות בהגעה/עזיבה לפעמים אפשר ל'נצח' את הפקק אם יוצאים לפני/אחרי השעות הקריטיות. חפש רכב עם בידוד רעשים נורמלי, מושב נוח, מערכת שמע מספקת ואדפטיב קרוז קונטרול. זה יקל עליך. מבחינת בלאי, רכב מודרני לא מתרגש מ 180 ק"מ בינעירוניים ליום. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  22. אם יש לך חיבור 220 אני מניח שהלפטופ יקבל הזנת חשמל ממנו ולא מהרכב. לא כל כך ברור לי לאיזה מחשב רכב אתה מתחבר ואיזה מחשבים יפעלו בזמן החיבור שלך (אמרת שהמנוע יהיה כבוי אבל כדי שמחשבי הרכב יפעלו אתה צריך להיות ב ACC ON, כלומר switch פתוח). במצב הזה יש צריכת חשמל של מספר מחשבים ברכב, אני מניח שאם תטען את המצבר ב 3A והצרכנים הגדולים לא יהיו בשימוש (נגיד האורות...) אז לא תרוקן את המצבר. בכל מקרה, כל חשמלאי רכב יכול להגיד לך מה צריכת הזרם בכל אחד ממצבי הרכב וכך תוכל לקנות מטען מתאים.
  23. אתה יכול להגדיר בצורה מדויקת יותר את הצורך או השימוש. הרכב יהיה מונע בזמן חיבור הלפטופ ? תהיה לך גישה לשקע 220 בזמן השימוש בלפטופ ? יאיר Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  24. אם יש לך הרבה נסיעות בינעירוניות (ועוד בלי פקקים) ההבדל בין בקרת שיוט אדפטיבית לאין בקרת שיוט הוא גדול. האיביזה רכב שקט במהירות גבוהה. לא יודע לגבי היאריס. מצד שני, המושב באיביזה בלתי נסבל. ממש לא כייף בנסיעות ארוכות. Sent from my SM-G960F using Tapatalk
  25. יש בשנה האחרונה מגמה של סגירת מפעלי ייצור וצמצום מספר דגמי המכוניות עקב צפי של יצרני הרכב כי המעבר לתחבורה שיתופית ורכבים אוטונומיים יקטין בסופו של דבר את מכירות הרכבים הפרטיים. חשוב להבין שתעשיית הרכב עובדת בקבועי זמן ארוכים מאוד. הארכיטקטים והמהנדסים עובדים כבר על דגמי 2025 ויש להם רעיונות ותכנונים עד 2030. כאשר אתם קונים רכב חדש בארץ (ונניח אפילו שזה מודל חדש לגמרי שהוצג השנה) בשנת 2019, יש סיכוי טוב שהרכב תוכנן בשנת 2014 או לפני כן. יאיר Sent from my SM-G930F using Tapatalk
×
×
  • תוכן חדש...